Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRK KOZMETİK ÜRÜN TÜKETİCİ PROFİLİ Sheyda EMAMİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRK KOZMETİK ÜRÜN TÜKETİCİ PROFİLİ Sheyda EMAMİ."— Sunum transkripti:

1 TÜRK KOZMETİK ÜRÜN TÜKETİCİ PROFİLİ Sheyda EMAMİ

2

3 TÜRK KADINI KİMDİR? Efes Pilsen Türkiye Kadın Profilini 2000 ve 2004 yılında araştırmıştır. Bu araştırma 18 ilde örneklem üzerinde yapılmıştır. Bu araştırmada Türk kadınının fiziksel özellikleri ortaya konulmuştur.

4 Göz Rengi Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Kahverengi/ siyah 7070,6 Ela/bal17,516,5 Yeşil8,716,5 Mavi3,83,6 Ten Rengi Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Buğday/ Kumral 51,654,3 Beyaz28,827,5 Esmar/Koy u 19,618,2

5 Saç Şekli Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Düz58,054,6 Dalgalı34,938,0 Kıvırcık7,17,4 Gerçek saç Rengi ( boyasız, kınasız, beyazlaşma/aklanmadan önceki hali) Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Kahverengi51,554,1 siyah39,537,3 Sarı6,76,9 Kızıl2,31,7

6 Kilo Kadın 2000 (%)Kadın 2004 (%) 0-44 kg.1,11, kg.6,75, kg.13,310, kg.12,213, kg.13,014, kg.9,810, kg.11,110, kg.7,68, kg.5,15, kg.2,53,5 90+ kg3,96,0 Bilmiyor13,710,2 ortalama64,7 kg.66,0 kg.

7 Boy Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) cm0,10, cm1,61, cm6,05, cm13,814, cm21,423, cm15,116, cm5,45, cm1,11,3 180+cm0,20,1 Bilmiyor35,032,1 ortalama162,0cm162,2cm Ayak Numarası Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) 34 ve altı0,90,4 354,12,7 3616,415,9 3732,532,4 3827,329,6 39 ve üstü16,217,8 Bilmiyor2,61,2 Ortalama37,3 numara37,4 numara

8 Türk Kadınının Kozmetik Ürün Kullanım Profili Bu araştırma 2005 yılında Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Kuaförlük ve Güzellik Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalında Lisans tez çalışması olarak yapılmıştır.  Yöntem Bu araştırma Türkiyenin 7 coğrafik bölgesinde 48 şehirde anket uygulaması ile yapılmıştır.

9  Kapsam ve Sınırlılıkları 1. Bu araştırma, Türkiye sınırları içerisinde 2005yılında, 18 ve üstü yaşlarındaki kadınların kozmetik ürün kullanım sıklığını kapsamaktadır. 2. Türkiye’nin 48 ilinde yaşayan 18 ve üstü yaş arasındaki 2150 kadının görüşleri ile sınırlıdır.  Varsayımlar 1. Bu araştırmaya katılan 2150 kadın, Türk kadınını temsil etmektedir kadının ankete verdikleri cevaplar doğru olarak değerlendirilmiştir.

10 1- Katılımcıların Kişisel Özelliği

11 Katılımcıların Oturdukları Şehir SeçeneklerF% Adana 80.4 Adıyaman 10 Afyon 40.2 Ağrı 10 Amasya 20.1 Ankara Antalya Aydın 20.1 Balıkesir Bingöl 10 Bitlis Bolu 20.1 Bursa 60.3

12 Çanakkale 10 Çankırı Çorum 50.2 Denizli 10 Diyarbakır 20.1 Elazığ Erzurum 50.2 Eskişehir 30.1 Gaziantep Giresun 10 Hatay Isparta 20.1 İçel İstanbul İzmir

13 Kars Kayseri Kocaeli Konya Kütahya Manisa Muğla 40.2 Nevşehir 20.1 Ordu 20.1 Samsun 50.2

14 Sinop Sivas 20.1 Tekirdağ Trabzon 10 Tünceli 10 Şanlıurfa 10 Van Yozgat 30.1 Zonguldak Karaman Yalova Toplam

15

16

17

18 2- Katılımcıların Kozmetik Ürün Kullanma Sıklığı

19 Deodorant Kullanma Sıklığı Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Düzenli24,925,8 Ara sıra22,022,3 Nadiren6,58,4 Hiç46,643,5

20 Parfüm /Koku Kullanma Sıklığı Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Düzenli24,918,7 Arasıra22,024,9 Nadiren6,513,1 Hiç46,643,3

21

22

23 Diş Fırçalama Sıklığı Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Günde 3+kez1,8 Günde 3 kez2,86,7 Günde 2 kez14,126,7 Günde 1 kez29,830,3 Günaşırı9,99,2 Haftada birkaç kez 19,99,4 Haftada 1 kez5,65,3 Ayda 1-2 kez3,32,4 Daha seyrek1,92,5 Hiç10,95,7

24

25

26

27

28 Göz Makyaj Ürünleri Kullanma Sıklığı Kadın 2004 (%) DüzenliAra sıraNadirenHiç Göz Farı 10,815,07,167,1 Göz Kalemi 13,615,87,063,6 Kaş Kalemi 2,94,42,989,8 Rimel22,613,55,669,3 Eye- Liner 2,23,93,190,8

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39 Bu araştırma 21 kozmetik ürünün kullanım sıklığı ile katılımcıların kişisel özelliklerine ait (Yaş durumu, Medeni durumu, Oturduğu şehir, Eğitim durumu, Çalışma durumu, Eve giren aylık net gelir, Kişisel olarak aylık net gelir ve kozmetik ürün alış-verişine ayda ayrılan bütçe) Değişkenler ile ilgili çapraz tablolar ve değerlendirmeler de yapılmıştır.

40 Sonuç  Kozmetik ürünlerinden Sabun, Türk bayanları tarafından sık kullanıldığı (%98,7),  Yaş, medeni, eğitim, çalışma durumu, eve giren toplam aylık gelir, kişisel aylık gelir ve kozmetik ürünlere ayrılan aylık bütçe gibi faktörlerden etkilenmediği saptanmıştır.

41 Vücut Kokusu Gidericileri  Katılımcıların %82’sinin kullandığı,  yaş arasındaki bayanların, bekarların ve öğrencilerin daha sık kullandığı,  Eğitim ve gelir düzeyinin bu ürünlerin kullanımında etkili olduğu belirlenmiştir.

42 Parfüm  Katılımcıların %82’sinin kullandığı,  Yaşlı bayanların, ev kadınlarının ve emeklilerin az kullandığı,  Bekarların, sık kullandığı  Eğitim ve gelir düzeyi ile doğru orantılı olduğu tespit edilmiştir.

43 Selülite Karşı Ürünler  Genelde bayanların bu ürünleri az kullandığı (%28,7),  Yaş ve gelir düzeyi arttıkça azda olsa taleplerin arttığı,  Serbest, özel ve kamu sektöründe çalışan bayanların daha sık kullanıldığı,  Eğitim düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımında artış görülmektedir.

44 Geçici Tüy Gidericileri  Araştırmaya katılan bayanların yaklaşık 1/3‘ünün (31,3)geçici tüy giderici hiç kullanmadığı dikkat çekmektedir.  Gençlerin, evli bayanların, ev kadınlarının ve emeklilerin sık kullandığı,  Eğitim düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımı azaldığı tespit edilmiştir.

45 Diş Macunu  Katılımcılar bu ürünü sık kullandığı,  Yaş ilerledikçe kullanımının azaldığı,  Eğitim, çalışma durumu ve gelir düzeyinden etkilenerek arttığı görülmektedir.

46 Ayak Bakım Ürünleri  Bayanların genellikle bu ürünleri az kullandığı,  %47.3’ünün hiç kullanmadığı,  Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe kullanımının arttığı görülmektedir.

47 El Kremi  Katılımcıların bu ürünü sık (%97) kullandığı,  Yaş, eğitim ve gelir düzeyi arttıkça bu ürünlerin kullanımının arttığı görülmektedir.

48 Tırnak Ürünleri  Katılımcıların %75’inin kullandığı,  Gençler, bekarlar, öğrenciler ve özel sektör ile kamu sektöründe çalışan bayanların daha sık kullandığı,  Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımınının da arttığı görülmektedir.

49 Güneş Ürünleri  Katılımcıların % 30`unun hiç kullanmadığı,  Ev kadınları ve yaşlı bayanların az kullandıkları,  Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımının da arttığı görülmektedir.

50 Göz Makyaj Ürünleri  Katılımcıların % 88`inin kullandığı,  Ev kadınları, emekliler ve yaşlı bayanların az kullandığı,  Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünlere talep artmaktadır.

51 Dudak Renklendiricileri  Katılımcıların %90`ının kullandığı,  Genç ( yaş) ve bekar bayanların daha sık kullandığı,  Ev kadınlarının daha az kullandığı,  Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünün kullanımında artış saptanmıştır.

52 Yüz Renklendiricileri  Katıllmcıların % 80’inin farklı sıklıklarla kullandığı,  yaş arası ve bekar bayanların daha sık kullandığı,  Ev kadınlarının ve emeklilerin az kullandığı,  Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünün kullanımında artış saptanmıştır.

53 Şampuan  Karılımcıların bu ürünü sık kullandığı saptanmıştır(%98,9).

54 Saç Kremi  Katılımcıların % 85’inin farklı sıklıkla kullandığı,  45 yaş üstü, ev kadınları ve emeklilerin az kullandığı,  Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünün kullanımının arttığı görülmektedir.

55 Saç Şekillendiriciler  Katılımcıların %80’inin farklı sıklıkla kullandığı,  Yaşlı bayanlar, ev kadınları ve emeklilerin az kullandığı,  Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımında artış saptanmıştır.

56 Saç Boyası  Katılımcıların %70’inin kullandığı,  yaş ve evli bayanların sık kullandığı,  Öğrencilerin daha az kullandığı,  Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe kullanım sıklığı artmaktadır.

57 Cilt Temizleyicileri  Katılımcıların %80’inin kullandığı,  Genç ve bekar bayanların sık kullandığı,  Emekli ve ev kadınların daha az kullandığı,  Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe kullanım sıklığı artmaktadır.

58 Tonikler  Katılımcıların %30’unun kullanmadığı,  Yaşlılar, evli bayanlar, emekliler ve ev kadınları tarafından az kullanıldığı,  Eğitim ve gelir düzeyi arttıkça kullanım sıklığı da artmaktadır.

59 Nemlendiriciler  Katılımcıların %90’ının bu ürünleri farklı sıklıklarda kullandığı,  Eğitim düzeyi yükseldikçe kullanımının arttığı görülmektedir.

60 Özel Bakım Ürünleri  Katılımcıların yaklaşık %46’sının kullanmadığı,  Yaşlılar, evli bayanlar, emekliler ve ev kadınlarının az kullandığı,  Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe kullanımının arttığı görülmektedir.

61 Kaynakça Türkiye Kadın Profili 2, Efes Pilsen EMAMİ, SH; (2005) Türk Kadınlarının Kozmetik Ürün Kullanma sıklıkları ve Yaş, Medeni, Eğitim, Mesleki ve Gelir Durumu ve Kozmetik Ürüne Ayırdığı Bütçe Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi, Ankara, Yayınlanmamış lisans Tezi

62 TEŞEKURLER


"TÜRK KOZMETİK ÜRÜN TÜKETİCİ PROFİLİ Sheyda EMAMİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları