Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGİSAYARLARIN EĞİTİMDE KULLANIMI Tarım ve sanayi toplumlarının aksine bilginin ve teknolojinin en önemli küresel güç haline geldiği bilgi çağında bireylerden.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGİSAYARLARIN EĞİTİMDE KULLANIMI Tarım ve sanayi toplumlarının aksine bilginin ve teknolojinin en önemli küresel güç haline geldiği bilgi çağında bireylerden."— Sunum transkripti:

1 BİLGİSAYARLARIN EĞİTİMDE KULLANIMI Tarım ve sanayi toplumlarının aksine bilginin ve teknolojinin en önemli küresel güç haline geldiği bilgi çağında bireylerden beklenen temel nitelikler de değişime uğramıştır.Teknolojiyi etkin bir biçimde kullanan,toplumu oluşturan diğer bireyler ile işbirliği içerisinde çalışıp üreten yaşam boyu öğrenme isteği ve donanımına sahip bireyler yaşadığımız çağın insan profilini oluşturmaktadır.

2 E Ğ İ T İ MDE TEKNOLOJ İ KULLANıMıNı GEREKL İ HALE GET İ REN NEDENLER : Bilginin hızlı yayılmasının gerekliliği Bireysel öğrenme ortamlarının tasarımı Faal öğrenme ortamlarının tasarımı Eleştirel düşünmeyi öğrenme Kubaşık çalışma olanağı Bireyler arası iletişimin artması Küresel eğitim olanağı Bilgiyi öğrenmeye karşı güdülenmenin artması

3 Eğitimde bilgisayar konusu ile ilgili uygulamalar ve alan yazın incelendiğinde genel olarak bilgisayar destekli eğitim ve bilgisayar destekli öğretim kavramları ile karşılaşılmaktadır.

4 Bilgisayar destekli eğitim, bilgisayarların öğrenme-öğretme ve okul yönetimi ile ilgili tüm etkinliklerde kullanılması olarak tanımlanmaktadır. Bilgisayar destekli öğretim ise, bilgisayarların sistem içine programlanan dersler yoluyla öğrencilere bir konu veya kavramı öğretmek ya da önceden kazandırılan davranışları pekiştirmek amacıyla kullanılması şeklinde tanımlanır.

5 Eğitim amaçlı bilgisayar kullanımının yararları: Ses, video, müzik canlandırma gibi çoklu ortam öğeleri öğrenmeyi zenginleştirir. Kayıt saklayabilir ve bunların gerektiğinde yeniden kullanımına olanak sağlar. Öğrenmeyi bireyselleştirir. İletişim ve etkileşim yeteneğine sahiptir. Okul yönetiminde, rehberlik,araştırma,ölçme ve değerlendirme işlemlerinde verimliliği arttırır. Herkesin kendilerinde uygun zaman ve yerde eğitim alabilmelerine olanak sağlar.

6 Eğitinin gerek hizmet personeli gerekse öğrencileriyle geniş bir alan oluşturması bu alana ait hizmetlerin sayısını arttırmaktadır.Bilgisay arların işe koşulması,eğitim alanı içinde sunulan hizmetlerin daha hızlı,güvenilir ve kaliteli bir şekilde verilmesini sağlamaktadır.

7  Personel bilgilerinin takibi  Yazışmalar  Demirbaş takibi  Memur bordrosu  Öğrenci işleri  Not işleri  Sınav programlarının hazırlanması ve takibi  Yıllık ders planlarının hazırlanması  Ders dağıtım çizelgesinin hazırlanması

8 EĞİTİM YAZILIMLARI Eğitim yazılımları türlerine göre farklılık göstermekle birlikte, genel olarak öğrenci ve öğretmenin üzerinde çalıştıkları kavramları canlandırmalarına benzetim yapmalarına çeşitli konular üzerine veri toplamalarına ve bu verileri analiz etmelerine olanak sağlamaktadır.

9 Eğitim yazılımları genel olarak 4 başlık altında toplanmaktadır:  Öğretici yazılımlar  Alıştırma ve uygulama yazılımları  Öğretimsel oyunlar  Benzetim yazılımları

10 Ö ĞRET İ C İ Y AZıLıMLAR : Öğretici yazılımlarda bilgiler ardışık bir sıra ile sıralanmış ve daha önceki bilgilere dayandırılmıştır.Bu yazılımlar öğrencilere öğrenmeleri konusunda hem geri bildirim sağlarlar hem de onlara rehberlik etmektedirler.

11 Konu ve Bilginin sunulması Soru ve Yanıt Yanıtların Değerlendirilmesi Dönüt veya Ek bilgiler sunma ÇIKIŞ GİRİŞ

12 Alıştırma ve uygulama yazılımları belli bir konuda öğrencilere soru yönelten,bu soruların yanıtı verildiği anda değerlendiren ve verilen cevaba göre öğrencilere dönüş sağlayan bilgisayar programlarıdır.Alıştırma ve uygulama yazılımları öğrencilerin gerçekleri ve kavramları hatırlamalarını kolaylaştırmaktadır.

13 GİRİŞ Konu ve Madde Seçimi Soru ve Yanıt Sağlama Değerlendirme Dönüt Sağlama Pekiştirme ÇIKIŞ

14 Yaş grubu daha küçük olan bireylere öğretim gerçekleştirilirken kullanılması tercih edilen eğitim yazılımı türüdür.Öğrenci oyunu başarı ile tamamlarsa başka bir bölüme geçebilir.

15 GİRİŞ Olayın Sunumu Gerekli Hareketlerin Yapılması Öğrenci Reaksiyonları Zıt Reaksiyonlar Güncellemeler ÇIKIŞ

16 Benzetim Yazılımları: Benzetim yazılımları olayları gerçek hayatta oldu ğ undan daha kolay bir şekilde yönlendirmeye olanaklı kılmaktadır.Di ğ er taraftan gerçek hayatta gerçekleşmesi zor olan de ğ işken durumları benzetim yazılımlarına yüklenerek olası sonuçları görülmektedir.

17 GİRİŞ ÇIKIŞ Senaryo Sunumu İstenen Davranış Öğrencinin Eylemleri Düzeltme ve Eklemeler

18 EĞİTİM YAZILIMLARINI DEĞERLENDİRME Bu teknolojilerin öğretim ortamlarında kullanımı ile öğretme kavramı öğretmen merkezli geleneksel anlayışın ötesine taşınmış ve daha etkili biçimde uygulanabilir duruma gelmiştir.

19 UYGUNLUK:Hedeflere uygun olmaları ve bu hedefleri taşıyacak içeriğin yapılandırılmış olması gerekir. ETKİLİLİK:Eğitim yazılımının öğrencinin başarısını ya da etkilemesi istenilen diğer özelliklerini(tutum,kalıcılık)arttırmasıdır. İŞLERLİK:Yazılımın öğrencinin çalışmasına yön vermesi istek ve beklentisine uygun olmasıdır. VERİMLİLİK:Yazılımın öğrenmede zaman ve maliyet açısından tasarruf sağlamasıdır.

20 Genel olarak öğrenen ve öğretenlerin ayrı ortamlarda bulunması ve öğretim etkinliklerinin tamamının veya büyük bir bölümünün internet üzerinden gerçekleştirilmesi olarak tanımlanır.Genel olarak internet tabanlı eğitim ikiye ayrılır:  Eşzamanlı  Eşzamansız

21 Eşzamanlı eğitimde,öğrenciler ve öğretmen fiziki olarak ayrı yerlerde bulunmalarına rağmen,aynı anda karşılıklı iletişim ve etkileşim içinde bulunmaktadır. Eşzamansız eğitim ise öğrenciler ve öğretmen fiziki olarak yine aynı yerlerde bulunmakta ve bununla birlikte karşılıklı etkileşim gerçekleşir.

22 Eşzamansız Eğitimde Kullanılabilecek Araçlar ve Hizmetler Elektronik posta:Öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen arasındaki etkileşimin sağlanmasında kullanılır. Tartışma listeleri:Belirli konuların tartışıldığı elektronik ortamlardır. Web sayfaları:Ses,video,canlandırma gibi çoklu ortam öğeleri ile zenginleştirilerek etkileşimli bir yapıda kullanıcılara sunulmaktadır.Örneğin;e-posta,forum ve sohbet vb…

23  Sohbet:IRC, internet üzerinden gerçekleşen sohbet ortamıdır. Örneğin;ICQ Mirc ve MSN gibi yazılımlardır.  Sesli veya Görüntülü Konferans:Aynı anda iki ya da daha çok bireyin birbirlerini duyarak ve görerek etkileşim içine girdikleri bir hizmettir.

24 Weblog kelimesi web(ağ) ve blog(günlük) kelimelerinin bir araya gelmesinden oluşmuştur. Blogları kullanım amaçlarına ve kullanıcılara sunuldukları ortam ve sunum biçimlerine göre şöyle sınıflandırılır:  Kişisel bloglar  Topluluk blogları  Basın yayın blogları  Proje yönetimi blogları  Kütüphane blogları  Kurumsal bloglar  Eğitim blogları

25 Bilgi çağında öğrenme okul duvarlarının dışına çıkmış belirli bir yer ve zaman diliminde gerçekleşen öğretim etkinlikleri yaşam boyu öğrenme istek ve ihtiyacındaki bireyler için yetersiz hale gelmiştir.mobil teknoloji kavramı,cep telefonları,PDA’lar gibi taşınabilir bilgi-iletişim aygıt ve standartları ifade etmede kullanılmaktadır.

26 M OB İ L TEKNOLOJ İ LER ÖĞRENEN VE ÖĞRETENLERE ÖNEML İ OLANAKLAR SUNMAKTADıR.B UNLAR : Bireyin öğrenmeye ihtiyaç duyduğu yerde kullanılabilir. Öğrenenin yeteneklerine ve öğrenme stiline göre bireysel öğrenmeyi destekler. Öğrenenin bilgi ve beceri düzeyine uyarlanabilir. Bilgi kaynaklarına sürekli ulaşabilir. Günlük iletişime elverişlidir.

27 BİR EĞİTİM UYGULAMASI:EĞİTİM AMAÇLI BLOG SAYFASI OLUŞTURMA Sunucu bir bilgisayar üzerinden blog yazılımları kullanılarak blog sayfaları oluşturacağı gibi ücretsiz blog hizmeti veren sitelerden de yararlanmak olanaklıdır.Buna örnek olarak “blogcu”(http:www.blogcu.com) verilebilir.

28 1.Öncelikle yapılması gereken bir kullanıcı hesabı oluşturmaktır. 2.Daha sonra ekrana bir blog sayfası için şablon seçilmektedir. 3.Sırasıyla kullanıcı hesabı oluşturulması profil ve blog bilgilerinin girilmesi ile bir blog sayfası kullanıma hazırdır. 4.Blog sayfasına yazı eklemek için yönetim ekranında Yazı Ekle bağlantısı seçilmelidir. 5.Bu yazılara yorum yapabilmek için yönetim ekranından Yorumlarım bağlantısı seçilir. 6.Blog sayfası için hesap oluştururken seçilen şablon yönetim ekranında bulunan Şablon seç ve Şablon düzenle bağlantıları ile değiştirilir. 7.Yönetim ekranında bulunan Arkadaşlarım bağlantısı ile blogcudan hesaba diğer kullanıcıları Arkadaş Ekle butonu ile ekleyebiliriz. 8.Katılımcıların blog sayfalarını ne zaman ziyaret ettikleri, ne kadar süre ile hangi tarihlerde sayfaları görüntüledikleri,hangi sayfalara daha çok yoğunlaştıklarını görebilmek için İstatistikler bağlantısı seçilir. 9.Böylelikle bir blog sayfası artık kullanıma hazır hale gelmiştir.


"BİLGİSAYARLARIN EĞİTİMDE KULLANIMI Tarım ve sanayi toplumlarının aksine bilginin ve teknolojinin en önemli küresel güç haline geldiği bilgi çağında bireylerden." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları