Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı."— Sunum transkripti:

1 ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı dönüt vermeyi hedefleyen bir program ile “Klinik Danışmanlık Modeli” (KDM) geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmektir. Georgia State Üniversitesi İlköğretim Bölümü’nün işbirliğiyle gerçekleştirilen bu proje, Klinik Danışmanlık Modeli” ile Uygulama Öğretmenleri ve Uygulama Öğretim Elemanları tarafından kullanabilmesini sağlamak için geliştirilecek bir eğitim programını içermektedir. Bu programın hedefi üniversite, uygulama okulu ve öğretmen adayını içeren üçlü ortaklıklar geliştirerek öğretmen adayının sınıf içi performansını arttırmaktır. Proje kapsamında Eylül 2012 tarihleri arasında 5 ilköğretim okulunda görev yapan 30 sınıf öğretmenine 3 günlük KDM bilgilendirme semineri verilmiştir. Ayrıca proje kapsamında kullanılacak olan ve Moodle ortamında hazırlanan UludagKDM web sistemi hakkında uygulamalı eğitim verilmiştir. Proje kapsamında Özel 3 Mart İlköğretim Okulu (Nilüfer İlçesi), Öğretmen Hasan Güney İlköğretim Okulu (Nilüfer İlçesi), İstiklal İlköğretim Okulu (Osmangazi İlçesi), Namık Kemal İlköğretim Okulu (Yıldırım İlçesi), Naz Özdilek İlköğretim Okulu (Yıldırım İlçesi) ile işbirliği yapılmaktadır. Ayrıca projeye dahil olan 48 öğretmen adayına oryantasyon eğitimi verilerek proje süresince adaylardan beklentiler, kullanılacak formlar ve UludagKDM sistemi kapsamında bilgi verilmiştir. ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı dönüt vermeyi hedefleyen bir program ile “Klinik Danışmanlık Modeli” (KDM) geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmektir. Georgia State Üniversitesi İlköğretim Bölümü’nün işbirliğiyle gerçekleştirilen bu proje, Klinik Danışmanlık Modeli” ile Uygulama Öğretmenleri ve Uygulama Öğretim Elemanları tarafından kullanabilmesini sağlamak için geliştirilecek bir eğitim programını içermektedir. Bu programın hedefi üniversite, uygulama okulu ve öğretmen adayını içeren üçlü ortaklıklar geliştirerek öğretmen adayının sınıf içi performansını arttırmaktır. Proje kapsamında Eylül 2012 tarihleri arasında 5 ilköğretim okulunda görev yapan 30 sınıf öğretmenine 3 günlük KDM bilgilendirme semineri verilmiştir. Ayrıca proje kapsamında kullanılacak olan ve Moodle ortamında hazırlanan UludagKDM web sistemi hakkında uygulamalı eğitim verilmiştir. Proje kapsamında Özel 3 Mart İlköğretim Okulu (Nilüfer İlçesi), Öğretmen Hasan Güney İlköğretim Okulu (Nilüfer İlçesi), İstiklal İlköğretim Okulu (Osmangazi İlçesi), Namık Kemal İlköğretim Okulu (Yıldırım İlçesi), Naz Özdilek İlköğretim Okulu (Yıldırım İlçesi) ile işbirliği yapılmaktadır. Ayrıca projeye dahil olan 48 öğretmen adayına oryantasyon eğitimi verilerek proje süresince adaylardan beklentiler, kullanılacak formlar ve UludagKDM sistemi kapsamında bilgi verilmiştir. Seminer Değerlendirme Anketleri Bilgilendirme sonunda katılımcılardan eğitim hakkındaki düşünceleri bir anket aracılığı ile toplanmıştır. Anket sonuçlarına göre: 1.Katılımcıların tümü verilen eğitimin faydalı olduğunu ve bu tür eğitimlerin daha sık yapılmasını önerilmiştir. 2.Bu eğitimin süresinin uzatılması önerilmiştir. 3.Sunum materyalleri ve video örneklerinin konunun anlaşılmasını kolaylaştırdığı belirtilmiştir. 4.KDM bilgilendirme kitabının ihtiyaçlara uygun olarak düzenlendiği ifade edilmiştir. 5.Konuşmacıların hazırlıklarının ve bilgi düzeylerinin yeterli olduğu belirtilmiştir. 6.Organizasyondan duyulan memnuniyet ifade edilmiştir. 7.KDM uygulaması sırasında ortaya çıkabilecek problemlerin neler olabileceği sorulduğunda ise katılımcılar, öğretmen adaylarına verilecek dönüt için "yeterli zaman" ve "mekan ayarlamanın" sorun teşkil edebileceğini belirtmişlerdir. Uygulama Öğretim Elemanları ve Uygulama Öğretmenleri için Bilgilendirme Semineri 2012 Güz döneminin başında 3 günlük bilgilendirme semineri düzenlenmiştir. Seminer süresince uygulama öğretmenleri ve uygulama öğretim elemanları ile karşılıklı etkileşim içerisinde Klinik Danışmanlık Modelinin okullarda nasıl uygulanacağı tartışılmış ve uygulama öğretmenleri ve uygulama öğretim elemanlarına düşen görevler hakkında gerekli açıklamalar yapılmıştır. Karşılıklı iletişimin sağlanması, yapıcı dönüt verebilme, gözlem teknikleri, öğretmen adayına gerekli fiziksel imkânları sunma ve adayı değerlendirme konularında bilgilendirme yapılmıştır. Eğitim süresince öğretim elemanlarına ve uygulama öğretmenlerine bu modelin uygulanmasında kullanılacak olan tüm kılavuz kitaplar ve eğitim materyalleri tanıtılmış ve bunların nasıl kullanılacağı hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Katılımcılara bilgisayar laboratuarında uygulamalı olarak UludagKDM sisteminin kullanımı gösterilmiş ve kayıt süreci tamamlanmıştır. İYİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMALARI VE KLİNİK DANIŞMANLIK MODELİ: BİLGİLENDİRME SEMİNERİ VE ULUDAGKDM WEB SİSTEMİ (TÜBİTAK 111K162 NOLU EVRENA PROJESİ) Nermin BULUNUZ 1, Hatice Çağlar ÖZTEKE 2, Esim GÜRSOY 3, Şehnaz BALTACI GÖKTALAY 4, Mızrap BULUNUZ 5, Adem UZUN 6, Umut Salihoğlu 7 1,2,5 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü 4, 6 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Eğitim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı 3,7 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Dili Eğitimi Anabilim Dalı ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ İşbirliği Yapılan Okullar 1. Özel 3 Mart Azizoğlu İlköğretim Okulu (Nilüfer) 2. Öğret. Hasan Güney İlköğretim Okulu (Nilüfer) 3. İstiklal İlköğretim Okulu (Osmangazi) 4. Namık Kemal İlköğretim Okulu (Yıldırım) 5. Naz Özdilek İlköğretim Okulu (Yıldırım)


"ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları