Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2011 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2011 STRATEJİK PLANI Şubat 2008."— Sunum transkripti:

1 MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2011 STRATEJİK PLANI Şubat 2008

2 Genel Bilgiler Tarihçe
Mersin Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümü, Mühendislik Fakültesi'ne bağlı olarak 1994 yılında kurulmuştur. 1996–1997 Eğitim-Öğretim yılında 21 öğrenci ile Eğitim ve Öğretim faaliyetlerine Üniversitenin Çiftlikköy yerleşkesindeki Mersin Meslek Yüksek Okulu binasında başlamıştır. 1997–1998 öğrenim yılında; inşaatı aynı yıl tamamlanan Mühendislik Fakültesi Derslik Bloğunda devam etmiş ve ilk mezunlarını 1999–2000 eğitim ve öğretim yılında vermiştir. Halen aynı binadaki 3 adet derslikte ve akademik binada bulunan bölüme ayrılmış kattaki 2 adet laboratuarda eğitim-öğretim devam etmektedir. Bölüme eğitim ve öğretim yılına kadar ÖSS sınavı ile her yıl 32 öğrenci alınmış, ancak kuruluşundan bu zamana kadar yeterli sayıda ve düzeyde öğretim elemanı istihdam edilememiş olduğundan eğitim ve öğretim yılında YÖK kararıyla öğrenci alımı durdurulmuştur. Bölüm Kasım 2007 itibariyle toplam 215 mezun vermiştir.

3 Genel Bilgiler Eğitim Öğretim Programı 1.DÖNEM 2.DÖNEM 3.DÖNEM 4.DÖNEM
Kodu Adı T U K MAT105 Matematik I 4 MAT106 Matematik II FİZ 105 Fizik I FİZ 106 Fizik II KİM 113 Genel Kimya 3 MAT110 Lineer Cebir BM 117 Programlamaya Giriş I 2 BM 112 Programlamaya Giriş II BM 113 Bilgisayara Giriş BM 114 Görsel Programlamaya Giriş AİL 101 A.İ.I.T I AİL 102 A.İ.I.T II YD 101 Yabancı Dil I YD 102 Yabancı Dil II TD 101 Türk Dili I TD 102 Türk Dili II Yaz stajı (20 gün) Toplam Kredi 18 3.DÖNEM 4.DÖNEM Kodu Adı T U K MAT203 Adi Dif Denklemler 4 MAT208 Nümerik Analiz 3 BM 207 İstatistik BM 202 Programlama Dilleri II 2 BM 203 Veri Yapıları ve Alg BM 216 İşletim Sistemleri 1 BM 201 Programlama Dilleri I BM 220 Yazılım Mühendisliği I EEM211 Bilgisi Elektrik Malzeme EEM206 Mühendisliğinin Temelleri Elektrik-Elektronik Yaz stajı (20 gün) Toplam Kredi 17 16

4 Genel Bilgiler Eğitim Öğretim Programı 5.DÖNEM 6.DÖNEM Kodu Adı T U K
EEM 309 Elektronik 3 BM 324 İnternet Teknolojileri 2 4 BM 313 Veri Tabanı Yönetim Sistemi BM 314 Mikroişlemciler BM 315 Bilgisayar Grafiği BM 316 Yapay Zekaya Giriş BM 323 Mantıksal Tasarım BM 318 Bilgisayar Mimarisi Teknik Olm Seç. Ders BM 322 Prog. Dil Tasarımı Yaz stajı (20 gün) Toplam Kredi 17 19 TAR 131 Uygarlık Tarihi I TAR 132 Uygarlık Tarihi II PSİ 131 Psikolojiye Giriş I PSİ 132 Psikolojiye Giriş II SOS 131 Sosyolojiye Giriş I SOS 132 Sosyolojiye Giriş II FEL 131 Felsefeye Giriş I FEL 132 Felsefeye Giriş II

5 Genel Bilgiler Eğitim Öğretim Programı 7.DÖNEM 8.DÖNEM Kodu Adı T U K
BM411 Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim 2 3 EKO308 Müh. İçin İktisat İŞL205 Yönetim ve Organizasy BM492 Bitirme Ödevi 1 Teknik Seçmeli Ders 4 Toplam Kredi 18 10 BM419 Görüntü İşleme BM412 Otomata Teorisi ve Biç.Dil BM425 İnternet ve Dilleri BM424 Sistem Simülasyo ve Model BM427 Bilg. İlet ve Bilg. Ağları BM426 Derleyici Tasarımı BM429 Bilg. Müh.Özel Konular BM430 Paralel ve Dağıtık Sistemler BM431 Delphi ile Görsel Prog. BM432 Nesneye Yönelik Prog

6 Genel Bilgiler Mezuniyet Sayıları
Yıllara göre mezun sayıları ve toplamı

7 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
Bölümler ve Anabilim Dalları STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ Durum Analizi - Eğitim Bölümümüzde öğretim üyesi sayısı istenilen düzeye henüz ulaşmadığından, henüz anabilim dallarında öğretim üyeleri bulunmamaktadır yılından beri Web teknolojileri anabilim dalında bir yardımcı doçent bulunmaktadır.

8 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
Yıllara Göre Yayınlar, Bilimsel Etkinlikler ve Ödüllerin Dağılımı Bölümler ve Anabilim Dalları STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ Durum Analizi - Araştırma

9 T: Tamamlanmış, D:Devam Eden
Yapılan Projelerin Türü ve Durumunun Yıllara Göre Dağılımı STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ Durum Analizi - Araştırma Türü* 2001 2002 2003 2004 2005 T D BAP - Araştırma Fonu 1 Toplam T: Tamamlanmış, D:Devam Eden

10 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
Bölümümüzde döner sermaye kapsamında zaman zaman, diğer kurum ve kuruluşlara hizmet verilmektedir. Aynı zamanda, Mersin Ticaret ve Hukuk Mahkemelerine talep olduğu durumlarda bilirkişi olarak hizmet götürülmektedir. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ Birimin Gerçekleştirdiği Hizmetlerin Yıllara Göre Dağılımı Durum Analizi - Hizmet Hizmet Türü 2001 2002 2003 2004 2005 2006 Eğitim-Öğretim Bilimsel Araştırmalar Projeler Yayınlar Bilimsel Toplantılar Bilimsel Danışmanlık

11 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
Fiziki Altyapı Durum Analizi - Hizmet Birim Adı Sayısı Birim Alanı, m2 Kapasite Açıklama Bölüm Başkanlığı 1 26 - Bölüm Sekreterliği 8 Öğretim Elemanı Odası 10 Öğretim Görevlisi Araştırma Görevlileri ve Okutman Sınıflar 3 Müh. Fak. 201,205,306 nolu derslik Bilgisayar Laboratuarı 2 30-30 Sayısı Malzeme Durumu Bilgisayar Laboratuarı 2 25*Bilgisayar İdari Personel Sayıları 1996 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 Sekreter 1 Mühendis

12 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
Durum Analizi - Hizmet Paydaşlar Hizmet alanlar Çalışanlar Temel Ortak Stratejik Bölüm Akademik Personeli İdari Personel Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Üniversitemizdeki Diğer Bölümler Rektörlük YÖK Lisans Öğrenciler (yerli ve yabancı) Lisans Üstü Öğrenciler Mezunlar ve Mezunlar Derneği Veliler (yerli ve yabancı) Diğer Üniversitelerin Bilgisayar Mühendisliği bölümleri Diğer kurum ve kuruluşlar Mersin Ticaret ve Hukuk Mahkemeleri

13 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
GENEL YETENEKLER GZFT (SWOT) Analizi – Öğrenim Çıktıları S W Teoriksel altyapının iyi olması Çalışma disiplini ve planlı çalışma Problem çözme ve analitik düşünme yeteneği ÖSS sınavı sonrası bölümü kazanan öğrencilerin yüksek puanla bölüme yerleşmeleri Öğrencinin stajlara olan ilgisinin yüksek olması ve iyi yerlerde staj yapması Öğrencilerin iş hayatına bir an önce başlama isteği Öğretim kadrosunun tamamlanmamış olması Laboratuar altyapısının yetersizliği yüzünden uygulamanın yetersiz kalması Öğretim üyesi sayısının az olmasından dolayı ders çeşitliliğinin sağlanamaması ve ders yükünün fazla olması ile verimliliğin düşmesi Yabancı dil bilgisinin eksikliği Bilgisayar dersleri için materyallerin yetersiz olması O T Yeni laboratuarların açılması Mezunların Kurum/Şirketler bazında gösterdikleri başarı, Piyasadaki bilgisayar mühendisliği talebinin yüksek olması Zorunlu İngilizce hazırlık sınıfının açılması TÜBİTAK destekli proje imkânlarının artması TEKNOPARK’ın açılması Mezun öğrencilerin Yüksek Lisans ve Doktora eğitimine yönelmek istememeleri (Piyasadaki bölüm talebinin yüksek olmasından dolayı). Bu yüzden akademik kadronun kolayca yetişememesi Ezberci / tek kalıp sınav sisteminin, öğrencinin bilgi seviyesini tam olarak tespit edememesi Kütüphanedeki kaynak yetersizliği Dekanlıktan bölümlere ayrılan bütçesinin olmaması (kaynak ve lab olanaklarını kısıtlıyor)

14 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
MESLEKİ YETENEKLER GZFT (SWOT) Analizi – Öğrenim Çıktıları S W Problem çözme yeteneği (teorik altyapısını kullanarak) Analitik yeteneği yüksek (fiziksel düşünme) Mezunlarımızın girişken nitelikte yetişmeleri, Uygulama yetersizliği Öğretim kadrosunun tamamlanmamış olmasından dolayı, bazı temel derslerde teorik eksikliklerle dersin verilmesi Öğrencilerin Yabancı dil düzeyinin düşük olması Bazı öğrencilerin gelişen teknolojiyi takip edememeleri Belirli bir konuda branşlaşmış mezun verilememesi O T İnternet erişiminin üniversitemizin her noktasında ücretsiz sağlanıyor olması Bilgisayar mühendisi olarak da iş sahalarının genişliğinin devam ediyor olması Bilişim teknolojileri alanları ve uygulamalarının her geçen gün daha da genişlemesi Artık günümüzde, kamu yada özel tüm kurum ve kuruluşlarda bilişim altyapısının oluşturuluyor olması ve bu konularda uzman elemana ihtiyaç duyulması Çukurova bölgesinde yeni teknolojik yatırımların az olması Çukurova bölgesinde bilişim sektöründe faaliyet gösteren kurumların çok olmaması Çukurova bölgesindeki özel kurumların askerliğini yapmış elemana sadece iş vermesi Standartların hızlı değişmesiyle istenilen özelliklerin artması

15 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
DERSLER (ZORUNLU/SEÇMELİ) GZFT (SWOT) Analizi – Ders Programı S W Temel BM müfredatını içermesi Ders içeriklerinin iyi hazırlanmış olması Laboratuarların derslerle uyumluluğu (kullanılmış olan sisteme adaptasyonu) Güncel konulara ve bilime katkı sağlayacak bir eğitim programına sahip olması İnternet erişim servisinin her öğrenciye hızlı ve kolay olarak verilebilmesi Seçmeli ders sayısının yetersiz olması Uygulama imkânlarının yetersizliği Kaynak yetersizliğinden dolayı laboratuarların geliştirilememesi Türkçe kaynakların yetersizliği Yabancı dil yetersizliği O T Varolan derslerin yeni teknolojiye göre güncellenebilir olması ve yeni derslerin açılabilmesi Laboratuar kurulumunda gereken Bilgisayar cihazlarının maliyetlerinin yıllar geçtikçe azalması, Bitirme projelerinde elde edilen ürünlerin pazarlanabilmeleri Yeni Seçmeli derslerde görevlendirilecek öğretim elemanı bulunamaması Finansal kaynak yetersizliği Yanlış bütçe uygulamaları

16 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
GZFT (SWOT) Analizi – Ders Programı (EKOL) S W Akademik çalışma yapabilecek, sanayide teorik altyapısı güçlü mezun verilmesi Gelişen teknolojiye uyum sağlayabilecek kapasitelerde mezun verilmesi Mezunlarla etkileşimli projelere katılarak yeni öğrenciler arasında bağ kurulması ve bilgiye ulaşabilme oranının arttırılması Öğrencilerin verilen güçlü uygulama dersleri sonucunda girişimci bir ruha sahip olmaları, Son sınıf öğrencilerine branşlaşma imkânı sağlanamamış olması Teorik bilgileri istenilen düzeyde verecek öğretim elemanı kadrosunun tamamlanamamış olması O T Bilgisayar teknolojileri ile derslerin desteklenmesi Bölümde geliştirilen projelerin Teknopark vb. uygulama alanlarının bulunuyor olması Gelişen teknoloji ile birlikte kullanılması olası tekniklerin sayısı artmakta, ancak bölümümüze hızlı adaptasyonu sağlanamaması Öğretim üyesi kadrosunun tamamlanamaması

17 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
(KAYNAKLAR) GZFT (SWOT) Analizi – Ders Programı S W Öğretim elemanlarının yabancı ders kaynaklarına erişim imkânının bulunması (hem kütüphaneden hem de internetten) Bölümümüzün “MSDN Academic Alliance” gibi üyeliklerimizin bulunması Bölümümüz öğretim elemanlarının düzenli olarak bazı dergi ve yayınlara abone olmuş olmalar Kütüphanedeki yabancı ders kaynaklarının az olması, Türkçe kaynakların hemen hemen bilgisayar alanında hiç bulunmaması, O T İnternetteki ders kaynaklarının gün geçtikçe çeşitlenmesi ve sayısının artması “MSDN Academic Alliance” gibi diğer akademik programlara üye olunması Bütçe yetersizliğinden dolayı görsel (projeksiyon, bilgisayar, tepegöz vb.) araçların alınamaması “MSDN Academic Alliance” gibi üyeliklerinin kesilmesi (HEDEFLER) S W Misyonumuzu gerçekleştirmeye yönelik olan derslerin ağırlığının yüksek olduğu bir programın takip edilmesi Ders içeriklerinin günümüz ihtiyaçlarına paralel olarak belirlenmiş olması Ders içeriğine öğretim elemanlarının uygun olarak derslerin verilmesi Teorik bilgileri istenilen hedefleri karşılayacak öğretim elemanı kadrosunun tamamlanamamış olması O T Programımızın güncellenebilirliği Yeni öğretim üyelerinin yurt içi ve yurt dışında yetişiyor olması (doktora programlarında) BM bölümünde akademik kariyere talebin az olması, dolayısıyla Bilgisayar mühendisliğinde öğretim üyesinin zor yetişiyor olması

18 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
(GELENEKSEL ÖĞRETME YÖNTEMLERİ ) STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ GZFT (SWOT) Analizi – ÖĞRETME YÖNTEMLERİ S W Derslerin ayrıntılı biçimde, ispata ve uygulamaya dayalı yöntemlerle anlatılması Ödev ve quizlerle öğrencinin öğrenim bilgisinin sürekli test edilmesi Laboratuarlarla desteklenmiş örgün eğitime sahip olması Derslerin genel olarak teorik içeriğinin uygulamadan fazla olmasından dolayı öğrencilerin dikkatlerinin dönem sonuna doğru dağılması Bölüm ders sayısının fazlalaştırılması O T Yeni laboratuarların açılmasıyla uygulama saatlerinin arttırılması Öğrencilerin ezberci eğitim sistemine alışmış olmasından dolayı öğrenme yeteneklerinin gelişmemesi (ETKİLEŞEREK ÖĞRETME YÖNTEMLERİ ) S W Derslerin enteraktif olarak, soru-cevap şeklinde işlenmesi, Öğrenci-öğretici ilişkilerinin oldukça rahat olması, öğrencilerin rahatlıkla öğreticilere soru sorabilmeleri Öğrenci sayısının çok olmasından dolayı yeterli tartışma düzeyine erişilememesi Bölümümüzde yada dekanlık bünyesinde bir Akıllı sınıfın bulunmaması O T Bilgisayar teknolojilerinin enteraktif eğitimde kullanılma çeşitliliğinin (uzaktan eğitim, akıllı sınıf vb.) artması Öğrenciler için ayrılan ofis saat sayısının arttırılması Öğrencilerin grup çalışması sırasında enteraktif iş bölümüne uymaması ve kopyacılığa yönelmesi Finanssal nedenlerle enteraktif ders araç-gereçlerinin yeterinde satın alınamaması

19 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
(ÖĞRETMEN) GZFT (SWOT) Analizi – ÖĞRETME YÖNTEMLERİ S W Konusunda uzman, teknolojik gelişmelere açık, donanımlı ve ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip öğretici kadronun olması Öğretilerin genç ve dinamik yapıda olmaları Öğretici eleman sayısının azlığı Öğreticilerin ders yükünün olması gerekenden daha fazla olmaları O T Yurt içi ve yurt dışında yeni öğretim elemanlarının yetiştiriliyor olması Yüksek lisans programının açılmasıyla öğretim eleman sayısının arttırılması BM bölümünde akademik kadrolara talebin az olması (ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜ) S W Ders içeriğini pekiştirecek şekilde ödev ve projelerin verilmesi Çeşitli etkinliklerle öğrencilerin diğer üniversite ve soysal faaliyet alanları ile etkileşimi Verilen ödev ve projelerin sayısının öğrenciyi sıkması (fazla olmasından dolayı) O T Güncel konularda uzun zamanlı projelerin verilmesi, grup çalışmalarının teşvik edilmesi Uygulama masraflarını öğrencinin kendi imkânlarıyla karşılayamaması ve bölüm desteği verilmemesi Öğrencilerin ödevlerde birbirinde kopye çekmeleri

20 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
(ARAŞTIRMA KAYNAKLARI/EKİPMAN/ÖDENEKLER/İDARİ PERSONEL ) STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ GZFT (SWOT) Analizi – ALT YAPI VE KAYNAKLAR S W Öğretim üyelerinin araştırma altyapılarının iyi düzeyde olması Öğretim üyelerinin yurt dışı araştırma bağlantılarının bulunması Bilgisayar Mühendisliği bölümü binasının henüz yapılmamış olması, dolayısıyla bölümün birimlerinin dağınık olması Yeterli araştırma laboratuarlarının bulunmaması Laboratuarların geçici odalarda yapılması dolayısıyla ders verimin düşük olması O T Yurt içi araştırma projelerinin yapılabilmesi Son yıllarda TÜBİTAK gibi projeleri destekleyen kurumların bütçelerini arttırmaları İdari ve teknik personel sayısının azalması Ödeneklerin az olması (ÖDENEKLER) S W Bölüm altyapısını oluşturmak için gerekli ödeneğin şu ana kadar sağlanmış olması Sarf malzemelerinin ve yeni laboratuarların açılması için ödeneğin kısıtlı olması O T Ar-Ge projeleriyle araştırma ödeneklerinin arttırılması imkânı Döner sermaye kesintilerinin çok olması Ödeneklerin zamanında çıkmaması

21 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
(İDARİ GÖREVLER) GZFT (SWOT) Analizi – İŞ YÜKÜ S W Deneyimli öğretim üyelerinin olması Öğretim üyelerinin ders yükünün fazla olmasından dolayı idari görevlei almak istememesi O T Açık öğretim üyesi kadrolarının bulunması İdari görevlilere yeterli ek ücret verilmemesi (ARAŞTIRMA & GELİŞTİRME) S W Bölüm öğretim elemanlarının kısıtlı imkanlara göre ulusal/uluslar arası yayınları takibi ve katılımı Ar-Ge laboratuarlarının bulunmaması Öğretim elemanlarının yükünün fazla olması O T Doktora programının açılmasıyla Ar-Ge çalışmalarının artması TEKNOPARK’ın açılması Yüksek lisans programında Ar-Ge çalışmalarının olması ve desteklenmiş projelerin (TÜBİTAK, BAP vb.) bulunmaması Dışarı yapılan danışmanlıklarda döner sermaye kesintilerinin çok olması

22 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
(EĞİTİM / ÖĞRETİM ) GZFT (SWOT) Analizi – İŞ YÜKÜ S W Ders hazırlama ve ölçmenin araştırma konularıyla birlikte yürütülmesi Yeterli sayıda sınıfın olması Öğretim elemanlarının ders yükünün fazla olması O T Yeni gelecek öğretim elemanlarıyla ders yükünün azalacak olması Bölüm kadrosunun istenilen düzeyde gelişmemesi (TEZ YÖNETİCİLİĞİ ) S W Öğretim üyelerinin yurt içi ve yurt dışı proje imkanlarıyla donanımlı ve deneyimli olması Öğretim üyesi azlığından dolayı bir öğretim üyesine çok fazla tez yöneticiliği düşmesi O T Yeni öğretim üyelerinin katılımıyla tez yükünün azalması TEKNOPARK’ın açılmasıyla tez olanaklarının artması Kadro gelişiminin yeterli düzeyde olmaması (PROJE UYGULAMA ) S W Bölüm kadrosunun iyi bir proje deneyimine sahip olması Projelerde çalışacak yeterli sayıda araştırıcının olmaması O T Çukurova bölgesinin sanayi altyapısının üniversite-sanayi işbirliğine açık olması TEKNOPARK kurulacak olması Üniversite-sanayi iletişiminin kopuk olması

23 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
(ARAŞTIRMA ) GZFT (SWOT) Analizi – DERS HAZIRLAMA S W Yurt içi ve yurt dışı çeşitli kaynaklara erişim olanaklarının bulunması Ders yükünün fazla olmasından dolayı ders araştırmalarının yeterli düzeyde yapılamaması O T İnternette bulunan değişik ders kaynaklarının araştırılabilme imkanı Kütüphanedeki ders kaynaklarının az olması Kütüphanenin erken kapanması Toplu taşıtların sınırlı olması (ÖLÇME / DEĞERLENDİRME ) S W Yeterli sayıda sınav, ödev, quiz ve proje yapılması Öğrencilerin ödev ve laboratuarlara yeterli ilgiyi göstermelerinin sağlanamaması O T Bilgisayar teknolojileriyle ölçme ve değerlendirme imkanlarının kullanılması Sınav notlama sisteminin öğretim üyesi inisiyatifini kullanmasını engellemesi (İÇERİK ) S W Hazırlanan ders materyalinin ders içerikleriyle uyumlu olması İçeriğin yoğun olması nedeniyle dönem sonunda tüm konuların işlenememesi O T Ders içeriklerinin güncellenmesi Gelişen teknolojiden dolayı güncel konuların yeterli şekilde kapsanamaması

24 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
GZFT (SWOT) Analizi – VARSAYIMLAR YÖK ve üniversite politikalarının değişken olması Öğretim üyeliği ve öğretim yardımcılığı kadrolarının istenilen zamanda tahsis edilmesi. Laboratuvar kurulumu aşamasında ödeneklerin ihtiyacı karşılayacak kadar sağlanması Araştırma görevlilerinin doktora programına girebilmesi için gerekli şartların diğer üniversitelere göre daha ağır olması Fiziki mekânların ihtiyacı karşılayacak düzeye gelmesi

25 STRATEJİK PLAN MİSYONUMUZ Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, laiklik ve Cumhuriyet ilkelerinden ödün vermeyen, çalışkan, bilgi ve birikimlerini tüm insanlık yararına kullanan, topluma yararlı, evrensel değerler ışığında, modern, yaratıcı ve pozitif düşünen, katılımcı, üretken ve yarattığı değerlerle ülkesini tüm dünyada temsil eden üstün nitelikli bireyler yetiştirmek. Yüksek düzeyde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak, bilgi ve teknoloji üretmek, üretimini toplum yararına sunarak ulusal alanda gelişme ve kalkınmaya katkı sağlamak. Kalkınma planları ilke ve hedefleri ile Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılan plan ve programlar doğrultusunda, ülkenin ihtiyaç duyduğu alanlarda ve nitelikte insan gücü yetiştirmektir.

26 STRATEJİK PLAN VİZYONUMUZ
Faaliyetleri, topluma hizmeti, eğitim ve araştırmaları ile ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen, Sosyal sorumluluk ilkesinden hareketle vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi, teknolojiyle ülkemizin kalkınmasında, teknolojik, ekonomik ve sosyal alanda çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkmasına katkıda bulunacak öncü, Modern, yaratıcı ve pozitif düşünen, katılımcı, üretken, nitelikli ve yarattığı değerlerle ülkesini tüm dünyada temsil eden bireyler yetiştiren seçkin,  Nitelikli akademik kadrosu, modern tesisleri, kullandığı teknoloji ve sunduğu eğitim kalitesiyle çağı yakalayabilen uluslararası standartlara sahip ,  Bilimsel saygınlığı ve yaratıcı faaliyetleri ile alanımızda ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan, Özgün düşünce ve çalışmaları ile kendi sahasında önder bireyler yetiştiren ve bu kişileri bünyesinde barındıran, Eğiticilerin eğitiminin sürdürüldüğü, bilişimi kullanan ve yayan, öğrencilerin kendi potansiyellerini ortaya koyduğu ve yaratıcılığın desteklendiği, öğrenci merkezli, ulusal çıkar ve değerlerin bilinç ve sorumluluğunda üstün nitelikli öğrenci eğitimi veren, Paydaşları ile karşılıklı etkileşim içinde, geri bildirime dayalı istekler doğrultusunda değişime açık alt yapıya sahip, Alanımızda etkin ve üretime dönük işbirlikleri yaparak kendi kaynaklarını yaratabilen ve ulusal kurumların en çok başvurduğu araştırma-geliştirme ve danışmanlık hizmetleri sunan, Mensubu olmakla gurur duyulan, bir dünya üniversitesinin en gözde fakültesinde dinamik bir bölüm olmaktır.

27 Bilimde şüpheci, sorgulayıcı ve alternatif arayışı içinde olma.
STRATEJİK PLAN DEĞERLERİMİZ İşine öncelik veren, idealist, doğru, düzenli, yararlı ve zamanlı olma. Bilimde şüpheci, sorgulayıcı ve alternatif arayışı içinde olma. Yeni fikirler üretebilme, takım bilincine sahip, sorumluluklar alabilme. Şeffaflık ve hesap verebilme. Toplam kaliteye önem verme.

28 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ
Çağdaş eğitim ve öğretim düzeyini sürdürmek için lisans eğitim ve öğretim programının kalitesini ve itibarını arttırmak. Stratejik Hedef 1.1 Öğretim elemanı sayısının arttırılması Faaliyet 1.1 ODTÜ ve BÜ gibi üniversitelerde yürütülen ÖYP programlarına gönderilen öğrenci sayılarının arttırılması ve yurtdışında görevlendirilecek araştırma görevlilerinin sayılarının arttırılması, Performans Göstergesi 1.1 -Yeni ÖYP öğrencilerinin 2007 yılında görevlendiri- lerek gönderilmesi , -2011’e kadar bu öğrencilerden en az 2 tanesinin bölüme dönüp göreve başlaması

29 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ
Çağdaş eğitim ve öğretim düzeyini sürdürmek için lisans eğitim ve öğretim programının kalitesini ve itibarını arttırmak. Stratejik Hedef 1.2 Eğitim-Öğretim programına İngilizce hazırlık sınıfının eklenmesi. Faaliyet 1.2 2007–2008 eğitim-öğretim yılında İngilizce hazırlık sınıfının eklenmesi için 2007 yılı içerisinde gerekli hazırlıkların tamamlanması ve başvurunun yapılması. Performans Göstergesi 1.2 İngilizce hazırlık sınıfının açılması.

30 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ
Çağdaş eğitim ve öğretim düzeyini sürdürmek için lisans eğitim ve öğretim programının kalitesini ve itibarını arttırmak. Stratejik Hedef 1.3 2007 yılı içerisinde 4 yıllık eğitim program çerçe- vesinde zorunlu dersleri ve seçmeli derslerin yeniden yapılanması için ilgili komisyon ve kurul- larda girişimlerde bulunmak. Faaliyet 1.3 2007 yılı içerisinde 4 yıllık eğitim program çerçe- vesinde günün teknolojik gelişmelerine göre zorunlu dersleri ve seçmeli derslerin yeniden yapılanması için ilgili komisyon ve kurullarda girişimlerde bulunmak. Performans Göstergesi 1.3 içeriklerinin yeniden yazılıp güncellenmesi.

31 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ
Teknolojik alt yapı ve donanımı geliştirmek Stratejik Hedef 2.1 2007 yılında tamamlanacak alt yapı projeleri ve öğrenciye yönelik laboratuar uygulamaları değer- lendirilerek teknolojik donanım eksikliğinin belir- lenmesi. Faaliyet 2.1 Yeni laboratuarların kurulması için dekanlık ve rektörlük bazında girişimlerde bulunmak, bazı kurum- lardan bilgisayar bağışı için girişimlerde bulunmak, Performans Göstergesi 2.1 -Mevcut bilgisayar donanımlarının yükseltilmesi , -Bağış edilen bilgisayar donanımı

32 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ
Teknolojik alt yapı ve donanımı geliştirmek Stratejik Hedef 2.2 2010 yılına kadar yeni bir bilgisayar laboratuarı kurmak (20 adet bilgisayarlı) Faaliyet 2.2 -2010 yılına kadar 20 adet bilgisayarlı yeni bir bilgisayar laboratuarı kurulması için gereken ödeneğin üniversite kaynaklarından talep edilmesi, -2007 yılında tamamlanacak alt yapı projeleri ve öğrenciye yönelik laboratuar uygulamaları değerlendirilerek teknolojik donanım eksikliğinin belirlenmesi amacıyla öğretim elemanları ve öğrencilerden geri beslemenin alınması Performans Göstergesi 2.2 -2010 yılına kadar yeni bilgisayar laboratuarının kurulmuş olması , -Bağış ile bölüme kazandırılmış olan bilgisayar ve donanım sayısı

33 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ
Bilimsel ve teknolojik projeler geliştirmek ve yürütmek. Stratejik Hedef 3.1 TUBİTAK, DPT, BAP vb kurumlardan destek sağlayabilmek için proje geliştirmek. Faaliyet 3.1 Bölüm öğretim elemanlarının 2007 yılında yeni proje önerileri geliştirmesi ve TUBİTAK, DPT, BAP vb ilgili kurumlara sunması. Performans Göstergesi 3.1 Yürütülen veya tamamlanan proje sayısı.

34 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ
Bilimsel ve teknolojik projeler geliştirmek ve yürütmek. Stratejik Hedef 3.2 Üniversite-sanayi, işbirliğini sağlayacak projeler üretmek, ilişkiler kurmak ve bu amaçla Mersin Technoscope (Mersin Teknopark)’ın daki bilişim firmalarıyla beraber çalışmak, danışmanlık hizmeti vermek. Faaliyet 3.2 Mersin Technoscope (Mersin Teknopark) ile yakın ilişkilere girmek, buradaki bilişim firmalarıyla beraber çalışmak, danışmanlık hizmeti vermek ve stajyer öğrenci ve mezun öğrenciler için istihdam imkânı sağlamak Performans Göstergesi 3.2 - Teknoparka önerilen proje sayısı, Teknoparktan alınan danışmanlık sayısı, Teknoparkta staj görmüş öğrenci sayısı, Teknoparkta çalışan mezun öğrenci sayısı.


"MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2011 STRATEJİK PLANI Şubat 2008." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları