Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mecit DÜĞÜN Sevinç-Mehmet Ekizoğlu Anaokulu Rehberlik Servisi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mecit DÜĞÜN Sevinç-Mehmet Ekizoğlu Anaokulu Rehberlik Servisi."— Sunum transkripti:

1 Mecit DÜĞÜN Sevinç-Mehmet Ekizoğlu Anaokulu Rehberlik Servisi

2 İletişim duyguların, düşüncelerin, tutum ve tavırların, haber ve mesajların bir kişi, bir grup ya da bir kuruma karşılıklı olarak iletilmesidir.

3 İLETİŞİM TÜRLERİ Sözlü İletişim Sözlü iletişim, yüz yüze görüşmeler, toplantılardaki konuşmalar, brifingler, halka hitaplar vb. şekilde konuşarak gerçekleşen iletişimdir.

4 Sözsüz İletişim Yüz ifadesinden ve beden hareketlerinden karşımızdaki insanın nasıl bir ruh haline sahip olduğunu anlayabiliriz.

5 SESLİ İLETİŞİM DURAKSAMALAR SESİN TONU SESİN YÜKSEKLİĞİ EEE, IHM SÖZCÜKLERİ DUYGU TONU TEKRARLAR SEÇİLEN SÖZCÜK GEREKSİZ SÖZCÜKLER AKICILIK DOĞALLIK SÖZE YANLIŞ BAŞLAMA GÖZ İLİŞKİSİ YÜZ İFADELERİ VÜCUT DURUŞU KİŞİSEL ALAN KIYAFET AKSESUAR MEKAN KULLANMA DOKUNMA KAFA İŞARETLERİ EL VE KOL DURUŞU BACAKLARIN DURUŞU BEDEN YÖNELİMİ OTURMA BİÇİMLERİ SESSİZ İLETİŞİM

6 İLETİŞİMİN YÖNÜ İnsan – insan İnsan – Çevre İnsan – Sosyal Medya (İnternet) Kendi – Kendi (İçgörü)

7 İLETİŞİM ÇESİTLERİ (TRANSAKSİYONEL AÇIDAN)

8 A: ANA-BABA-EBEVEYN Y: YETİŞKİN Ç: ÇOCUK

9 Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi A A Ç Ç Y Y A A Ç Ç Y Y HASTAHASTADOKTORDOKTOR HASTA: HASTA: Tansiyonumu da ölçebilir misin? DOKTOR DOKTOR: Tabi ki…

10 Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi A A Ç Ç Y Y A A Ç Ç Y Y ÇOCUK: ÇOCUK: İyileşince top oynayalım mı? DOKTOR: DOKTOR: Ben iyi oynayamam ama kaleci olurum. ÇOCUKÇOCUKDOKTORDOKTOR

11 Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi A A Ç Ç Y Y A A Ç Ç Y Y 1.DEDE: 1.DEDE: Azizim gençler çok saygısız oldu. 2.DEDE: 2.DEDE: Sorma biz böyle değildik. 1. DEDE 2.DEDE2.DEDE

12 Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi A A Ç Ç Y Y A A Ç Ç Y Y BABA: BABA: Dişçiye gitmekten korkuyorum. BEŞ YAŞINDAKİ KIZI: BEŞ YAŞINDAKİ KIZI: Korkma baba, yanında ben varım. BABABABAKIZIKIZI

13 Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi A A Ç Ç Y Y A A Ç Ç Y Y HASTA: HASTA: (Korkarak) Bunlar canımı çok acıtıyor. HEMŞİRE: HEMŞİRE: Senin de canın amma da kıymetli, kendi koluma mı takayım? HASTAHASTAHEMŞİREHEMŞİRE

14 Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi A A Ç Ç Y Y A A Ç Ç Y Y HASTA: HASTA: (Korkarak) Bunlar canımı çok acıtıyor. HEMŞİRE: HEMŞİRE: Evet acıttığının farkındayım ama dayanmalısın. HASTAHASTAHEMŞİREHEMŞİRE

15 Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi A A Ç Ç Y Y A A Ç Ç Y Y AMİR: AMİR: Bugün ayın kaçı? MEMUR: MEMUR: Siz nasıl uygun görürseniz odur. AMİRAMİRMEMURMEMUR

16 Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi A A Ç Ç Y Y A A Ç Ç Y Y 1.HANIM: 1.HANIM: Yemeğin pek güzel olmuş, hafifcecik;insana dokunmuyor.(A-Y) (Örtük mesaj: Yemeğe yağ koymayı unutmuşsun. (A-Ç) 2.HANIM: 2.HANIM: Senin de örgün pek güzeldir; yavaş yavaş itina ile örersin.(A-Y) (Örtük mesaj: Elin çok yavaş.(A-Ç) 1.HANIM1.HANIM2.HANIM2.HANIM

17 Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi

18 Etkin dinleme kişinin ne söylemeye çalıştığını anlamaya çalışıp, karşıdakinin söylediklerine ayna tutarak ona geri iletmektir.

19 Sözle tepki vermeden, mesajı yollayan kişiyi dinlemektir.

20 emredilmesinden Çocuklar sürekli kendilerine bir şey emredilmesinden hoşlanmazlar. “ Ellerini yıka, elbiseni as” gibi. Bunun sonucunda ebeveyninle zıtlaşıp yapmama yoluna gidebilirler. Yapmaya yönlendirmek için hatırlatıcı kısa kelimeler kullanılmalı, konu ile ilgili bilgi vermeli, durumu anlatmalı, çok fazla soru sorarak onları sıkmamalıdır.

21

22

23 Çocuk burada babasının dinlemediğini fark etti ve çok sinirlendi Tüm dikkatinizi vererek dinleyin. Örneğin yarı dinleme yerine…

24 Burada da babanın ufak jest ve mimikleri çocuğa dinlediğini hissettirdi.

25 Çözümleyici dinleme ve açık yanıt çocuğun lafını aynen tekrarlamak değildir. Bazı aileler böyle düşünmektedir. Hâlbuki duygularını reddetmek yerine duygularını isimlendirmektir.

26

27

28 Açıklama ve mantık yerine… Çocuklar elde edemeyecekleri bir şey istedikleri zaman, yetişkinler çoğunlukla, çocukların isteklerine ulaşamamalarına mantıklı açıklamalar getirerek karşılık verirler.

29 Çocuğa isteklerini bir hayal dünyasında sunun Bazen, sadece bir şeyi ne kadar çok istediğini anlayan birinin olması gerçeği kabullenmeyi kolaylaştırır.

30 Bunun yerine… Kendi duygularınızdan söz edin. “ben”li mesajlar, gönderenin ne hissettiğini belirtir. “ben”li mesajlarda sesin tonu çok önemlidir. Bunlar yargılayıcı olmayan bir tavır taşır. Örneğin; “oyuncaklarını toplamaman beni rahatsız ediyor.” derken bağırırsak çocuğa olumsuz bir mesaj vermiş oluruz.


"Mecit DÜĞÜN Sevinç-Mehmet Ekizoğlu Anaokulu Rehberlik Servisi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları