Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Elektrik Araç Şarj Altyapısı ve Akıllı Şebeke Yönetimi MUSTAFA SERDAR ŞALCI ÜRÜN ve PAZARLAMA MÜDÜRÜ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Elektrik Araç Şarj Altyapısı ve Akıllı Şebeke Yönetimi MUSTAFA SERDAR ŞALCI ÜRÜN ve PAZARLAMA MÜDÜRÜ."— Sunum transkripti:

1 Elektrik Araç Şarj Altyapısı ve Akıllı Şebeke Yönetimi MUSTAFA SERDAR ŞALCI ÜRÜN ve PAZARLAMA MÜDÜRÜ

2  Elektrikli Taşıtlar  Şarj İstasyonu  Dünyada Şarj İstasyonları  GERSAN EAŞ ve Altyapı Projesi

3  Çevreci  Sessiz  Güvenli  Ekonomik

4  Audi  BMW  DMA - TR  GM - Opel  Ford  Mitsubishi  Nissan  Renault  Toyota  Tesla

5 Şarj İstasyonu, enerjinin; Araçlara güvenli aktarımını, Satışını, Şebeke içi kontrolünü sağlar.

6  ABB  Coulomb Tech  Circutor  EATON  EFACEC  GE  GERSAN ELEKTRİK  Schneider Electric

7 SAE J1772 (ABD) CHAdeMO (Japonya) IEC-62196/61851 (Avrupa)

8  230V(1P) – 400V(3P) - DC  16A/32A/63A AC – 125A DC  3,7kW – 44kW – 50kW  Şarj akımını sınırlama yeteneği

9  120V(1faz) – 240V(2faz)  16A/32A  Şarj akımını sınırlama yeteneği

10  250V DC  200A’e kadar  Şarj akımını sınırlama yeteneği

11 Kişi ve kurumlar istasyonları;  Satın alabilir  Kullan-öde abonelik sistemi ile enerji hizmeti alabilirler.

12 Müşteriler; Kontörlü RFID Kartlar, Mobil Ödeme Sistemi, Kredi Kartları ile enerji hizmeti alabilmektedirler.

13

14  Hızlı ve yavaş şarj seçenekleri  Uzaktan erişim ve şarj kontrolü  Yere monte ve duvar tipi seçenekleri  Ortam şartlarına uygun tasarım  On-Board(AC) veya Off-Board(DC) Sistem

15  Yavaş Şarj ◦ 16 A’e kadar tek faz (3,7kW-AC) ◦ 8-10 saat arası şarj süresi  Hızlı Şarj ◦ A’e kadar 3 faz (44kW-AC, 50kW-DC) ◦ 30dk-1,5 saat arası şarj süresi

16  Ethernet ile sistemle haberleşme ◦ Akıllı şebeke ile senkronizasyon ◦ Sunucu ile iletişim ve faturalandırma  GPRS / 3G ile iletişim seçeneği

17

18

19

20

21

22 Çevre ve Şehircilik Bakanlığından PLANLI ALANLAR TİP İMAR YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK  MADDE 25- Aynı Yönetmeliğin 40 ıncı maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. Akaryakıt, Şarj ve Servis İstasyonları  Madde 40- İmar planlarında akaryakıt istasyonu olarak belirlenen alanlarda istasyonlar arası mesafe ve diğer kriterlerle ilgili mevzuata uyulması şartıyla;  Elektrik enerjisi ile çalışan araçların şarj edilmeleri için, ilgili elektrik kurumunun, olumlu görüşü ile otoparklar, akaryakıt istasyonları veya diğer uygun yerlerde elektrikli araç şarj yeri yapılabilir. 08 Eylül 2013 PAZAR Resmî Gazete Sayı : 28759

23 Avrupa Birliği'nde görüşülmekte olan EU COM numaralı Alternatif Yakıt Altyapısı Geliştirme konu başlıklı yasa tasarısıdır. Eğer bu yasa tasarısı Avrupa Birliği tarafından kabul edilirse, tüm üye ülkeler 2020 yılına kadar adet halka açık elektrikli araç şarj istasyonu kurmak zorunda olacaktır.

24

25 Elektrikli araçlar için şarj istasyonlarının şehrin trafik yoğunluğu göz önünde bulundurularak konumlandırılması.  Elektrikli araçlarının yaygınlaşmasını engelleyen menzil yetersizlikleri  Araçların şarj dolum süreleri uzunlukları  Şarj ünitelerinin yetersizliği  Şarj istasyonlarının doğru konumlandırılması gerekliliği

26 Türkiye’de ilk defa AC/DC dönüşümlü şarj istasyonu geliştirilmesi Hızlı Şarj Ağı ve Akıllı Şebeke Uyumlu Yazılım Şarj ünitelerinin iletişimi ve yönetimini sağlayan yazılım ve poweline iletişim protokolü İstanbul'da ideal şarj noktalarının haritası ve pilot uygulamalar

27


"Elektrik Araç Şarj Altyapısı ve Akıllı Şebeke Yönetimi MUSTAFA SERDAR ŞALCI ÜRÜN ve PAZARLAMA MÜDÜRÜ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları