Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mecit DÜĞÜN Sevinç-Mehmet Ekizoğlu Anaokulu Rehberlik Servisi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mecit DÜĞÜN Sevinç-Mehmet Ekizoğlu Anaokulu Rehberlik Servisi"— Sunum transkripti:

1 Mecit DÜĞÜN Sevinç-Mehmet Ekizoğlu Anaokulu Rehberlik Servisi
İletişim Mecit DÜĞÜN Sevinç-Mehmet Ekizoğlu Anaokulu Rehberlik Servisi

2 İletişim duyguların, düşüncelerin, tutum ve tavırların, haber ve mesajların bir kişi, bir grup ya da bir kuruma karşılıklı olarak iletilmesidir.

3 İLETİŞİM TÜRLERİ Sözlü İletişim
Sözlü iletişim, yüz yüze görüşmeler, toplantılardaki konuşmalar, brifingler, halka hitaplar vb. şekilde konuşarak gerçekleşen iletişimdir.

4 Sözsüz İletişim Yüz ifadesinden ve beden hareketlerinden karşımızdaki insanın nasıl bir ruh haline sahip olduğunu anlayabiliriz.

5 SESLİ İLETİŞİM SESSİZ İLETİŞİM GÖZ İLİŞKİSİ DURAKSAMALAR YÜZ İFADELERİ
SESİN TONU SESİN YÜKSEKLİĞİ EEE, IHM SÖZCÜKLERİ DUYGU TONU TEKRARLAR SEÇİLEN SÖZCÜK GEREKSİZ SÖZCÜKLER AKICILIK DOĞALLIK SÖZE YANLIŞ BAŞLAMA GÖZ İLİŞKİSİ YÜZ İFADELERİ VÜCUT DURUŞU KİŞİSEL ALAN KIYAFET AKSESUAR MEKAN KULLANMA DOKUNMA KAFA İŞARETLERİ EL VE KOL DURUŞU BACAKLARIN DURUŞU BEDEN YÖNELİMİ OTURMA BİÇİMLERİ

6 İLETİŞİMİN YÖNÜ İnsan – insan İnsan – Çevre
İnsan – Sosyal Medya (İnternet) Kendi – Kendi (İçgörü)

7 İLETİŞİM ÇESİTLERİ (TRANSAKSİYONEL AÇIDAN)

8 A: ANA-BABA-EBEVEYN Y: YETİŞKİN Ç: ÇOCUK

9 A A Y Y Ç Ç HASTA DOKTOR HASTA: Tansiyonumu da ölçebilir misin?
DOKTOR: Tabi ki… A A Y Y Ç Ç Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi

10 A A Y Y Ç Ç ÇOCUK DOKTOR ÇOCUK: İyileşince top oynayalım mı?
DOKTOR: Ben iyi oynayamam ama kaleci olurum. A A Y Y Ç Ç Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi

11 A A Y Y Ç Ç 1. DEDE 2.DEDE 1.DEDE: Azizim gençler çok saygısız oldu.
2.DEDE: Sorma biz böyle değildik. Y Y Ç Ç Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi

12 A A Y Y Ç Ç BABA KIZI BABA: Dişçiye gitmekten korkuyorum.
BEŞ YAŞINDAKİ KIZI: Korkma baba, yanında ben varım. Y Y Ç Ç Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi

13 HASTA HEMŞİRE A A HASTA: (Korkarak) Bunlar canımı çok acıtıyor. HEMŞİRE: Senin de canın amma da kıymetli, kendi koluma mı takayım? Y Y Ç Ç Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi

14 HASTA HEMŞİRE A A HASTA: (Korkarak) Bunlar canımı çok acıtıyor. HEMŞİRE: Evet acıttığının farkındayım ama dayanmalısın. Y Y Ç Ç Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi

15 A A Y Y Ç Ç AMİR MEMUR AMİR: Bugün ayın kaçı?
MEMUR: Siz nasıl uygun görürseniz odur. Y Y Ç Ç Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi

16 1.HANIM 2.HANIM 1.HANIM: Yemeğin pek güzel olmuş, hafifcecik;insana dokunmuyor.(A-Y) (Örtük mesaj: Yemeğe yağ koymayı unutmuşsun. (A-Ç) 2.HANIM: Senin de örgün pek güzeldir; yavaş yavaş itina ile örersin.(A-Y) (Örtük mesaj: Elin çok yavaş.(A-Ç) A A Y Y Ç Ç Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi

17 Tuzla Rehberlik ve Araştırma Merkezi

18 Etkin dinleme kişinin ne söylemeye çalıştığını anlamaya çalışıp, karşıdakinin söylediklerine ayna tutarak ona geri iletmektir.

19 Sözle tepki vermeden, mesajı yollayan kişiyi dinlemektir.

20 Çocuklar sürekli kendilerine bir şey emredilmesinden hoşlanmazlar
Çocuklar sürekli kendilerine bir şey emredilmesinden  hoşlanmazlar. “ Ellerini  yıka, elbiseni as” gibi. Bunun sonucunda ebeveyninle zıtlaşıp yapmama yoluna gidebilirler. Yapmaya yönlendirmek için hatırlatıcı kısa kelimeler kullanılmalı, konu ile ilgili bilgi vermeli, durumu anlatmalı, çok fazla soru sorarak onları sıkmamalıdır.

21

22

23 Örneğin yarı dinleme yerine…
Çocuk burada babasının dinlemediğini fark etti ve çok sinirlendi   Tüm dikkatinizi vererek dinleyin.

24 Burada da babanın ufak jest ve mimikleri çocuğa dinlediğini hissettirdi.

25 Çözümleyici dinleme ve açık yanıt çocuğun lafını aynen tekrarlamak değildir. Bazı aileler böyle düşünmektedir. Hâlbuki duygularını reddetmek yerine duygularını isimlendirmektir.

26

27

28 Açıklama ve mantık yerine…
   Çocuklar elde edemeyecekleri bir şey istedikleri zaman, yetişkinler çoğunlukla, çocukların isteklerine ulaşamamalarına mantıklı açıklamalar getirerek karşılık verirler.

29 Çocuğa isteklerini bir hayal dünyasında sunun
Bazen, sadece bir şeyi ne kadar çok istediğini anlayan birinin olması gerçeği kabullenmeyi kolaylaştırır.

30 Bunun yerine… Kendi duygularınızdan söz edin.
“ben”li mesajlar, gönderenin ne hissettiğini belirtir. “ben”li mesajlarda sesin tonu çok önemlidir. Bunlar yargılayıcı olmayan bir tavır taşır. Örneğin; “oyuncaklarını toplamaman beni rahatsız ediyor.” derken bağırırsak çocuğa olumsuz bir mesaj vermiş oluruz.


"Mecit DÜĞÜN Sevinç-Mehmet Ekizoğlu Anaokulu Rehberlik Servisi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları