Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

pamem PAŞAKAPISI MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ OKUL TANITIM SUNUMU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "pamem PAŞAKAPISI MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ OKUL TANITIM SUNUMU."— Sunum transkripti:

1

2

3 pamem PAŞAKAPISI MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ OKUL TANITIM SUNUMU

4 I. BÖLÜM Genel Bilgiler II. BÖLÜM II. Kuruluşundan Günümüze Okulumuz II.1. Okulumuzun Tarihçesi II.2. Okulumuzun İsminin Veriliş Nedeni II.3. Misyonumuz II.4. Vizyonumuz II.5. İlkelerimiz ve Değerlerimiz II.5.1. İlkelerimiz II.5.2. Değerlerimiz II.6.Okulumuzun Öğretim Özellikleri II.7. Mevcut Alan ve Dallar II.8. Yüksek Öğrenim Başarı Durumu III. BÖLÜM III. Okulumuzun Fiziksel Durum Tabloları III.1. Genel Bilgi Tabloları III.2. Bina Kullanım Şekilleri Tablosu III.3. Bloklara Ait Kat Planları I. BÖLÜM Genel Bilgiler II. BÖLÜM II. Kuruluşundan Günümüze Okulumuz II.1. Okulumuzun Tarihçesi II.2. Okulumuzun İsminin Veriliş Nedeni II.3. Misyonumuz II.4. Vizyonumuz II.5. İlkelerimiz ve Değerlerimiz II.5.1. İlkelerimiz II.5.2. Değerlerimiz II.6.Okulumuzun Öğretim Özellikleri II.7. Mevcut Alan ve Dallar II.8. Yüksek Öğrenim Başarı Durumu III. BÖLÜM III. Okulumuzun Fiziksel Durum Tabloları III.1. Genel Bilgi Tabloları III.2. Bina Kullanım Şekilleri Tablosu III.3. Bloklara Ait Kat Planları IV. BÖLÜM IV. Okulumuz Personel Bilgileri IV.1. Meslek Dersleri Öğretmenlerimiz IV.2. Genel Kültür Dersleri Öğretmenlerimiz IV.3. Yöneticilerimiz IV.4. Öğretmen Durum Tablosu IV.3. Diğer Çalışanlarımız V. BÖLÜM V. Okulumuz Öğrenci Bilgileri V.1. Çıraklık Eğitimi Öğrenci Sayıları V.2. Ustalık Eğitimi Öğrenci Sayıları V.3. Usta Öğreticilik Eğitimi Öğrenci Sayıları V.4. Okul Geneli Öğrenci Sayıları VI. BÖLÜM VI. Genel Eğitim Öğretim Problemleri VI.1. Okul Binasi Ile Ilgili Problemler VI.2. Öğretmen Ve Yönetici Durumu Ile Ilgili Problemler VI.3. Diğer Personel Sayisi Ile Ilgili Problemler VI.4. Öğrenci Devamsizliği Ile Ilgili Problemler VI.5. Okul Disiplin Durumu Ile Ilgili Problemler VII. BÖLÜM VII. Diğer Problemler ve Çözüm Önerileri VII.1 Problemler ve Çözüm Önerileri IV. BÖLÜM IV. Okulumuz Personel Bilgileri IV.1. Meslek Dersleri Öğretmenlerimiz IV.2. Genel Kültür Dersleri Öğretmenlerimiz IV.3. Yöneticilerimiz IV.4. Öğretmen Durum Tablosu IV.3. Diğer Çalışanlarımız V. BÖLÜM V. Okulumuz Öğrenci Bilgileri V.1. Çıraklık Eğitimi Öğrenci Sayıları V.2. Ustalık Eğitimi Öğrenci Sayıları V.3. Usta Öğreticilik Eğitimi Öğrenci Sayıları V.4. Okul Geneli Öğrenci Sayıları VI. BÖLÜM VI. Genel Eğitim Öğretim Problemleri VI.1. Okul Binasi Ile Ilgili Problemler VI.2. Öğretmen Ve Yönetici Durumu Ile Ilgili Problemler VI.3. Diğer Personel Sayisi Ile Ilgili Problemler VI.4. Öğrenci Devamsizliği Ile Ilgili Problemler VI.5. Okul Disiplin Durumu Ile Ilgili Problemler VII. BÖLÜM VII. Diğer Problemler ve Çözüm Önerileri VII.1 Problemler ve Çözüm Önerileri İÇİNDEKİLER

5 BÖLÜM I GENEL BİLGİLER Okulun Adı PAŞAKAPISI MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ Adresimiz Selimiye Mahallesi Paşakapısı Sokak No: 4 P.K Üsküdar / İSTANBUL İnternet Adresimiz lerimiz Telefonlarımız (0) (216) / Faksımız (0) (216) / Okutulan Yabancı Dil -

6 BÖLÜM II KURULUŞUNDAN GÜNÜMÜZE OKULUMUZ II.1. OKULUMUZUN TARİHÇESİ Okulumuz tarihli resmi onay ile Üsküdar ilçesinde açılmıştır. Okulumuzun tarihi 1800 lü yılların son devresine dayanmaktadır. Önce Rüştiye Mektebi olarak ahşap bir binada öğretime başlanmış, daha sonra Mal Hatun Ana Mektebi olarak devam etmiştir. Bir süre sonra 20. Yüzyıl adını almıştır. Zamanla eskiyen bina onarıma alınmış ismi tekrar değiştirilerek Paşakapısı İlkokulu adını almıştır yılına kadar ahşap binada öğretime devam edilmiş olup okul binasının çok eskimiş olmasından dolayı 1964 yılında hızlı bir şekilde bina tamamlanarak betonarme binada öğretime başlanmıştır. Rivayetlere göre Cumhuriyetin 20. Mektebi olarak kurulan Paşakapısı İlkokulu 1995 – 1996 öğretim yılında Paşakapısı İlköğretim Okuluna dönüştürülmüştür – 2009 öğretim yılında 24 derslikli olarak yapılan ve aralarında 50 – 100 metre mesafe bulunan 3. Selim İlköğretim Okulu ile birleştirilen Paşakapısı İlköğretim Okulunun kapatılması sonucunda ilköğretim binası Temmuz 2009 tarihinde devir alınarak 2009 – 2010 öğretim yılında faaliyete geçirilmiş ve modern bir öğretim ortamı oluşturulmuştur. Okulumuzun en heyecan verici yönlerinden biri ülkemizin en büyük ilçelerinden biri olan Üsküdar’ın ilk ve tek Mesleki Eğitim Merkezi olmasıdır. Okulumuz konum itibariyle, Üsküdar’ın en nezih semtlerinden biri olan Salacak’ta, Paşakapısı Cezaevi, Üsküdar Adliyesi ve Burhan Felek Lisesi’nin arkasında bulunmaktadır. II.2. OKULUMUZUN İSMİNİN VERİLİŞ NEDENİ Paşakapısı İlköğretim Okulunun kapatılması sonucunda açılmış olan okulumuz, hem konumu hem de daha önce eğitim yapılan bir bina olması itibari ile ismi Paşakapısı Mesleki Eğitim Merkezi olarak seçilmiştir.

7 II.3. MİSYONUMUZ Halkımızın yaşam kalitesini ve toplumsal refah seviyesini arttırmak için; tüm öğrencilerimizi bilgili, becerikli, meslek ahlakını benimsemiş, kişisel yeterliliklerini tamamlamış bireyler olarak yetiştirmek, hizmet alanımız içerisine giren tüm işletmelerde çalışan kişilerin mesleki gelişimlerini sağlayarak belgeli bir toplum oluşturmak. II.4. VİZYONUMUZ Türk Milli Eğitiminin temel amaç ve ilkeleri doğrultusunda teknolojiyi süratle uygulayan bütün yenilikleri topluma aktaran, piyasa ihtiyaçlarına cevap veren, Mesleki Eğitim Merkezleri arasında aranılan ve tercih edilen kurum olmak.

8 II.5.1. İLKELERİMİZ 1.Atatürk İlke ve İnkılaplarına Bağlılık. 2.Ulusal Değerlere Bağlılık. 3.Akılcılık ve Bilimsellik. 4.Disiplinli ve Planlı Eğitim. 5.Fırsat ve İmkan Eşitliği. 6.Ekip Çalışması. 7.Etkili İletişim. 8.Okul Sanayi-İşletme İşbirliği. 9.Okul, Aile ve Çevre İşbirliği. 10.Her Yerde Her Zaman Kalite. 11.Teknolojiyi Takip Eden Mesleki Eğitim Anlayışı. 12.Süreklilik II.5. İLKELERİMİZ VE DEĞERLERİMİZ

9 II.5.2. DEĞERLERİMİZ 1.Çalışmalarımız her zaman öğrenci merkezlidir. 2.Saygı, sevgi ve hoşgörü temel felsefemizdir. 3.Öğrenmeyi öğretmek amacımızdır. 4.Kendi kendini yönetebilen ve sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmeye çalışırız. 5.Teknolojik gelişmeleri takip eder, teknolojinin kullanılmasına önem veririz. 6.Milli değerlerimizi ve kültürümüzü benimsemiş bireyler yetiştiririz. 7.Başarının takım çalışması ile yakalanacağına inanırız. 8.Okulumuzun kuruluş amacı olan mesleki ve teknik eğitimin ülke geleceğine yön vereceğine inanırız. 9.Toplumun ve sanayinin beklentileri doğrultusunda kaliteli bir eğitim vermeye çalışırız. 10.Paydaşlarımızı eğitimin bir parçası sayarız. 11.Aklın ve bilimin ışığında pozitif düşünmeye, sorunun değil çözümün bir parçası olmaya çalışırız. 12.İlgi yetenek ve kişilik özelliklerine göre öğrencilerimizi yönlendiririz. 13.Sosyal ve kültürel faaliyetlerde, öğrencilerin kendilerini ifade etmelerine olanak sağlarız. 14.Demokratik ortamın yaşatılması ve bütün öğrencilerin öğrenme sürecine etkili katılımının sağlanabilmesi için vazgeçilmez unsur olarak gördüğümüz disipline inanırız.

10 II.6. OKULUMUZUN ÖĞRETİM ÖZELLİKLERİ Okulumuzda gündüz öğretim tam gün (tekli) yapılmaktadır. Öğretim hafta içi ve hafta sonu (cumartesi günü) sabah 08: :00 arasında başlar, 16:30 – 17:00 arasında sona erer. Çırak öğrencilerimiz haftanın bir günü günde 10 ders saati olmak üzere verilen eğitimlere katılmaktadırlar. Bunun yanında hafta içi öğretim saatleri dışında ustalık ve usta öğreticilik eğitimleri yapılmaktadır. Ustalık ve usta öğreticilik eğitimleri hafta içi akşamları saat 17:00-18:00 / 20:50-21:50 saatleri arasında yapılmaktadır. Merkezimizde yapılan eğitimler ile ilgili bilgiler aşağıya çıkarılmıştır. ÇIRAKLIK EĞİTİMİ Çırak: Çıraklık sözleşmesi esaslarına göre bir meslek alanında mesleğin gerektirdiği bilgi, beceri ve iş alışkanlıklarını iş içerisinde geliştiren ve öğrencilik haklarından yararlanan kişidir. Kalfa: Bir mesleğin gerektirdiği bilgi, beceri ve iş alışkanlıklarını kazanmış ve bu meslekle ilgili iş ve işlemleri ustanın gözetimi altında kabul edilebilir standartlarda yapabilen, kalfalık belgesi sahibi olan kişidir.

11 Çırak Öğrenci Kaydı Merkezimize kaydolmak isteyen çırakların öncelikle ilköğretim okulu (8 yıllık) mezunu olması, (1996–1997 öğretim yılı sonuna kadar 5 yıllık ilkokulu bitirenlerde kaydolabilir) 19 yaşından gün almamış olması ve kapsamda bulunan meslek dallarından birinde çalışıyor olması gerekmektedir. Çırağın çalıştığı işyeri vergiye kayıtlı ve bir mesleki teşekküle bağlı (Ticaret Odası, Sanayi Odası, Esnaf Odaları vb.) olmalıdır. Ayrıca işyeri sahibinin veya işyerindeki ustasının Usta Öğretici Belgesi olmalıdır. Bu şartlara uygun çıraklar yaz dönemi (Temmuz - Ağustos - Eylül) ve kış dönemi (Ocak – Şubat) kayıt zamanlarında merkezimize kaydolabilirler (19 yaşından gün almış olanların da Kalfalık belgesi alabilmeleri içinde kurslar açılmaktadır). 19 Yaşından büyüklerin eğitimi ise sınıf oluşacak sayı oluşmuş ise haftada iki gün akşamları olmak üzere saat yapılabilmektedir. Kayıt yaptıran çırak öğrenciler öğrenim süresince iş kazaları ve meslek hastalıklarına karşı sigortalı olmaktadır (emekliliğe geçmez) ve primleri devletimiz tarafından ödenmektedir. Haftanın bir günü okula gelen öğrenciler okulda teorik eğitim alırlar. Diğer günlerde ise işyerlerine devam ederek pratik eğitim görürler. Çıraklık Eğitiminin Öğrenciye Sağladığı İmkanlar 1.Sigortadan yararlanır, (Her türlü tedavi - S.G.K. ya ait bir sağlık kuruluşunda yapılacaktır). 2.Mesleki teknik bilgi kazanır. 3.Öğrencilik haklarından yararlanır (İndirimli Seyahat Kartı, Askerlik Tecili vb..). 4.Yetki ehliyeti devlet adına tescil edilmiş olur. Devamsızlık Öğrencilerin devamsızlık limiti dört gündür. Herhangi bir dersten dört gün devamsızlık yapan öğrencinin devamsızlıktan kaydı silinir. Aynı şekilde öğrencilerin işyerlerine devam etme zorunluluğu da vardır. İşyeri devamsızlığında da kayıt silinir. Devamsızlıktan kaydı silinen öğrenciler 19 yaşından gün almamışlar ise kayıt dönemlerinde tekrar kayıt yaptırarak dönem tekrarı yaparak eğitimlerine devam edebilirler. Meslek dallarının süresine göre öğrenimini tamamlayan öğrencilerimiz mezun olduktan sonraki ilk sınav döneminde kalfalık sınavlarına katılmak zorundadır. Sınava katılmayan öğrencilerin kayıtları silinir. Sınavlarda başarılı olan öğrenciler Kalfalık Belgesi alarak Kalfa unvanı ile çalışmalarına devam ederler.

12 Ağaç İşleri 1Ahşap Doğrama İmalatı 2Ahşap İskelet İmalatı 3Ahşap Üst Yüzey İşlemleri 4Ahşap Süsleme 5Mobilya İmalatı Ayakkabı ve Saraciye Teknolojisi 6Ayakkabı Modelistliği 7Ayakkabı Üretimi 8Saraciye Üretimi 9Saraciye Modelistliği Bahçecilik 10Çiçek Düzenlemeciliği 11Dış Mekan Bitkileri Yetiştiriciliği 12İç Mekan Bitkileri Yetiştiriciliği 13Kesme Çiçek Yetiştiriciliği 14Meyve Yetiştiriciliği 15Peyzaj 16Sebze Yetiştiriciliği Bilişim Teknolojileri 17Ağ İşletmenliği 18Bilgisayar Teknik Servisi 19Veri Tabanı Programcılığı 20Web Programcılığı Döşemecilik 21Mobilya Döşemeciliği 22Oto Döşemeciliği Elektrik Elektronik Teknolojisi 23Bobinaj 24Büro Makineleri Teknik Servisi 25Elektrik Tesisatları ve Pano Montörlüğü 26Elektrikli Ev Aletleri Teknik Servisi 27Elektromekanik Taşıyıcılar Bak. ve Onar. 28Endüstriyel Bakım Onarım 29Görüntü ve Ses Sistemleri 30Güvenlik Sistemleri 31Haberleşme Sistemleri 32Otomasyon Sistemleri 33Yüksek Gerilim Sistemleri El Sanatları Teknolojisi 34Dekoratif Ev Tekstili 35Dekoratif El Sanatları 36El Dokumacılığı 37El ve Makine Nakışçılığı 38Halı Desinatörlüğü 39Sanayi Nekışçılığı Fotoğrafçılık 40Fotoğrafçılık Gemi Yapımı (Deniz Araçları Yapımı) 41Çelik Gemi Yapımı 42Gemi Ressamlığı 43Gemi Boru Donatımı 44Tekne ve Yat Yapımı Giyim Üretimi Teknolojisi 45Çocuk Giyim Modelistliği 46Deri Giyim 47Erkek Giyim Modelistliği 48Erkek Terziliği 49Hazır Giyim Model Makineciliği 50İç Giyim Modelistliği 51Kadın Giyim Modelistliği 52Kadın Terziliği 53Kesim 54Konfeksiyon Makineleri Bakım Onarım Gıda Teknolojisi 55Çay Üretimi ve İşleme 56Hububat İşleme 57Sebze ve Meyve İşleme 58Zeytin İşleme 59Süt İşleme Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri 60Cilt Bakımı ve Güzellik 61Erkek Berberliği 62Kuaförlük İnşaat Teknolojisi 63Ahşap Doğrama ve Kaplamacılığı 64Betonarme Demir, Kalıpçılık ve Çatıcılık 65Çelik Yapı Teknik Ressamlığı 66Harita ve Kadastro 67İç Mekan Teknik Ressamlığı 68Mimari Yapı Teknik Ressamlığı 69PVC Doğrama İmalat ve Montajcılığı 70Restorasyon 71Statik Yapı Teknik Ressamlığı 72Yapı Dekorasyonculuğu 73Yapı Duvarcılığı 74Yapı Zemin ve Beton Laboratuvarcılığı 75Yapı Yalıtımcılığı 76Yapı Yüzey Kaplamacılığı Kâğıt Teknolojisi 77Kâğıt Üretimi Kimya Teknolojisi 78Deri İşleme Konaklama ve Seyahat Hizmetleri 79Kat Hizmetleri Elemanı 80Operasyon Elemanı 81Ön Büro Elemanlığı 82Rezervasyon Elemanı Kuru Temizlemecilik 83Kuru Temizlemecilik MEVCUT ALANVEDALLARMEVCUT ALANVEDALLAR

13 MEVCUT ALANVEDALLARMEVCUT ALANVEDALLAR Kuyumculuk Teknolojisi 84Takı İmalatı (Kıymetli Met. ve Taş İşleme.) 85Vitrin Kuyumculuğu Makine Teknolojisi 86Bilgisayar Destekli End. Modelleme 87Bilgisayar Destekli Mak. Ressamlığı 88Bilgisayarlı Mak. İmalatı İşlemleri (CNC) 89Endüstriyel Kalıp 90Mermer İşleme 91Makine Bakım Onarım 92Anahtarcılık ve Çilingirlik 93Saat Tamirciliği Matbaa 94Baskı 95Baskı Öncesi 96Baskı Sonrası 97Flesko Baskı 98Ofset Baskı 99Serigrafi ve Tampon Baskı 100Tifdruk Baskı Metal Teknolojisi 101Avizecilik 102Çelik Konstrüksiyon 103Isıl İşlem 104Kaynakçılık 105Karosercilik 106Metal Doğramac 107Metal Levha İşlemeciliği 108Sac İşleri 109Tarım (Ziraat) Alet ve Mak. Bak. ve Onar. Metalurji Teknolojisi 110Döküm 111İzabe Motorlu Araçlar Teknolojisi 112Dizel Mot. Yakıt Pomp. ve Enjektör Ayar. 113İş Makineleri Bakım Onarımcılığı 114Motorlu Araçlar LPG Sist. Bak. ve Onar. 115Motosiklet Tamirciliği 116Otomotiv Boyacılığı 117Otomotiv Elektrikçiliği 118Otomotiv Elektro-Mekanikerliği 119Otomotiv Gövdeciliği 120Otomotiv Mekanikerliği 121Otomotiv Motor Yenileştirmeciliği 122Ön Düzen Ayarcılığı ve Lastikçilik Pazarlama ve Perakende 123 Satış Elemanlığı (15 Uzmanlık) 1. Ayakkabı, Deri ve Yan Ürünleri Sat. Elem. 2. Elektrik ve Elektronik Malzem. Sat. Elem. 3. Giyim ve Giyim Aksesuarları Sat. Elem. 4. İnşaat Malzemeleri Satış Elemanlığı 5. Kantin İşletmeciliği 6. Kırtasiye ve Kitap Satış Elemanlığı 7. Meyve ve Sebze Satış Elemanlığı 8. Mobilya Satış Elemanlığı 9. Oto Yedek Parça Satış Elemanlığı 10. Saat, Elektrikli Alet. ve Elt. Araç. Sat. El. 11. Sanayi Makineleri Satış Elemanlığı 12. Su ve Deniz Ürünleri Satış Elemanlığı 13. Şarküteri, Bakkal ve Gıda Paz. Sat. Elem. 14. Tarım Ürünleri Satış Elemanlığı 15. Tıbbi Araçlar ve Malzemeleri Sat. Elem. 124Sigortacılık Plastik Teknolojisi 125Plastik İşleme 126Plastik Kalıp Reklâm Tabelacılığı 127Reklâm Tabelacılığı Seramik ve Cam Teknolojisi 128Alçı Model Kalıp 129Cam Şekillendirme 130Cam Ürün Üretimi 131Çinicilik 132İndirme 133Serbest Seramik Şekillendirme 134Sır Üstü Dekorlama 135Tornada Form Şekillendirme 136Tezyinat 137Vitray Soğutma ve İklimlendirme 138Soğutma ve İklimlendirme Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme 139Isıtma ve Doğal Gaz İç Tesisatı 140Isıtma ve Gaz Yakıcı Cihazlar Servisçiliği 141Isıtma ve Sıhhi Tesisat 142Kalorifercilik Tekstil Teknolojisi 143Endüstriyel Dokumacılık 144Endüstriyel Örme 145İplik 146Tekstil Laborantlığı 147Terbiye Teknolojileri Yiyecek İçecek Hizmetleri 148Aşçılık 149Barmenlik 150Et ve Et Ürünleri İşlemeciliği 151Fırıncılık 152Pastacılık, Tatlıcılık ve Şekerlemecilik 153Servis Elemanlığı

14 TAHSİS BİLGİLERİ İlİSTANBUL İlçeÜSKÜDAR Kurum TürüMESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ Kurum – PAŞAKAPISI MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ Kullanılan Derslik Sayısı10 BİNA BİLGİLERİ Bina DurumuDEVAMLI Binanın MülkiyetiMİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Kira DurumuKİRA ÖDENMİYOR Isınma DurumuKALORİFERLİ Yakıt TürüDOĞALGAZ Binanın Hizmete Giriş Yılı…… / 2009 Binanın YüzölçümüAna Bina = 490 m2 x 3 (Kat Sayısı) = m2 Bahçe Yüzölçümü Tören Alanı: 100 m2 Yeşil Alan: 300 m2 Spor Alanı: 500 m2 BÖLÜM III OKULUMUZUN FİZİKSEL DURUM TABLOLARI III.1. GENEL BİLGİ TABLOLARI

15 BİNA KULLANIM ŞEKİLLERİ KULLANIM ŞEKLİSAYIKULLANIM ŞEKLİSAYI Arşiv1İşlik Olarak Kullanılan Dershane Sayısı- Atölye Sayısı (Kullanılan ve Kullanılmayanlar Dahil)1Kimya Laboratuarı Sayısı- Banyo Sayısı (Genel)-Konferans Salonu Sayısı1 Banyo Sayısı (Kabin)-Kütüphane Sayısı (Sınıf Kitaplıkları Hariç)- Bekleme Salonu1Lavabo Sayısı15 Bilgisayar Laboratuarı Sayısı-Mesleki Uygulama Laboratuarı Sayısı- Bilgisayar Laboratuarı Sayısı1Mutfak1 Biyoloji Laboratuarı Sayısı-Müdür Odası1 BT Sınıfı Sayısı-Müdür Yardımcısı Odası2 Çalışma Odası-Müzik Odası Sayısı- Çok Amaçlı Salon Sayısı-Ortak Kullanılan Laboratuar Sayısı- Daktilografi Oda Sayısı-Oyun Odası- Danışma-Öğretmen Evlerinde Otel Olarak Kullanılan Oda Sayısı- Depo-Öğretmenler Odası1 Derslik Olmadığı halde derslik olarak kullanılan bölüm sayısı-Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Odası- Derslik Sayısı (Anasınıfı Olarak Kullanılan )-Rehberlik Servisi Oda Sayısı- Derslik Sayısı (Kullanılan, Kullanılmayan, Anasınıfı dahil)10Resim Odası Sayısı- Derslik Sayısı (Kullanılmayan)-Revir ve Doktor Oda Sayısı- Diğer-Spor Salonu Sayısı- Eğitim Araçları Odası-Test Odası- Fen Bilgisi Laboratuarı Sayısı-Toplantı Salonu- Fizik Laboratuarı Sayısı-WC Sayısı11 Gözlem Odası-Yabancı Dil Laboratuarı Sayısı- Grup Rehberliği Odası-Yatak Kapasitesi- Hizmet Aracı Sayısı-Yatakhane Sayısı(Koğuş)- İdari İşler Odası2Yatakhane Sayısı(Oda)- III.2. BİNA KULLANIM ŞEKİLLERİ TABLOSU

16 Adı SoyadıGöreviBranşı Kadro Durumu Norm SayısıAçıklama ÖğretmenElektrikKadrolu1 Eksik Sevgi EDİBALİ"Yiyecek-İçecek Hiz."1 Yusuf GÜVEN"Muhasebe-Finansman"1 Nazlı KORKUT"Güzellik ve Saç Bak. Hiz." 2 F. İlknur AKSUUsta Öğretici"Ücretli TOPLAM45 BÖLÜM IV OKULUMUZ PERSONEL BİLGİLERİ IV.1. MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLERİMİZ IV.2. GENEL KÜLTÜR DERSLERİ ÖĞRETMENLERİMİZ Adı SoyadıGöreviBranşı Kadro Durumu Norm SayısıAçıklama Ali Burak ATİLAÖğretmenMatematikKadrolu1 Rahmi ARSLAN“Türkçe“1 Gözde ŞAMATACI-Rehberlik"1 TOPLAM33

17 Adı SoyadıGöreviBranşı Kadro Durumu Norm SayısıAçıklama Yavuz BÜCÜRMüdürElektrikKadrolu1 Emin BAYKARAMüdür YardımcısıTürkçe“ 2 Durmuş YILMAZ“Büro Yönetimi“ TOPLAM33 Alan Türü Kadrolu Öğretmen Sayısı Sözleşmeli Öğretmen Sayısı Görevlendirme Öğretmen Sayısı Ücretli Öğretmen Sayısı ErkekBayanToplamErkekBayanToplamErkekBayanToplamErkekBayanToplam Meslek Dersleri Kültür Dersleri Yönetici TOPLAM IV.3. YÖNETİCİLERİMİZ IV.4. ÖĞRETMEN DURUM TABLOSU

18 Adı SoyadıGöreviKadroluGörevlendirmeÜcretli Norm Kadro Sayısı MevcutEksikFazla Yasemin SÖMEKMemurXX----- Metin KANTAROĞLUHizmetli--X---- Gonca AKYÜZMemur--X---- Güner KASAPHizmetli--X---- IV.5. OKULUMUZUN DİĞER ÇALIŞANLARI

19 BÖLÜM VI GENEL EĞİTİM ÖĞRETİM PROBLEMLERİ VI.1 OKUL BİNASI İLE İLGİLİ PROBLEMLER Okulumuz 2009 yılında açılmış olduğundan dolayı sürekli geliştirme ve iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır. İlköğretim binasının mesleki eğitim binasına dönüşmesi sonucunda dersliklerin atölye-laboratuvara dönüştürülmesinde problemler yaşanmaktadır. Atölye ve Laboratuvarda öğretim amaçlı kullanılan makine ve cihazlar, sınıf donanımları, idari oda donanımları ve diğer araç- gereç-malzeme-donanımlar Bakanlık genel bütçesi, Eğitim Araçları Donatım Dairesi Başkanlığı, okul aile birliği, esnaf ve sanatkâr odaları ve çevre imkanları ile karşılanmaya çalışılmaktadır. Okul binası ile ilgili problemler MEBBİS sistemi Onarım Başvuru İşlemleri Modülüne işlenmiş olup 2012 yılı İstanbul İl Özel İdaresi onarım programına dahil edilmiştir. Okulda meydana gelen tamir ve tadilat işlemlerinin finansmanı okul aile birliği, belediyeler ve çevre imkanları ile karşılanmaya çalışılmaktadır. VI.2 ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ İLE İLGİLİ PROBLEMLER Yönetici ve öğretmen sayılarımızda ve yeterliliklerinde sıkıntı yaşanmamaktadır. Norm kadroya göre sıkıntı yaşanabilecek alan ve derslerde ücretli öğretmen görevlendirmesine gidilmektedir. Öğretim dönemleri içinde yapılan atamalar sebebi ile yönetici ve öğretmen sirkülasyonu olmakta, bu durum eğitim öğretim işlerine olumsuz yönde etkilemektedir. VI.3 DİĞER PERSONEL SAYISI İLE İLGİLİ PRONLEMLER Okulumuzda kadrolu personel bulunmamaktadır. Kadrosu Üsküdar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde olup okulumuzda görevlendirilmiş ve aynı zamanda okulumuz müştemilatında ikamet eden bir hizmetli personelimiz bulunmaktadır. Okul Aile Birliği imkânları ile istihdam edilmiş bir memurumuz ve bir hizmetlimiz daha mevcuttur. Okulumuzda bekçi bulunmamaktadır. Personel maaşları okul aile birliği tarafından karşılandığı için gönüllülük usulü ile toplanan bağışlar personel giderlerinde kullanılmaktadır.

20 VI.4 ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIĞI İLE İLGİLİ PROBLEMLER Devamsızlıklar ve öğrencilere ait diğer bilgiler günlük olarak MESEM programına işlenmektedir. Mesleki Eğitim Otomasyon Programının (e-MESEM) işlevselliği tamamlandığında devamsızlıkların ve diğer tüm bilgilerin girişi internet üzerinden yapılabilecektir. Veliler ve işyerleri, öğrencileri ile ilgili her türlü bilgiyi merkezimizden öğrenebilmekte ve karşılaştıkları problemleri okul yönetimi ile çözebilmektedirler. Devamsızlık yapan öğrenciler sınıf rehber öğretmeni, koordinatör öğretmeni ve ilgili müdür yardımcısı tarafından sürekli takip edilmekte, velilerle ve işletmelerle iletişim halinde olunup devamsızlık nedenleri ile ilgili önlemler alınmaya çalışılmaktadır. 2011–2012 öğretim yılından itibaren öğrenci devamsızlıklarının veliye ve işletmelere mesaj yolu ile günlük olarak bildirim işlemine geçilmesi aşamalı olarak gerçekleştirilmektedir. VI.5 OKUL DİSİPLİN DURUMU İLE İLGİLİ PROBLEMLER 2012–2013 eğitim öğretim yılında Okul Öğrenci Ödül ve Disiplin Kurulu oluşturulmuştur. Daha önceki yıllarda öğrencilere herhangi bir ceza verilmemiştir. Disiplin problemlerini; kılık kıyafet problemleri, tütün mamulleri bulundurma veya içme, kopya çekme, teknolojiyi olumsuz olarak kullanma ve öğrenciler arasında meydana gelen küçük boyutta kavga-darp olayları oluşturmaktadır.

21 VII. BÖLÜM DİĞER PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ VII.1. PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 1.Okulumuzda karşılaştığımız problemlerin en başında finans sıkıntısı gelmektedir. Okulun giderleri arasında yer alan elektrik, doğalgaz, su ve telefon ödemeleri (telefon giderlerinin bir kısmı diğerlerinin yaklaşık tamamı) ödenek ile karşılanmaktadır. Atölye ve Laboratuarda öğretim amaçlı kullanılan makine ve cihazlar, sınıf donanımları, idari oda donanımları ve diğer araç-gereç-malzeme-donanımların bir kısmı Bakanlık genel bütçesi ve Eğitim Araçları Donatım Dairesi Başkanlığı tarafından karşılanmaktadır. Okulumuzda kadrolu personel bulunmamaktadır. Memur ve hizmetlilerin maaşları okul aile birliği tarafından karşılandığı için gönüllülük usulü ile toplanan bağışların büyük bir bölümü personel giderlerinde kullanılmaktadır. Dolayısı ile okulda eğitim öğretimin kalitesinin artırılması için yapılacak işler ile meydana gelen tamir ve tadilat işlemlerinin finansında sıkıntı yaşanmaktadır. Okula gelir getirecek bina, bahçe alanı, okul donanımları gibi faktörler kanun, yönetmelik, yönerge, genelge vb. engellerden dolayı kullanılamamaktadır. Örnek verecek olursak: Okul binasının duvarları-bahçe ihata duvarları reklam amaçlı kullanılabilir, okulun resmi internet sitesine reklam alınabilir vs.. 2.Kapalı veya açık Spor Salonu olmaması ve spor alanlarının yetersizliği sorunu vardır. Çözümü için Üsküdar belediyesi ve Büyükşehir belediyesi ile irtibata geçilmiştir. 3.Okulun Konferans Salonu Üsküdar Belediyesi tarafından yapılmış ve tarihinde hizmete açılmıştır. Salonun iç donanım teşrifatında eksiklikler bulunmaktadır. Giderilmesi konusunda çalışmalar yapılmaktadır. 4.İETT otobüsleri, Halk otobüsleri, Minibüs ve Dolmuş güzergâhında olan okulumuza ulaşım problemi bulunmamaktadır. Fakat Beykoz tarafından gelen öğrencilerimizin sabah trafiği nedeni ile sıkıntı yaşadıkları bilinmektedir.

22


"pamem PAŞAKAPISI MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ OKUL TANITIM SUNUMU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları