Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ Danışman : Doç. Dr. Zehra ÇATALTEPE Haziran 2014 Rıdvan ÖZGÜVENİRYiğit Can BİNGÖL 040090596040090543.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ Danışman : Doç. Dr. Zehra ÇATALTEPE Haziran 2014 Rıdvan ÖZGÜVENİRYiğit Can BİNGÖL 040090596040090543."— Sunum transkripti:

1 DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ Danışman : Doç. Dr. Zehra ÇATALTEPE Haziran 2014 Rıdvan ÖZGÜVENİRYiğit Can BİNGÖL

2 Sunum İçeriği Proje Tanımı Projenin Amacı Teorik Bilgiler Modelleme ve Tasarım Gerçekleme Test Hipotezler Sonuç ve Öneriler

3 Proje Tanımı Tasarlanan ve gerçeklenen web tabanlı bir projeyle insan öğrenmesindeki verimi arttırmayı hedefleyen bir sistemdir.

4 Projenin Amacı Gerçekleştirilen proje, belirlenen bir konuda tasarlanan adaptif ve dinamik sistem aracılığıyla kullanıcılara olabildiğince yüksek motivasyon sağlayarak bilgisayar tabanlı sistemler ile efektif insan öğrenmesinin sağlanabileceğine dair sonuçlar elde etmeyi amaçlamaktadır.

5 Kavramlar İnsan Öğrenmesi Bilgisayar ve İnsan Etkileşimi Bilgisayar Tabanlı Efektif İnsan Öğrenmesi Kişiselleştirilmiş Oyunlar

6 Teknolojiler HTML5 Javascript - JQuery MySQL PHP CSS Ajax QSensor Eye Tracker

7 Modelleme Öğretilmesi Hedeflenen Algoritma –Dijkstra En Kısa Yol Algoritması Parametreler –Hafıza –Hız –Problem Çözme Dinamik ve Adaptif Yapı –Kişi Bazlı Zorluk Seviyeleri –Oturum Yapısı

8 Sistem Akışı –Anket –Eğitim –Hafıza Bölümü –Graf Oyunu –Değerlendirme

9

10 Sisteme Kayıt ve Giriş

11 Anket Mental ve Fiziksel Durum –Nasıl hissediyorsun? –Açlık durumu –Susuzluk durumu –Yorgunluk durumu Bilgi Seviyesi –Algoritma Analizi –Dijkstra Algoritması Anket bilgi seviyesi güncellenir

12 Eğitim Dokümantasyon Videolu Eğitim

13 Hafıza Bölümü Çoktan seçmeli 10 sorudan oluşur. –Görsel Hafıza Soruları –Eğitim Soruları –Bilgi Soruları 15 saniye cevaplama süresi Hafıza seviyesi güncellenir

14 Örnek Sorular

15 Graf Oyunu Dijkstra algoritmasının uygulanması istenir 5 farklı zorluk seviyesi Her oyun ve seviyeye göre farklı graf üretimi Graf üretim algoritması –Düğüm üretim algoritması –Kenar üretim algoritması Problem çözme ve Hız Kişi bazlı seviye güncelleme

16

17 Seviye Belirleme –İlk oyun için zorluk seviyesi Anket Bölümündeki bilgi seviyesi soruları Hafıza Bölümündeki doğru cevap sayısı –Diğer oyunlar için zorluk seviyesi Önceki oyunlardan alınan puanlar

18

19 Düğüm Üretim Algoritması Seviye - düğüm sayısı ilişkisi Çerçeveli yapı Seviye12345 Node Sayısı

20 Kenar Üretim Algoritması Komşu çerçeveler arasında Ayrık graf üretiminin engellenmesi Olasılık hesabı dahilinde üretim –%60 ileri ya da geri –%60 aşağı ya da yukarı –%50 sağ alt çapraz –Düğüm hiçbir yere bağlanamadıysa İleri ya da geri

21 Oyunun Oynanışı Başlangıç noktası Düğüm Tarama Puan Hesabı Seviye Güncelleme

22 Puanlandırma –Adım adım puanlandırma –Oyun Sonu puanlandırma

23 Değerlendirme

24 Test Kullanıcı Deneyimi ve Uygulamalı Telekomünikasyon Eğitim ve Test Merkezi Onam Formu Qsensor Eye Tracker Değerlendirme Formu

25 Hipotezler Hipotez 1: Sistem İnsan Öğrenmesindeki Verimi Arttırmıştır –1. seviyeden başlayan kullanıcıların 5 oyun boyunca kaydetmiş olduğu ilerleme incelenmiştir. –Hız ve oyun sonu puanlandırması dikkate alınmıştır. –Hipotez desteklenmiştir. Değerlendirme Anketi –%92 Eğlenceli –%100 Öğretici

26

27 Hipotezler Hipotez 2: Kullanıcının kendini nasıl hissettiği, açlık durumu, susuzluk durumu ve yorgunluk durumu, öğrenmeyi etkiler. –Anket ve oyun sonu puan formülü dikkate alınmıştır. –Hipotez desteklenememiştir. Değerlendirme Anketi –%67 Etkiler

28

29 Hipotezler Hipotez 3: Kullanıcı seviyesinin otomatik olarak güncellenmesi oyuna olan ilgiyi ve kullanıcının verimini arttırmıştır. –Kullanıcının isteğine bağlı olarak seviye arttırılmıştır. –Hipotez desteklenmiştir. Değerlendirme Anketi –%91,6 Verimi Arttırıcı

30

31 Hipotezler Hipotez 4: Eyetracker ve Q Sensor verileriyle kullanıcının başarısı arasında bir bağlantı vardır. –Hipotez Eyetracker için desteklenmiş, Q Sensor için desteklenememiştir.

32

33 Sonuç ve Kullanıcı Geribildirimleri Tasarlanan sistemin İnsan Öğrenmesindeki verimi arttırdığı gözlemlenmiştir. Kullanıcıların büyük çoğunluğu sistemi eğitici bulmuştur.

34 Teşekkür Proje süresince vizyon ve bilgi yönünden bizleri destekleyen danışman hocamız Doç. Dr. Zehra Çataltepe’ ye Gerek kullanıcı testleri gerekse sistemin optimizasyonu sırasındaki katkılarından dolayı arkadaşlarımız Şamil Can ve İbrahim Seçkin’ e Web teknolojilerindeki önerilerinden dolayı arkadaşımız Burak Özdemir’ e teşekkürlerimizi sunarız.

35 Demo ve Sorular Dinlediğiniz için teşekkür ederiz. Demo Sorular


"DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ Danışman : Doç. Dr. Zehra ÇATALTEPE Haziran 2014 Rıdvan ÖZGÜVENİRYiğit Can BİNGÖL 040090596040090543." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları