Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI 27-28 Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 1 Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI 27-28 Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 1 Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme."— Sunum transkripti:

1 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 1 Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Prof. Dr. Timur Doğu

2 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 2 Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Kısa Tarihçe Mayıs 2002: Mühendislik Dekanlar Konseyi (MDK ) tarafından mühendislik programlarının değerlendirilmesi için Mühendislik Değerlendirme Kurulu (MÜDEK) adıyla bağımsız bir sivil toplum platformu oluşturdu Ocak 2003: MÜDEK ilk Program Değerlendiricileri Eğitim Çalıştayı’nı düzenledi Ağustos 2003: MÜDEK Program Değerlendirmesi faaliyetlerine başladı Ocak 2007: MÜDEK bir derneğe dönüşerek tüzel kişilik kazandı: Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (kısa adı MÜDEK)

3 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 3 MÜDEK’in Ulusal ve Uluslararası Tanınması 2006: Avrupa Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Ağı ENAEE (European Network for Accreditation of Engineering Education) üyesi oldu. 16 Kasım 2007: YÖK tarafından mühendislik programlarına yönelik ulusal akreditasyon kuruluşu olarak resmen tanındı. 21 Ocak 2009: Akredite edeceği mühendislik lisans programlarına EUR-ACE (First Cycle) Label vermek üzere Avrupa Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Ağı ENAEE (European Network for Accreditation of Engineering Education) tarafından yetkilendirildi. 25 Haziran 2010: Washington Accord (WA) Provisional Member (Geçici Üye) oldu Temmuz 2010: WA tam üye (Signatory) olmak için International Enginering Alliance (IEA)’ya başvurdu

4 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 4 EUR-ACE Etiketi Vermek Üzere Yetkili Kuruluşlar ASIIN (DE) - Fachakkreditierungsagentur für Studiengänge der Ingenieurwissenschaften, der Informatik, der Naturwissenschaften und der Mathematik e.V. CTI (FR) - Commission des Titres d'Ingénieur ECUK (UK) - Engineering Council UK Engineers Ireland (IE) Ordem dos Engenheiros (PT) RAEE (RU) - Russian Association for Engineering Education MÜDEK (TR) - Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programmes

5 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 5 EUR-ACE Etiketi

6 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 6 Washinton Accord Üyeleri (WA Signatories) 1.Australia - Engineers Australia (1989) 2.Canada - Engineers Canada (1989) 3.Chinese Taipei - Institute of Engineering Education Taiwan (2007) 4.Hong Kong China - The Hong Kong Institution of Engineers (1995) 5.Ireland - Engineers Ireland (1989) 6.Japan - Japan Accreditation Board for Engineering Education (2005) 7.Korea - Accreditation Board for Engineering Education of Korea (2007) 8.Malaysia - Board of Engineers Malaysia (2009) 9.New Zealand - Institution of Professional Engineers NZ (1989) 10.Singapore - Institution of Engineers Singapore (2006) 11.South Africa - Engineering Council of South Africa (1999) 12.United Kingdom - Engineering Council UK (1989) 13.United States – (ABET) Accreditation Board for Engineering and Technology (1989)

7 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 7 Washinton Accord Geçici Üyeleri (Provisional Status) 1.Germany - German Accreditation Agency for Study Programs in Engineering and Informatics (ASIIN) 2.India - National Board of Accreditation of All India Council for Technical Education 3.Pakistan - Pakistan Engineering Council 4.Russia - Russian Association for Engineering Education (RAEE) 5.Sri Lanka - Institution of Engineers Sri Lanka 6.Turkey - MÜDEK

8 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 8 MÜDEK TEMEL AMAÇ MÜDEK'in amacı, farklı disiplinlerdeki mühendislik eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak Türkiye'de mühendislik eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak, böylece, güncel ve gelişmekte olan teknolojileri kavrayan, daha iyi eğitilmiş ve daha nitelikli mühendisler yetiştirilerek toplumun refahının ileri götürülmesini sağlamaktır.

9 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 9 MÜDEK Kalite Politikası Hizmet Odaklı (Gönüllü Hizmet, Kurumlara Saygı) Sürekli Öğrenme (Sürekli İyileşmenin Önkoşulu) Katma Değer Yaratma (Geri Bildirim ve İzleme) İşbirlikleri Geliştirme (Ulusal - Uluslararası) Etik Davranış (Çıkar Çelişkisi Olmaması) Şeffaflık ve Hesap Verebilme (Paydaşları ve Kamuyu Bilgilendirme) 9

10 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 10 Akreditasyon Mühendislik Eğitim Programları Kabul Edilmiş Akreditasyon Ölçütlerine Göre Değerlendirme Çıktı Esaslı Değerlendirme Süreci Periyodik Olarak Değerlendirme Akreditasyon Ölçütlerini (Minimum Koşulları) Karşılayan Programları Kamuya (Tüm Paydaşlara) Duyurma Sürekli İyileştirilmeyi Özendirme

11 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 11 Değerlendirme ve Akreditasyon Faaliyetleri Program değerlendiricilerinin  Seçimi ve eğitimi Program yöneticilerinin ve öğretim üyelerinin  Program değerlendirme süreci konusunda bilgilendirilmesi ve eğitimi Değerlendirme ölçütlerinin  Gözden geçirilmesi ve yenilenmesi Değerlendirme Süreçlerinin  360 o değerlendirilmesi

12 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 12 Değerlendirme Ölçütleri Sürüm 2 1. Öğrenciler 2. Program Eğitim Amaçları 3. Program Çıktıları 4. Sürekli İyileştirme 5. Eğitim Planı 6. Öğretim Kadrosu 7. Altyapı 8. Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar 9. Organizasyon ve Karar Alma Süreçleri 9. Programa Özgü Ölçütler

13 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 13 13/52 MÜDEK Değerlendirme Ölçütleri Ölçüt 1 Öğrenciler Ölçüt 6 Öğretim Kadrosu Ölçüt 8 Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar PROGRAM Ölçüt 2 Program Eğitim Amaçları Ölçüt 3 Program Çıktıları Ölçüt 4 Sürekli İyileştirme Ölçüt 7 Altyapı Ölçüt 9 Organizasyon ve Karar Alma Süreçleri Ölçüt 5 Eğitim Planı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler

14 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 14 Program Değerlendirme Takımı Mühendislik Eğitim Programları Akreditasyon Kurulu (MAK) ÖRGÜT YAPISI Yönetim Kurulu Denetim Kurulu MÜDEK Genel Kurulu Komiteler ve Çalışma Grupları Program Değerlendirme Takımı Program Değerlendirme Takımı Ölçütler Komitesi Aday Belirleme Komitesi Genel Sekreter Eğitim Komitesi

15 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 15 MÜDEK Derneği Genel Kurul Kurucu Üyeler (19 Kurucu üye): –Mühendislik Değerlendirme Kurulu’nun üyeleri (13 kişi) –Önceki 2 MDK Genel Sekreteri –MÜDEK etkinliklerine ilk başından beri katkı vermiş olan 3 MÜDEK değerlendiricisi –1 Tüzel kişi: Türkiye Kalite Derneği (KalDer) 2010 Toplam Üye Sayısı: 32 üye (Akademisyen+ Sanayi+ KalDer+TTGV temsilcileri) Yeni Üyelik İçin Koşullar:  En az iki yıl MAK görevi  MÜDEK, benzeri kuruluşta en az iki kez değerlendirici  En az iki yıl MDK Genel Sekreteri

16 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 16 YÖNETİM Yönetim Kurulu Üyeleri Refik Üreyen, Başkan Birgül Tantekin-Ersolmaz, Başkan Yardımcısı Engin Arıkan, Sayman Üye Bülent E. Platin, Sekreter Üye Yalçın Tanes, Üye Denetim Kurulu Üyeleri Önder Yüksel Mahmut Kiper Necati Aras (KalDer temsilcisi) Genel Sekreter: Yavuz Erçil

17 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 17 Mühendislik Eğitim Programları Akreditasyon Kurulu (MAK ) Değerlendirme ve akreditasyon sürecini yürütür, akreditasyon kararlarını verir Toplam sekiz üye  4 Üniversite öğretim üyesi  2 Sanayi temsilcisi  1 TMMOB temsilcisi & 1 KalDer temsilcisi YÖNETİM Önceki Başkan / Başkan / Başkan Yardımcısı(Sonraki B.) Gönüllülük temeline dayalı görev Ardışık en çok 3 dönem görev (bir dönem 2 yıl)

18 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 18 MAK Üyeleri Hamit Serbest (Başkan) (Çukurova Üniversitesi) Ahmet Aran (Başkan Yrd.) (Işık Üniversitesi) Erbil Payzın (Önceki Başkan) (Payzın Danışmanlık) Salih Arıman (KalDer) Mustafa Çobanoğlu (Bir Yapı) Orhan Örücü (TMMOB) Timur Doğu (ODTÜ) Ayşegül Tanık (İTÜ) Ahmet Aran (Başkan) (Işık Üniversitesi) Timur Doğu (Başkan Yrd.) (ODTÜ) Hamit Serbest (Önceki Başkan) (Çukurova Üniversitesi) Salih Arıman (KalDer) Mustafa Çobanoğlu (Bir Yapı) Müfit Gülgeç (TMMOB) Ayşegül Tanık (İTÜ) Orhan Alankuş (Koç Holding)

19 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 19 Akreditasyon Takvimi Başvuru niyet beyanı ( ) Ön Kabul Yazısı ( ) Başvuru ücretinin %25’inin MÜDEK hesabına ödenmesi ( ) Kurumun Özdeğerlendirme Raporunu Göndermesi ( ) Değerlendirme Takımlarının oluşturulması ( ) Özdeğerlendirme Raporlarının İncelenmesi ( ) Saha Ziyareti ( ) (Üç gün Pazar-Pazartesi-Salı) Taslak raporların MAK’a gönderilmesi ( ) Tutarlılık, Yazım Kontrolları, Sonuç Raporlar ( ) Akreditasyon kararlarının verilmesi ( ) Akredite edilen programların güncellenmesi ( ) Akreditasyon Süresi: Maksimum 5 yıl

20 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 20 Değerlendirme Takımları Değerlendirilecek programların sayısı ve yerleşimi dikkate alınarak  Her Üniversite/Fakülte veya Yerleşke için ayrı bir Takım Her takım için bir Takım Başkanı ve Eş Başkan  Mevcut/eski MÜDEK, MAK üyeleri  Deneyimli program değerlendiricileri Değerlendirilen her program için bir  Program Değerlendiricisi  Eş Değerlendirici

21 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 21 Değerlendirme Takımları Program değerlendiricileri MÜDEK tarafından eğitilmiş değerlendiriciler arasından seçilir. Değerlendiriciler gönüllülük esasına göre görev yaparlar itibariyle MÜDEK’in değerlendirici havuzunda, 16 değişik disiplinden, 39’u sanayiden olmak üzere, toplam 126 aktif değerlendirici bulunuyor (Yöneticilik vb. nedenlerle 24 kişi görev dışı). Takımların oluşturulması sırasında çıkar çatışması/ çakışması konuları göz önüne alınır.

22 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 22 Kurumlara Yönelik Eğitimler 2010 yılında kurumlara yönelik 3 adet 1 günlük MÜDEK Eğitim Çalıştayı yapıldı: –30 Ocak 2010 Kıbrıs –17 Nisan 2010 Ankara –15 Mayıs 2010 Ankara Bu çalıştaylara 30 farklı kurumdan 77 kişi katıldı yılları arasında kurum yönetici ve öğretim üyelerine yönelik MÜDEK Eğitim Çalıştayları: –16 calıştay –71 değişik kurumdan katılım –394 katılımcı

23 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 23 Değerlendirici Eğitimleri 2010 yılında 3 adet Program Değerlendiricisi Eğitim Çalıştayı yapıldı: –10-11 Temmuz 2010 İstanbul –07-08 Ağustos 2010 Ankara –18-19 Eylül 2010 Ankara Bu çalıştaylarda 9 disiplinden 27 yeni değerlendirici (dokuzu sanayiden) eğitildi Ekim 2010 itibariyle MÜDEK’in değerlendirici havuzunda, 16 değişik disiplinden, 39’u sanayiden olmak üzere, toplam 126 aktif değerlendirici bulunuyor (Yöneticilik vb. nedenlerle 24 kişi görev dışı)

24 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 24 MÜDEK Program Değerlendirme ve Akreditasyon Etkinlikleri Tamamlanan Devam Eden Ziyaret edilen üniversite sayısı 1613 Farklı disiplin sayısı 161 Program değerlendirmesi sayısı 164 (54) *51 (15) Akreditasyon verilen program sayısı ** 109 [46] EUR-ACE akreditasyonu verilen program sayısı ** 78 ( ) ara değerlendirmeler [ ] kısa süreli * Bazı programlar birden fazla değerlendirilmiştir ** 1 Temmuz 2010 itibariyle

25 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 25 Uluslararası Etkinlikleri (EUR-ACE ilişkileri) EUR-ACE Framework Standards adlı mühendislik eğitim programları için Avrupa çapında ortak değerlendirme ölçütlerinin oluşturulmasına katkıda bulunuldu ( ) EUR-ACE Implementation adlı Socrates projesi ortağı ( ) EUR-ACE SPREAD adlı Lifelong Learning Programme projesi ortağı ( ) 2006 Kasım ayından beri European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE) üyesi –21 Ocak 2009 tarihinden itibaren EUR-ACE etiketi vermek üzere yetkilendirildi – dönemi ENAEE yönetim kurulu üyesi –Mart 2009 dan itibaren EUR-ACE Label Committee Üyesi –EUR-ACE SPREAD projesi kapsamında Litvanya’nın akreditasyon ajansı SKVC’ye destek için ENAEE tarafından oluşturulan mentorluk takımında yer aldı

26 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 26 Uluslararası Etkinlikleri (Washington Accord İlişkileri) Mart 2009: MÜDEK WA Provisional Status için IEA’ya başvuruldu. Mayıs 2010: Kyoto’da International Engineering Alliance (IEA) tarafından düzenlenen International Engineering Meetings toplantısında katıldı. –Bu toplantıda MÜDEK’i tanıtan bir sunumu yapıldı Mayıs 2010: Ottowa’da yapılan IEA Interim Meetings toplantısına katıldı. –MÜDEK’in WA Provisional Status başvurusu bu toplantıda oy birliği ile onandı. Temmuz 2010: MÜDEK WA Signatory Status için IEA’ya başvurdu. –MÜDEK’in başvurusunu değerlendirecek olan üç kişilik (G. Afrika, Japonya, Taiwan) WA değerlendirme takımı MÜDEK’in iki kurum ziyaretine gözlemci olarak katılacaklar.

27 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 27 TEŞEKKÜRLER

28 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 28 Değerlendirme Ölçütleri Sürüm 2 1. Öğrenciler 2. Program Eğitim Amaçları 3. Program Çıktıları 4. Sürekli İyileştirme 5. Eğitim Planı 6. Öğretim Kadrosu 7. Altyapı 8. Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar 9. Organizasyon ve Karar Alma Süreçleri 9. Programa Özgü Ölçütler

29 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 29 29/52 MÜDEK Değerlendirme Ölçütleri Ölçüt 1 Öğrenciler Ölçüt 6 Öğretim Kadrosu Ölçüt 8 Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar PROGRAM Ölçüt 2 Program Eğitim Amaçları Ölçüt 3 Program Çıktıları Ölçüt 4 Sürekli İyileştirme Ölçüt 7 Altyapı Ölçüt 9 Organizasyon ve Karar Alma Süreçleri Ölçüt 5 Eğitim Planı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler

30 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 30 Ölçüt 2 - Program Eğitim Amaçları Değerlendirilecek her mühendislik programı için, program mezunlarının yakın bir gelecekte erişmeleri istenen kariyer hedeflerini ve mesleki beklentileri tanımlayan genel ifadelerden oluşan program eğitim amaçları olmalıdır. Eğitim amaçları programın iç ve dış paydaşlarının gereksinimleri dikkate alınarak belirlenmeli ve uygun aralıklarla güncellenmelidir.

31 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 31 Ölçüt 3 - Program Çıktıları Program çıktıları, öğrencilerin mezuniyetlerinden sonra program eğitim amaçlarına ulaşabilmeleri için gerekli bilgi ve beceri bileşenlerinin tümü. Mühendislik programları, mezuniyet aşamasına gelmiş olan öğrencilerinin program çıktılarına sahip olduklarını kanıtlamalı. Program çıktılarının sağlanma düzeyini dönemsel olarak belirlemek ve belgelemek için kullanılan bir ölçme ve değerlendirme süreci oluşturulmuş ve işletiliyor olmalı.

32 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 32 Ölçüt-3 Program Çıktıları Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi Mühendislik problemini saptama, tanımlama, formüle etme, çözme becerisi; uygun analitik ve modelleme yöntemi seçme/ uygulama Sistemi, sistem bileşenini ya da süreci ekonomi/çevre/sürdürülebilirlik/ üretilebilirlik/etik/sağlık/güvenlik/sosyal/politik v.d. gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama; modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.

33 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 33 Ölçüt-3 Program Çıktıları Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi Türkçe sözlü/yazılı etkin iletişim kurma; en az bir yabancı dil Yaşam boyu öğrenme bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi Mesleki ve etik sorumluluk bilinci Proje, risk, değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik/yenilikçilik/sürdürebilir kalkınma farkındalığı Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık,çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

34 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 34 Değerlendirme Bulguları Eksiklik:Bir ölçütün sağlanmadığının bildirimidir. Program ölçütler ile uyum içinde değildir. Zayıflık:Bir ölçütün zorlukla ya da kısmen sağlandığını, ancak bir sonraki genel değerlendirmeye kadar programın niteliğinde bir bozulma olmayacağı garantisi vermediğini gösterir. Ölçütlerin daha kuvvetli bir şekilde sağlanması için kurumca düzeltici önlemler alınması gereklidir. Kaygı:Bir ölçütün halen sağlandığını, ancak bu durumun yakın bir gelecekte değişme potansiyelinin olduğunu ve bu ölçütün ileride sağlanmayabileceğini gösterir. Ölçütlerin sağlanmasının devamını garanti etmek için kurumca olumlu bir girişim yapılması gerekmektedir. Gözlem:Değerlendirmede kullanılan ölçütler ile doğrudan ilgili olmayan bir yorum ya da öneridir. Kurumun programlarını daha da geliştirmek için gösterdiği sürekli çabalara yardımcı olmak üzere önerilmiştir.

35 21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 35 Değerlendirme Sonuçları Akreditasyon (5 yıl sonraki genel değerlendirmeye kadar uzatma) –Eksiklik yok –Zayıflık yok Akreditasyon (2 yıl sonraki ara rapor ya da ara ziyarete kadar koşullu uzatma) –Eksiklik yok –Zayıflık var Akreditasyon Vermeme –Eksiklik var


"21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI 27-28 Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 1 Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları