Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OOnur AKÇA HHarun TEKAY ZZeki KAVLAK AAyşenur ÖZBEK MMehmet Akif ÇAKMAK Semineri Hazırlayanlar:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OOnur AKÇA HHarun TEKAY ZZeki KAVLAK AAyşenur ÖZBEK MMehmet Akif ÇAKMAK Semineri Hazırlayanlar:"— Sunum transkripti:

1

2

3

4 OOnur AKÇA HHarun TEKAY ZZeki KAVLAK AAyşenur ÖZBEK MMehmet Akif ÇAKMAK Semineri Hazırlayanlar:

5

6

7

8 Çoğunlukla 3-4 yaşından önce başlamaz.

9 Çocukların %33’ünde tırnak yeme davranışı görülür.

10 Ergenlik çağında tırnak yiyen çocukların sayısı %40-45’e yükselir.

11 Tırnak yiyen çocukların ailelerinin çoğunda tırnak yiyenlere rastlanır.

12

13 Alışkanlık daha çok baskı altına alınmış heyecanların ilgilendiği durumlarla olup çocuk bunun arzu edilmeyen bir davranış ve alışkanlık olduğunu anlayınca kökleşmekte olduğu görülmektedir.

14 Tırnak yeme bir güvensizlik belirtisi olarak kabul edilir.Aile içinde aşırı baskılı ve otoriter bir eğitimin uygulanması,çocuğun sürekli azarlanarak eleştirilmesi, kıskançlık,yeterli ilgi ve sevgi görmeme sıkıntı ve gerginlik başlıca nedenlerdir.

15 Anne ve babanın yaşantısı da önemli bir etkendir.Anne baba geçimsizlikleri anne babanın sık sık kavga etmesi ailedeki sorunlar çocuklarda tırnak yeme gibi davranışlara neden olur.

16 Çocuğu tedirgin eden herhangi bir olay veya çevrede onun için hoşnutsuzluk yaratacak herhangi bir durum bu davranışı göstermesine yol açar.

17

18 En etkili yöntem 3-4 yaşlarına kadar bu alışkanlığın görmezlikten gelinmesidir.

19 Çocuğun gerginlik ve uyumsuzluk nedenleri iyice araştırılmalı ve bunlar saptanarak çözüm getirilmeli.

20 Çocuğu azarlamak, korkutmak, ceza vermek gibi zorlayıcı yöntemlerin uygulanması yararlı olmamaktadır. Hatta kimi zaman daha ağır duygusal problemlerin çıkmasına neden olabilir.

21 Çocukların korku kaygı yaratacak durumlardan uzak tutmak gerekir.Küçük çocukların kaygı korku verici televizyon filmlerini izlemeleri, kavgalı olaylarda bulunmaları çocuğu heyecanlandıracağı için sakıncalıdır.

22 Tırnak yiyen çocuklara geceleri yatarken eski hafif eldivenleri giydirmek.Çocuk gece tırnaklarını yemek veya ısırmak istediğinde hatırlatıcı olması bakımından yararlı olabilir.

23 Parmak ve tırnağa acı fakat zararsız bir sıvı sürülebilir.Bu hem hatırlatıcı ve hem de tırnağını ağzına götürdüğü zaman acı ile birleştiğinde acı ile terk etmeye yardımcı olabilir.

24 Çocukların ilgisi başka yöne çekilebilir.Sinema,televizyon izlerken veya radyo dinlerken onun ağzını çiğneyecek bir şeyle meşgul etmek tırnak yemenin ve ısırmanın yerine gelecek bir etkinlik olabilir

25 Çocukları ara sıra başarılarından dolayı ödüllendirme bazı durumlarda yarar sağlayabilir.Ancak bunun kısıtlı ve uygun şekilde kullanılması gerekir.Aksi taktirde çocuklar bunu yeni ödüller almak için kullanabilir.

26 Tırnak derin kesilebilir.

27 Çocuğu kendi tırnak bakımıyla uğraşması da yararlı olabilir.Bunu içinde çocuğa manikür ve pedikür malzemeleri alınabilir.

28 Tırnak yemenin ve ısırmanın çok kötü bir alışkanlık olmadığı ve bunu isteyenlerin kolaylıkla terk edebilecekler çocuklara anlatılmalıdır.

29 GENEL OLARAK DAVRANIŞ BOZUKLUKLARININ NEDENLERİ Dikkat Çekmek İntikam Alma İsteği Yetersizlik

30 DAVRANIŞ BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARLA OLUMLU İLİŞKİ NASIL KURULUR? Karşılıklı Saygı Çocuğa zaman ayırma Cesaretlendirme Sevgiyi Anlatma

31 KRİZ KRİZ BÜTÜN İNSANLARIN EKONOMİSİNİ ETKİLEMİŞTİR VE BÖYLECE İNSANLARIN RUH SAĞLIKLARI BOZULMAKTADIR.

32 GÖMLEĞİN İLK DÜĞMESİ YANLIŞ İLİKLENİRSE,ÖBÜR LERİ DE YANLIŞ GİDER.

33 BAŞARIYI ELDE EDENLER HER ZAMAN SABIRLA ÇALIŞANLAR ARASINDAN ÇIKMIŞTIR.

34 EN UZUN ÖMÜRLÜLER EN ÇOK YAŞAYANLAR DEĞİL, EVİRİP ÇEVİRİP HAYATLARINDAN EN ÇOK MEYVE ALMASINI BİLENLERDİR.

35 “Tek bir başarı vardır. O da istediğiniz şekilde yaşamaktır.” Christopher Morley “Kişiler tembel değildir. Sadece,kendilerine esin kaynağı oluşturacak kadar, güçlü amaçları yoktur.” Anthony Robbins “Zafer ilk adımla başlar.” Anonim

36 DİRENÇLE BAŞA ÇIKMANIN VE PROBLEMLERİ ÇÖZMENİN YOLLARI. “Dünyanın gidişi hariç, her türlü akıntıya karşı dura bilirsiniz” japon atasözü

37 YENİDEN ÇERÇEVELEME: PERSPEKTİFİN GÜCÜ “Yaşam durağan değildir. Zihinlerini değiştiremeyenler; düşkünler evindeki zavallılarla, mezarlıktakilerdir.” EVERETT DİRKSEN

38 BAŞARIYI ÇAĞRIŞTIRMAK

39 Değer Nedir ? Değerler, neyin önemli olduğunu gösteren bize özgü, kişisel inançlarımızdır. Değerlerimiz, gideceğimiz yönü belirleyen pusulalarımızdır.

40 SEVGİ EĞLENCE DESTEK YARATICILIK ÇEKİCİLİK ÖZGÜRLÜK KARŞILIKLI İLETİŞİM ÇOŞKUNLUK SAYGI OLGUNLUK MÜCADELE GÜZELLİK RUHSAL BÜTÜNLÜK DÜRÜSTLÜK

41 EĞER DAHA İYİYE GİDEN BİR YOL VARSA BU EN KÖTÜYE EKSİKSİZ BİR BAKIŞI GEREKTİRİR.

42 NE KADAR BİLİRSEN BİL; SÖYLEDİKLERİN KARŞINDAKİNİN ANLADIĞI KADARDIR. MEVLANA

43


"OOnur AKÇA HHarun TEKAY ZZeki KAVLAK AAyşenur ÖZBEK MMehmet Akif ÇAKMAK Semineri Hazırlayanlar:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları