Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU SEMİNER ÇALIŞMASI FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU SEMİNER ÇALIŞMASI FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU."— Sunum transkripti:

1

2 FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU SEMİNER ÇALIŞMASI FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU

3 ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ

4 DÜŞÜNME YETENEĞİ İNSANIN SAHİP OLDUĞU EN ÖNEMLİ KAYNAKTIR

5 BİR DÜŞÜNÜR GİBİ DAVRANIRSANIZ GERÇEKTEN DE BİR DÜŞÜNÜR OLUP ÇIKARSINIZ

6 BİR ŞAPKA TAKMAK BİLİNÇLİ BİR İŞLEM

7 NİYET VE BAŞARI

8 EGONUN TATMİNİ

9 ALTI DÜŞÜNME ŞAPKASININ AMACI

10 TANIMLANMIŞ ROL-OYNAMA OLANAĞI SUNMASI

11 DİKKATİ YÖNLENDİRMEK

12 UYGUNLUK

13 BEYİNDEKİ OLASI KİMYASAL TEMEL

14 KURALLARA GÖRE OYNANMASI

15 ALTI ŞAPKA ALTI RENK

16 BEYAZ ŞAPKA DÜŞÜNMESİ OBJEKTİF OLGULAR VE RAKAMLARLA İLGİLİDİR Beyaz Şapka : gerçekleri söyler - öğrenciler, öğretmen konuşunca konuşur - duyulabilecek veya rahatsız edici konuşma yok - öğretmen emir vermeyince öğrenciler ne yapacaklarını bilmezler; hiçbir şey yapmazlar

17 PRATİK YAŞAMDA BİLGİ İKİ BASAMAKLI BİR SİSTEM OLUŞTURUR -KANITLANMIŞ OLGULAR -KANITLANMAMIŞ OLGULAR

18 DUYGULARLA SEZGİLERLE VE DÜŞÜNCENİN AKILCI OLMAYAN YÖNLERİYLE İLGİLİDİR KIRMIZI ŞAPKA DÜŞÜNMESİ Kırmızı Şapka : duygularını söyler - öğretmen alıngandır, çekingendir - öğrenciler öğretmeni neredeyse duyamazlar - öğrenciler şaka yapmaktan ve dinlenilmekten hoşlanırlar

19 KIRMIZI ŞAPKA,DUYGULARI DÜŞÜNMENİN ÖNEMLİ BİR PARÇASI OLARAK MEŞRULAŞTIRIR

20

21 SİYAH ŞAPKA DÜŞÜNMESİ MANTIKLI- OLUMSUZ DÜŞÜNMEYİ İÇERİR Siyah Şapka: olumsuz görüntü - boşa zaman geçirilir, pek öğrenme meydana gelmez - öğrenciler, öğretmenin ne dediğini dinlemez - sınıfta bir karmaşa egemendir

22 SİYAH ŞAPKA “ ELEŞTİRME ŞAPKASI” DIR

23 SİYAH ŞAPKA DÜŞÜNMESİYLE ORTAYA ATILAN OLUMSUZLUKLAR NASIL KARŞILANMALIDIR ?

24 - OLUMSUZLUĞUN FARKINA VARMAK,VAROLDUĞUNU KABUL ETMEK - OLUMSUZLUĞU KABUL ETMEK,BUNA KARŞIN OLUMSUZ DURUM İLERİ SÜMEK - TEHLİKEYİ KABUL ETMEK,GEREKENLERİ ÖNERMEK - TEHLİKEYİ YADSIMAK - ALTERNATİF GÖRÜŞ SUNMAK VE BUNU SİYAH ŞAPKA GÖRÜNTÜSÜYLE BİRLEŞTİRMEK.

25 SİYAH ŞAPKA DÜŞÜNMESİ SORUN ÇÖZME İŞİYLE DEĞİL SORUN GÖSTERME İŞİYLE İLGİLENİR.

26 SARI ŞAPKA DÜŞÜNMESİ İYİMSERLİK OLUMLU,YAPICI DÜŞÜNME ORTAYA BİRŞEYLER ÇIKARMAK Sarı Şapka : vaziyetin pozitif yönleri alınır - herkes kafasındakini söyler - eğlenceli olabilir - Hemen fikrini söylemen mümkün olduğu için, kafandakini unutmazsın - sadece “akıllı” çocuklar konuşmaz!

27 SARI ŞAPKA OLUMLU DEĞERLENDİRMELERLE İLGİLİDİR

28 MÜKEMMEL BİR SARI ŞAPKA DÜŞÜNÜRÜNÜN YARATICI OLMASINA GEREK YOKTUR

29 YEŞİL ŞAPKA DÜŞÜNMESİ YENİ FİKİRLERLE VE YENİ BAKIŞ AÇILARIYLA İLGİLER Yeşil Şapka : sorunlara yeni bir ışıkla bakınca yaratıcı fikirler ortaya çıkar - öğretmen sadece akıllı çocuklarla değil, diğerleriyle de ilgilenir - öğrenci her aklına geleni söyleyemez, diğerlerini de hesaba katmak zorundadır

30 KIŞKIRTMA YEŞİL ŞAPKA DÜŞÜNMESİNDE ÖNEMLİ BİR UNSURDUR VE PO KELİMESİYLE SİMGELENİR

31 YANLAMASINA DÜŞÜNME,KENDİ KENDİNİ DÜZENLEYEN ASİMETRİK KALIPLAR SİSTEMİNDE,BİR KALIPTAN DİĞERİNE ATLAMAMIZI SAĞLAYAN BİR DİZİ TAVIR,KAVRAM VE TEKNİĞİ İÇERİR.

32 MAVİ ŞAPKA DÜŞÜNMESİ DÜŞÜNME SÜRECİNİ GÖZLER VE OYUNUN KURALLARINA DİKKAT EDİLMESİNİ SAĞLAR Mavi Şapka : öğrenilenleri özetler - öğretmen sınırlı konuşmalıdır; öğrenciler de konuşmalı - öğrencileri konuşturmak için düşünme zamanı vermeli - öğrenciler konuşmaya değer gördükleri şeyler söylemelidir, başkalarına gülmemelidir

33 MAVİ ŞAPKA DÜŞÜNÜRÜ ORKESTRA ŞEFİ GİBİDİR. DİĞER ŞAPKALARIN KULLANILMASI İÇİN ÇAĞRIDA BULUNUR

34 MAVİ ŞAPKA DÜŞÜNÜRÜ O ANDA YAPILMAKTA OLAN DÜŞÜNME FAALİYETİ İLE İLGİLİDİR

35 ALTI DÜŞÜNME ŞAPKASI ÇOK KOLAY ÖĞRENİLEBİLİR VE UYGULAMASI DA ÇOK BASİTTİR

36 HAZIRLAYAN : Hasan KARİP HAZIRLAYAN Hasan KARİP HAZIRLAYAN Hasan KARİP

37 TEŞEKKÜR EDERİZ 2010 TEŞEKKÜR EDERİZ…


"FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU SEMİNER ÇALIŞMASI FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları