Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRK KOZMETİK ÜRÜN TÜKETİCİ PROFİLİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRK KOZMETİK ÜRÜN TÜKETİCİ PROFİLİ"— Sunum transkripti:

1 TÜRK KOZMETİK ÜRÜN TÜKETİCİ PROFİLİ
Sheyda EMAMİ

2

3 TÜRK KADINI KİMDİR? Efes Pilsen Türkiye Kadın Profilini 2000 ve 2004 yılında araştırmıştır. Bu araştırma 18 ilde örneklem üzerinde yapılmıştır. Bu araştırmada Türk kadınının fiziksel özellikleri ortaya konulmuştur.

4 Göz Rengi Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Kahverengi/ siyah 70 70,6 Ela/bal 17,5 16,5 Yeşil 8,7 Mavi 3,8 3,6 Ten Rengi Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Buğday/ Kumral 51,6 54,3 Beyaz 28,8 27,5 Esmar/Koyu 19,6 18,2

5 Saç Şekli Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Düz 58,0 54,6 Dalgalı 34,9 38,0 Kıvırcık 7,1 7,4 Gerçek saç Rengi ( boyasız, kınasız, beyazlaşma/aklanmadan önceki hali) Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Kahverengi 51,5 54,1 siyah 39,5 37,3 Sarı 6,7 6,9 Kızıl 2,3 1,7

6 Kilo Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) 0-44 kg. 1,1 1,4 45-49 kg. 6,7 5,5 50-54 kg. 13,3 10,8 55-59kg. 12,2 13,8 60-64 kg. 13,0 14,5 65-69 kg. 9,8 10,5 70-74 kg. 11,1 10,0 75-79 kg. 7,6 8,3 80-84 kg. 5,1 85-89 kg. 2,5 3,5 90+ kg 3,9 6,0 Bilmiyor 13,7 10,2 ortalama 64,7 kg. 66,0 kg.

7 Boy Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) 0-144 cm 0,1 0,3 cm 1,6 1,1 cm 6,0 5,4 cm 13,8 14,3 cm 21,4 23,3 cm 15,1 16,3 cm 5,8 cm 1,3 180+cm 0,2 Bilmiyor 35,0 32,1 ortalama 162,0cm 162,2cm Ayak Numarası Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) 34 ve altı 0,9 0,4 35 4,1 2,7 36 16,4 15,9 37 32,5 32,4 38 27,3 29,6 39 ve üstü 16,2 17,8 Bilmiyor 2,6 1,2 Ortalama 37,3 numara 37,4 numara

8 Türk Kadınının Kozmetik Ürün Kullanım Profili
Bu araştırma 2005 yılında Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Kuaförlük ve Güzellik Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalında Lisans tez çalışması olarak yapılmıştır. Yöntem Bu araştırma Türkiyenin 7 coğrafik bölgesinde 48 şehirde anket uygulaması ile yapılmıştır.

9 Kapsam ve Sınırlılıkları
1. Bu araştırma, Türkiye sınırları içerisinde 2005yılında, 18 ve üstü yaşlarındaki kadınların kozmetik ürün kullanım sıklığını kapsamaktadır. 2. Türkiye’nin 48 ilinde yaşayan 18 ve üstü yaş arasındaki 2150 kadının görüşleri ile sınırlıdır. Varsayımlar 1. Bu araştırmaya katılan 2150 kadın, Türk kadınını temsil etmektedir. kadının ankete verdikleri cevaplar doğru olarak değerlendirilmiştir.

10 1- Katılımcıların Kişisel Özelliği

11 Katılımcıların Oturdukları Şehir
Seçenekler F % Adana 8 0.4 Adıyaman 1 Afyon 4 0.2 Ağrı Amasya 2 0.1 Ankara 952 44.3 Antalya 110 5.1 Aydın Balıkesir 52 2.4 Bingöl Bitlis 13 0.6 Bolu Bursa 6 0.3

12 Çanakkale 1 Çankırı 22 1.0 Çorum 5 0.2 Denizli Diyarbakır 2 0.1 Elazığ 27 1.3 Erzurum Eskişehir 3 Gaziantep 100 4.7 Giresun Hatay Isparta İçel 10 0.5 İstanbul 157 7.3 İzmir 231 10.7

13 Kars 46 2.1 Kayseri 26 1.2 Kocaeli 21 1.0 Konya 58 2.7 Kütahya 35 1.6 Manisa 54 2.5 Muğla 4 0.2 Nevşehir 2 0.1 Ordu Samsun 5

14 Sinop 11 0.5 Sivas 2 0.1 Tekirdağ 20 0.9 Trabzon 1 Tünceli Şanlıurfa Van 43 2.0 Yozgat 3 Zonguldak Karaman 44 Yalova 17 0.8 Toplam 2150 100.0

15

16

17

18 2- Katılımcıların Kozmetik Ürün Kullanma Sıklığı

19 Deodorant Kullanma Sıklığı
Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Düzenli 24,9 25,8 Ara sıra 22,0 22,3 Nadiren 6,5 8,4 Hiç 46,6 43,5

20 Parfüm /Koku Kullanma Sıklığı
Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Düzenli 24,9 18,7 Arasıra 22,0 Nadiren 6,5 13,1 Hiç 46,6 43,3

21

22

23 Diş Fırçalama Sıklığı Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Günde 3+kez 1,8 Günde 3 kez 2,8 6,7 Günde 2 kez 14,1 26,7 Günde 1 kez 29,8 30,3 Günaşırı 9,9 9,2 Haftada birkaç kez 19,9 9,4 Haftada 1 kez 5,6 5,3 Ayda 1-2 kez 3,3 2,4 Daha seyrek 1,9 2,5 Hiç 10,9 5,7

24

25

26

27

28 Göz Makyaj Ürünleri Kullanma Sıklığı
Kadın 2004 (%) Düzenli Ara sıra Nadiren Hiç Göz Farı 10,8 15,0 7,1 67,1 Göz Kalemi 13,6 15,8 7,0 63,6 Kaş Kalemi 2,9 4,4 89,8 Rimel 22,6 13,5 5,6 69,3 Eye-Liner 2,2 3,9 3,1 90,8

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39 Bu araştırma 21 kozmetik ürünün kullanım sıklığı ile katılımcıların kişisel özelliklerine ait (Yaş durumu, Medeni durumu, Oturduğu şehir, Eğitim durumu, Çalışma durumu, Eve giren aylık net gelir, Kişisel olarak aylık net gelir ve kozmetik ürün alış-verişine ayda ayrılan bütçe) Değişkenler ile ilgili çapraz tablolar ve değerlendirmeler de yapılmıştır.

40 Sonuç Kozmetik ürünlerinden Sabun, Türk bayanları tarafından sık kullanıldığı (%98,7), Yaş, medeni, eğitim, çalışma durumu, eve giren toplam aylık gelir, kişisel aylık gelir ve kozmetik ürünlere ayrılan aylık bütçe gibi faktörlerden etkilenmediği saptanmıştır.

41 Vücut Kokusu Gidericileri
Katılımcıların %82’sinin kullandığı, yaş arasındaki bayanların , bekarların ve öğrencilerin daha sık kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyinin bu ürünlerin kullanımında etkili olduğu belirlenmiştir.

42 Parfüm Katılımcıların %82’sinin kullandığı,
Yaşlı bayanların, ev kadınlarının ve emeklilerin az kullandığı, Bekarların, sık kullandığı Eğitim ve gelir düzeyi ile doğru orantılı olduğu tespit edilmiştir.

43 Selülite Karşı Ürünler
Genelde bayanların bu ürünleri az kullandığı (%28,7), Yaş ve gelir düzeyi arttıkça azda olsa taleplerin arttığı, Serbest, özel ve kamu sektöründe çalışan bayanların daha sık kullanıldığı, Eğitim düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımında artış görülmektedir.

44 Geçici Tüy Gidericileri
Araştırmaya katılan bayanların yaklaşık 1/3‘ünün (31,3)geçici tüy giderici hiç kullanmadığı dikkat çekmektedir. Gençlerin , evli bayanların, ev kadınlarının ve emeklilerin sık kullandığı, Eğitim düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımı azaldığı tespit edilmiştir.

45 Diş Macunu Katılımcılar bu ürünü sık kullandığı,
Yaş ilerledikçe kullanımının azaldığı, Eğitim , çalışma durumu ve gelir düzeyinden etkilenerek arttığı görülmektedir.

46 Ayak Bakım Ürünleri Bayanların genellikle bu ürünleri az kullandığı,
%47.3’ünün hiç kullanmadığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe kullanımının arttığı görülmektedir.

47 El Kremi Katılımcıların bu ürünü sık (%97) kullandığı,
Yaş, eğitim ve gelir düzeyi arttıkça bu ürünlerin kullanımının arttığı görülmektedir.

48 Tırnak Ürünleri Katılımcıların %75’inin kullandığı,
Gençler, bekarlar, öğrenciler ve özel sektör ile kamu sektöründe çalışan bayanların daha sık kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımınının da arttığı görülmektedir.

49 Güneş Ürünleri Katılımcıların % 30`unun hiç kullanmadığı,
Ev kadınları ve yaşlı bayanların az kullandıkları, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımının da arttığı görülmektedir.

50 Göz Makyaj Ürünleri Katılımcıların % 88`inin kullandığı,
Ev kadınları, emekliler ve yaşlı bayanların az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünlere talep artmaktadır.

51 Dudak Renklendiricileri
Katılımcıların %90`ının kullandığı, Genç ( yaş) ve bekar bayanların daha sık kullandığı, Ev kadınlarının daha az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünün kullanımında artış saptanmıştır.

52 Yüz Renklendiricileri
Katıllmcıların % 80’inin farklı sıklıklarla kullandığı, yaş arası ve bekar bayanların daha sık kullandığı, Ev kadınlarının ve emeklilerin az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünün kullanımında artış saptanmıştır.

53 Şampuan Karılımcıların bu ürünü sık kullandığı saptanmıştır(%98,9).

54 Saç Kremi Katılımcıların % 85’inin farklı sıklıkla kullandığı,
45 yaş üstü, ev kadınları ve emeklilerin az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünün kullanımının arttığı görülmektedir.

55 Saç Şekillendiriciler
Katılımcıların %80’inin farklı sıklıkla kullandığı, Yaşlı bayanlar, ev kadınları ve emeklilerin az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımında artış saptanmıştır.

56 Saç Boyası Katılımcıların %70’inin kullandığı,
35-54 yaş ve evli bayanların sık kullandığı, Öğrencilerin daha az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe kullanım sıklığı artmaktadır.

57 Cilt Temizleyicileri Katılımcıların %80’inin kullandığı,
Genç ve bekar bayanların sık kullandığı, Emekli ve ev kadınların daha az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe kullanım sıklığı artmaktadır.

58 Tonikler Katılımcıların %30’unun kullanmadığı,
Yaşlılar, evli bayanlar, emekliler ve ev kadınları tarafından az kullanıldığı, Eğitim ve gelir düzeyi arttıkça kullanım sıklığı da artmaktadır.

59 Nemlendiriciler Katılımcıların %90’ının bu ürünleri farklı sıklıklarda kullandığı, Eğitim düzeyi yükseldikçe kullanımının arttığı görülmektedir.

60 Özel Bakım Ürünleri Katılımcıların yaklaşık %46’sının kullanmadığı,
Yaşlılar, evli bayanlar, emekliler ve ev kadınlarının az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe kullanımının arttığı görülmektedir.

61 Kaynakça Türkiye Kadın Profili 2 , Efes Pilsen
EMAMİ, SH; (2005) Türk Kadınlarının Kozmetik Ürün Kullanma sıklıkları ve Yaş, Medeni , Eğitim , Mesleki ve Gelir Durumu ve Kozmetik Ürüne Ayırdığı Bütçe Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi, Ankara, Yayınlanmamış lisans Tezi

62 TEŞEKURLER


"TÜRK KOZMETİK ÜRÜN TÜKETİCİ PROFİLİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları