Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Coşkun Bedük Kanyon AVM Genel Müdürü 16.04.2008. Neden Buradayız? SektörÖğrenci.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Coşkun Bedük Kanyon AVM Genel Müdürü 16.04.2008. Neden Buradayız? SektörÖğrenci."— Sunum transkripti:

1 Coşkun Bedük Kanyon AVM Genel Müdürü

2 Neden Buradayız? SektörÖğrenci

3 Neden Buradayız? SektörÖğrenci

4 Perakende

5 Dünyada Milli Gelir Büyüme Oranları

6 2007 Dünya Perakende Büyüme Oranları ABD: %4,2 JAPONYA:%3 ÇİN:%11 AB:%2 TÜRKİYE:%10 Kaynak: AMPD

7 Türkiye Perakende Büyüklüğü $150 milyar (2007) – Geleneksel: $90 milyar (%60) 2007 büyümesi %7 – Organize : $60 milyar (%40) 2007 büyümesi %10 (ciro) 2007 büyümesi %24 (mağaza sayısı)

8 AVM Gelişimi * Kaynak: AMPD (2010 yılına kadar şu an bilinen projelerin toplamı) * Türkiye toplamında 50 AVM yabancı şirketlere ait

9 Yabancı yatırımcılar Corio (Akmerkez) Ece Türkiye (Metrocity, Espark) Multi (Forum) St Martins Property (Cevahir) Krea (Neo) Redevco (Gordion) * 21 uluslararası şirket 5 yılda $24 milyarlık yatırım planlıyor

10 AVM İHTİYACI ? HOLLANDA İSVEÇ İRLANDA İNGİLTERE FRANSA İSPANYA ÇEK CUMH. ORTALAMA PORTEKİZ İTALYA POLANYA ALMANYA MACARİSTAN BELÇİKA SLOVAKYA YUNANİSTAN SLOVENYA TÜRKİYE ROMANYA RUSYA TOTAL GLA / INHABITANTS TKA/1000 KİŞİ Norveç : 734 m2 İngiltere: 230 m2 Çek Cumhuriyeti : 143 m2 İtalya: 121 m2 Türkiye: 53,5 m2 Istanbul: 110,2 m2 TURKIYE TOPLAM: m2

11 Kanyon 2006 Haziran’dan beri faaliyette Toplam 15 milyon ziyaretçiye hizmet verdi 400 çalışan var Harvey Nichols, Hakkasan, Wagamama, Kitchenette, Banana Republic gibi ilkleri barındırıyor İstanbul’un ilk açıkhava AVM’si

12 Kanyon Başarı Kriterleri Ziyaretçi sayısı Reklam/Sponsorluk Gelirleri Media Coverage Yatırımın Geri Dönüş Süresi Mağazaların Ciro Gelişimi

13 Kanyon Prensipleri Sadece bir AVM ötesinde bir buluşma, eğlence yeri olmak Ziyaretçiyi her zaman güleryüzle karşılamak Hedef kitleye uygun aktivitelerle ziyaretçileri sürekli kılmak En güvenilir, en temiz, en estetik yaşam merkezi olmak Her problemi çözemesek de iletişimimizi hep açık tutmak, insanları dinlemek, cevapsız-bilgisiz bırakmamak Kiracılarla bilgi ve kaynak paylaşımıyla hizmetimizi sürekli olarak geliştirmek

14 Dans Yarışmaları, Gösteriler Extreme Sports Buz Pateni Film Galaları Konserler Çocuklara Eğlence Atlıkarınca ve yılın ilk kar yağışı Kanyon’da

15 Benim de haberim olsun diyenlere beni haberdar et

16 Neden Buradayız? SektörÖğrenci

17 Kanyon İnsan Kaynağı İhtiyacı Kadronun (400 kişi) %7.5’u yönetim ekibi İhtiyaç duyulan disiplinler: – Pazarlama – Satış/Kiralama – Finansman – Mühendislik (Makine, Elektrik, Elektronik) – Halkla İlişkiler – Mimarlık

18 Küçük Bir Hesap 2010’a kadar İstanbul’da 140, Türkiye’de 350 AVM olacak Ortalama 15 kişilik yönetim kadroları olsa 5000 yeni iş olanağı sağlanacak Mevcut insan kaynakları istenen kalitede değil Kaliteli işgücüne talep artacak: – Yatırımcı profili değişiyor – Gelirlerin sürdürülebilir olması önemli – Rekabet artıyor

19 Organize Perakende Örnekleri Organize Perakendenin insan gücü 360,000 kişi. 2012’de 700,000 kişiye yükselmesi bekleniyor Bazı satış noktası sayılar ı: – Teknosa : 235 – D&R : 83 – Starbucks: 96 – Network : 85 Yurtdışı kaynaklı markaların ülkemize girişi hızlandı %5’lik bir hesapla sektörün mevcut yönetim kadrosu 18,000, 2012 beklentisi 35,000 kişi

20 Yeni Mezun İş Ararken Sektörden Ne Beklemeli? Büyüyen bir sektör mü? Mevcut İşgücü İstenen Kalitede mi? Kendini Geliştirme Olanağı Var mı? Başka Bir Sektöre Atlama Olanağı Var mı? Global Bir Sektör mü? Geliri Tatmin Edici mi?

21 Perakende Sektörü Neler Sunuyor? Milli Gelirin İki Katı Büyüme Kaliteli İşgücü İhtiyacı/Karmaşıklaşan Yapı İnsan Kaynaklarının Önemini ve Geliştirilmesini Benimsemeye Başlamış Her Sektörde Kullanılabilecek Hız, Dinamizm ve Tecrübe Sürekli Yurtdışı Teması (Know-How Transferi, İhracat, İthalat, Paylaşım Toplantıları nedeniyle uçakta yaşayan insanlar) Geliri Tatmin Edici mi?

22 Neden Buradayız? SektörÖğrenci Sorularınızı Bekliyorum


"Coşkun Bedük Kanyon AVM Genel Müdürü 16.04.2008. Neden Buradayız? SektörÖğrenci." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları