Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi 6. Kariyer Yönetimi Birey açıdan Örgüt açısından Bireyin kendi adına belirlediği kariyer amaç ve.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi 6. Kariyer Yönetimi Birey açıdan Örgüt açısından Bireyin kendi adına belirlediği kariyer amaç ve."— Sunum transkripti:

1 Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi 6. Kariyer Yönetimi Birey açıdan Örgüt açısından Bireyin kendi adına belirlediği kariyer amaç ve hedefleriyle örgütün birey adına uygun gördüğü kariyer amaç ve hedeflerini uyumlaştırma ve hedefleri gerçekleştirme süreci

2 Kariyer Yönetimi Genel Bireysel kariyer planı, örgütsel kariyer planı Bilgi, beceri ve yeteneklerin geliştirilmesi Ne olmak istiyor, nereye gelmek istiyor Kariyer İçin Gelişim Evreleri Bireysel Kariyer Yönetimi Kariyer planlama Bireysel kariyer geliştirme kaynakları ve aşamaları İşletmeler açısından Kariyer Yönetimi Kariyer yönetimin öğeleri (terfi, transfer, iç işe alım, emeklilik) Örgütsel kariyer planlama Kariyer Geliştirme programları (kariyer haritaları, danışmanlık) 3-2

3 Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi 3 Bireysel kariyer planı, örgütsel kariyer planı  Örgütün bireylerin kendilerini geliştirmelerine yardımcı olmasıdır.  Onlar için yollar ve faaliyetler belirlemesidir  Arasındaki ilişki nedir? Bilgi, beceri ve yeteneklerin geliştirilmesi  Kişisel ve örgütsel çabalarla  Seminerlere katılınması Ne olmak istiyor, nereye gelmek istiyor  Hedef pozisyonlar, sertifikalar  Hedef başarılar Genel

4 Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi 4  İş için hazırlık  Örgüte giriş  İlk kariyer – yaş arası  Orta kariyer – yaş arası  Son kariyer – 55 ve üzeri Kariyer İçin Gelişim Evreleri

5 Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi 5  Kariyer planlama Kendini tanımlama (Neyim?) Kariyer araştırma (Neler yapabilirim?) Harekete geçme (Temaslar, görüşmeler, girişimler)  Kariyer geliştirme kaynakları İstifa, örgütsel sadakat Performansı artırma  Kariyer Geliştirme aşamaları Kariyer geliştirme olanaklarını keşfetme, araştırma Kariyer kararını verme, hedefleri belirleme Strateji geliştirme ve uygulama, ilerlemeyi değerlendirme Bireysel Kariyer Yönetimi

6 Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi  Acemi (İşi öğrenen)  Teknisyen – Tekniker (İşi bilen)  Usta (Yaptığı işe her zaman güvenilen)  Uzman (Aranılan kişi - Profesyonel)  Teknik Lider ( Çok sayıda bir numaradan bir tanesi )  Guru-Kompetan (Senden iyisi yok) Bireysel Kariyer Hedefi 6

7 Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi 7  Unsurları: İç işe alım, Terfi, transfer, işten çıkarma, emeklilik, oryantasyon, yönetici geliştirme, yedekleme planı  Örgütsel planlama: Eğitim verme, yatay transferler yapma, kitapçık ve broşürler, çifte kariyer yolu, işe alma, koruyuculuk (mentoring), değerlendirme ve geliştirme merkezleri, ardışık terfi planlaması Örgütsel Kariyer Yönetimi

8 Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi  Career path - a sequence of job positions involving similar types of work and skills that employees move through in the company; it involves analyzing: work and information flows. important development experiences. qualifications and tasks performed across jobs. similarities and differences in working environments. historical movement patterns of employees in and out of jobs. Kariyer Yolları 8

9 Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi  Dual-career path system - enables employees to remain in a technical career path or move into a management career path. Its characteristics are: Salary, status, and incentives for technical employees compare favorably with those of managers. Individual contributors’ base salary may be lower than that of managers, but they are given opportunities to increase their total compensation through bonuses. İkili Kariyer Yolu 9

10 Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi İkili kariyer yolu 10

11 Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi  multiple part-time jobs that together make up a full-time position. Advantages: Increases job satisfaction and provides flexibility. Disadvantages: Stalled earnings and trouble maintaining company- sponsored health care. Readjustment each time the employee moves from one job to the other. Kariyer Portfolyo 11

12 Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi  Kariyer haritaları  Kariyer danışmanlığı  Kariyer Merkezleri  Yazılı kaynaklar (alıştırma kitapları)  Koçluk (Rehberlik)  İş rotasyonu Kariyer Geliştirme Programları 12

13 Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi Provide flexibility in scheduling, which allows older employees to take care of sick spouses, go back to school, travel, etc. Ensure that older employees receive the training they need to avoid obsolescence and to be prepared to use new technology. Provide resources and referral help that addresses long-term health care and elder care. Provide assessment and counseling, which are necessary to help older employees recycle to new jobs or careers. Consider moving valuable older employees who are suffering skill deterioration to other jobs. Ensure that employees do not hold inappropriate stereotypes about older employees. Yaşlı işgörenlerle ilgilenme 13


"Prof. Dr. Hüner Şencan / İstanbul Ticaret Üniversitesi 6. Kariyer Yönetimi Birey açıdan Örgüt açısından Bireyin kendi adına belirlediği kariyer amaç ve." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları