Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HASAN POLATKAN ANADOLU LİSESİ ‘ŞİDDET VE OKUL’ KONULU SEMİNER PROGRAMI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HASAN POLATKAN ANADOLU LİSESİ ‘ŞİDDET VE OKUL’ KONULU SEMİNER PROGRAMI."— Sunum transkripti:

1 HASAN POLATKAN ANADOLU LİSESİ ‘ŞİDDET VE OKUL’ KONULU SEMİNER PROGRAMI

2 Şiddet nedir? Şiddet, başkalarına gerek fiziki gerek duygusal gerekse de sözlü olarak saldırma şeklinde tarif edilebilir

3 Şiddet ve çeşitleri Sözlü şiddet Fiziki şiddet Duygusal şiddet Ekonomik şiddet

4 Şiddete yol açan sebepler Aile içi şiddet olgusu Duygusal ve fiziksel ihmal Davranışların kontrol edilememesi Çocukluk döneminde ahlaki kuralların doğru şekilde öğretilmemesi İstismara maruz kalma Bilgi işlem merkezinde hatalı kayıt alma Psikolojik sorunların varlığı Göç Yoksulluk Kültürel yozlaşma ve yabancılaşma Alkol veya madde kullanımı

5 Şiddete yol açan sebepler Sorun çözme, iletişim gibi temel sosyal becerilerin zayıf olması Hayal kırıklığı ve engellenmeye karşı düşük tolerans Çatışma çözme, öfke kontrolü gibi konularda beceri yoksunluğu Hatalı disiplin uygulamaları Ailenin çocuğuna vermesi gereken hayat becerilerini öğretmemesi Çetelere katılma

6 Psikolojik sorunlar ve şiddet Davranış bozuklukları Kişilik bozuklukları Erken dönem psikiyatrik sorunlar

7 Kişilik bozuklukları ve şiddet Anti-sosyal kişilik bozukluğu Borderline kişilik bozukluğu Paronoid kişilik bozukluğu

8 Anti-sosyal kişilik bozukluğu Yasalara ve toplumsal kurallara uygun davranmama Sürekli yalan söyleme Dürtüsel davranış Aşırı sinirlilik ve saldırganlık Kendisinin ve başkasının güvenliğini hiçe sayma Sorumluluklarını yerine getirememe Verdiği acı ve zarardan dolayı pişmanlık duymama

9 Borderline kişilik bozukluğu belirtileri Terk edilmekten aşırı korkma İlişkilerde tutarsızlık Yoğun kaygı Kendini sürekli boşlukta hissetme Yoğun öfke ve sık sık kavgalara karışma Yineleyen kendine zarar veren davranışlar Limitsiz para harcama, pervasızca araba kullanma Şüpheci düşünceler

10 Paronoid kişilik bozukluğu Yeterli temel olmadığı halde başkalarının onu sömürdüğünü ve kullandığını düşünür Yakınlarının bağlılığından şüphe duyar Sırlarını paylaşmaz Sıradan olaylardan dolayı aşağılandığını ve kendisine gözdağı verildiğini düşünür Haksızlıkları ve onur kırıcı davranışları bağışlamaz ve bundan dolayı sürekli kin besler Yeterli kanıt olmadığı halde itibarına ve karakterine yapıldığını sandığı davranışlara ani ve öfkeli bir şekilde saldırır Haksız yere sevgilisinin sadakatsizliğinden şüphelenir

11 Davranım bozukluğu ve belirtileri Başkalarının temel haklarına saldırma Toplumsal değerleri hiçe sayma İnsan ve hayvanlara karşı acımasız davranma Yaralama veya zarar verici davranış Çalma, dolandırıcılık Kabadayılık etme Kavga, dövüş çıkartma Eşyalara zarar verme Yalan söyleme

12 Karşıt olma bozukluğu ve belirtileri Sık sık hiddetlenir Büyüklerle sık sık tartışır Büyüklerin istek ve kurallarına karşı gelir Çoğu zaman isteyerek başkalarını kızdıran davranışlar yapar Kendi yaptıkları için başkalarını suçlar Genellikle alıngandır Çoğu zaman içerlemiş ve kızgındır Çoğu zaman kincidir ve intikam almak ister

13 Şiddet ve suç arasındaki ilişki Şiddet uygulayan kişi yaşı kaç olursa olsun mutlaka cezalandırılır Herhangi bir adli olay sicilinize işlenir ve siz büyüdükçe sizi takip eder Erken yaşlardaki hapishane hayatı gelecekteki yaşantınızı olumsuz etkiler

14 Şiddet ve bağımlılık -alkol -esrar -eroin -haplar -kokain -uçucu maddeler

15 Şiddeti medyamı özendiriyor? -diziler ve filmler şiddeti özendirir mi?

16 Okulda kriz öncesi belirtiler nelerdir? Herhangi bir sebeple gelişen; Tartışma, İtişme, Küfürleşme, Tehdit içerikli konuşmalar Okul önünde biriken kalabalık guruplar Öğrencilerde görülen huzursuzluk ve tedirginlik

17 Saldırgan kişi ile karşılaşıldığında, Korkunuzu ve öfkenizi kontrol edin Saldırganla inatlaşmayın Vermenizi istediği şeyi verin İkna yeteneğinize güveniyorsanız kişiyle konuşun Şiddet içerikli olay gördüğünüzde güvenlik güçlerine haber verin

18 Şiddet gören kişinin yaşadığı psikoloji Şiddet gören kişi öncelikle kısa bir şaşkınlık ve şok yaşar Kendini toparladığında yoğun bir korku veya tedirginlik yaşar Şiddet uygulayan kişi ile aynı ortamda olmaya devam ederse yoğun stres yaşar Yaşanılan şiddetin büyüklüğü ile doğru orantılı bazı psikolojik sorunlar yaşanabilir

19 Kriz anında aranması gereken telefonlar Müdür, müdür yardımcısı ve rehber öğretmeni bilgilendirme Varsa okul güvenliğini bilgilendirme Polis imdat 155 Ambulans 112 En yakın hastane En yakın karakol

20 Güvenli okul nasıl olmalı? Öğretmen ve öğrenciler arası sağlıklı diyaloğun olduğu Öğrencilerin duygusal ve eğitim durumlarının takip edildiği Velilerle sağlıklı iletişimin olduğu Okul içi güvenlik önlemlerinin alındığı Okul kriz yönetiminin işlevselliği Okul içi kurallara riayet edilmesi Herhangi bir sorun yaşanmadan sorunu önleyici yaklaşımın olması Okul içi adalet ve eşitliğin sağlanması

21 Geleceğin yetişkinlerine öneriler Bu ülkenin geleceği sizlersiniz Bundan 10 yıl sonrayı düşünün Size ve ailenize sorun olabilecek durumlardan uzak durun Hayatınızla ilgili bilgilere ulaşın Çevrenizle olumlu etkileşim kurun Arkadaşlarınızı doğru seçin Kişisel sorunlarınızı doğru kişiye rehber öğretmene anlatın

22 Geleceğin yetişkinlerine öneriler Güvenlik önlemlerinin toplumsal huzur için olduğunu unutmayın Yapacağınız davranışların sonucunu düşünmeyi unutmayın Olayları ve kişileri objektif değerlendirin Muhakeme becerinizi geliştirin Galeyana gelip saldırganlaşmayın Öfkenizi kontrol etmeyi uzmanlardan öğrenin Bir sorununuz olduğunu hissediyorsanız sorununuz kronikleşmeden psikolojik yardım alın

23 Son olarak, Hasan Polatkan Anadolu Lisesi ve Hayatın İçinden Psikoterapi Merkezi, tüm eğitimci ve öğrencilere huzurlu ve mutlu bir yaşam diler... Not: Ergenlik dönemi sorunları ve öfke belirtilerinin gözlemlendiği psikolojik sendromlarla ilgili detaylı bilgilere adresinden, ilgili danışmanlığa ise numaralı telefondan ulaşabilirsiniz.


"HASAN POLATKAN ANADOLU LİSESİ ‘ŞİDDET VE OKUL’ KONULU SEMİNER PROGRAMI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları