Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA. Çalışmanın verimli olması için ne kadar zaman harcandığı değil, ne kadar zamanın verimli geçtiği önemlidir.Verimli çalışma amaç.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA. Çalışmanın verimli olması için ne kadar zaman harcandığı değil, ne kadar zamanın verimli geçtiği önemlidir.Verimli çalışma amaç."— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA

2 Çalışmanın verimli olması için ne kadar zaman harcandığı değil, ne kadar zamanın verimli geçtiği önemlidir.Verimli çalışma amaç doğrultusunda zamanı programlı ve planlı kullanmaktır.

3 Öğrencilerin başlıca ders çalışma sorunlarının nedenleri şunlardır: Öğrencilerin başlıca ders çalışma sorunlarının nedenleri şunlardır: 1.Örencilerin, küçük yaştan itibaren çalışma alışkanlığını kazanamamış olması 1.Örencilerin, küçük yaştan itibaren çalışma alışkanlığını kazanamamış olması 2.Yanlış çalışma alışkanlığı 2.Yanlış çalışma alışkanlığı 3.Temel bilgi eksikliğinden dolayı dersleri anlayamama 3.Temel bilgi eksikliğinden dolayı dersleri anlayamama 4.Ailevi sorunlar 4.Ailevi sorunlar Bunlar arasında en güçlü neden, yanlış çalışma alışkanlıklarıdır Bunlar arasında en güçlü neden, yanlış çalışma alışkanlıklarıdır

4 Yanlış Çalışma Alışkanlıkları Yanlış Çalışma Alışkanlıkları Çalışmaya başlarken belli bir amaç taşımamak, plansız ve programsız çalışmak, evin değişik yerlerinde ders çalışmak, yatarak uzanarak çalışmak, televizyon karşısında veya müzik dinleyerek çalışmak, sınav öncesi ezberlemeye çalışmak, farklı kaynaklardan yararlanmamak,anlaşılamayan, korkulan ve sevilmeyen dersleri ihmal etmek, dersin öğretmenini sevmediği için dersi de sevmemek veya çalışmamak gibi yanlış çalışma alışkanlıkları öğrencilerin başarısız olmasına neden olmaktadır Çalışmaya başlarken belli bir amaç taşımamak, plansız ve programsız çalışmak, evin değişik yerlerinde ders çalışmak, yatarak uzanarak çalışmak, televizyon karşısında veya müzik dinleyerek çalışmak, sınav öncesi ezberlemeye çalışmak, farklı kaynaklardan yararlanmamak,anlaşılamayan, korkulan ve sevilmeyen dersleri ihmal etmek, dersin öğretmenini sevmediği için dersi de sevmemek veya çalışmamak gibi yanlış çalışma alışkanlıkları öğrencilerin başarısız olmasına neden olmaktadır

5 Doğru Çalışma Alışkanlıkları Doğru Çalışma Alışkanlıkları 1-Amacınızı belirleyin:Amacını açık seçik belirlememiş bir kişi dümeni olmayan bir gemiye benzer.Gemi sürekli gider ama rotası yoktur,nereye gittiği bilinmez.Bu gemi kayalara çarpabileceği gibi olmadık bir limana da girebilir. 1-Amacınızı belirleyin:Amacını açık seçik belirlememiş bir kişi dümeni olmayan bir gemiye benzer.Gemi sürekli gider ama rotası yoktur,nereye gittiği bilinmez.Bu gemi kayalara çarpabileceği gibi olmadık bir limana da girebilir. 2-Önce ne istediğinizi belirleyin:Başarılı olmak;kendini tanımak,inanmak ve verimli çalışmakla olur.Kişi önce, hedeflerini,önceliklerini ve ideallerini belirlemelidir. 2-Önce ne istediğinizi belirleyin:Başarılı olmak;kendini tanımak,inanmak ve verimli çalışmakla olur.Kişi önce, hedeflerini,önceliklerini ve ideallerini belirlemelidir. 3-Amacınızı belirlerken kendinize şunları sorun:Hangi mesleği yapıyor olmak istersiniz?Nasıl bir yaşam tarzı size uygundur?Nerede ve ne yapıyor olmak sizi mutlu eder? 3-Amacınızı belirlerken kendinize şunları sorun:Hangi mesleği yapıyor olmak istersiniz?Nasıl bir yaşam tarzı size uygundur?Nerede ve ne yapıyor olmak sizi mutlu eder?

6 Bu soruların cevabı sizin birincil amacınızdır.Çalışmalarınızı bu soruların cevaplarına göre yönlendirmeniz gerekir.

7 ÇALIŞMA PLANI 1.Çalışma planı hazırlanırken hangi dersin hangi saatte çalışılacağı kararlaştırılmalıdır.Zor yada ağır öğrenilen dersler için en verimli saatlerin ayrılması uygundur.Zihnin uyanık ve canlı, konsantrasyonun en yüksek olduğu zamanlar en verimli saatlerdir.Çalışma için en verimli saat kişilere göre değişebilir.(sabah erken, okul dönüşü, akşam yemeğinden sonra vb).Öğrenci bir hafta boyunca kendini gözleyerek en verimli saatlerini saptayabilir.

8 2.Çalışma planında her derse belirli bir süre ayrılmalıdır.Bu süre zor yada kolay oluşuna, çalışılacak konunun uzun veya kısa oluşuna göre değişir.

9 3.En verimli çalışma aralıklı çalışmadır.Ara vermeden uzun süre çalışmak kadar, uzun süre dinlenme arası vererek çalışmak da verimsizdir.Ara vermeden uzun süre çalışmak, zihnin yorulmasına ve dikkatin dağılmasına yol açar.Uzun süreli dinlenmek ise tekrar çalışmaya dönmeyi güçleştirir.Çalışma ve dinlenme süresi dersin özelliğine göre değişirse de ortalama olarak dakika çalışıp 10 dakika dinlenmek önerilir. 3.En verimli çalışma aralıklı çalışmadır.Ara vermeden uzun süre çalışmak kadar, uzun süre dinlenme arası vererek çalışmak da verimsizdir.Ara vermeden uzun süre çalışmak, zihnin yorulmasına ve dikkatin dağılmasına yol açar.Uzun süreli dinlenmek ise tekrar çalışmaya dönmeyi güçleştirir.Çalışma ve dinlenme süresi dersin özelliğine göre değişirse de ortalama olarak dakika çalışıp 10 dakika dinlenmek önerilir.

10 4.Birbirine benzeyen iki ders üst üste çalışılmamalıdır.Örneğin, Türkçe ve sosyal bilgiler yerine, Türkçe ve matematik dersi arka arkaya çalışılırsa daha iyi olur.Böylece öğrenilenler birbirine karışmayacağı gibi sıkıcı olmanın da önüne geçilmiş olur.

11 5.Öğrenme üzerinde en az bozucu etki yapan etkinlik uykudur.Bir öğrenci yatmadan önce, on dakika süreyle o gün çalıştığı dersleri tekrarlayıp yatar ve sabah da güne bir gece önce yaptığı on dakikalık tekrarı yineleyerek başlarsa, çalıştıklarını daha iyi korur.

12 6.Ders konusu, dersten önce çalışılırsa, dersin içeriği hakkında bilgi sahibi olunur ve dersi anlamak kolaylaşır.Ayrıca anlaşılmayan noktalar belirlenip onlarla ilgili sorular hazırlanabilir.Unutmanın en aza inmesi için de dersten sonra tekrar yapmak gerekir.

13 Bu noktalara dikkat etmenin yanı sıra öğrenci, her günün sonunda yaptığı plana ne ölçüde uyduğunu denetlemeli ve plana uymanın bir zorunluluk olduğunu bilmelidir Bu noktalara dikkat etmenin yanı sıra öğrenci, her günün sonunda yaptığı plana ne ölçüde uyduğunu denetlemeli ve plana uymanın bir zorunluluk olduğunu bilmelidir

14 Unutulmamalıdır ki, verimli çalışma disiplin ve hırsla elde edilir.Bu demek değildir ki dinlenmek için zaman ayrılmasın.Verimli çalışmak için dinlenmek şarttır.Çalışma planı hazırlanırken dinlenmek ve eğlenmek için zaman ayrılmalıdır. Unutulmamalıdır ki, verimli çalışma disiplin ve hırsla elde edilir.Bu demek değildir ki dinlenmek için zaman ayrılmasın.Verimli çalışmak için dinlenmek şarttır.Çalışma planı hazırlanırken dinlenmek ve eğlenmek için zaman ayrılmalıdır.

15 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Kitap okuyarak öğrenmede verimliliği artırmak ve sınav başarısını yükseltmek için İSOAT sistemi anlatılacaktır. Bu formül biraz sonra anlatılacak konuların baş harfleri alınarak çıkartılmıştır.Bu kısa formülü sürekli aklınızda bulundurarak sahip olmanız gereken ders çalışma basamaklarını öğrenin.

16 İZLE VE SOR. Genel fikir edinmek ve ana fikirleri yakalamak amacıyla çalışılacak konuya önce kısaca göz atın.Bu esnada konunun bölümlerini,başlıklarını,konunun hacmini uzunluluğunu görmeye çalışın.Böylece konu hakkında genel bir izlenim elde edersiniz.

17 Göz gezdirirken bölümü hangi amaçla okuyacağınızı ve neleri öğreneceğinizi belirleyin,sorular hazırlayın.Hazırladığınız sorulara cevap olacak tarzda okumanızı sağlamak için bu ilkeye mutlaka uyunuz.Çünkü bu ilkeye uyduğunuzda ders çalışırken uyanık,dikkatli olursunuz. Göz gezdirirken bölümü hangi amaçla okuyacağınızı ve neleri öğreneceğinizi belirleyin,sorular hazırlayın.Hazırladığınız sorulara cevap olacak tarzda okumanızı sağlamak için bu ilkeye mutlaka uyunuz.Çünkü bu ilkeye uyduğunuzda ders çalışırken uyanık,dikkatli olursunuz.

18 Konuyu bütünüyle özümsemek ve soru çıkartmanızı kolaylaştırmak istiyorsanız aşağıdaki hususlara dikkat ediniz. 1.Tanımlarla ilgili sorular sorunuz. 2.Dersin konusuna uygun bir şekil de” Ne”,”Nerede”, Ne zaman?”,”nasıl” gibi soru zamirlerini kullanarak soru üretiniz. Konuyu bütünüyle özümsemek ve soru çıkartmanızı kolaylaştırmak istiyorsanız aşağıdaki hususlara dikkat ediniz. 1.Tanımlarla ilgili sorular sorunuz. 2.Dersin konusuna uygun bir şekil de” Ne”,”Nerede”, Ne zaman?”,”nasıl” gibi soru zamirlerini kullanarak soru üretiniz.

19 3.Benzerlik ve farklılıklarla ilgili sorular çıkartınız. 4.Örneklerle ilgili sorular oluşturunuz.Böyle sorular öğrenilmiş bir kavramın farklı pozisyonlarda uygulamasını ölçer.

20 Genellikle kitabın ön söz ve giriş bölümü okunmadan atlanır.Ama yazar kitabı yazmasındaki,amacını yazarken seçtiği yöntemin sebebini ve bazı konuları kitabın dışında bırakmasının sebebi neyse önsözde koyar.kitap hakkında genel bir fikir edinebilmek için önsöz ve giriş bölümünün okunmasında büyük yarar vardır. Şekil ve grafiklere bakmakta büyük yarar vardır. Genellikle kitabın ön söz ve giriş bölümü okunmadan atlanır.Ama yazar kitabı yazmasındaki,amacını yazarken seçtiği yöntemin sebebini ve bazı konuları kitabın dışında bırakmasının sebebi neyse önsözde koyar.kitap hakkında genel bir fikir edinebilmek için önsöz ve giriş bölümünün okunmasında büyük yarar vardır. Şekil ve grafiklere bakmakta büyük yarar vardır.

21 OKU: Öğrenmenin ön şartı okumaktır. Öncelikle okuyun ve okumayı sevin.Hazırlanmış olan sorulara cevap olacak şekilde okuyun.Okuma sırasında önemli ve gerekli gördüğünüz noktaları bir kağıda not alın ya da kitapta işaretleme yapın.Önemli noktaları tesbit etmek için ;

22 Önemli noktaları tesbit etmek için ; A)Ana fikir ve anahtar kelimelerin altı çizilmelidir. Anahtar kelimeler konunun doğru ifade edilmesine ve anlaşılmasına yardım eder

23 Soruları cevaplarken önemli olan,ana fikrin ve ona bağlı olan kavramların seçilmesi,yazılması ve iyice öğrenilmesidir.Sınavlarda anahtar kelimenin hatırlanması ip ucu görevi yapar Soruları cevaplarken önemli olan,ana fikrin ve ona bağlı olan kavramların seçilmesi,yazılması ve iyice öğrenilmesidir.Sınavlarda anahtar kelimenin hatırlanması ip ucu görevi yapar

24 Eğer konuyu anlayarak öğrenmişseniz,geçen süreye rağmen hafızanız bilgileri hemen kazanmış gibi hiç bozulmadan size geri verecektir.Tüm yardımcı fikirler ve ayrıntılara ulaşabileceksiniz.BUNU YAPMAK HİÇTE ZOR DEĞİL

25 1-Parağrafın ilk cümlesinde çoğunlukla ana fikir yazar.Sonraki cümleler geliştirir,destekler.Son cümle ile de farklı bir üslupla tekrarlanır. 2-Aşağıdaki kelimelerden sonra mutlaka önemli fikirler gelir. --Her zaman --Özet olarak --Çoğunlukla --Kısacası; --Sonuç olarak ---Genellikle 1-Parağrafın ilk cümlesinde çoğunlukla ana fikir yazar.Sonraki cümleler geliştirir,destekler.Son cümle ile de farklı bir üslupla tekrarlanır. 2-Aşağıdaki kelimelerden sonra mutlaka önemli fikirler gelir. --Her zaman --Özet olarak --Çoğunlukla --Kısacası; --Sonuç olarak ---Genellikle

26 3-Grafik,şekil,tablolar konuda anlatılan fikri kısa yoldan önünüze sunar ve can alıcı noktaları ortaya döker. 4-Bölüm özetleri varsa,bölüm anahtarları ile göz önüne getirirler. 3-Grafik,şekil,tablolar konuda anlatılan fikri kısa yoldan önünüze sunar ve can alıcı noktaları ortaya döker. 4-Bölüm özetleri varsa,bölüm anahtarları ile göz önüne getirirler.

27 B)KONUNUN ANAHTARLARI ÇIKARTILMALIDIR Anahtarlar ortaya konulurken işaretleme yapılmalı ya da kısaca kenara not alınmalıdır. ÖRNEĞİN; *Önemli,Yazarla aynı fikri paylaşmıyorum. ** çok önemli 1 Dikkat et…gibi. Bunun dışında kağıda kısa kısa notlar alınabilir. B)KONUNUN ANAHTARLARI ÇIKARTILMALIDIR Anahtarlar ortaya konulurken işaretleme yapılmalı ya da kısaca kenara not alınmalıdır. ÖRNEĞİN; *Önemli,Yazarla aynı fikri paylaşmıyorum. ** çok önemli 1 Dikkat et…gibi. Bunun dışında kağıda kısa kısa notlar alınabilir.

28 ÖRNEK: Çaldıran Savaşı. 1-Çaldıran savaşı kimler arasında oldu? 2-Sebebi nedir? 3-Kaç yılında oldu? 4-Savaşın sonuçları nelerdir?Neler kazanılmış,değişmiş veya düzelmiştir?

29 CEVAPLAR, 1-Osmanlı Devleti ( Yavuz Sultan Selim Dönemi) ile Safevi Devleti (Şah İsmail Dönemi) arasında oldu. 2-Şah İsmail’in Osmanlı Devleti topraklarında fitne ve huzursuzluk çıkarması yılında oldu. 4-a)Doğu ve Güneydoğu Anadolu kesin olarak Osmanlı topraklarına katıldı. b)Dulkadiroğlu Beyliği ortadan kaldırıldı. c)Tebrizdeki sanatçılar ve değerli kimseler İstanbul’a davet edilerek getirildi. d)Bölge uzun bir süre sükun ve huzura kavuşmuştur CEVAPLAR, 1-Osmanlı Devleti ( Yavuz Sultan Selim Dönemi) ile Safevi Devleti (Şah İsmail Dönemi) arasında oldu. 2-Şah İsmail’in Osmanlı Devleti topraklarında fitne ve huzursuzluk çıkarması yılında oldu. 4-a)Doğu ve Güneydoğu Anadolu kesin olarak Osmanlı topraklarına katıldı. b)Dulkadiroğlu Beyliği ortadan kaldırıldı. c)Tebrizdeki sanatçılar ve değerli kimseler İstanbul’a davet edilerek getirildi. d)Bölge uzun bir süre sükun ve huzura kavuşmuştur

30 Okuma sırasında bilgilerin hafızanızda daha kolay kalabilmesi için aşağıdaki bilgilerden yararlanınız. 1-Kelimelerin baş harflerinden yapılan sözcükler yardımı ile daha kolay hatırlarsınz.Elinizdeki notta da kullanıldığı gibi.(ÖFAN,İSOAT…) 2-Göze çarpan kelimeler,isimler daha kolay hatırlanır. 3-Başta ve sonda öğrenilenler daha çok hatırda kalır.

31 4-Canlı tasvirler tanımlardan daha iyi hatırlanır. Size soyut gelen konuları kafanızda canlandırın,bildiğiniz şeylere bağlaştırarak yorumlamaya çaba gösterin. 5-Ne kadar abartılmış,hatta saçma gelecek bağlantılar yapılırsa hatırlama ve hayal etme o kadar canlı olur.

32 ANLAT: Çıkardığınız sorulara cevap olacak tarzda konuyu kendi kendinize anlatınız.Konuyu anlatırken kendi cümlelerinizi kullanmaya ve konunun ana fikirlerini bulmaya çalışın.Konuyu yorumlayarak başka boyutlarını,yönlerini görmek için çaba sarf edin

33 Sakıncası yoksa ve ders çalıştığınız yer uygunsa okuduktan,öğrendikten sonra sesli anlatım yapın.. Sakıncası yoksa ve ders çalıştığınız yer uygunsa okuduktan,öğrendikten sonra sesli anlatım yapın..

34 Sesli anlatmanın; a-Hayal kurmayı önleme, b-Dıştan gelen ders dışı uyarıcılara karşı set oluşturarak dikkati yüksek tutma, c-Anlatırken kelimelerin hafızaya daha iyi yerleşmesi ve hatırlamayı kolaylaştırması gibi faydaları vardır.

35 TEKRARLA :Tekrarları bütünüyle hafızanızdan yapınız.Unuttuklarınızı sonra gözden geçirin.Gözden geçirdiğiniz bilgileri de ekleyerek tam bir tekrar yapmaya çalışınız.

36 Öğrenmeniz ders başında uzun süre vakit geçirmenize değil çok sayıda tekrar yapmanıza bağlıdır. Kafanızda tekrarlayamayacağınız bilgi öğrenilmemiştir. Bunun içinde belli aralıklarla tekrar yapmak gerekir. Öğrenmeniz ders başında uzun süre vakit geçirmenize değil çok sayıda tekrar yapmanıza bağlıdır. Kafanızda tekrarlayamayacağınız bilgi öğrenilmemiştir. Bunun içinde belli aralıklarla tekrar yapmak gerekir.

37 Sınavdan bir gün öncesini tekrara ayırmanız da fayda vardır. Bunun faydalı olabilmesi için iki ön şart vardır. 1-Tekrarların makul ölçüde çalışılmış olması. 2-Tekrarın doğru yapılması gereklidir. Sınavdan bir gün öncesini tekrara ayırmanız da fayda vardır. Bunun faydalı olabilmesi için iki ön şart vardır. 1-Tekrarların makul ölçüde çalışılmış olması. 2-Tekrarın doğru yapılması gereklidir.

38 Son tekrar iyi bir şekilde ve şartlara uygun yapılırsa bilinenlerin karıştırılmamasına,kafada toparlanmasına yardımcı olur. Fakat sınavdan kısa süre önce yapılacak üstün körü acele ile yapılan tekrarlar ise yukarıdaki durumun aksine bilgilerin karıştırılmasına neden olabilir. Son tekrar iyi bir şekilde ve şartlara uygun yapılırsa bilinenlerin karıştırılmamasına,kafada toparlanmasına yardımcı olur. Fakat sınavdan kısa süre önce yapılacak üstün körü acele ile yapılan tekrarlar ise yukarıdaki durumun aksine bilgilerin karıştırılmasına neden olabilir.

39 Tekrar kar topuna benzer. Tepeden aşağı yuvarlandıkça büyür. Büyüdükçe hızı artar.Tekrarın size vakit kaybettireceğine inanmayın Tekrar kar topuna benzer. Tepeden aşağı yuvarlandıkça büyür. Büyüdükçe hızı artar.Tekrarın size vakit kaybettireceğine inanmayın

40 Çalışıp başarısız olmaktan, sürekli kaygı,sıkıntı,baskı duyguları yaşamaktan, başarısız olan bir dersi bir yıl tekrar etmekten,her şeyden önemlisi büyük zahmet vererek ve masraf yaparak yıllarınızı vereceğiniz eğitimden bir şey elde edememekten kaybedilenlerle kıyası yapılamaz.

41 . Tekrarlarını yapmadığınız yeni bilgileri tamamen unutursunuz.Bilgi kaybedildiği takdirde bu bilgiye dayanarak yeni bağlantılar kurmak dolayısıyla yeni ve yardımcı fikirler geliştirmek mümkün olmayacaktır.

42 Bir kişi var olan bilgisini ne ölçüde koruyabilirse gelen yeni bilgiyi kapma, yönlendirme ve kullanma miktarı da o ölçüde daha fazla olacaktır Bir kişi var olan bilgisini ne ölçüde koruyabilirse gelen yeni bilgiyi kapma, yönlendirme ve kullanma miktarı da o ölçüde daha fazla olacaktır

43 .Düzenli tekrar yapan biri çalışırken hafızasındaki geniş bilgi birikimi sayesinde yeni bilgileri çok daha kolay çözümleyecektir.

44 ETKİN DERS DİNLEME: İyi bir dinleyici olmanız için 4 bölümden meydana gelen bir sistem sunuldu.( ÖFAN ) ETKİN DERS DİNLEME: İyi bir dinleyici olmanız için 4 bölümden meydana gelen bir sistem sunuldu.( ÖFAN )

45 ÖN OKUMA; Derse girmeden önce konu ile ilgili mutlaka ön okuma yapın, araştırmalar öğrencinin temel kavramlarda dersten önce tanışılmasının başarıyı arttırdığını göstermektedir. ÖN OKUMA; Derse girmeden önce konu ile ilgili mutlaka ön okuma yapın, araştırmalar öğrencinin temel kavramlarda dersten önce tanışılmasının başarıyı arttırdığını göstermektedir.

46 Dersten önce konuyu okurken cevaplandırılması gereken soruları ortaya çıkartın.Not edin. Bu yöntem dersi sorulara cevap olacak şekilde dinlemenize yardımcı olacak ve derse aktif katılmanızı sağlayacaktır. Dersten önce konuyu okurken cevaplandırılması gereken soruları ortaya çıkartın.Not edin. Bu yöntem dersi sorulara cevap olacak şekilde dinlemenize yardımcı olacak ve derse aktif katılmanızı sağlayacaktır.

47 FİKİRLER VE İŞARETLER: Konunun temelini oluşturan fikirlerin neler olduğuna dikkat ediniz.Ana fikirlerin örneklerle,açıklamalarla, kanıtlarla desteklemeye çalışıldığını unutmayınız.

48 Öğretmeniniz konunun püf noktalarını anlatırken gerek ses tonunda farklılıklar oluşturacak gerekse belirli kelimeler kullanarak size ipucu verir.İşte size bazı örnekler; -Önemli -Can alıcı nokta -Başlıca -Şuraya dikkat adin -Burası esas fikir…..gibi Öğretmeniniz konunun püf noktalarını anlatırken gerek ses tonunda farklılıklar oluşturacak gerekse belirli kelimeler kullanarak size ipucu verir.İşte size bazı örnekler; -Önemli -Can alıcı nokta -Başlıca -Şuraya dikkat adin -Burası esas fikir…..gibi

49 Öğretmeniniz ana fikri destekleyen işaretler ortaya koyuyor ise şu işaretleri kulağınıza fısıldayacaktır. -Mesela -Aynı anda -Bunun benzer -Bunun aksine - Buna ek olarak…gibi Öğretmeniniz ana fikri destekleyen işaretler ortaya koyuyor ise şu işaretleri kulağınıza fısıldayacaktır. -Mesela -Aynı anda -Bunun benzer -Bunun aksine - Buna ek olarak…gibi

50 Öğretmeniniz konuya son noktayı koyuyorsa şu işaretleri kullanması muhtemeldir. -Özetle -Böylece - Görüyorsunuz ki -Çoğunlukla -Bu nedenle..gibi

51 Bu ve buna benzer noktaları mutlaka yakalamaya çalışın.Mutlaka not alın.Bu dersi çalışırken ve sınava hazırlanırken öğrenmeyi hızlandırıp kolaylaştıracaktır.Yazarak ve yaparak öğrenmeye önem verin.Çünkü kalıcı olan budur.

52 Filozof Konfiçyüs’un “Duydum unuttum,gördüm hatırladım,yaptım öğrendim”,dediği gibi.iyi bir ders dinleyicisi olun.

53 ARAŞTIR Konu ile ilgili kafanıza takılan sorular varsa öğretmeninizle mutlaka paylaşın.Cevap yeterli olmadıysa yeni sorular sorun ve açıklama isteyin.Eğer öğretmeninize soru sorma imkanı bulamazsanız dersten sonra arkadaşlarınızla konu üzerinde konuşmaya veya öğretmeninize uygun bir zamanda sormaya gayret edin. ARAŞTIR Konu ile ilgili kafanıza takılan sorular varsa öğretmeninizle mutlaka paylaşın.Cevap yeterli olmadıysa yeni sorular sorun ve açıklama isteyin.Eğer öğretmeninize soru sorma imkanı bulamazsanız dersten sonra arkadaşlarınızla konu üzerinde konuşmaya veya öğretmeninize uygun bir zamanda sormaya gayret edin.

54 Konuyla ilgili fikirlerinizi öğretmeninizle veya arkadaşlarınızla paylaşın.Konuyla ilgili başka kitaplarda bulabileceğiniz şeyleri araştırın. Sorularınızı ve konuyla ilgili yorumlarınızı ve araştırmalarınızı mutlaka not edin. Konuyla ilgili fikirlerinizi öğretmeninizle veya arkadaşlarınızla paylaşın.Konuyla ilgili başka kitaplarda bulabileceğiniz şeyleri araştırın. Sorularınızı ve konuyla ilgili yorumlarınızı ve araştırmalarınızı mutlaka not edin.

55 NOT TUT Not tutmak konuşulanı kelimesi kelimesine yazmak değildir.dinlemek düşünmek ve özetini kısa ve özlü sözlerle deftere kaydetmektir. NOT TUT Not tutmak konuşulanı kelimesi kelimesine yazmak değildir.dinlemek düşünmek ve özetini kısa ve özlü sözlerle deftere kaydetmektir.

56 Önemli olan not tutarak ana fikri ve ona bağlı temel kavramları yakalayabilmektir. Ayrıntılar buna bağlı olarak kendiliğinden hatırlanır. Önemli olan not tutarak ana fikri ve ona bağlı temel kavramları yakalayabilmektir. Ayrıntılar buna bağlı olarak kendiliğinden hatırlanır.

57 Tuttuğunuz notlardan azami derecede faydalanmak için aşağıdaki hususlardan yararlanın. Not tuttuğunuz kağıtta cömert olunuz.Sayfaları tıklım tıklım doldurmayınız. Notlarınızı sayfaya gelişi güzel ve karışık bir biçimde serpiştirmeyiniz.

58 2.Not tuttuğunuz sayfanın altında, üstünde, sol tarafında boşluk bırakınız. Bu boşluklara daha sonra gelen bilgileri ve düşünceleri ekleme imkanı bulursunuz. 3.Her yeni fikri yeni bir satıra yazınız

59 4.Not alırken ana düşünceyi, ana çizgiyi belirtmeyi ve yeterince sınıflandırmayı unutmayınız. 5.Sık sık geçen kelimeler ya da tarihler için kısaltma dili belirleyin ve kullanın.

60 6.Konuşmanın hızlı aktığı yerlerde yazamadığınız yerler olursa _ _ _ _ _ _koyun,çizgi size tamamlamanız gereken cümleleri hatırlatır. 7.Yanlışlıkları silmek için, karalamak için zaman harcamayın, üzerine bir çizgi çekiniz.

61 8.Önemli yerlere dikkat çekmek için altını çizin yada büyük harflerle yazınız. 9.Notlarınızı mümkünse kendinize ait cümlelerle tutunuz.

62 10.Notlarınızı mümkünse tuttuğunuz gün, en geç bir sonraki ders günü gelmeden önce mutlaka temize çekin.

63 Notların yeniden deftere veya bir bloknota aktarılması, temize çekilmesi sınıfta anlatılanların yeniden düşünülmesine imkan verir. Böylece öğrenci önemli notlar ile ayrıntıların birbirinden ayırma fırsatı bulur.

64 Yeniden yazılması sırasında eklenen kişisel görüşler varsa eleştiriler malzemenin bütünüyle öğrenciye mal olmasını sağlar. Yeniden yazım sırasında dikkatinizi çeken ve anlayamadığınız noktalar olursa bunu mutlaka öğretmeninize sorun cevabını çeşitli yollarla araştırarak bulmaya çalışın.

65 Okunan konunun %20’si,okuyup sonra dinlenilen konunun %40’ı okuyup dinledikten sonra not tutulan konunun %80’i, hatırda kalır.

66 Boş zaman etkinliklerine vakit ayırmak istiyorsanız dersi derste öğrenmenin yollarını alışkanlık haline getiriniz. İnsan yaptığı her işin hakkını vermek zorundadır. Öğrenciliğin hakkını verin. Planlı ve programlı olun. Öğrencinin işi öğrenciliktir, bunu unutmayın ve buna göre hareket edin.

67 Top oynamaktan, uykudan fedakarlık ediyor musunuz? Uyurken top oynadığınız oluyor mu?,… tabi ki hayır. O halde öğrencilik ve derslerle ilgili işlemleri de yaparken öğrenciliğin hakkını verin.

68 . Ders çalışırken aklınız oyunda veya uykuda, gezmekte olmasın. Elbette bunları da yapmak sizin hakkınız. Çocukluk ve gençliğinizin hakkı ama öğrenciliğin de hakkını onların ki kadar iyi veriyor musunuz?

69 Grup çalışması da sizlere yardımcı olabilir. Grup çalışması derslere ilişkin daha nesnel görüşler geliştirmenize yardımcı olur. Çünkü siz konuların pek önemli olmayan yerlerini abartmış veya önemli yerlerini de dikkate almamış olabilirsiniz. Grup çalışması da sizlere yardımcı olabilir. Grup çalışması derslere ilişkin daha nesnel görüşler geliştirmenize yardımcı olur. Çünkü siz konuların pek önemli olmayan yerlerini abartmış veya önemli yerlerini de dikkate almamış olabilirsiniz.

70 Grup çalışması konuya değişik açılardan bakmanızı sağlar. Grupta tartışılan konu sizin için önem kazanır. Sevgili öğrenciler mutlaka yıllık, aylık, haftalık günlük planlarınızı yapın ve bunları uygulayın. Özellikle günlük planlarınızı titizlikle yapın ve uygulayın. Grup çalışması konuya değişik açılardan bakmanızı sağlar. Grupta tartışılan konu sizin için önem kazanır. Sevgili öğrenciler mutlaka yıllık, aylık, haftalık günlük planlarınızı yapın ve bunları uygulayın. Özellikle günlük planlarınızı titizlikle yapın ve uygulayın.

71 Başarılar ve mutluluklar dileriz. Başarılar ve mutluluklar dileriz.


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA. Çalışmanın verimli olması için ne kadar zaman harcandığı değil, ne kadar zamanın verimli geçtiği önemlidir.Verimli çalışma amaç." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları