Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Satıcılar Muhasebesi SAP Best Practices.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Satıcılar Muhasebesi SAP Best Practices."— Sunum transkripti:

1 Satıcılar Muhasebesi SAP Best Practices

2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları
Bu senaryo, satıcılara ilişkin muhasebe verilerinin Satıcılar Muhasebesine kaydedilmesiyle ilgilidir. Faydalar Satıcılar Muhasebesi satınalma sisteminin de bir parçasıdır. Satıcılar Muhasebesindeki tüm kayıtlar ayrıca doğrudan Defteri Kebir'de de kaydedilir. Ödeme programı banka havalelerini ve peşinatları otomatik olarak yürütebilir. Anahtar Süreç Adımları Satıcılar Muhasebesi Belgelerini Kaydedin Açık Kalemleri Manüel ve Otomatik Denkleştirme Ödeme Programı Kullanarak Peşinatları Kaydedin Manüel ve Otomatik Yapılan Ödemeleri Kaydedin

3 Gerekli SAP Uygulamaları ve Şirket Rolleri
Enhancement package 5 for SAP ERP 6.0 Şirket Rolleri Satıcılar Muhasebesi Elemanı 1 Satıcılar Muhasebesi Elemanı 2

4 Ayrıntılı Süreç Tanımı
Satıcılar Muhasebesi Verileri Satıcılar Muhasebesine kaydettiğinizde, sistem bir belge yaratır ve girilen verileri defteri kebire aktarır. Daha sonra ana hesaplar ve satıcı hesapları, satıcı ödeme aktiviteleriyle ilgili işleme (borç, peşinat, alacak dekontu vb.) göre güncellenir. Tüm ticari işlemler hesap araçlarına kaydedilir, bu araçlar tarafından yönetilir ve bu satıcı için ana veriler yaratılır. Çok yüksek ana veri hacminin oluşmasını önlemek için bir defalık satıcılar kullanılır.

5 İş Akışı Diyagramı Satıcılar Muhasebesi Olay Ana Veriler Peşinat
Belge Girişi Denkleştirme Satıcılar Muhasebesi Elemanı 1 Satıcı Ana Verisi Yaratma Peşinat Talebini Kaydetme Satıcı Faturalarını Kaydedin Bloke Edilen Faturaları Gözden Geçirin ve Onaylayın Peşinatlar Mevcut mu? Evet Peşinat Mahsuplaştırması Hayır Satıcı Alacak Dekontları Mevcut mu? Faturaya Referans ile Alacak Dekontu Kaydetme Evet Workbench Ödeme Ortamını Kullanarak Ödeme Ortamı Yaratma (Altern. 1) Satıcılar Muhasebesi Elemanı 2 Ödenecek Faturaları Seçin Klasik Ödeme Ortamı Programını Kullanarak Ödeme Ortamı Yaratma (Altern. 2) Ödeme için Faturaları Gerektiği Gibi Gözden Geçirin ve Bloke Edin Ödeme Programı Kullanarak Peşinatları Kaydedin Manüel Yapılan Ödemeyi Kaydedin Ödeme Biçimi Seçin Manüel Hesap Özeti İşlemesi

6 Anahtar Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sembol Tanım
Bant: Accounts Payable Clerk veya Sales Representative gibi bir kullanıcı rolünü tanımlar. Bu bant aynı zamanda belirli bir rolden çok, bir organizasyon birimi veya grubunu da tanımlayabilir. Bu tablodaki diğer iş akışı sembolleri bu satırlara dahildir. Senaryodaki tüm rolleri kapsamaya yetecek sayıda satırınız vardır. Rol bandı söz konusu rol için yaygın görevleri içerir. Harici Olaylar: Senaryoyu başlatan, sonlandıran veya senaryodaki olayların gidişatını etkileyen olayları içerir. Akış çizgisi (kesiksiz):: Çizgi, adımların normal sırasını ve senaryodaki akış yönünü gösterir. Akış çizgisi (kesikli): Çizgi, senaryodaki sık kullanılmayan veya şartlı görevlere akışı gösterir. Çizgi ayrıca iş akışına dahil belgelere de gidebilir. Bir senaryo prosesindeki veya adım olmayan bir olaydaki iki görevi birbirine bağlar İş Bağlantısı / Olayı: Senaryoya girilmesine veya senaryodan çıkılmasına yol açan veya senaryo sırasında gerçekleşen harici bir Prosese giden bir işlemi tanımlar Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez Birim Proses: Senaryonun adım adım kapsadığı bir görevi gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelir Proses Referansı: Senaryo başka bir senaryonun tamamına referans veriyorsa, senaryo numarasını ve adını buraya girin. Alt Proses Referansı: Senaryo kısmen başka bir senaryoya referans veriyorsa, senaryo numarasını, adını ve bu senaryodaki adım numaralarını buraya girin Proses Kararı: Son kullanıcı tarafından yapılacak bir seçimi gösteren, bir karar / dallanma noktasını belirtir. Çizgiler, karonun değişik bölümlerinden çıkan farklı seçenekleri temsil eder. Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; adımın yürütülmesinden sonra yapılacak bir seçimi yansıtır Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sonraki Diyagrama / Son Diyagramdan: Diyagramın sonraki / önceki sayfasına yönlendirir Akış diyagramı sonraki / önceki sayfada devam eder Yazılı Kopya / Belge: Basılı bir belge, rapor veya formu gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir görev adımı tarafından oluşturulan bir belgeyi yansıtmak için kullanılır; bu şekil, çıkan hiçbir akış çizgisini içermez Mali Gerçekleşmeler: Bir mali kayıt belgesini gösterir Bütçe Planlama: Bir bütçe planlama belgesini gösterir Manüel Proses: Manüel olarak yapılan bir görevi kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; depoda bir kamyonun boşaltılması gibi manüel olarak gerçekleştirilen ve iş akışını etkileyen bir görevi yansıtmak için kullanılır. Var Olan Versiyon / Veriler: Bu blok, harici bir prosesten beslenen verileri kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bu şekil harici bir kaynaktan gelen verileri yansıtır; bu adım gelen herhangi bir akış çizgisini içermez Sistem Başarılı / Başarısız Kararı: Bu blok, yazılım tarafından alınan otomatik bir kararı kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir adımın yürütülmesinden sonra sistem tarafından alınan otomatik bir kararı yansıtmak için kullanılır. Diyagram Bağlantısı <İşlev> SAP Harici Yazılı Kopya / Belge Mali Gerçekleşmeler İş Bağlantısı / Olayı Bütçe Planlama Birim Proses Manüel Proses Proses Referansı Mevcut Versiyon / Veriler Alt Proses Referansı Proses Kararı Sistem Başarılı / Başarısız Kararı

7


"Satıcılar Muhasebesi SAP Best Practices." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları