Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MÜ’MİNİN AYIRICI VASFI: AZİM VE SEBAT HAZIRLAYAN: KORUCUK TOKİ NUMAN YAZICI K.K. ÖĞRETİCİSİ NİHAN AYAR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MÜ’MİNİN AYIRICI VASFI: AZİM VE SEBAT HAZIRLAYAN: KORUCUK TOKİ NUMAN YAZICI K.K. ÖĞRETİCİSİ NİHAN AYAR."— Sunum transkripti:

1 MÜ’MİNİN AYIRICI VASFI: AZİM VE SEBAT HAZIRLAYAN: KORUCUK TOKİ NUMAN YAZICI K.K. ÖĞRETİCİSİ NİHAN AYAR

2 ATİYİ KARANLIK GÖREREK AZMİ BIRAKMAK ATİYİ KARANLıK GÖREREK AZMİ BıRAKMAK... ALÇAK BIR ÖLÜM VARSA, EMİNİM, BUDUR ANCAK. DÜNYADA İNANMAM, HANİ GÖRSEM DE GÖZÜMLE. İMANı OLAN KİMSE GEBERMEZ BU ÖLÜMLE: EY DİPDİRİ MEYYİT, "İKİ EL BİR BAŞ İÇİNDİR." DAVRANSANA... ELLER DE SENİN, BAŞ DA SENİNDİR!

3 HİS YOK, HAREKET YOK, ACI YOK... LEŞ Mİ KESİLDİN? HAYRET VERİYORSUN BANA... SEN BÖYLE DEĞİLDİN. KURTULMAYA AZMİN NEYE BİLMEM Kİ SÜREKSİZ? KENDİN Mİ SENİN, YOKSA ÜMİDİN Mİ YÜREKSİZ? ÂTİYİ KARANLIK GÖRÜVERMEKLE APIŞTIN? ESBABI ELİNDEN ATARAK YE'SE YAPIŞTIN!

4 KARŞINDA ZİYA YOKSA, SAĞINDAN, YA SOLUNDAN TEK BİR IŞIK OLSUN BULUVER... KALMA YOLUNDAN. ÂLEMDE ZİYA KALMASA, HALK ETMELİSİN, HALK! EY ELLERİ BÖĞRÜNDE YATAN, ŞAŞKIN ADAM, KALK!

5 HERKES GİBİ DÜNYADA HENÜZ HAKK-İ HAYÂTIN VARKEN, HANİ HERKES GİBİ AZMİNDE SEBÂTIN? YE'S ÖYLE BATAKTIR Kİ; DÜŞERSEN BOĞULURSUN. ÜMÎDE SARIL SIMSIKI, SEYRET NE OLURSUN!

6 AZMİYLE, ÜMİDİYLE YAŞAR HEP YAŞAYANLAR; ME'YÛS OLANIN RÛHUNU, VİCDÂNINI BAĞLAR LÂNETLEME BİR UKDE-İ HÂTIR Kİ: ÇÖZÜLMEZ... EN KORKULU CÂNİ GİBİ YE'SİN YÜZÜ GÜLMEZ!

7 FERYÂDI BIRAK, KENDİNE GEL, ÇÜNKÜ ZAMAN DAR. UĞRAŞ Kİ: TELÂFİ EDECEK BUNCA ZARAR VAR. FERYÂD İLE KURTULMASI ME'MÛL İSE HAYKIR! YOK, YOK! HELE AZMİNDEKİ ZİNCİRLERİ BİR KIR! 'İŞ BİTTİ... SEBÂTIN SONU YOKTUR!' DEME, YILMA. EY MİLLET-İ MERHÛME, SAKIN YE'SE KAPILMA. MEHMET AKİF ERSOY

8 ”ATİYİ (GELECEĞİ) KARANLIK GÖREREK AZMİ BIRAKMAK... BURADA MEHMET AKİF İNANAN İNSANLARA SESLENİYOR VE ONLARA GELECEĞE YÖNELİK VE HER ZAMAN İÇİN ALLAH’TAN ÜMİDİN KESİLMESİNİN NE KADAR YANLIŞ OLDUĞUNU İFADELENDİRİYOR. HATTA ŞİİRİN DEVAMINDA ALLAH’TAN ÜMİDİNİKESEN İNSANLARIN ÖLME TARZINI “GEBERMEK” FİİLİYLE VASIFLANDIRIYOR.

9 ARDıNDAN ÜMİTSİZLİK İÇİNDE BULUNAN İNSANA “DİPDİRİ MEYYİT” YANİ YAŞAYAN ÖLÜ DİYEREK SESLENİYOR VE ONU DAVRANMAYA TEŞVİK EDİP ZORLUYOR.

10 ŞÖYLE DEVAM EDİYOR: “HİS YOK, HAREKET YOK, ACı YOK... LEŞ Mİ KESİLDİN? HAYRET VERİYORSUN BANA... SEN BÖYLE DEĞİLDİN.” EY KALBİNDE ZERRE KADAR İMAN TAŞıYAN VE KENDİSİNİ MÜSLÜMAN OLARAK VASıFLANDıRAN İNSAN... AKİF’ İN BU HİTABı ASLıNDA BİZLEREDİR. SEN BÖYLE DEĞİLDİN DEMEKLE, HER BİRİMİZE AYRı AYRı HİTAP EDİYOR VE ‘NE OLDU BİZLERE?’ ‘BİZ BÖYLE DEĞİLDİK.’ DEMEK İSTİYOR. EVET, AKİF HALİMİZİ BÖYLE TASVİR EDİYOR. BİZLER ŞU AN HİSSİZ, HAREKETSİZ VE DUYGUSUZ BİR TOPLUMUZ. YAŞANAN VAKA VE OLAYLARDAN NE İBRET ALıYORUZ, NE DE DUYARLıLıK GÖSTEREBİLİYORUZ....

11 “ HÜSRANA RIZA VERME... ÇALIŞ... AZMİ BIRAKMA; KENDİN YANACAKSAN BİLE, EVLADINI YAKMA!” BU İKİ SATIR NE KADAR ANLAM YÜKLÜ! ZARARA VE ZİYANA MÜSAADE ETMEMEK, MÜTEMADİYEN (SÜREKLİ) ÇALIŞMAK VE AZMİ HİÇ BİR ZAMAN İÇİN BIRAKMAMAK. İŞTE BU ÜÇ KONUDUR BU SATIRLARIN ANA FİKRİ.

12 ! VE SON İKİ MISRA'SIYLA “İŞ BİTTİ... SEBATIN (KARARLILIK) SONU YOKTUR! DEME, YILMA. EY MİLLET-İ MERHUME (ACINASI MİLLET), SAKIN YE’SE KAPILMA.” SÖZLERİYLE ŞİİRİNİ BİTİRİYOR.

13 AZİM, İMAN VE İSLAMIYET’E HİZMETLE, ALLAH’A İBADET VE İTAATTE SABİT VE KARARLı OLMAKTıR.

14 SEBAT, SÖZÜNDEN YA DA KARARLARINDAN DÖNMEME, BİR İŞİ SONUNA DEĞİN SÜRDÜRME, DİRENME

15 " يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُٓوا اِذَا لَق۪يتُمُ الَّذ۪ينَ كَفَرُوا زَحْفاً فَلَا تُوَلُّوهُمُ الْاَدْبَارَۚ ﴿١٥ " “Ey iman edenler. Savaş düzeninde iken kafirlerle karşılaştığınız zaman sakın onlara arkanızı dönmeyin (savaştan kaçmayın)”. (Enfal,15)

16 “SAVAŞ TAKTİĞİ OLARAK DÜŞMANı VURMAK İÇİN ÇEKİLME, YA DA DİĞER BİR BİRLİĞE KATıLMAK DURUMU HARİÇ- BÖYLE BİR GÜNDE HER KİM ONLARA ARKASıNı DÖNERSE MUTLAKA O, ALLAH'ıN GAZABıNA UĞRAMıŞ OLUR. ONUN VARACAĞı YER DE CEHENNEMDİR. NE KÖTÜ VARıLACAK YERDIR ORASı”. (ENFAL,16 ﴿ وَمَنْ يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُٓ اِلَّا مُتَحَرِّفاً لِقِتَالٍ اَوْ مُتَحَيِّزاً اِلٰى فِئَةٍ فَقَدْ بَٓاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللّٰهِ وَمَأْوٰيهُ جَهَنَّمُۜ وَبِئْسَ الْمَص۪يرُ

17 ALLAH'A DAYAN, SA‘YE SARıL, HİKMETE RAM OL; YOL VARSA BUDUR BİLMİYORUM BAŞKA ÇıKAR YOL!!! M. AKİF ERSOY

18 “Onların sözleri ancak, "Rabbimiz! Bizim günahlarımızı ve işimizdeki taşkınlıklarımızı bağışla ve (yolunda) ayaklarımızı sağlam tut. Kâfir topluma karşı bize yardım et" demekten ibaretti”. (Ali İmran, 147)

19 PEYGAMBERLERİN KARŞıLAŞTıĞı ZORLU İMTİHANLARDA BÜYÜK SıRLAR VARDıR

20 HZ. MUSA (A.S.), PEŞİNDEKİ ZORLU FİRAVUN ORDUSUNA RAĞMEN DENİZİN KIYISINA GELDİĞİNDE, ZAHİREN BİR ÇIKIŞ YOLU GÖZÜKMÜYORDU

21

22 : " قَالَ كَلَّاۚ اِنَّ مَعِيَ رَبّ۪ي سَيَهْد۪ينِ ﴿٦٢﴾ " Mûsâ, "Hayır!, Rabbim şüphesiz benimledir, bana yol gösterecektir" dedi. ﴾ Şuara, 62 ﴿

23 HZ YUNUS (AS) BALIĞIN KARNINDA BULUNDUĞU O ZORLU SÜRE BOYUNCA ALLAH’A YÖNELMİŞ

24 " فَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ وَلَا تَكُنْ كَصَاحِبِ الْحُوتِۢ اِذْ نَادٰى وَهُوَ مَكْظُومٌۜ ﴿٤٨﴾ " “Sen, Rabbinin hükmüne sabret. Balık sahibi (Yunus) gibi olma. Hani o, (balığın karnında) kederli bir halde Rabbine yakarmıştı”. ﴾ Kalem, 48 ﴿

25 NUH (A.S.)950 YIL UĞRAŞTI İNANMADILAR

26

27

28

29 HZ. PEYGAMBER’İN OLAYLAR KARŞıSıNDA ORTAYA KOYDUĞU AZİM VE KARARLıLıĞı

30 1)HZ. PEYGAMBER’İN DİNİ TEBLİĞ ALANıNDA ORTAYA KOYDUĞU AZİM VE KARARLıLıK

31 2)HZ. PEYGAMBER’İN İSTİŞARE ALANINDA ORTAYA KOYDUĞU AZİM VE KARARLILIK Peygamberimiz ve ashabı işlerini hep istişare ile yürütmüşler ve istişareye büyük önem vermişlerdir. Ebu Hureyre, “Hz. Peygamber’den daha çok, ashabıyla (arkadaşlarıyla) istişare eden kimse görmedim” (Tirmizî, Cihad, 34) demiştir. Nitekim Peygamberimiz Bedir Savaşı’nda suyun başına gitme, havuz yapıp su biriktirme ve diğer kuyuların suyunu boşaltma konusunda Hubab adlı sahabenin, Uhud Savaşı’nda meydan savaşı yapma konusunda ashabın çoğunluğunun, Hendek Savaşı’nda Medine’nin etrafına hendek kazma konusunda Selmani Farisî’nin görüşlerine göre hareket etmiştir. (Hâkim en-Neysâbûrî, III, 482; İbn Hişam, es-Sîre, III, 16)

32  3- HZ. PEYGAMBER’İN ADÂLET VE HUKUK ALANINDA ORTAYA KOYDUĞU AZİM VE  KARARLILIK  “Eğer hükmedecek olursan aralarında adaletle hükmet. Çünkü Allah, âdil davrananları sever.” (Maide,42 ﴿

33 Dipnotlar: Bayraktutar, Muammer Hz. Peygamber’in Örnekliği Bağlamında Olaylar Karşısındaki Azim ve Kararlılığı, EKEV Akademi Dergisi - Sosyal Bilimler -, 2012, cilt: XVI, sayı: 50, s. 71-87 1-İbni mace,EDEB,37 2- Müslim Diyanet Meali


"MÜ’MİNİN AYIRICI VASFI: AZİM VE SEBAT HAZIRLAYAN: KORUCUK TOKİ NUMAN YAZICI K.K. ÖĞRETİCİSİ NİHAN AYAR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları