Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

P HILIPS 66 T ARTıŞMA T EKNIĞI (1/6) 1 Philips 66 Tartışma Tekniği.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "P HILIPS 66 T ARTıŞMA T EKNIĞI (1/6) 1 Philips 66 Tartışma Tekniği."— Sunum transkripti:

1 P HILIPS 66 T ARTıŞMA T EKNIĞI (1/6) 1 Philips 66 Tartışma Tekniği

2 P HILIPS 66 T ARTıŞMA T EKNIĞI (1/6) Philips 66 Tekniği, öğrencilerin verilen bir konuyu gruplar halinde ve kısa sürede tartışması temeline dayanan bir tekniktir. Öğretmen 6 kişilik gruplar oluşturur ve her gruba tartışma süresi olarak 6 dakika verilir.

3 P HILIPS 66 T ARTıŞMA T EKNIĞI 3

4 P HILIPS 66 T ARTıŞMA T EKNIĞI (2/6) Donald Phillips tarafından geliştirilen bu etkinlik, tartışma becerilerinin inşa edilmesinde kullanılan diğer tartışma etkinliklerine göre ön koşul niteliği taşıyan, pratik, yönlendirme gerektirmeyen, rol alma, liderlik, sorumluluk üstlenme, karşısındakileri dinleme ve görüş kazanma gibi önemli sosyal becerilerin öğrenildiği oldukça kullanışlı bir yöntemdir.

5 P HILIPS 66 T ARTıŞMA T EKNIĞI (3/6) Tekniğin kullanılmasının amacı, öğrencileri kısa sürede aktif hale getirmek ve konuyla ilgili bir fikir sahibi olmalarını sağlamaktır.

6 P HILIPS 66 T ARTıŞMA T EKNIĞI (3/6) Örnek: Günümüzde bilgisayar ve sosyal medya oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Sizce bu durum geleceğimizi ne şekilde etkileyebilir?

7 P HILIPS 66 T ARTıŞMA T EKNIĞI (4/6) YARARLARI: Öğrenci merkezlidir. Öğrencilere kazandırdığı en önemli beceriler dinleme ve özetleme becerileridir. Öğrencilere hızlı karar verme yeteneği kazandırır. Öğrenilenlerin daha kalıcı olmalarını sağlar. Öğrencilerin dinleme ve konuşma yeteneklerini geliştirir. Öğrencilere başkalarının fikirlerine saygılı olmayı öğretir.

8 P HILIPS 66 T ARTıŞMA T EKNIĞI (5/6) :YARARLARI: - Öğrencilerin ilgi alanlarının belirlenmesi sağlanır. - Eleştirel düşünmeyi sağlar. - Öğrencilerin konuya farklı açılardan bakmalarını sağlar. - Öğrencilerin bazı yeteneklerinin ortaya çıkmasına sebep olabilir. - Öğrenci yaparak, yaşayarak, eleştirel düşünerek öğrenir.

9 P HILIPS 66 T ARTıŞMA T EKNIĞI (6/6) :SINIRLILIKLARI:  Yavaş bir yöntemdir.  İyi hazırlanmadığında ya da amacından saptığında zaman boşa geçmiş olur.  Bazı öğrencilerin tartışmayı yönlendirmesine yol açabilir.  Bazı öğrenciler tartışmaya katılmak istemeyebilir.  Çok kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.

10 E ĞITSEL O YUNLAR - B ILGISAYAR O YUNLARı

11 Oyun, belli bir amaca yönelik olan veya olmayan, kurallı ya da kuralsız gerçekleştirilen, her durumda çocuğun isteyerek ve hoşlanarak yer aldığı, fiziksel, bilişsel, dil, duygusal ve sosyal gelişiminin temeli olan, gerçek hayatın bir parçası ve çocuk için en etkin öğrenme süreci olarak ifade edilir.

12 E ĞITSEL O YUNLAR - B ILGISAYAR O YUNLARı Çocuk İçin Oyun Neden Gereklidir?  Oyun, çocuğun en doğal öğrenme ortamıdır.  Oyun çocuğun özgürlüğüdür.  Oyun, çocuğun yaratma ortamıdır.  Oyunun, çocuk için eğitici bir işlevi vardır.  Oyun, çocuğun gelişmesi ve kişilik kazanması için sevgiden sonra gelen ikinci en önemli ruhsal besinidir.

13 E ĞITSEL O YUNLAR - B ILGISAYAR O YUNLARı Oyunlar, eğitimde öğrencilerin yüksek motivasyon sağlayacağı, dikkatini çekeceği, yaşayarak öğreneceği, yaptıklarından haz duyacağı ortamların oluşturulması için kullanılmaya başlanmıştır ve Eğitsel Oyunlar olarak adlandırılan bir öğretim tekniği olarak karşımıza çıkmıştır.Oyunlar derslerde materyal olarak da kullanabilinir.

14 Ders İçeriği Oyun Karakteristiği GİRDİÇIKTI Karar Davranış Geri Bildirim Bilgi Alma ÖĞRENME İŞLEM OYUN TABANLI ÖĞRENME MODELİ E ĞITSEL O YUNLAR - B ILGISAYAR O YUNLARı

15 Eğlenerek Öğrenme Eğitsel oyunun yapılma amacı çocukların oyunlar aracılığıyla zihinsel faaliyetlerinin artırmak ve bu sayede eğitimi daha etkin hale getirmektir.

16 B ILGISAYAR O YUNLARı Malone’a (1981) göre bilgisayar oyunları dört temel unsurdan oluşmalıdır: Eğlence Merak Güçlük Kontrol Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları

17 E ĞITSEL O YUNLAR - B ILGISAYAR O YUNLARı Eğlence, öğrencinin üzerinde büyük bir ilgi uyandırdığı kadar, etkili ve kalıcı öğrenmeye de sebep olur. Merak, yeni bilgilerin ya da belirgin olmayan sonuçların tanışılmasıyla sürdürülen bir dürtüdür. Bilgisayar Oyunları

18 B ILGISAYAR O YUNLARı Güçlük, oyunun her zorlu etap veya seviyelerinin içerisinde bulunur. Kontrol ise, oyuncuların karar verme ve seçim yapma süreçlerinde sahip oldukları yetkilerdir. Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları

19 B ILGISAYAR O YUNLARı Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Çocukların büyük bir bölümü eğlence amaçlı boş zaman geçirme aktivitesi olarak bilgisayar oyunlarını görmektedirler. Bilgisayar oyunlarının bu özelliklerine rağmen, literatürde pek çok oyun tabanlı öğrenme ortamları ile ilgili araştırmalar yapılmaktadır.

20 E ĞITSEL O YUNLAR - B ILGISAYAR O YUNLARı  Eğlenerek Öğrenme  Problem Çözme  Kritik Düşünme  Kavram Öğretimi  Strateji Geliştirme  Olgunlaşma  Hedefe yönelik olma Bilgisayar Oyunlarında Olması Gereken Özellikler

21 E ĞITSEL O YUNLAR - B ILGISAYAR O YUNLARı  Dikkat dağıtmama  Bireysel ve grup çalışmalarına uygunluk  Tasarım olarak yeterlilik  İçeriğe uygunluk  Öğrenci seviyesine uygun kullanım  Alıştırmaların özellikleri  Güncellenme özelliği Bilgisayar Oyunlarında Olması Gereken Özellikler

22 E ĞITSEL O YUNLAR - B ILGISAYAR O YUNLARı Bilgisayar Oyunlarının Zararları Şiddet;  Yapılan bazı araştırmalar şiddet içeren oyunların bu tür oyunları oynayanları daha saldırgan yapabileceğini iddia ediyor.  Bazı karşıt görüşler ise oyunların kişileri saldırgan yapmadığını, zaten saldırgan olan kişilerin bu tür oyunları tercih ettiğini belirtiyorlar.

23 E ĞITSEL O YUNLAR - B ILGISAYAR O YUNLARı 23 Bilgisayar Oyunlarının Zararları

24 E ĞITSEL O YUNLAR - B ILGISAYAR O YUNLARı (19/23) Bilgisayar Oyunlarının Zararları Modelleme ( Bandura, 1986) – Özellikle çocukların özendikleri bir karakterin ya da idolün hareketlerini taklit etmesi ihtimali yetişkinlere nazaran çok daha fazla.

25 E ĞITSEL O YUNLAR - B ILGISAYAR O YUNLARı Bilgisayar Oyunlarının Zararları Bağımlılık :  MMORPG’lerle ilgili birtakım hikayeler mevcut, örneğin Everquest oynarken açlıktan ölen ya da oynarken kendisini rahatsız etmesin diye çocuklarını dolaba kilitleyen babalar gibi. Bu hikayelerin bazılarında dolapta unutulan çocuklar açlıktan ölüyorlar. Bununla birlikte bunların birçoğunun şehir hikayeleri olduğunu görüyoruz.

26 E ĞITSEL O YUNLAR - B ILGISAYAR O YUNLARı Bilgisayar Oyunlarının Zararları Tutum; Sayısal oyunlara çok zaman harcayan çocuklar eğitimlerinin de eğlenceli olmasını istiyorlar.

27 E ĞITSEL O YUNLAR - B ILGISAYAR O YUNLARı Bilgisayar Oyunlarının Yararları El-göz koordinasyonu Problem çözme Çoklu görev Zeka Mantık Uzaysal Strateji

28 E ĞITSEL O YUNLAR - B ILGISAYAR O YUNLARı Örnek Bilgisayar Oyunları /icerikler/egitsel-oyunlar_83782.html

29 BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.


"P HILIPS 66 T ARTıŞMA T EKNIĞI (1/6) 1 Philips 66 Tartışma Tekniği." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları