Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERHABA. PROGRAM GELİŞTİRME MODELLER YAKLAŞIMLAR İHTİYAÇ SAPTAMA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERHABA. PROGRAM GELİŞTİRME MODELLER YAKLAŞIMLAR İHTİYAÇ SAPTAMA."— Sunum transkripti:

1 MERHABA

2 PROGRAM GELİŞTİRME MODELLER YAKLAŞIMLAR İHTİYAÇ SAPTAMA

3 PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIMLARI KONU MERKEZLİ YAKLAŞIM BİREY MERKEZLİ YAKLAŞIM SORUN MERKEZLİ YAKLAŞIM  KONU TASARIMI  DİSİPLİN TASARIMI  DİSİPLİNLER ARASI TASARIM  GENİŞ ALANLI TASARIM  SÜREÇ TASARIMI  ÇOCUK MERKEZLİ TASARIM  YAŞANTI MERKEZLİ TASARIM  ROMANTİK TASARIM  HÜMANİSTİK TASARIM  YAŞAM ŞARTLARI TASARIMI  ÇEKİRDEK TASARIM  TOPLUMSAL SORUNLAR ve YENİDEN KURMACILIK TASARIMI

4 KONU MERKEZLİ YAKLAŞIM *DEĞİŞMEYEN BİLGİLERİ UZMANLAR DÜZENLER. *KONULAR ÖĞRENCİNİN ÖZELLİKLERİNE GÖRE SIRALANIR. *HER BİR KONU DİĞERİ İÇİN ÖN KOŞULDUR. *ÖĞRETİM SUNUŞ YOLUYLA YAPILIR. *ÖNEMLİ OLAN BİLGİNİN SÜRESİ İÇİNDE KAZANILMASIDIR. KONU TASARIMI? DİSİPLİN TASARIMI? DİSİPLİNLER ARASI TASARIM? GENİŞ ALANLI TASARIM? SÜREÇ TASARIMI? *SINIFLANDIRILMIŞ BİLGİYE (BİLİM ALANI) GÖRE KURGULANIR. *KONUNUN YAPISI KULLANILACAK YÖNTEMİ BELİRLER. *ÖĞRENCİ KONUNUN YAPISINA UYGUN OLAN DENEY-GÖZLEM ÇALIŞMALARINA AKTİF OLARAK KATILIR. *ÖĞRENCİNİN BİLGİYİ BENZER DURUMLARDA KULLANMASI İSTENİR. *İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BÜTÜNSEL ALGILAMASI NEDENİYLE ZORUNLU OLARAK UYGULANIR. *MİHVER DERS MERKEZE ALINIR. BÜTÜN DERSLER, MİHVER DERS İLE İLİŞKİLENDİRİLEREK İŞLENİR. *BİR DERS ADI ALTINDA PEKÇOK DERS ALANINA GİRİLİR. *ÖĞRETMENLER TAKIM HALİNDE ÇALIŞIR, ANA DERSİ DESTEKLER. *DEĞİŞİK ALANLARLA İLGİLİ KONU MERKEZE ALINIR. *KONUNUN DEĞİŞİK DİSİPLİNLERDEKİ DURUMU İNCELENİR, BİLGİ BÜTÜNLÜĞÜ SAĞLANIR. *TÜM KONULAR İÇİN ORTAK BİR ÖĞRENME YOLU BELİRLENİR. *AMAÇ ÖĞRENCİYE EN İYİ NASIL ÖĞRENECEĞİNİ KAVRATMAKTIR. *ÖĞRENCİYE ELEŞTİREL DÜŞÜNME, PROBLEM ÇÖZME, KARAR VERME BECERİSİ KAZANDIRMAK KONUDAN DAHA ÖNEMLİDİR. 2,3,7,9,12,14

5

6

7

8 BİREY MERKEZLİ YAKLAŞIM * ÖĞRENCİ ETKİN HALE GELMEDEN ÖĞRENME OLUŞMAZ. * PROGRAM ÖĞRENCİNİN İLGİ ve GEREKSİNMELERİNE GÖRE OLUŞTURULUR. * ÇOCUK YAŞADIĞINI ÖĞRENİR İLKESİ HAKİMDİR. * ÖĞRENCİ MERKEZLİ, ÖĞRENCİYİ ETKİN HALE GETİRECEK ÇALIŞMALAR YAPILIR. ÇOCUK MERKEZLİ? YAŞANTI MERKEZLİ? HÜMANİST MERKEZLİ? ROMANTİK MERKEZLİ? *ÖĞRENCİNİN İLGİ ve GEREKSİNMELERİ ÖNCEDEN BİLİNEMEZ. *ÖĞRETİM SÜRECİ ve PROGRAM GELİŞTİRME BİRLİKTE YÜRÜTÜLMELİDİR. *PROGRAM SÜREÇ İÇİNDE DEĞİŞEBİLMELİ ve HER ÖĞRENCİ İÇİN UYGUN ÖĞRENME ORTAMLARI DÜZENLENMELİDİR. *ÖĞRETMEN HER ÖĞRENCİYE UYGUN OLANI, UYGUN ZAMANDA SEÇEREK ÖĞRETMELİDİR. *BİREY KENDİNİ ve ÇEVRESİNİ DOĞAL GELİŞİM İÇİNDE KEŞFEDEREK GEREKLİ EĞİTİM DÜZEYLERİNE ULAŞABİLİR. *OKUL BİREYİN GELİŞİMİNİ OLUMSUZ ETKİLER. *HER ÇOCUK KENDİ DOĞASIYLA ELE ALINMALIDIR. *KURUMSAL EĞİTİM ÇOCUĞUN DOĞAL ÖZELLİKLERİNİ BOZARAK ONU STANDARTLAŞTIRIR. YÖNETİLEN HALİNE GETİRİR. *İNSAN DAVRANIŞLARI ETKİ-TEPKİ OLARAK AÇIKLANABİLMEKTEN ÇOK DAHA KARMAŞIKTIR. *EĞİTİMDE BİLİŞSEL ALANIN GELİŞMESİ DAHA ÖNEMLİDİR. 5,8,10

9

10

11 SORUN MERKEZLİ YAKLAŞIM *ÖĞRENCİLER ÖĞRENDİKLERİNİ GERÇEK YAŞAMDA KULLANABİLMELİ, SORUNLARINI ÇÖZEBİLMELİDİR. *EĞİTİM PROGRAMI TOPLUMUN DEĞİŞEN YAŞAM KOŞULLARINA UYUM SAĞLAMASI İÇİN GEREKENLERİ YAPMALIDIR. *KONULAR ÖĞRENCİNİN İÇİNDE YAŞADIĞI ÇEVRE İLE UYUMLU OLMALIDIR. *ÖĞRENCİNİN İÇİNDE YAŞADIĞI TOPLUMU SORUNLARIYLA BİRLİKTE ÖĞRENMESİ ve SORUN ÇÖZME SÜREÇLERİNİ KULLANMAYA İSTEKLİ OLMASI BEKLENİR. YAŞAM ŞARTLARI TASARIMI? ÇEKİRDEK TASARIM? TOPLUMSAL SORUNLAR ve YENİDEN KURMACILIK TASARIMI? *PROGRAMIN KONULARI (ÇEKİRDEK) ÖĞRENCİ EĞİTİME BAŞLAMADAN ÖNCE TOPLUMSAL AĞIRLIKLI OLARAK SEÇİLİR. *ÖĞRENCİ TOPLUMU LABORATUAR OLARAK GÖRMELİ ve İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENMEYLE SORUN ÇÖZME BECERİSİNİ GELİŞTİRMELİDİR. *ÇOK SAYIDA DERS ve KONU ÖĞRETİMİ GEREKLİ DEĞİLDİR. *ÖĞRENCİ TOPLUMUN SORUNLARINI GÖRMELİ ve BU SORUNLARA EĞİLMELİDİR. * TOPLUMSAL DEĞİŞİM OKUL İLE GERÇEKLEŞTİRİLİR. *TOPLUMUN EKONOMİK, SOSYAL, POLİTİK GELİŞİMİ İLE PROGRAM ARASINDA BAĞ OLUŞTURMAYA ÇALIŞILIR. * TOPLUM SÜREKLİ OLARAK DEĞİŞMEKTE ve GELİŞMEKTEDİR. * ÖĞRETMEN ve ÖĞRENCİ TOPLUMUN GELİŞMESİNDE ROL ALACAK BECERİLERE ve SORUN ÇÖZME GÜCÜNE SAHİP OLMALIDIR.

12

13

14

15

16 BİREY OLASI GENEL AMAÇLAR EĞİTİM FELSEFESİ TYLER MODELİ TOPLUM KONU ALANI ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ KESİNLEŞMİŞ ÖĞRETİM AMAÇLARI ÖĞRENME YAŞANTILARININ SAĞLANMASI ÖĞRENME YAŞANTILARININ DÜZENLENMESİ ÖĞRENME YAŞANTILARININ YÖNLENDİRİLMESİ ÖĞRENME YAŞANTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

17

18 AMAÇLARIN BELİRLENMESİ TABA MODELİ İHTİYAÇLARIN BELİRLENMESİ İÇERİĞİN SEÇİMİ ÖĞRENME YAŞANTILARININ SEÇİMİ NEYİN NASIL DEĞERLENDİRİLECEĞİNİN SAPTANMASI İÇERİĞİN DÜZENLENMESİ PROGRAM ÖĞELERİNİN SIRASI ve İLİŞKİLERİNİN KONTROLÜ 4

19

20 TABA-TYLER MODELİ GENEL AMAÇLARI BELİRLE İHTİYAÇLARI BELİRLE İÇERİĞİ SEÇ ÖĞRENME YAŞANTILARINI BELİRLE DEĞERLENDİR İÇERİĞİ DÜZENLE BAŞLA AMAÇLARI SAPTA ÖĞRENME YAŞANTILARINI DÜZENLE 13

21

22

23

24

25

26 PROGRAM GELİŞTİRME GRUPLARI *BAKANLIK TEMSİLCİLERİ (TALİM TERBİYE/TEFTİŞ KURULU İLGİLİ GENEL MÜDÜRLÜK PROGRAM GELİŞTİRME DAİRESİNDEN BİR UZMAN) *PROGRAM GELİŞTİRME UZMANI *ÖĞRETMEN TEMSİLCİSİ *ALAN UZMANI VE TEMSİLCİLER (ALAN UZMANI/KAMU KURULUŞU, İŞÇİ-İŞVEREN, MESLEK ODASI TEMSİLCİSİ) *VELİ TEMSİLCİSİ *ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ KARAR ve KOORDİNASYON GRUBU? ÇALIŞMA GRUBU? DANIŞMA GRUBU? *PROGRAMA YANSIYACAK EĞİTİM FELSEFESİNİ BELİRLEME *HANGİ ALANDA PROGRAM GELİŞTİRİLECEĞİNE KARAR VERME *HAZIRLANAN PROGRAMI KABUL veya RET ETME *PROGRAM GELİŞTİRMEYİ KOORDİNE ETME *PROGRAM GELİŞTİRME UZMANI *ÖLÇME DEĞERLENDİRME UZMANI *KONU ALANI UZMANI *BRANŞ ÖĞRETMENİ EĞİTİM PSİKOLOĞU, FELSEFECİSİ, SOSYOLOĞU, DENETÇİSİ, EKONOMİSTİ, TEKNOLOGU, YÖNETİCİSİ, *İLETİŞİM UZMANI *GEREKLİ DİĞER UZMANLAR HAZIRLAMA, UYGULAMA, DEĞERLENDİRME ve GELİŞTİRMEDE AKTİF OLARAK ÇALIŞIR HAZIRLAMA, UYGULAMA, DEĞERLENDİRME ve GELİŞTİRMEDE DANIŞMANLIK YAPAR 1

27

28

29

30 İHTİYAÇ SAPTAMA YAKLAŞIMLARI FARKLAR YAKLAŞIMI? ANALİTİK YAKLAŞIM? DEMOKRATİK YAKLAŞIM? BETİMSEL YAKLAŞIM? *İHTİYAÇ BEKLENİLENLE VAR OLAN ARASINDAKİ FARKTAN OLUŞUR. *BELİRLENEN FARK GİDERİLEREK İSTENEN YETERLİĞE ULAŞILIR. ÖĞRENCİLERİNE UZAK DURAN ÖĞRETMENE İLETİŞİM BECERİLERİ VERİLİR. YETERLİ PUANI ALAMAYAN ÖĞRENCİYE BİLMEDİĞİ KONULAR ÖĞRETİLİR. *ÇOĞUNLUĞUN VEYA BASKI GRUPLARININ TEPKİLERİ/İSTEKLERİ İHTİYACI BELİRLER. *BU GRUPLARIN İSTEKLERİNE UYGUN PROGRAM GELİŞTİRME YAPILIR. DARWİN KURAMI PROGRAMA BİR ALINIR, BİR ÇIKARILIR. TURİZM DERNEKLERİ İSTEDİĞİ İÇİN PROGRAMDAKİ TURİZM KONULARI GENİŞLER. *İHTİYAÇ GELECEKTE OLABİLECEK DURUMLARA GÖRE BELİRLENİR. *BUGÜNKÜ BİLGİLER ANALİTİK ve SORGULAYICI BİR ŞEKİLDE ELE ALINARAK GELECEKLE İLGİLİ VARSAYIMLAR OLUŞTURULUR. GELECEKTE ÇOK ÖNEMLİ OLACAĞI İÇİN ÖĞRETMENLERE İNTERNET EĞİTİMİ VERİLİR. BİLGİ PATLAMASI NEDENİYLE ÖĞRENMENİN YOLUNU ÖĞRENMEK ÖN PLANA ALINIR. *YAPILAN ÇALIŞMALAR BİR BÜTÜN OLARAK ORTAYA KONULUR. BİR DURUMUN VEYA NESNENİN OLMASI/OLMAMASININ ZARARI/YARARI BELİRLENİR. *OLUMLU/OLUMSUZU İÇEREN BİR MANTIKSAL TABLO HAZIRLANIR. TABLOYA GÖRE BELİRLENEN İHTİYAÇLAR PROGRAM GELİŞTİRMEDE KULLANILIR. *OLMASI/OLMAMASI DAHA İYİ GİBİ DURUMLARA YÖNELİKTİR. İNGİLİZ KÜLTÜRÜNÜ ÖĞRENMEK, İNGİLİZCE ÖĞRENMEYİ KOLAYLAŞTIRIR DİYEREK BUNA UYGUN MATERYAL GELİŞTİRİLİR.

31

32

33

34

35

36 İHTİYAÇ SAPTAMA TEKNİKLERİ ANKET DELPHİ? MESLEK ANALİZİ? PROGEL (DACUM)? KAYNAK TARAMA? GÖZLEM? ÖLÇME ARAÇLARI? GÖRÜŞME TOPLANTI? *BİR UZMANLAR GRUBUNA ANKETLER GÖNDEREREK PROGRAMIN İHTİYAÇLARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ ALINIR. *GELECEKTEKİ OLAY ve EĞİLİMLER, İHTİYAÇ ANALİZİ, PROGRAMIN PLANLANMASI, STANDARTLAŞTIRILMASI BU GÖRÜŞLERE GÖRE ŞEKİLLENİR. *ÖĞRETİLECEK İŞİN ÖZELLİKLERİ İŞİN USTALARI TARAFINDAN BELİRLENİR. *MESLEĞİN ve MESLEĞİ YAPACAK KİŞİNİN PROFİLİ ORTAYA KONUR. *İŞ İÇİN KAZANILMASI GEREKEN DAVRANIŞLAR BELİRLENİR. *İHTİYAÇLAR DOĞAL ORTAMDA GÖZLEYEREK TOPLANIR. *DEVİNİŞSEL BECERİLER İÇİN UYGUNDUR. *İŞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER BELİRLENİR. *MESLEK İŞLERE, İŞLER İŞLEM BASAMAKLARINA GÖRE SIRALANIR. *BİREYDE OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLERİN NE KADARININ VAR OLDUĞU BELİRLENİR. *EKSİK ÖZELLİKLERİN TAMAMLANMASI DÜŞÜNÜLÜR. *İLGİLİ KİŞİLERDEN SÖZLÜ OLARAK BİLGİ ALINIR. *DEMOKRATİK YAKLAŞIMA UYGUNDUR. *DAHA ÖNCEDEN YAPILMIŞ BİLİMSEL ÇALIŞMALAR ve HAZIRLANMIŞ RAPORLAR A GÖRE İHTİYAÇLAR SAPTANIR. 6,11,15,16,17,18

37 İHTİYAÇ BELİRLEME TEKNİKLERİ İŞLEMLERİ SINIFLAMA I İŞ TANIMI YAPMA PROGEL-DACUM DELPHİ STANDARTLARI OLUŞTURMA UZUN ZAMANLI ARAŞTIRMA YAPMA GİZLİ UZMAN GÖRÜŞLERİ ALMA GÖRÜŞME III DOĞAL GÖRÜŞME MEVCUT PROGRAMLARI İNCELEME II LİTERATÜR TARAMA KAYNAK TARAMA Yukarıda verilen “ihtiyaç belirleme” tekniklerine ilişkin kavram haritasında I, II, III ile numaralandırılmış yerlere aşağıdaki kavramlardan hangileri gelmelidir? (2010-2) IIIIII A)Pazar araştırması yapmaYüz yüze görüşmeGüdümlü B)Beceri testi geliştirmeRapor değerlendirmeGüdümlü C)Pazar araştırması yapmaRapor değerlendirmeYüz yüze görüşme D)Beceri testi geliştirmeYüz yüze görüşmePazar araştırması yapma E)Yüz yüze görüşmeBeceri testi geliştirmePazar araştırması yapma

38

39

40 DOSTÇA KALIN


"MERHABA. PROGRAM GELİŞTİRME MODELLER YAKLAŞIMLAR İHTİYAÇ SAPTAMA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları