Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Stephen G. Barkley Performance Learning Systems (Performans Geli şim Sistemleri) 800-757-3878

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Stephen G. Barkley Performance Learning Systems (Performans Geli şim Sistemleri) 800-757-3878"— Sunum transkripti:

1

2 Stephen G. Barkley Performance Learning Systems (Performans Geli şim Sistemleri)

3 Kaynak: Bu model Stephen Barkley tarafından geliştirilmiştir 3 Öğretmen Davranışında Değişim Öğrenci Davranışında Değişim

4 4 Size göre öğrenci başarısının tanımı nedir? Öğrenci Başarısı

5 21 st Century Skills Framework Ana Konular -Ekonomi -İngilizce -Yönetim -Edebiyat -Tarih -Coğrafya -Okuma veya Dil bilgisi -Sanat -Matematik -Fen -Dünya Dilleri -Yurttaşlık 21. Yy. Temaları - Evrensel farkındalık - Finans, Ekonomi, İşletme & Girişimcilik Bilgisi - Yurttaşlık Bilgisi - Sağlık Bilgisi

6 Öğrenme ve Yenilik Becerileri Ana Konular ve 21. Yy. Temaları Yaşam ve Kariyer Becerileri Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri

7 Öğrenme ve yenilik becerileri 21. yüzyılda da daha da karmaşıklaşan bir yaşama ve iş çevresine hazırlıklı olan öğrencileri bu değişikliklere hazır olmayan öğrencilerden ayıran beceriler olarak her geçen gün daha da kabul görüyor. Öğrencilerimizi, onları bekleyen geleceğe hazırlarken eleştirel düşünmeye, yaratıcılığa, iletişime ve işbirliğine odaklanmak çok önemli ve asıl olan şey.

8 MUM PROBLEMİ

9

10 MUM PROBLEMİ… Tekrardan

11 MUM PROBLEMİ

12

13 Ama yapılacak iş “basit bir bilişsel beceriyi” gerektirdiğinde daha büyük bir ödül “daha kötü bir performansa yol açtı.”

14 AŞAĞIDAKİLERDEN HANGİSİ 21. YY. PROBLEMİDİR? RUTİN OLAN RUTİN OLMAYAN

15 Zor Seçimler veya Zor Zamanlar Öyle bir dünya ki okumada, yazmada, konuşmada, matematikte, bilimde, edebiyatta, tarihte ve sanatta çok fazla ve ileri seviyede hazırlık yapmak vazgeçilmez zemindir……. …fikirler ve soyut kavramlarla ilişkide rahat olmak iyi bir yaşamın pasaportu gibidir, ki sadece ileri seviyelerde eğitim-bizim bugüne kadar gördüğümüzden çok daha farklı bir eğitim-ile güvende olacağız.

16 …fikirler ve soyut kavramlar ile ilişkide rahat olmak iyi bir yaşamın pasaportu gibidir, ki sadece ileri seviyelerde eğitim-bizim bugüne kadar gördüğümüzden çok daha farklı bir eğitim-ile güvende olacağız.

17 ÖĞRENCİ BAŞARI HEDEFLERİ AKADEMİK- okul yaşamında başarılı olması için gereken bilgi ve beceriler. YAŞAM BECERİLERİ- sorumlu, saygın biri olmak ve düşüncelerini hayata geçirebileceği bir yaşam sürmek için gereken yetenek, tutum ve beceriler. TOPLUMA OLAN SORUMLULUĞU – verimli ve üretken bir topluma ve kamu yararına katkı yapacak özelliklere sahip olmak.

18 Kaynak: Bu model Stephen Barkley tarafından geliştirilmiştir 18 Öğretmen Davranışında Değişim Öğrenci Davranışında Değişim

19 Öğrenci Davranışı İstenilen öğrenci başarısına ulaşmak için öğrencide hangi davranışlar hayata geçirilmeli ya da hangi davranışları arttırılmalı?

20  İsteyerek okumak  Yazmak  Çözecek problemler bulmak  Araştırma yapmak  Soru sormak  Sahip olduğu tutkusunun peşinden gitmek  Azmetmek/Çaba harcamak  Hem bağımsız hem işbirliği içinde çalışmak  Öğrenirken risk almak  Araştırmak ve üretmek için teknolojiyi kullanmak  Değişime adapte olmak

21 1. Öğrenme amacı: Öğrenciler öğrendikleri konuyu neden öğrendiklerini/hedefi tekrar eder ve öğrendiklerinde anlam bulurlar. 2. Öğrenmenin değerlendirilmesi: Öğrenciler var olan öğrenme amacına/hedefine göre gelişimlerini ve süreçlerini değerlendirirler. 3. Müdahale/Zorluk Yaşanan Durumlar için Plan: Öğrenciler müdahale/zorlanma durumları için yaratılan sınıf içi süreçten yararlanırlar. 4. Yüksek Getirili Stratejiler: Öğrenciler öğrenimlerinde kendilerine yardımcı olacak farklı öğrenme stratejilerini ve araçlarını anlar ve kullanırlar.

22 5. Öğrenci İşbirliği, uyumu & Öğrencinin katılımı: Öğrenciler derse katılımcı ve ilgilidirler. 6. Veri Analizi & Hedef Belirlemek: Öğrenciler öğrenme hedefleri belirler ve öğrenme sürecinde gelişimlerini takip ederler. 7. Öğrenmenin Değerlendirilmesi: Öğrenciler öğrenme amaçlarına/hedeflerine paralel öğrendiklerine dair kanıt ortaya koyarlar.

23 Değindiğimiz bu öğrenci davranışlarını yaşama geçirecek öğretmen davranışları nelerdir ?

24 Öğretmen Davranışları  İstenilen öğrenci davranışını öğretin.  İstenilen öğrenci davranışını örnek olarak gösterin.

25 Çaba x Yetenek Yönetilebilir Görev 25 Başarı = Başarı Formül…

26 Aşağıdaki bulunan aşamalar için öğrencilerde gözlemlediğiniz davranışlar nelerdir? Korku Dikkat Etme Rahatlama Sıkılma

27 Öğrenci davranışlarından hangileri öğrencinin ilgisini ve katılımını arttırır?

28 Öğrencinin ilgisini ve katılımını arttıran öğrenci davranışları nelerdir?  İlgisiyle bağlantılı seçimler yapmak  Başarısızlığın öğrenmenin bir parçası olduğunu bilmek  Azmetmek  Hedef Belirlemek  İhtiyaç duyduğunda yardım isteme sorumluluğunu almak

29 Öğrencinin ilgisini ve katılımını arttıran öğretmen davranışları nelerdir?

30 Yaşayarak/Yaparak Öğrenmek Ders Kitabı Manipulasyon Simülasyon Yaşam Yaşayarak/yaparak

31 Öğretmenlerin Birbiriyle İletişimi İhtiyaç duyulan öğretmen davranışlarının gelişmesini destelemek için öğretmenlerin birlikte gerçekleştirdikleri çalışmalarda ve yürüttükleri işbirliğinde neler değişmeli?

32 Kaynak: Bu model Stephen Barkley tarafından geliştirilmiştir 32 Öğretmen Davranışında Değişim Öğrenci Davranışında Değişim

33 İstenilen çalışan, öğretmen, veli ve öğrenci davranışlarının gelişmesi için hangi liderlik davranışlarına ihtiyaç vardır?

34 Var olan davranışlar konusunda hem öğretmenin hem de öğrencide bilinç uyandırmak.

35 Bilinçsiz şekilde Yetenekli Bilinçsiz şekilde Beceriden yoksun Bilinçli şekilde Beceriden yoksun Bilinçli şekilde Beceri sahibi Bilinçsiz şekilde Beceri Sahibi Gordon’un (1974) Beceri Gelişim Merdiveni


"Stephen G. Barkley Performance Learning Systems (Performans Geli şim Sistemleri) 800-757-3878" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları