Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ŞARKİKARAAĞAÇ MALMÜDÜRLÜĞÜ 2009 FAAL İ YET RAPORU Ve STRATEJ İ K PLANI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ŞARKİKARAAĞAÇ MALMÜDÜRLÜĞÜ 2009 FAAL İ YET RAPORU Ve STRATEJ İ K PLANI."— Sunum transkripti:

1 ŞARKİKARAAĞAÇ MALMÜDÜRLÜĞÜ 2009 FAAL İ YET RAPORU Ve STRATEJ İ K PLANI

2 MİSYONUMUZ Ekonomik ve sosyal hedeflere ulaşmak amacıyla iyi yönetim ilkeleri gözetilerek belirlenen maliye politikalarını uygulamak, sonucundan bilgi ve rapor vermektir.

3 Devlet malları ile Devlete intikali gereken malları; milli çıkarlara en uygun, etkin ve verimli biçimde, diğer kuruluşlar ile işbirliği halinde, bilimsel ve toplumsal gelişmeler de dikkate alınarak yönetmektir.

4 Toplumsal refahın artırılmasına destek sağlamak üzere yeterli geliri tarafsızlık, verimlilik ilkeleri çerçevesinde toplamak, vergi sisteminin basitleştirilmesi ve uyumun artırılmasına katkıda bulunmak ve mükellefe kaliteli hizmet sunmaktır.

5 VİZYONUMUZ Hızlı ve kaliteli hizmet sunan, saydam, hesap verebilir, öncü bir kurum olmaktır.

6 Devlete ait taşınmazları, tarihten gelen sorumluluğun bilincinde, zamanın ötesinde ve standartların üstünde bir anlayışla, etkin ve etkili şekilde yöneten, öncü ve yeni ufuklar açan bir kurum olmaktır.

7 Her türlü ekonomik yapı ve aktiviteyi kullanan, kavrayan; güvenilir, etkin, şeffaf, genel boyutta öncü ve örnek bir idare olmaktır.

8 GÖREV YETKİ SORUMLULUK Devlet hesaplarının kayıtlarını tutmak, Dönem sonuçlarını çıkarmak, Gelirlerin toplanması, giderlerin ödenmesi, değer ve emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve bunların muhasebeleştirilmesi işlemlerini yapmak, Kullanılan malzeme, ilk ve hammadde, demirbaş, araç ve gereçlerin muhasebeleştirilmesi işlemini yapmak.

9 Hazinenin özel mülkiyetinde ve Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki taşınmazların yönetimine ilişkin hizmetleri, gerektiğinde diğer kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği yaparak yürütmek,

10 Vergi kanunları ve özel kanunlarla belli edilen devlet gelirlerine ilişkin olarak mükellefi tespit etmek ve bu gelirlerin tarh, tebliğ, tahakkuk, tahsil, terkin, tecil, iade, ödeme, muhasebe ve diğer işlemlerini yapmak.

11 FİZİKİ YAPI FİZİKİ YAPI  Malmüdürlüğümüz Şarkikaraağaç Hükümet Konağının 2 nci katında Muhasebe-Gelir- Milli Emlak ve Muhakemat Servisleri ile hizmet vermekte olup, fiziki yapı bakımından herhangi bir sorun bulunmamaktadır.  Hükümet Konağının 4000 m2 yeşil alanı bulunmakta ve buna ait hizmetler dairemiz personelince yapılmaktadır.

12 BİLGİ-TEKNOLOJİ KAYNAKLARI Muhasebe Servisi say2000i sistemi ile Türkiye”deki tüm saymanlıklarla on-line bağlantılı olarak 1 ana bellek ve 7 sunucu ile hizmet vermektedir. Muhasebe Servisi say2000i sistemi ile Türkiye”deki tüm saymanlıklarla on-line bağlantılı olarak 1 ana bellek ve 7 sunucu ile hizmet vermektedir. Sistemin kendine ait güç kaynağı mevcut olup olası bir enerji kesintisinde devreye girerek kesintisiz hizmet vermesi sağlanmıştır. Sistemin kendine ait güç kaynağı mevcut olup olası bir enerji kesintisinde devreye girerek kesintisiz hizmet vermesi sağlanmıştır.

13 Milli Emlak Servisi MEOP proje sistemi ile say2000i sistemi üzerinden on-line bağlantılı olarak 1 ana bellek ve 2 sunucu ile hizmet vermektedir. Hazineye ait tescilli taşınmazların tamamının tüm bilgileri sisteme aktarılmıştır.

14 Gelir Servisi Ekim 2007 ayından itibaren EVDO sistemi ile veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve bilgisayar ortamında hizmet vermeye başlanılmıştır. Gelir Servisi Ekim 2007 ayından itibaren EVDO sistemi ile veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve bilgisayar ortamında hizmet vermeye başlanılmıştır. Türkiye”deki tüm Vergi Dairesi ve Malmüdürlüklerinin ortak kullanımı ile tüm mükelleflerin vergi borcu sorgulaması ve tahsilatı anında yapılabilmektedir. Türkiye”deki tüm Vergi Dairesi ve Malmüdürlüklerinin ortak kullanımı ile tüm mükelleflerin vergi borcu sorgulaması ve tahsilatı anında yapılabilmektedir.

15 1 Ana bellek ve 5 kullanıcı ile hizmet vermekte olup, kullanıcı açısından yeterli değildir. Bu da hizmetin sunumu sırasında HİZMET kalitesinin düşmesine neden olmaktadır. 1 Ana bellek ve 5 kullanıcı ile hizmet vermekte olup, kullanıcı açısından yeterli değildir. Bu da hizmetin sunumu sırasında HİZMET kalitesinin düşmesine neden olmaktadır. Kullanıcı sayısının artırılması için çalışmalarımız devam etmektedir. Kullanıcı sayısının artırılması için çalışmalarımız devam etmektedir.

16 İNSAN KAYNAKLARI Malmüdürlüğümüzde; Malmüdürlüğümüzde; 1 Müdür, 1 Müdür, 1 Muhasebe Şefi, 1 Muhasebe Şefi, 1 Gelir Şefi, 1 Gelir Şefi, 1 Milli Emlak Şefi kadrosunda personel bulunmakta olup, Müdür Yardımcısı ve Uzman kadrosunda personel bulunmamaktadır. 1 Milli Emlak Şefi kadrosunda personel bulunmakta olup, Müdür Yardımcısı ve Uzman kadrosunda personel bulunmamaktadır.

17 Ayrıca ; Ayrıca ; 1 Milli Emlak Memuru, 1 Milli Emlak Memuru, 2 Muhasebe Memuru, 2 Muhasebe Memuru, 1 VHKİ, 1 VHKİ, 1 Veznedar, 1 Veznedar, 6 Gelir Memuru, 6 Gelir Memuru, 4 Yoklama Memuru, 4 Yoklama Memuru, 1 Muhakemat Memuru, 1 Muhakemat Memuru, 2 Yardımcı Hizmetler Sınıfına ait personel olmak üzere toplam 22 personel mevcuttur. 2 Yardımcı Hizmetler Sınıfına ait personel olmak üzere toplam 22 personel mevcuttur.

18 Personelin tamamı en az 2 yıllık yüksek öğrenimli, hizmet için gerekli bilgi ve tecrübeye sahiptir. Personelin tamamı en az 2 yıllık yüksek öğrenimli, hizmet için gerekli bilgi ve tecrübeye sahiptir. Isparta Defterdarlığınca 2009 yılında düzenlenen BİLGİ TAZELEME EĞİTİMİ”ne 12 personelimiz katılmıştır. Isparta Defterdarlığınca 2009 yılında düzenlenen BİLGİ TAZELEME EĞİTİMİ”ne 12 personelimiz katılmıştır.

19 AMAÇ ve HEDEFLER 178 sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve 5018 sayılı Kanun ve diğer Kanunlar ile verilen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmekle birlikte; 178 sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve 5018 sayılı Kanun ve diğer Kanunlar ile verilen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmekle birlikte;

20 Kamu kaynaklarının kullanılmasında, etkinliği, verimliliği,hesap verebilirliliği ve saydamlığı sağlamak. Kamu kaynaklarının kullanılmasında, etkinliği, verimliliği,hesap verebilirliliği ve saydamlığı sağlamak. Hazineye ait taşınmazları, ekonomik ve sosyal durumlar göz önünde bulundurarak etkin ve etkili kullanmak. Hazineye ait taşınmazları, ekonomik ve sosyal durumlar göz önünde bulundurarak etkin ve etkili kullanmak. Gelir politikasınca belirlenen hedeflere ulaşmak için verilen iş ve işlemleri yapmak. Gelir politikasınca belirlenen hedeflere ulaşmak için verilen iş ve işlemleri yapmak.

21 KISA VADE HEDEFLER Vergisini ödemeyen mükellefler tespit edilerek tahsilatın hızlandırılması sağlanacak. Vadesi geçtiği halde ödenmeyen vergi ve diğer kamu alacakları için yasal işlemler derhal başlatılarak tahsilat hızlandırılacak. Hazineye ait taşınmazların fiziki durumlarının tespiti bizzat yerinde tespit edilerek varsa işgalciler hakkında yasal işlem başlatılacak.

22 Say2000i sisteminde girilmesi gereken bilgilerden eksik olanlar tespit edilerek girişleri sağlanacak. Personelin moral ve motivasyonu için gerekli analiz ve gözlem yapılarak giderilmesi mümkün olanların giderilmesine çalışılacak. Sık sık değişen ikincil mevzuat değişikliklerinin uygulamasında ortaya çıkan sorunların giderilmesi için bilgilendirme çalışmaları periyodik olarak yapılacak.

23 ORTA VADE HEDELER Mükellef ve diğer hizmet alanların şikayet, dilek ve istekleri tespit edilerek karşılanabilirliği test edilecek ve karşılanabileceklerin yerine getirilmesine çalışılacaktır. Vergi borcunu ödemeyen mükelleflerin; borcunu ödememe nedenleri araştırılarak, unutkanlığı nedeniyle ödemeyenlere vadesinden önce iletişim araçları ile haber edilmeye çalışılacaktır.

24 UZUN VADE HEDEFLER Herkesin vergi yükümlülüğünü yerine getirmesini sağlamak amacıyla kayıt dışı ekonomi ile mücadele çalışmaları bilgi paylaşımı ve koordinasyon içinde, teknolojik altyapı da kullanılmak suretiyle yoğun bir biçimde sürdürülecektir. Vergi kayıp ve kaçağının boyutu ile niteliği düzenli olarak analize tabi tutulacak ve kayıp ve kaçağı önlemeye yönelik denetim ve tedbirler artırılacaktır.

25 FAALİYET BİLGİLERİ ( )  BÜTÇE GİDERİ : ,79 TL  GELEN ÖDENEK : ,17 TL  KULLANILAN : ,80 TL  ÖDENEKÜSTÜ : ,39 TL  YEVMİYE(İŞLEM) SAYISI : 10300

26  TAHAKKUK EDEN VERGİ : ,17 TL ,17 TL (Geçmiş yıllarda verilen tahakkuk ile henüz vadesi gelmemiş tahakkuk dahil)  TAHSİL EDİLEN VERGİ : ,64TL ,64TL  TAHSİLAT % : 47  TAKİPLİ ALACAK TUTARI : ,72 TL

27  GERÇEK USULDE MÜKELLEF :435  BASİT USULDE MÜKELLEF :585  KURUMLAR VERGİSİ MÜKELLEFİ:66  MOTORLU TAŞITLAR VERGİSİ MÜKELLEFİ SAYISI :7250  HAZİNEYE AİT TAŞINMAZ SAYISI:  HAZİNEYE AİT TAŞINMAZIN YÜZÖLÇÜMÜ (m2) : m2

28 HAZİNE ALEYHİNE AÇILAN DAVA :80 HAZİNECE AÇILAN DAVA :20 HAZİNE ALEYHİNE SONUÇLANAN :----- HAZİNE LEHİNE SONUÇLANAN :----- DERDEST(DEVAM EDEN) DAVA :100

29 KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ

30 GÜÇLÜ ALANLAR Eğitimli ve bilgili personel, Muhasebe teknikleri yönünden yüksek bilgi seviyesi, Say2000i, EVDO ve MEOP projesinin başarısı, Devlet giderlerinin ödenmesinde kontrol yetkisinin kullanılması, Bilgisayar ile bilgiye hızlı erişim,güçlü altyapının olması,

31 Devlet mali işlemlerinin anında bilgi sistemine kaydedilmesi, Dönemsel raporların sağlıklı olması, doğru ve kesin sonuçlar vermesi, Mevzuata hızlı bir şekilde ulaşılabilme, Uygulamada yaşanan problemlere çözüm üretmedeki hızlılık, Personelimizin yüksek özverisi, Var olan iyi kurum kültürü, Güvenilirlilik,

32 ZAYIF ALANLAR Personelin çoğunluğunun yerel olması nedeniyle moral ve motivasyon eksikliği, Diğer hizmet birimler ile takım çalışmasının arttırılamaması, Uygulamalı eğitim eksikliği, Tahakkuk birimlerinin say2000i ile elektronik ortamda bağlantısının olmaması, İkincil mevzuat düzenlemelerinde sıkça yapılan değişiklikler, Kanunların esnekliklerinden yararlanarak vergi borcunu ödemeyen mükelleflerin artması,

33 FIRSATLAR Günümüzde bilişim teknolojilerinin çok hızlı gelişimi, e-Devlet projesinin hızlı faaliyete geçmesi, Yüksek öğrenim görmüş bilgi donanımlı personelin istihdamının artması, Vatandaşların kamu hizmeti sırasında hassasiyetinin artması, bilinçlenmesi,

34 TEHDİTLER Mevzuat değişikliklerinin sık sık yapılması, 5018 sayılı Kanuna göre yetki ve sorumluluğun tam olarak belirlenmemesi, Tahsildar ve İcra Memuru olmadığı için, tahsilatta istenilen hedefe ulaşılamaması, Kuruma ait taşıt bulunmadığından Hazine taşınmazlarının sağlıklı bir şekilde takip edilememesi,

35 ÖNERİ ve TEDBİRLER ÖNERİ ve TEDBİRLER  Nitelik ve nicelik olarak bilgili ve tecrübeli personel yapısı oluşturulmalı,  Mevzuat ve Uygulamalar konusunda birlikteliği sağlamak için eğitim faaliyetlerine önem verilmeli,  Verimlilik ve performans artıracak şekilde çalışmalara önem verilmeli,

36  İletilen sorunların en aza indirilmesi için, sorunun kaynağı araştırılarak geçici değil, gerçek çözüm üretilmeli,  Süreçler sürekli geliştirilmeli,boşa giden zaman kalmamalı,  İnsanları ve takımları coşkulandırıcı ifadeler kullanılmalı,

37  Ödüllendirme, topluluk önünde ve tören biçimde yapılmalı,  Görsel ve işitsel mahremiyet çerçevesinde olsa bile hizmet sucusu olarak HİZMET ALAN azarlanmamalıdır.

38 GÜVENCE BEYANI Bu raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim. Bu raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim. Sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, kayıt, kontrol, rapor gibi bilgim dahilindeki asli ve tali kaynaklara dayanmaktadır. Sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, kayıt, kontrol, rapor gibi bilgim dahilindeki asli ve tali kaynaklara dayanmaktadır. Burada raporlanmayan, idarenin menfaatlerine zarar veren herhangi bir husus hakkında bilgim olmadığını beyan ederim. Şarkikaraağaç, Aralık 2009 Burada raporlanmayan, idarenin menfaatlerine zarar veren herhangi bir husus hakkında bilgim olmadığını beyan ederim. Şarkikaraağaç, Aralık 2009

39 TE Ş EKKÜR EDER İ M Yusuf KOÇ Malmüdürü


"ŞARKİKARAAĞAÇ MALMÜDÜRLÜĞÜ 2009 FAAL İ YET RAPORU Ve STRATEJ İ K PLANI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları