Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENME STİLLERİ. ÖĞRENME STİLİ NEDİR? Bireyin öğrenmeye yönelik eğilimlerini veya tercihlerini gösteren özelliklerdir. Öğrenme stilleri, her öğrencinin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENME STİLLERİ. ÖĞRENME STİLİ NEDİR? Bireyin öğrenmeye yönelik eğilimlerini veya tercihlerini gösteren özelliklerdir. Öğrenme stilleri, her öğrencinin."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRENME STİLLERİ

2 ÖĞRENME STİLİ NEDİR? Bireyin öğrenmeye yönelik eğilimlerini veya tercihlerini gösteren özelliklerdir. Öğrenme stilleri, her öğrencinin yeni bir bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken, hatırlarken farklı ve kendine özgü yollar kullanmasıdır osmanalbayrak.wordpress.com

3 Öğrenme stili, yaşamın her anında ve her boyutunda davranışları etkiler. Öğrenme stili bireylerin tanınmasına, aralarındaki farklılıkların görülmesine, anlaşılmasına ve öğrenme ortamında yanıtlar alınmasına imkan verir osmanalbayrak.wordpress.com

4 İyi veya kötü öğrenme stili yoktur. İyi veya kötü öğrenme stili yoktur. Önemli olan her öğrenciye en uygun şekilde öğreneceği stille öğretmektir Önemli olan her öğrenciye en uygun şekilde öğreneceği stille öğretmektir osmanalbayrak.wordpress.com4

5 ÖĞRENME STİLLERİ 3 GRUBA AYRILIR ÖĞRENME STİLLERİ 3 GRUBA AYRILIR GÖRSEL GÖRSEL İŞİTSEL İŞİTSEL KİNESTETİK / DOKUNSAL KİNESTETİK / DOKUNSAL osmanalbayrak.wordpress.com

6 GÖRSELLER Tertipli ve düzenlidirler. Tertipli ve düzenlidirler. Planlı ve programlıdırlar. Planlı ve programlıdırlar. Liste yapmayı severler. Liste yapmayı severler. Gördüklerini ve okuduklarını hatırlarlar. Gördüklerini ve okuduklarını hatırlarlar. Karmaşık ve karışık ortamlarda huzursuz olurlar. Karmaşık ve karışık ortamlarda huzursuz olurlar osmanalbayrak.wordpress.com

7 İŞİTSELLER İşittiklerini hatırlarlar. İşittiklerini hatırlarlar. Yazmaktan çok konuşmayı severler. Yazmaktan çok konuşmayı severler. Gürültüden rahatsız olurlar. Gürültüden rahatsız olurlar. İsimleri hatırlarlar. İsimleri hatırlarlar. Resimlerden ve resimli anlatımlardan hoşlanmazlar. Resimlerden ve resimli anlatımlardan hoşlanmazlar osmanalbayrak.wordpress.com

8 KİNESTETİKLER/DOKUNSALLAR Kinestetikler daha az tertipli, planlı ve programlıdır. Kinestetikler daha az tertipli, planlı ve programlıdır. Dokunsallar,öğrenmek için ellerini kullanırlar. Dokunsallar,öğrenmek için ellerini kullanırlar. Laboratuvarda başarılıdırlar. Laboratuvarda başarılıdırlar. Konuşulanları ve görülenleri hatırlamakta zorlanırlar. Konuşulanları ve görülenleri hatırlamakta zorlanırlar. Okumaktan hoşlanmazlar. Okumaktan hoşlanmazlar. Dans etmeyi, koşmayı, yüzmeyi severler. Dans etmeyi, koşmayı, yüzmeyi severler osmanalbayrak.wordpress.com

9 Birey kendi öğrenme stilini bildiğinde; Öğrenme sürecinde, öğrenme stilini devreye sokabilir. Öğrenme sürecinde, öğrenme stilini devreye sokabilir. Etkin bir sorun çözücü durumuna gelir. Etkin bir sorun çözücü durumuna gelir. Benlik saygısını geliştirir. Benlik saygısını geliştirir. Kendine güveni artar. Kendine güveni artar. Okula karşı olumlu tutum sergiler. Okula karşı olumlu tutum sergiler. Etkili ve başarılı öğrenme gerçekleşir. Etkili ve başarılı öğrenme gerçekleşir osmanalbayrak.wordpress.com

10 KENDİ ÖĞRENME STİLİNİZİ ÖLÇÜN KENDİ ÖĞRENME STİLİNİZİ ÖLÇÜN osmanalbayrak.wordpress.com

11 _ Görsel Öğrenme Stili Testi _ Görsel Öğrenme Stili Testi 1. ______ Duyduğum yönergelere dikkat etmem 2. _______ Sözel tariferin tekrarlanmasını isterim 3. _______ Sözcükleri hatasız yazarım 4. _______ Konuşmacının ağzını izlerim 5. _______ Şarkı sözlerini hatırlamada zorlanırım 6. _______ Çok not tutarım 7. _______ Başkalarının ne yaptığını gözlerim 8. _______ Radyo ve televizyonu yüksek sesle dinlerim 9. _______ Diagram ve grafikleri kolay algılarım 10. _______ Telefonda konuşmayı sevmem 11. _______ Biri bana ders verir gibi birşeyler anlatırsa başka dünyalara dalarım 12. _______ Sözel yönergeleri kullanamam..haritaya gereksinim duyarım __________ TOPLAM __________ TOPLAM osmanalbayrak.wordpress.com

12 İşitsel Öğrenme Stili Testi İşitsel Öğrenme Stili Testi 1. _______ Konuşmayı severim 2. _______ Dinlemeyi severim 3. _______ Kendi kendime konuşurum 4. _______ Yüksek sesle okurum 5. _______ Okurken parmağımla takip ederim 6. _______ Okurken kağıda çok yaklaşırım 7. _______ Gözlerimi ellerime dayarım 8. _______ Genellikle diagram ve grafiklerle aram iyi değildir 9. _______ Yazılı karikatürleri tercih ederim 10. _______ Görsel ve sözcük hatırlama hafızam iyi değildir 11. _______ Kopyalanacak bir şey olmadan kolay çizemem 12. _______ Haritalardan çok sözel tarişeri ve yönergeleri tercih ederim 13. _______ Öğrenmek için jingle kullanırım 14. _______ Sembol ve simgelerle aram iyi değildir 15. _______ Sessizliğe dayanamam..ya ben ya da diğerlerinin konuşmasını isterim __________ TOPLAM __________ TOPLAM osmanalbayrak.wordpress.com

13 Kinestetik Öğrenme Stili Testi Kinestetik Öğrenme Stili Testi 1. _______ Boş bir kağıda sütunlar çizmem istendiğinde kağıdı katlarım 2. _______ Sandalyade otururken sallanırım 3. _______ Bacağımı sallarım 4. _______ Kalemimi elimde döndürürüm, masada tempo tutarım 5. _______ Herşeye dokunmak isterim 6. _______ Kapının üst çerçevesine asılarak odaya atlamak isterim 7. _______ Bir şeye dokunmadan sadece görerek ve duyarak ona inanmam 8. _______ Genellikle hiperaktif olduğum söylenir 9. _______ Objeleri biriktirmeyi severim 10. _______ Kürdanları, kibritleri küçük küçük parçalara kırarım 11. _______ Aletleri açan boşaltır sonra yine bir araya getiririm 12. _______ Genellikle çok banyo yapar ya da duş alırım 13. _______ Genellikle ellerimi kullanarak ve hızlı konuşurum 14. _______ Başkalarının sözünü keserim __________ TOPLAM __________ TOPLAM osmanalbayrak.wordpress.com

14 Öğretmen, öğrencilerin öğrenme stillerine dayalı olarak öğretimi planlarken; Öğrenciye kazandırılacak amaçlara göre öğrenme etkinlikleri düzenlemelidir. Öğrenciye kazandırılacak amaçlara göre öğrenme etkinlikleri düzenlemelidir. Her tür duyu organlarını harekete geçiren farklı araçlar kullanmalıdır. Her tür duyu organlarını harekete geçiren farklı araçlar kullanmalıdır. Öğrencilerin tercihlerine göre bireysel çalışmalar veya grup çalışmaları düzenlemelidir. Öğrencilerin tercihlerine göre bireysel çalışmalar veya grup çalışmaları düzenlemelidir. Öğrencilerin nasıl güdülendiğini belirleyerek içsel ya da dışsal pekiştireç almasını sağlamalıdır. Öğrencilerin nasıl güdülendiğini belirleyerek içsel ya da dışsal pekiştireç almasını sağlamalıdır osmanalbayrak.wordpress.com

15 Öğrenme Stillerinin Sınıflandırılması Dunn ve Dunn‘ın Öğrenme Stilleri Modeli Dunn ve Dunn‘ın Öğrenme Stilleri Modeli Gregorc’un Öğrenme Stilleri Modeli Gregorc’un Öğrenme Stilleri Modeli Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeli Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeli Grasha ve Riechman’ın Öğrenme Stilleri Modeli Grasha ve Riechman’ın Öğrenme Stilleri Modeli Reinert’in Öğrenme Stilleri Modeli Reinert’in Öğrenme Stilleri Modeli Jung’un Öğrenme Stilleri Modeli Jung’un Öğrenme Stilleri Modeli Harvey Silver-J.Robert Hanson Öğrenme Stilleri Modeli Harvey Silver-J.Robert Hanson Öğrenme Stilleri Modeli Honey ve Mumford’un Öğrenme Stilleri Modeli Honey ve Mumford’un Öğrenme Stilleri Modeli osmanalbayrak.wordpress.com

16 Dunn ve Dunn’ın Öğrenme Stilleri Modeli osmanalbayrak.wordpress.com

17 Dunn ve Dunn’ın öğrenme stili kuramı, doğrudan öğrenmeyi tanımlama yerine, bilgiyi yönlendirmede bireyin iç dinamiklerine ve yeteneğine etki eden dış faktörleri dış faktörleri tanımlamayı yeğlemiştir tanımlamayı yeğlemiştir osmanalbayrak.wordpress.com

18 Dunn ve Dunn’ın Öğrenme Stilleri Modeli 5 alandır ve her alanın alt basamağı vardır: 5 alandır ve her alanın alt basamağı vardır: Çevresel Faktörler Çevresel Faktörler Duygusal Faktörler Duygusal Faktörler Sosyolojik Faktörler Sosyolojik Faktörler Fizyolojik Faktörler Fizyolojik Faktörler Psikolojik Faktörler Psikolojik Faktörler osmanalbayrak.wordpress.com

19 osmanalbayrak.wordpress.com

20 GREGORC’UN ÖĞRENME STİLİ ÖĞRENME STİLİ(KAYNAŞTIRMA YETENEĞİ MODELİ ) osmanalbayrak.wordpress.com

21 GREGORC’UN ÖĞRENME STİLLERİ MODELİ Kişiler algılama yeteneklerine göre Somut ve Soyut algılayanlar olmak üzere ikiye ayrılırlar. Kişiler algılama yeteneklerine göre Somut ve Soyut algılayanlar olmak üzere ikiye ayrılırlar. Algıladıkları verileri düzenleme yeteneklerine göre Ardışık ve Random (ardışık olmayan) olmak üzere ikiye ayırırlar. Algıladıkları verileri düzenleme yeteneklerine göre Ardışık ve Random (ardışık olmayan) olmak üzere ikiye ayırırlar. –Somut Ardışık, –Soyut Ardışık, –Somut Random ( dağınık ), –Soyut Random ( dağınık ) osmanalbayrak.wordpress.com

22 osmanalbayrak.wordpress.com22 Somut Ardışık Öğrenme Stiline Sahip Bireylerin Özellikleri:

23 Yaparak yaşayarak öğrenmeyi severler, Yaparak yaşayarak öğrenmeyi severler, Bilgilerin kendilerine adım adım ve basitten karmaşığa doğru verilmesini isterler, Bilgilerin kendilerine adım adım ve basitten karmaşığa doğru verilmesini isterler, Yaptıkları çalışmaların parçalarından çok bütünü önem taşır, Yaptıkları çalışmaların parçalarından çok bütünü önem taşır, Öğrenmek için çok çaba ve zaman harcarlar, Öğrenmek için çok çaba ve zaman harcarlar, İşlerini zamanında ve düzenli bitirmek isterler. İşlerini zamanında ve düzenli bitirmek isterler. Somut materyallere dokunmayı, onlarla ilgilenmeyi çok severler. Somut materyallere dokunmayı, onlarla ilgilenmeyi çok severler osmanalbayrak.wordpress.com

24 Soyut Ardışık Öğrenme Stiline Sahip Bireylerin Özellikleri: Öncelikle öğrenecekleri konu ile ilgili olarak zihinlerinde boş bir harita veya resim olarak bir çerçeve yapı oluştururlar. Öncelikle öğrenecekleri konu ile ilgili olarak zihinlerinde boş bir harita veya resim olarak bir çerçeve yapı oluştururlar. Daha sonra konu hakkında kendilerine düzenli olarak verilen bilgilerden uygun olanları bir düzen içinde alırlar ve zihinlerinde oluşturdukları harita-resim çerçevesinin içine yerleştirerek konunun bütünü hakkında bir sonuca ulaşmaya çalışırlar. Daha sonra konu hakkında kendilerine düzenli olarak verilen bilgilerden uygun olanları bir düzen içinde alırlar ve zihinlerinde oluşturdukları harita-resim çerçevesinin içine yerleştirerek konunun bütünü hakkında bir sonuca ulaşmaya çalışırlar. Bir şekil/sembol yüzlerce kelimeden değerlidir. Bir şekil/sembol yüzlerce kelimeden değerlidir osmanalbayrak.wordpress.com

25 Somut Random Öğrenme Stiline Sahip Bireylerin Özellikleri: osmanalbayrak.wordpress.com25

26 Somut Random Öğrenme Stiline Sahip Bireylerin Özellikleri Bu bireylerin problem çözme konusunda üstün yetenekleri vardır. Bu bireylerin problem çözme konusunda üstün yetenekleri vardır. Araştırmacı bir kişilikleri vardır Araştırmacı bir kişilikleri vardır Problem çözerken bilgilerin sistematik bir düzen içinde verilmesine ihtiyaç duymazlar. Problem çözerken bilgilerin sistematik bir düzen içinde verilmesine ihtiyaç duymazlar. Bağımsız olarak veya küçük gruplarla çalışmayı sevmektedirler. Bağımsız olarak veya küçük gruplarla çalışmayı sevmektedirler. Eğitim-öğretim faaliyetlerinde bu bireyler yaparak yaşayarak öğrenme imkanı sağlayan öğretim yöntem- teknikleri (laboratuar yöntemi, gözlem gezisi tekniği vb) tercih etmektedirler. Eğitim-öğretim faaliyetlerinde bu bireyler yaparak yaşayarak öğrenme imkanı sağlayan öğretim yöntem- teknikleri (laboratuar yöntemi, gözlem gezisi tekniği vb) tercih etmektedirler osmanalbayrak.wordpress.com

27 Soyut Random Öğrenme Stiline Sahip Bireylerin Özellikleri: Olayları ve kavramları düzensiz karışık bir şekilde algılarlar, onlar için öğrenilecek bilgilerde bir düzenin olmasına gerek yoktur. Olayları ve kavramları düzensiz karışık bir şekilde algılarlar, onlar için öğrenilecek bilgilerde bir düzenin olmasına gerek yoktur. Duygu ve düşüncelerini açıkça ifade etmekte başarılıdırlar. Duygu ve düşüncelerini açıkça ifade etmekte başarılıdırlar. Kuralcılıktan hoşlanmadıkları için elde ettikleri verileri istedikleri gibi organize etmeyi tercih ederler. Kuralcılıktan hoşlanmadıkları için elde ettikleri verileri istedikleri gibi organize etmeyi tercih ederler. Kendilerini ifade edebilecekleri, diğer kişilerle fikir alışverişinde bulunabilecekleri imkanı sağlayan öğretim yöntem-teknikleri (tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği vb) tercih ederler Kendilerini ifade edebilecekleri, diğer kişilerle fikir alışverişinde bulunabilecekleri imkanı sağlayan öğretim yöntem-teknikleri (tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği vb) tercih ederler osmanalbayrak.wordpress.com

28 KOLB’UN ÖĞRENME STİLLERİ MODELİ KOLB’UN ÖĞRENME STİLLERİ MODELİ osmanalbayrak.wordpress.com

29 Kolb’a göre bireyler kendi yaşantılarından, deneyimlerinden öğrenirler ve bu öğrenmenin sonuçları güvenli bir şekilde değerlendirilebilir osmanalbayrak.wordpress.com

30 Kolb, yaşantısal öğrenmenin temelini oluştururken John Dewey, Gestalt psikolojisi, Kurt Lewin ve Jean Piaget’den etkilenmiştir. Kolb, yaşantısal öğrenmenin temelini oluştururken John Dewey, Gestalt psikolojisi, Kurt Lewin ve Jean Piaget’den etkilenmiştir osmanalbayrak.wordpress.com30

31 Lewin’in yaşantısal öğrenme modeline göre öğrenme, aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi dört aşamada tasarlanan bir döngüdür osmanalbayrak.wordpress.com31

32 Kolb’e göre öğrenme sürecinin iki temel boyutu vardır. Kolb’e göre öğrenme sürecinin iki temel boyutu vardır. Bunlardan birincisi; soyut kavramsallaştırmadan somut yaşantıya uzanır, ikincisi; aktif yaşantıdan yansıtıcı gözleme uzanır Bunlardan birincisi; soyut kavramsallaştırmadan somut yaşantıya uzanır, ikincisi; aktif yaşantıdan yansıtıcı gözleme uzanır Kolb öğrenme sitili modelinde ; Kolb öğrenme sitili modelinde ; Somut yaşantı ve soyut kavramsallaştırma bireyin bilgiyi nasıl algıladığını, Somut yaşantı ve soyut kavramsallaştırma bireyin bilgiyi nasıl algıladığını, Yansıtıcı gözlem ve aktif yaşantı bireyin bilgiyi nasıl işlediğini açıklar. Yansıtıcı gözlem ve aktif yaşantı bireyin bilgiyi nasıl işlediğini açıklar. Yani; Kolb öğrenme sitili modeline göre bireyler bilgiyi hissederek veya düşünerek algılar, izleyerek veya yaparak işlerler. Yani; Kolb öğrenme sitili modeline göre bireyler bilgiyi hissederek veya düşünerek algılar, izleyerek veya yaparak işlerler osmanalbayrak.wordpress.com32

33 Kolb, yaşantısal öğrenme kuramını, somut yaşantı, yansıtıcı gözlem, soyut kavramsallaştırma ve aktif yaşantı yeteneklerini içeren dört aşamalı bir döngü olarak tanımlamıştır Kolb, yaşantısal öğrenme kuramını, somut yaşantı, yansıtıcı gözlem, soyut kavramsallaştırma ve aktif yaşantı yeteneklerini içeren dört aşamalı bir döngü olarak tanımlamıştır osmanalbayrak.wordpress.com33

34 Somut Yaşantı (Hissederek) Soyut Kavramsallaştırma (Düşünerek) Yansıtıcı Gözlem (İzleyerek) Aktif Deneyimler (Yaparak) ÖZÜMSEYEN DEĞİŞTİREN AYRIŞTIRAN YERLEŞTİREN osmanalbayrak.wordpress.com

35 Yerleştiren Somut yaşantı-aktif deneyimler Girişkendirler. Grup çalışması ve tartışmalardan hoşlanırlar. Yeni fikirler üretebilirler. Sistemli değillerdir. Keşfederek öğrenmekten hoşlanırlar. Meraklıdırlar. Araştırmacıdırlar. Özümseyen Soyut Kavramsallaştırma – Yansıtıcı Gözlem İyi sentezleme yaparlar. Sunulan bilgi sıralı mantıklı ve ayrıntılı olmalıdır. Uzman görüşleri bu tür öğrenenler için önemlidir. Öğretmen bilgi kaynağıdır. Girişken değillerdir, tasarım yapmaktan hoşlanırlar. Kararsızdırlar osmanalbayrak.wordpress.com

36 Ayrıştıran Soyut kavramsallaştırma - Aktif deneyimler Planlıdırlar. Detaylara önem verirler. Pratikler. Deney yaparlar. Problem çözmekten hoşlanırlar. Yaratıcı değillerdir. Önsezileri kuvvetlidir. Tümevarımla sonuca ulaşırlar. İnsanlarla ilişki kurmak yerine materyallerle ilgilenmeyi tercih ederler. Bilgi kaynağı ile kaynakları önceden okumayı tercih ederler. Kararlıdırlar. Değiştiren Somut yaşantı- yansıtıcı gözlem Hisleri ile hareket ederler. Kararsızdırlar. Farklı bakış açılarından dinlediklerini bütünleştirirler. Hayal güçleri kuvvetlidir. Yaratıcıdırlar. Grup çalışmaları yaparlar. Girişkendirler Ders anlatma ve Uzman yorumlarını tercih ederler. Fikir üretirler. Sabırlı, nesnel ve dikkatlidirler. Mantıklı değillerdir osmanalbayrak.wordpress.com

37 DÜŞÜNMEBİÇİMLERİ osmanalbayrak.wordpress.com

38 DÜŞÜNME BİÇİMLERİ Eğitim süreci düşünen, yargılayan, yaratıcı, sorgulayıcı bireyler yetiştirmeyi hedefemektedir. Eğitim süreci düşünen, yargılayan, yaratıcı, sorgulayıcı bireyler yetiştirmeyi hedefemektedir. Öğretme-öğrenme sürecinde bireyler hem düşünme becerilerini geliştirir hem de yeni düşünme becerisi kazanırlar. Öğretme-öğrenme sürecinde bireyler hem düşünme becerilerini geliştirir hem de yeni düşünme becerisi kazanırlar osmanalbayrak.wordpress.com

39 1. Yaratıcı Düşünme Yaratıcı düşünme bireyin yeni, farklı, orijinal, özgün (sentez düzeyi), ayrıştırıcı düşünme, alternatifli düşünme ve ürünler ortaya koymasıdır. Yaratıcı düşünme bireyin yeni, farklı, orijinal, özgün (sentez düzeyi), ayrıştırıcı düşünme, alternatifli düşünme ve ürünler ortaya koymasıdır. Hazırlık, kuluçka, aydınlanma ve değerlendirme olmak üzere 4 aşamadan oluşur. Hazırlık, kuluçka, aydınlanma ve değerlendirme olmak üzere 4 aşamadan oluşur osmanalbayrak.wordpress.com

40 Yaratıcı Düşünmenin Özellikleri Esnek Düşünme: Farklı yollar düşünebilme ve bunları deneme Esnek Düşünme: Farklı yollar düşünebilme ve bunları deneme Orijinal Düşünme: Ortaya atılan yolun yeni ve mevcutlardan farklı olması Orijinal Düşünme: Ortaya atılan yolun yeni ve mevcutlardan farklı olması Akılcı Düşünme: Zihinsel süreçlerin çok yönlü ve üst düzey olması Akılcı Düşünme: Zihinsel süreçlerin çok yönlü ve üst düzey olması Ayrıştırıcı Düşünme: Benzerlikleri ve farklılıkları ayırabilme Ayrıştırıcı Düşünme: Benzerlikleri ve farklılıkları ayırabilme osmanalbayrak.wordpress.com

41 Yaratıcı Düşünme Yolları Yaratıcı Düşünme Yolları Sentezleme (Hipotez kurma, plan yapma, analojik düşünme, başka araştırma sonuçlarından yararlanma) Sentezleme (Hipotez kurma, plan yapma, analojik düşünme, başka araştırma sonuçlarından yararlanma) Eklemleme (Büyük düşünme, düşünceyi hızla değiştirme, somutlaştırma ve geniş düşünme) Eklemleme (Büyük düşünme, düşünceyi hızla değiştirme, somutlaştırma ve geniş düşünme) İmgelemek (Akılcılık, kestirimde bulunma, kuramsal düşünme, hayal etme, sezgileme) İmgelemek (Akılcılık, kestirimde bulunma, kuramsal düşünme, hayal etme, sezgileme) osmanalbayrak.wordpress.com

42 ELEŞTİREL DÜŞÜNME ELEŞTİREL DÜŞÜNME osmanalbayrak.wordpress.com42

43 Eleştirel düşünme, bireyin kendi düşüncelerinin farkında olması, tutarlı ve farklı olanları ayırabilmesi, başkalarının düşüncelerini anlayabilmesi, farklılıkları görebilmesi ve çevreyi tanıyabilmesine ilişkin zihinsel süreçleri kapsar osmanalbayrak.wordpress.com

44 Okullarda Öğrencilerin Eleştirel Kimlik Kazanması ve Eleştirel Düşünme Becerilerini Arttırma Yolları & Bilginin kaynağını test etme, & Bilginin kaynağını test etme, & Geçerli ve geçersiz bilgileri ayırt etme, & Geçerli ve geçersiz bilgileri ayırt etme, & Önyargılardan ve taraflı davranmadan uzak, & Önyargılardan ve taraflı davranmadan uzak, & Doğru olanlar ile iddia edilenleri ayırma, & Doğru olanlar ile iddia edilenleri ayırma, & Tutarsızlıkları ayırt etme, & Tutarsızlıkları ayırt etme, & İletişim becerilerini etkili kullanma, & İletişim becerilerini etkili kullanma, & Öğrenmeyi öğrenme, & Öğrenmeyi öğrenme, & Boyutları belirleme, & Boyutları belirleme, & Sonuç elde edebilme, & Sonuç elde edebilme, & Bağımsız düşünme, & Bağımsız düşünme, & Sorumluluk alma, & Sorumluluk alma, & Çok yönlü düşünme. & Çok yönlü düşünme osmanalbayrak.wordpress.com44

45 Eleştirel Düşünme Becerileri BİLİŞSEL BECERİLERDUYUŞSAL BECERİLER - Derinlemesine inceleme, - Bilgi kaynağının doğruluğunu sorgulama, - Görüşleri analiz etme ve değerlendirme, - Çözüm üretme ve değerlendirme, - Eleştiriye dönük, dinleme ve soru sorma, - Farklı görüşleri karşılaştırma, - Geçerli olan- olmayan bilgilerin ve genellemelerin farkında olma, - Mantıklı yorumlama, tutarsızlıkları fark etme, - Değerlendirmede doğru ölçütleri kullanma. - Güvenli olma, - Bağımsız düşünme, - Ben merkezci düşüncenin farkında olma, - Adil, tarafsız düşünebilme, - Farklı düşüncelere saygı duyma, - Sorgulama becerisi, - Düşünme isteği, - Kesim hükümler kullanmama osmanalbayrak.wordpress.com45

46 3. Yansıtıcı Düşünme İlerlemeci eğitim yaklaşımına bağlı bir düşünme yoludur ve yapılandırmacı öğrenme, buluş İlerlemeci eğitim yaklaşımına bağlı bir düşünme yoludur ve yapılandırmacı öğrenme, buluş yolu, tartışma, araştırma – inceleme, proje temelli öğrenme, işbirlikli öğrenme, problem çözme, yolu, tartışma, araştırma – inceleme, proje temelli öğrenme, işbirlikli öğrenme, problem çözme, mikro öğretim, kavram haritası, beyin fırtınası, rol yapma, drama, soru-cevap, günlük yazma, gözlem gibi yaklaşım ve yöntemlerle geliştirilir. mikro öğretim, kavram haritası, beyin fırtınası, rol yapma, drama, soru-cevap, günlük yazma, gözlem gibi yaklaşım ve yöntemlerle geliştirilir. Öğrenciyi merkeze alan, öğrencinin düşünerek ve araştırarak öğreneceği bilgi üzerinde durmasına olanak sağlar. Öğrenciyi merkeze alan, öğrencinin düşünerek ve araştırarak öğreneceği bilgi üzerinde durmasına olanak sağlar osmanalbayrak.wordpress.com

47 KAVRAM HARİTASI ÖRNEĞİ osmanalbayrak.wordpress.com

48 osmanalbayrak.wordpress.com

49 Yansıtıcı düşünmenin oluşumunda iki temel nokta vardır. 1) Düşünmenin oluşması için içine girilen merak,kuşku ve duraksama durumu 1) Düşünmenin oluşması için içine girilen merak,kuşku ve duraksama durumu 2) Bu kuşku merak ve duraksama durumunu ve oluşan şüpheyi açıklığa kavuşturacak araştırma ve sorgulama eğilimi. 2) Bu kuşku merak ve duraksama durumunu ve oluşan şüpheyi açıklığa kavuşturacak araştırma ve sorgulama eğilimi osmanalbayrak.wordpress.com

50 4. Analitik Düşünme Bir bütündeki her bir parçanın analiz edilerek bütünle / sistemle ilişkilerinin incelendiği düşünce becerisidir. Bir bütündeki her bir parçanın analiz edilerek bütünle / sistemle ilişkilerinin incelendiği düşünce becerisidir. Balık kılçığı tekniği analitik düşünmeyi geliştirir. Balık kılçığı tekniği analitik düşünmeyi geliştirir. Öğrencilere parça ile bütün arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecekleri yap bozlar yaptırmak ya da “iki resim arasındaki 8 farkı bulun” tarzı etkinlikler uygulamak da analitik düşünmenin gelişmesini sağlar. Öğrencilere parça ile bütün arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecekleri yap bozlar yaptırmak ya da “iki resim arasındaki 8 farkı bulun” tarzı etkinlikler uygulamak da analitik düşünmenin gelişmesini sağlar osmanalbayrak.wordpress.com

51 osmanalbayrak.wordpress.com51

52 İki Resim arasında kaç fark vardır? osmanalbayrak.wordpress.com

53 osmanalbayrak.wordpress.com

54 5. Metabilişsel ( Üstbiliş ) Düşünme Üstbiliş kavramı 1970’li yıllarda bilişsel psikoloji alanına John Şavel’in çalışmalarıyla girmiştir. Üstbiliş kavramı 1970’li yıllarda bilişsel psikoloji alanına John Şavel’in çalışmalarıyla girmiştir. Üstbiliş, en kısa tanımıyla kişinin kendi düşünme süreçlerinin farkında olması ve bu süreçleri kontrol edebilmesi anlamına gelir. Üstbiliş, en kısa tanımıyla kişinin kendi düşünme süreçlerinin farkında olması ve bu süreçleri kontrol edebilmesi anlamına gelir osmanalbayrak.wordpress.com

55 Üstbiliş Davranışları Geliştirmek için Stratejiler Üstbiliş Davranışları Geliştirmek için Stratejiler 1. Ne bildiğini ve ne bilmediğini belirlemek 1. Ne bildiğini ve ne bilmediğini belirlemek 2. Düşündükleri hakkında konuşmak 2. Düşündükleri hakkında konuşmak 3. Düşünme günlüğü tutma 3. Düşünme günlüğü tutma 4. Planlama ve öz düzenleme 4. Planlama ve öz düzenleme 5. Düşünme sürecinden bilgi edinmek 5. Düşünme sürecinden bilgi edinmek 6. Öz değerlendirme 6. Öz değerlendirme osmanalbayrak.wordpress.com

56 DÜŞÜNÜYORY DÜŞÜNÜYORY osmanalbayrak.wordpress.com


"ÖĞRENME STİLLERİ. ÖĞRENME STİLİ NEDİR? Bireyin öğrenmeye yönelik eğilimlerini veya tercihlerini gösteren özelliklerdir. Öğrenme stilleri, her öğrencinin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları