Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları ve Sosyal Medya.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları ve Sosyal Medya."— Sunum transkripti:

1 Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları ve Sosyal Medya

2 Sevgili Arkadaşlar, Bildiğiniz üzere, maalesef son dersimizi yapamadık, şimdiye kadar aktarmaya çalıştığım noktaları özetleyip, slayta aktarmaya çalıştım..Sınavda da bu noktaları dikkate almanızı öneririm, Sevgiler, İyi çalışmalar dileklerimle..ÖU

3 İLETİŞİMİN YENİ KURALLARI...

4 Online bir dünyada pazarlamanın ve PR’ın eski kuralları etkisizdir

5 İnternet öncesi dönemde şirketlerin ilgi çekmek için iki seçeneği vardı. Pahalı reklamlar satın almak ya da medyanın desteğini elde etmek.

6 İnternet niş alıcılara (daraltılmış alıcılar) hedefi olan mesajlarla doğrudan ulaşmak için büyük bütçeli reklamların maliyetinin sadece bir kısmıyla karşılanabilecek inanılmaz bir fırsat kapısı açmıştır.

7 Tek yönlü müdahale pazarlaması dünün mesajıdır.

8 İnternet farklıdır. İnternet pazarlaması tek yönlü bir müdahale yerine bir alıcının tam gereksinim duyduğu anda yararlı bir içerik sunmaktadır.

9 Eski kurallar… Pazarlama sadece reklam anlamına geliyordu. Reklamın kitlelere çekici gelmesi gerekiyordu. Reklam farkındalığa dayanıyordu. Tek yönlüydü. Sadece ürün satmakla ilgiliydi. Sınırlı ömürlüydü. Yaratıcılık en önemli bileşendi.

10 Artık bunların hiçbiri geçerli değil. İnternet kuralları değiştirdi ve internet destekli fikirler pazarından en iyi şekilde yararlanmak için siz de iletişim faaliyetlerini dönüştürmek zorundasınız.

11 Halkla ilişkiler ve üçüncü tarafın desteği

12 Bu artık geçerli değil.İnternet kuralları değiştirdi.Bugün organizasyonlar doğrudan alıcılarla iletişim kuruyor. Günümüzde internet halkla ilişkileri yeniden halkla ilişkilendirmiştir

13 PR’ın eski kuralları Kendini ifadenin tek yolu medyaydı. Şirketler gazetecilerle iletişimdeydi. Gerçek basın bültenlerini bir avuç muhabir ve editör biliyordu. Jargon kullanmanın sakıncası yoktu.

14 Artık bunlar geçerli değil.İnternet kuralları değiştirmiştir ve internet destekli fikirler pazarından en iyi şekilde yararlanmak için PR stratejilerinizi değiştirmek zorundasınız.

15 PR’nin yeni kuralları Ne yayınlıyorsanız onunla tanınırsınız. İnsanlar yorum değil gerçekleri ister. Propaganda değil katılım ister. Pazarlama tek yönlü müdahale yerine hedef kitlenizin tam gereksinim duyduğu anda içeriği sunma işidir. Pr patronunuzun sizi tv de görmesi değil müşterilerin sizi internette görmesidir. İçerik eyleme götürür.

16 Nedir Bu Sosyal Medya ? Kullanıcıların tamamen ya da kısmen açık profil oluşturmakla başladığı, iletişim kuracağı insanları seçip, düzenleyip, diğer insanları da gözlemleyebildikleri sanal sosyalleşme ortamlarıdır.

17 Nedir Bu Sosyal Medya ? Geleneksel medyadan koparak, aynı zamanda tüm geleneksel medyaları içinde bulundurabilen “yeni medya” sistemi…. İnternet dolayımlı ilişki kurma, ilişkileri sürdürme, ses, görüntü ya da yazıyla düşünce, duygu, bilgi paylaşımına olanak veren renkli, hareketli, eğlenceli sosyal platform….

18 Nedir Bu Sosyal Medya ? İçinde bulunduğumuz ağ toplumunun birer üyesi olarak geliştirdiğimiz “yeni nesil iletişim formları” Yeni mahallemiz, yeni şehrimiz….Çünkü sosyal medyada da kendimize ait bir evimiz, oraya davet edebildiğimiz arkadaşlarımız, onlarla sohbet edebileceğimiz alanlarımız, beğenilerimiz var! Üstelik kocaman ve kalabalık bir şehir ama sınırları da belirsiz !

19 Nedir Bu Sosyal Medya ? Hem kullanıcının içeriğinin kendisi olduğu, hem de yer aldığı, yayınladığı, paylaştığı alandır. Ölçeklenebilir, erişilebilir, programlanabilir, dinamik bir yapıdır.

20 Nedir Bu Sosyal Medya ? Web 1.0 teknolojisi salt tek yönlü bilgi/enformasyon aktarmaya hizmet ederken, Web 2.0. teknolojisinden sonra konvansiyonel (geleneksel) medyanın tek yönlülüğü aşılmış, karşılıklı iletişimi teşvik eden, samimi, güncel, etkileşimselliği ön plana alan teknolojiler önem kazanmaktadır. “Ben buyum” deyip salt kendini anlatmanın ötesinde “Ben buyum, Sen de kendini anlat” tabanlı iletişim…

21 Okuma Okuma, yazma, yayınlama, etkileşim Araştırma Kişiselleştirme, RSS- (Zengin Site Özeti) Kopyala-Yapıştır İşbirliği ve ağlar Pasif ve edilgen kullanıcı Aktif, katılımcı kullanıcı Sabit içerik Dönüşen, eklenen içerik

22 Facebook Twitter YouTube ve benzeri video paylaşım siteleri Bloglar Foursquare, Swarm ve benzeri lokasyon bazlı uygulamalar Linked in Pinterest Instagram Wikiler Sözlükler …………………

23 Sosyal Medyada Neler Oluyor? -Birebir iletişim kuruluyor -Söylenmeyenler söylenebiliyor -Duyulmayanlar duyulabiliyor -Tavsiyeler alınıp verilebiliyor -Haber alınıp verilebiliyor -Eğleniliyor -Sürekli güncelleniyor, yenileniyor

24 Sosyal Medya Neden Önemli? Çünkü; 1- Bir çok insan vaktinin büyük bir kısmını sosyal medyada geçiriyor ve söylemek istediklerinizi, aktarmak istediklerinizi, paylaşmak istediklerinizi o ”bir çok” insana ulaştırmak mümkün. Biliyoruz ki karşımızda bizi dinleyebilecek potansiyele sahip bir kitle var. (önemli olan o kitleye seslenebilmek, kendini dinletebilmek kısacası dikkate alınmak…)

25 Sosyal Medya Neden Önemli? Çünkü; 2- sosyal medya güncellenebilir yapısıyla o “bir çok” insana çok hızlı bir şekilde ulaşabilmeyi sağlıyor 3- Üstelik bu insanlar sürekli birbirleriyle etkileşim halindeler, birbirleriyle konuşuyorlar, fikir alışverişi yapıyorlar, bilgilerin yayılmasını sağlıyorlar. Şikayet ve tavsiyelerin yayılması sadece an meselesi…

26 Sosyal Medya Neden Önemli? Çünkü; 4- Aynı zamanda insanlar sosyal medyada gezdikleri alanlarda “ayak izi” bırakıyorlar. (Bu konu özellikle hedef kitlelerin özelliklerinin, ihtiyaç ve beklentilerinin, alışkanlıklarının, tercihlerinin, ilgi alanlarının teşhis ve tatmin edilmesinde markalar ve kurumlar açısından önem arz etmektedir. Bunun yanı sıra hedef kitlelerin segmente edilmesinde de bireylerin bırakmış oldukları ayak izleri işlevseldir. Önemli olan nokta bu verileri doğru yönetebilmek, doğru stratejileri kurmaktır.)

27 Sosyal Medya Neden Önemli? Çünkü; 5- Zaman, mekan sınırı tanımaksızın (evde, sokakta, alışveriş yaparken, okulda, otobüste) her alanda dahil olup, duygu, düşünce, bilgi paylaşımı yapılabiliyor. 6. Sosyal medya birbiriyle entegre edilebilir bir yapıya sahip. (eş zamanlı olarak herhangi bir bilgiyi hem Facebooktan hem Twitterdan, hem Foursquareden yayınlayabilirsiniz, birinden ulaşamadığınız insanlara diğerlerinden ulaşabilme imkanı sağlar)

28 Sosyal Medya Neden Önemli? Çünkü; 7- Ölçülebilir ; görünürlüğü ve ulaşılabilir olmayı sayısal verilere dökebilen bir mecra. Bu verilere dayanarak ileriye dönük planlamalar yapılabilir. (hangi sayfalar daha çok tıklanıyor, kaç kişi o sayfayı ziyaret etmiş, ne yorum bırakmış?...)

29 Sosyal Medyada Görünür Olmak Olmasak Olmaz mı? Sosyal Medya bireylerden başlayarak, kurumların, işletmelerin, markaların imaj ve itibarlarını en doğru biçimde, en doğru kişilere, en doğru stratejilerle iletebileceği önemli platformlardan biridir. Karşımızdaki hedef kitlelerin bizi iyi tanıması, anlaması yani algılaması bizim onlara ilettiklerimiz doğrultusunda gerçekleşecektir. Dolayısıyla sosyal medya kanalıyla göndereceğiniz her bir görüntü, ses, fotoğraf, yazı, bilgi paylaşımı aynı zamanda karşınızdaki muhataplarınızla bir iletişim kurma biçimi oluşturur. Orda var olduğunuzu bilen muhataplar size ulaşabilecek, sizinle paylaşımda bulunabilecek, gerekirse sizi eleştirecek, gerekirse övgüler yağdıracaktır.

30 Sosyal Medyada Görünür Olmak Olmasak Olmaz mı? Sosyal medyada görünür olmak; -Sizin ulaşmak istediğiniz ya da size ulaşmak isteyenlerle bağ kurmanızı sağlar -Eleştirileri ya da övgüleri görmenizi, duymanızı sağlar -Kimliğinizi, imajınızı, itibarınızı doğru yönetme imkanı verir

31 Sosyal Medya için Strateji ve Planlamalar Sosyal medya içinde andığımız her alanın kendine özgü -Bir dili -Bir kullanım pratiği ve kod sistemi -Karakteristik yapısı -Bir ruhu -Bir tonu mevcuttur. Bu nedenle topyekün sosyal medya stratejilerinden öte her bir alanı kendi içerisinde değerlendirmek daha doğru bir yöntem olacaktır.

32 Geleneksel (Konvansiyonel) Medya Sosyal Medya İlişkisi Sosyal ağlar olarak adlandırabileceğimiz dijital evren haneleri, oluşturulan profiller üzerinden gerçekleşen iletişim, yeni arkadaşların edinildiği, mevcut arkadaşlıkların sürdürüldüğü, bilgi, beceri, beğeni gibi birçok paylaşımın gerçekleştiği, diğerlerinin bağlantılarını gözlemleme, fotoğraf, video yayınlama, mesaj alıp gönderme, dolayısıyla sanal bir yaşam düzeni ortaya koyma seçenekleriyle cazip kılınmıştır. Tüm bu çeşitlilik ve hareketlilik düşünüldüğünde, bireylerin sanal dünya içindeki elektronik sürekliliğe kayıtsız kalması beklenemez.

33 İçinde yaşadığımız ağ toplumunda geleneksel medya olarak tanımladığımız televizyon, radyo, gazete, dergi gibi kanalların giderek etkinliğini ve ulaşım alanını göz önünde bulundurursak, internet gibi sınırsız, renkli, hareketli karakteriyle tüm bunları içine kattığını söylemek mümkündür. Günümüzde bireyler gerek televizyon izleme, gerek radyo dinleme gerekse gazete, dergi okuma alışkanlıklarını internet üzerinden gerçekleştirme eğilimdedir. Dolayısıyla dijital evren geleneksel olarak adlandırılan tüm mecraları da kendi bünyesinde birleştirmiş olup, bireylerin güncel olarak haber/enformasyon alabileceği bir araç durumundadır. Unutulmaması gereken nokta bu bilgilerin/enformasyonların kaynağının güvenilir olması gerekliliğidir.

34 Kısacası sosyal medya da diğer kitle iletişim araçları gibi bir haber mecrası. Ancak dolaşıma giren haberin kaynağı ve doğruluğu tartışmalı. Dolayısıyla bu mecranın kullanımı, ayrı bir sosyal sorumluluk, hassasiyet ve titizlik gerektiriyor.

35 Çünkü çok kısa sürede yayılabilen haberlerin yaratabileceği etkiler, kolayca toplumsal kaosa dönüşebilir. Sosyal medya kullanıcılarının bu etik yaklaşım ve hassasiyet içinde paylaşım gerçekleştirmeleri, toplumsal hayatı ve insanların güvenliğini tehlikeye sokacak yaklaşımlardan kaçınmaları gerektiği ortada.

36 Sosyal medyanın bir iletişim mecrası olarak önemi, her yaş/grupta kullanım yaygınlığı ve dezenformasyona açıklığı göz önüne alındığında, ‘sosyal medya etiği’ dersinin gündeme alınması kaçınılmaz.

37 Sosyal medyanın gücünün bilinçsiz ya da kontrolsüz kullanımı nefret söyleminin yaygınlaşması, bireylerin kişilik haklarının zedelenmesi, psikolojik saldırı, simgesel şiddet, rızası alınmamış mahrem görüntülerin yayınlanması, sahte hesaplar açılarak insanların yanıltılması, sömürü, taciz ve hakaret gibi pek çok olumsuz söylemin dolaşıma girmesine, yanlış, hatta art niyetli görüş ve enformasyonun yayınlanmasına da katkı sağlayabiliyor.

38 Reklam Metinlerinin Sosyal Ağlarda Dolaşımı Reklam hem bireylerin gündelik yaşamını şekillendiren hem de yansıtan en önemli kültürel formlardan biri olarak görülebilir. Reklamı yapılan ürün/hizmet tüketicisine seslenirken sembollerin ayartıcılığından, kuşatıcılığından faydalanarak birçok şey vaat eder aslında. Kimlikler, yaşam tarzları, haz, mutluluk….Bireylerin hayatında arzulanan, eksik olan ya da olduğuna ikna edilen her ne varsa reklamlara konu olabilmektedir.

39 Renkli, caydırıcı, hareketli, uçsuz bucaksız yapısıyla sosyal ağlar reklam metinlerinin konumlandırılmasında ve dolaşımında emsalsizdir. Reklam sosyal ağları merkezine almış tüketicisine sürekli göz kırpmakta, seslenmekte, onları tahrik etmektedir.

40 Reklam Metinlerinin Sosyal Ağlarda Dolaşımı Geçmişte tüketici davranışını yönlendirmek açısından bilinen reklam anlayışının türevleri de sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla göze çarpar. Bu durumda marka kendi seslenmez, aksine tüketicisinin potansiyel tüketicisine seslenmesini sağlar, deneyimlerini ‘paylaşmasını’, markayı ‘beğenmesini’, gündemde tutmasına olanak tanıyarak sosyal ağları etkin bir mecraya dönüştürür. Reklam dijital evrende her an her yerdedir, her türlü içerikle beraber düşünülüp kendisine yer bulabilir, ağların dinamik yapısından faydalanır, tepkileri sonuna kadar değerlendirir.


"Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları ve Sosyal Medya." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları