Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇEVRE EĞİTİMİNDE İNTERNETİN KULLANIMI : ÇEVREYE KARŞI OLAN SORUMLULUKLARIMIZIN FARKINA VARMAMIZDA İNTERNET NASΙL ETKİLİ OLABİLİR? Evren KÜÇÜKCANKURTARAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇEVRE EĞİTİMİNDE İNTERNETİN KULLANIMI : ÇEVREYE KARŞI OLAN SORUMLULUKLARIMIZIN FARKINA VARMAMIZDA İNTERNET NASΙL ETKİLİ OLABİLİR? Evren KÜÇÜKCANKURTARAN."— Sunum transkripti:

1 ÇEVRE EĞİTİMİNDE İNTERNETİN KULLANIMI : ÇEVREYE KARŞI OLAN SORUMLULUKLARIMIZIN FARKINA VARMAMIZDA İNTERNET NASΙL ETKİLİ OLABİLİR? Evren KÜÇÜKCANKURTARAN Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü

2 PLAN Çevre eğitiminin amaçları İnternetin kullanımı Frankofon ülkelerdeki İnternet siteleri

3 TANIMINDAN YOLA ÇIKARAK ÇEVRE EĞİTİMİ Çevrenin biyolojik, fiziksel, sosyal, ekonomik boyutlarından kaynaklanan kompleks yapısını kavramak, güncel ve gelecekte karşılaşabileceğimiz çevre problemlerini kişisel veya toplum olarak çözebilmek için : Bilgi+Değer+Yetenek +Deneyim+İstek (UNESCO-PNUE,1976,1978)

4 ÇEVRE EĞİTİMİ Çevre bilinci

5 ÇEVRE EĞİTİMİ Çevre bilinci Çevre hakkında bilgi, değerler, tutumlar, beceriklilik Kişiye ve topluma çevre hakkında kompleks ve kritik bir düşünce yapısı

6 ÇEVRE EĞİTİMİ Çevre bilinci Çevre hakkında bilgi, değerler, tutumlar, beceriklilik Yerel ve global dayanışmanın önemini görebilmek Kişiye ve topluma çevre hakkında kompleks ve kritik bir düşünce yapısı Doğru ekolojik amaçları savunmak Yeni stratejiler ve çözümler üretmek Yeni davranışlar kazanmak Çevrenin ekonomik, sosyal, politik ve ekolojik boyutunu kavramak Giollito & Clary, 1994 Sauvé, 1997 Hall Rose & Bridgewater, 2003

7 ÇEVREYE KARŞI OLAN SORUMLULUKLARI KAZANDIRMAK İÇİN Giordan & Souchon, 1992 Robottom & Hart, 1993 Sauvé, 1997 Çevre için ile - de konusunda eğitim

8 ÇEVREYE KARŞI OLAN SORUMLULUKLARI KAZANDIRMAK İÇİN Giordan & Souchon, 1992 Robottom & Hart, 1993 Sauvé, 1997 Pedagojik kaynaklar Çevre için ile - de konusunda eğitim Öğretim Metot ve Stratejileri

9 ÇEVREYE KARSI OLAN SORUMLULUKLARI KAZANDIRMAK İÇİN Giordan & Souchon, 1992 Robottom & Hart, 1993 Sauvé, 1997 Pedagojik kaynaklar Çevrenin kendisi Pedagojik valizler Yazılı Ders kitapları Afişler Broşürler Basın arşivleri Analojik Video Ses kayıtları Nümerik İnternet CD-Rom DVD Çevre için ile - de konusunda eğitim Öğretim Metot ve Stratejileri

10 PEDAGOJİK KAYNAKLAR İnternet Öğrencilerin yakın çevresi ile ilişkili Herkesin anlayabileceği ve sadece projeler için değil, öğretim planlanmasında da kullanılabilirliğe sahip Kullanıcılara etkin bir şekilde ihtiyaç duydukları bilgiye ulaşabilme kolaylığı Disiplinlerarası yaklaşımı kolaylaştıcı

11 PEDAGOJİK KAYNAKLAR İnternet Güvenilebilir Çevrenin kompleks yapısını kavratan ve değişik yaklaşımlarla hazırlanmış Çevreyi konumada görevli tüm katılımcıları yansıtan Yapılması gerekenlerin listesini vermektense öğrencilere karar vermeyi ve çevreye karşı olan sorumlulukları doğrultusunda hareket etmeyi öğreten

12 ÇEVRE EĞİTİMİNDE İNTERNET Öğretmenlerin İnterneti kullanma şekilleri: –Güncel konular hakkında bilgi edinmek –Ders hazırlamak –Araştırdıkları konular hakkında internet sitelerini aramak –Birbirleri ile haberleşmek ve bildiklerini paylaşmak –Pedagojik ve bilimsel konulardaki bilgilerini güncellemek

13 ÇEVRE EĞİTİMİNDE İNTERNET Öğrencilerin İnterneti kullanma şekilleri : –Belirlenmiş bir konu hakkında araştırma ve sunulan bilgileri seçme –Doküman hazırlama, paylaşma –Araştırdıkları konu üzerine verilen bilgiler üzerine tartışma –Alıştırmalar yapma –Diğer öğrencilerle haberleşme ve bilgi paylaşımı

14 PEDAGOJİK SİTE TİPLERİ Veri bankaları Referans dokümanlar Bibeau,2005

15

16

17 PEDAGOJİK SİTE TİPLERİ Veri bankaları Referans dokümanlar Repertuar Arama motorları Kataloglar Bibeau,2005

18

19

20 PEDAGOJİK SİTE TİPLERİ Veri bankaları Referans dokümanlar Repertuar Arama motorları Kataloglar Pedagojik animasyon, formasyon ve etkinlik siteleri Bibeau,2005

21

22

23 PEDAGOJİK SİTE TİPLERİ Veri bankaları Referans dokümanlar Repertuar Arama motorları Kataloglar Pedagojik animasyon, formasyon ve etkinlik siteleri Portail, platform portfolio Bibeau,2005

24

25

26 PEDAGOJİK SİTE TİPLERİ Veri bankaları Referans dokümanlar Repertuar Arama motorları Kataloglar Pedagojik animasyon, formasyon ve etkinlik siteleri Portail, platform portfolio Bibeau,2005

27 ÇEVRE EĞİTİMİNDE İNTERNET Öğrencilerin Interneti kullanma tipleri : Bath, 1998 KULLANIM TİPİKULLANIM ŞEKLİAMAÇ PASİF Ekranda sunulan bilgilerin müdahelesiz bir şekilde öğrenilmesi Bilgi kazanımı AKTİF Belirlenmiş bir amaç doğrultusunda bilgilerin aranması Öğretmen tarafından tanıtılan bir çevre probleminin çözümüne katılma İnteraktif programlar kullanarak çevre fenomenlerini tanıma ve çevre problemleri için kişisel sonuçlarını çıkarma Gerçek çevreyi tanıma, sorunlarıyla karşılaşma ve bunlara karşı hareket etmeyi öğrenme

28 İNTERNETİN ÇEVRE EĞİTİMİNE KATKILARI Hypertextualite ve multimodalite Multidimensionnel (non-linéaire)

29

30 L’eau en s’amusant

31 Agence de l’eau Rhin-Meuse « Hector »

32 İNTERNETİN ÇEVRE EĞİTİMİNE KATKILARI Hypertextualite ve multimodalite Multidimensionnel (non-linéaire) Simulasyon ve animasyonlar İnteraktiflik

33 Eau dans tous ses états

34

35

36 İNTERNETİN ÇEVRE EĞİTİMİNE KATKILARI Hypertextualité ve multimodalité Multidimensionnel (non-linéaire) Simulasyon ve animasyonlar İnteraktiflik Güncellik

37 TÜRKİYE’DE NELER YAPILABİLİR? Çevre eğitimi amaçlarına uygun İnternet sitelerin güncellik ve içerik fakirliği problemleri Teknik ve pedagojik kalitesi yüksek sitelerin hazırlanması Çevre eğitimine özel portal ve platformların hazırlanması

38 ÇEVRE EĞİTİMİNDE İNTERNETİN KULLANIMI : ÇEVREYE KARŞI OLAN SORUMLULUKLARIMIZIN FARKINA VARMAMIZDA İNTERNET NASİL ETKİLİ OLABİLİR? Evren KÜÇÜKCANKURTARAN Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü

39

40


"ÇEVRE EĞİTİMİNDE İNTERNETİN KULLANIMI : ÇEVREYE KARŞI OLAN SORUMLULUKLARIMIZIN FARKINA VARMAMIZDA İNTERNET NASΙL ETKİLİ OLABİLİR? Evren KÜÇÜKCANKURTARAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları