Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SEMA KÖSEOĞLU UZMAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN AİLE ve ÇİFT TERAPİSTİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SEMA KÖSEOĞLU UZMAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN AİLE ve ÇİFT TERAPİSTİ."— Sunum transkripti:

1

2 SEMA KÖSEOĞLU UZMAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN AİLE ve ÇİFT TERAPİSTİ

3 Yola çıkınca her sabah, Bulutlara selam ver. Taşlara, kuşlara, Atlara otlara, İnsanlara selam ver. Ne görürsen selam ver. Sonra çıkarıp cebinden aynanı Bir selam da kendine ver. Hatırın kakmasın el gün yanında Bu dünyada sen de varsın! Üleştir dostluğunu varlığa, Bir kısmı seni de sarsın. Üstün Dökmen

4  İletişim nedir?  İletişimin Öğeleri  Kendini Tanımanın Önemi  İletişim Çeşitleri  İletişim Engelleri  Etkili Dinleme  Etkili Konuşma  Güç  Değerler  İletişim Çatışmaları

5 İKİ BİRİM ARASINDA, BİRBİRİYLE İLİŞKİLİ MESAJ ALIŞVERİŞİNE İLETİŞİM DENİR.

6

7  İletişim kurmamak olanaksızdır.  Mesajın dizgisi anlamı değiştirir.  İletişimin iki düzeyi vardır: İçerik ve İlişki  İletişimde karşıdaki ile eşit yada eşit olmayan ilişki içindeyizdir  Mesajlar sözlü ya da sözsüz olarak iletilir.

8 Hislerimiz, gerçekte, olaylar, kişiler ya da durumlardan kaynaklanmaz. Bize iyi ya da kötü hissettiren, olaylar, kişiler ya da durumlar hakkındaki kendi düşüncelerimizdir.

9 DUYGULARIN FARKINDALIĞI İLETİŞİMİ ETKİLİ YAPAR BÖYLECE; HEM KARŞIMDAKİNİ DAHA İYİ ANLARIM HEM DE KENDİMİ DAHA İYİ ANLATIRIM

10  Büyük bir markettesiniz ve bir kadın hızla yanınızdan geçerken size çarptı ve elinizdeki torbanın yere düşmesine neden olarak kapıdan çıktı.

11  Birkaç dakika sonra kadının çocuğunun hastaneye kaldırıldığını öğrendiniz.

12  Sevdiğiniz bir arkadaşınız doğum gününüzün olduğu gün sizinle buluşmaya elinde bir hediye paketiyle geliyor.

13  Daha sonra bu hediye paketinin sizin için değil eşi için alındığını öğreniyorsunuz.

14 Duygular harekete geçmemizi sağlayan temel öğelerdir. Duyguların genel işlevi doğaya ve topluma uyumu böylece yaşamın devamını sağlamaktır. Temel ihtiyaçların karşılanıp karşılanmaması çeşitli duyguların doğmasına yol açar. Bunlar kişinin yaşama bağlanma biçimini belirler.

15 Duyguların uzun süre denetim altına alınması (bastırılması) bunların daha sonra çarpıtılmış olarak ortaya çıkmasına neden olabilir. Duygular bütün insanlarda aynıdır. Ancak ifade ediliş biçimi kişilere göre farklılık gösterir..

16 DUYGUDÜŞÜNCEDAVRANIŞ

17 ALGILARIMIZ ÖZNELDİR. Algıladığımız uyarıcının ve bizim özelliklerimizin etkileşimi ile oluşur.

18

19

20 SENİNLE İLGİLİ HER ŞEY KENDİNİZCE BİLİNENLER KENDİNİZCE BİLİNMEYENLER BAŞKALARININ BİLDİĞİ BAŞKALARININ BİLMEDİĞİ

21 AÇIKKÖR GİZLİBİLİNMİYEN BAŞKALARINCA BİLİNENLER BAŞKALARINCA BİLİNMEYENLER BENİM BİLDİKLERİM BENİM BİLMEDİKLERİM

22 AÇIKKÖR GİZLİBİLİNMİYEN BAŞKALARINCA BİLİNENLER BAŞKALARINCA BİLİNMEYENLER BENİM BİLDİKLERİM BENİM BİLMEDİKLERİM

23 AÇIKKÖR GİZLİ BİLİNMİ YEN BAŞKALARINCA BİLİNENLER BAŞKALARINCA BİLİNMEYENLER BENİM BİLDİKLERİM BENİM BİLMEDİKLERİM

24 1. SÖZLÜ İLETİŞİM 2. SÖZSÜZ İLETİŞİM-BEDEN DİLİ

25 % 10 KELİMELERLE, % 30 SES TONU İLE % 60 BEDEN DİLİ İLE İLETİŞİME GİRMEKTEYİZ. “Bir bakış bir bakışa neler neler anlatır, Bir bakış bir bakışı saatlerce ağlatır”

26 BEDEN DİLİ İNSANIK TARİHİ AÇISINDAN EN ESKİ İLETİŞİM ARACIMIZDIR

27  Etkilidir  Duyguları belirtir  Çift anlamlı iletişime yöneltebilir  Belirsizdir bu nedenle yoruma açıktır.

28 BBeden Duruşu MMimikler BBaşın Kullanımı OOturmak İçin Seçilen Yer GGiyim BBakım Ve Makyaj JJestler GGöz Teması AAyakların Kullanımı OOturma Biçimi KKullanılan Aksesuarlar MMesafe Beden Dilinin Öğeleri Beden Dilinin Öğeleri

29  MAHREM MESAFE30-35 CM YE KADAR  SAMİMİ MESAFE40-80 CM  SOSYAL MESAFE80CM-2 METRE  GENELTOPLUMA AÇIK MESAFE2METRE VE ÜSTÜ

30

31 Karşımızdaki kişinin olası tüm davranışları

32 Onaylanmayan Davranışlar Onaylanan Davranışlar Onay çizgisi

33 Onaylanan davranışlar Onaylanmayan Davranışlar SORUN YOK Kabul edilmeyenler Kabul edilenler Sorun karşımdaki kişinin Sorun benim

34 SORUN KARŞIMDAKİ KİŞİDE SORUN BENDE SORUN YOK Onaylanmayan Davranışlar Onaylanan davranışlar Yüzleşme becerileri Yardım becerileri

35

36 Zihinsel Onay Duygusal Onay Zihinsel Onay Duygusal Onay ONAYLANMAYAN DAVRANIŞ LAR

37

38

39

40

41

42

43 1. Emir Vermek, Yönlendirmek 2. Uyarmak Gözdağı vermek 3. Ahlak Dersi Vermek 4. Öğüt Vermek Çözüm ve Öneri Getirmek 5. Öğretmek, Söylev Vermek, Mantıklı Düşünceler Önermek 6. Yargılamak, eleştirmek, suçlamak, aynı düşüncede olmamak 7. Övmek, olumlu değerlendirmeler yapmak,aynı düşüncede olmak 8. Ad takmak, alay etmek 9. Yorumlamak, analiz etmek, tanı koymak 10. Güven vermek, desteklemek, avutmak 11. Soru sormak, sınamak, sorgulamak, 12. Oyalamak, şakacı davranmak, konuyu saptırmak,sözünden dönmek. 13. Bir başkasıyla karşılaştırmak, 14. Kızgınlık duygusunu birincil duygu olarak göstermek

44 TOPLUMSAL BEKLENTİLER  Elalem ne der GENELLEMELER  Bu ülkede her şey kötü!  Kadınlar yufka yüreklidir YAYGIN TUTUMLAR  Ankaralılar resmiyeti sever  Biz adam olmayız NEDEN SONUÇ İLİŞKİLERİNDE HATA  Senin yüzünden elimi kestim  Beni hasta ettiniz

45  Kabul ederek mi?  Ret ederek mi?  Yok sayarak mı?

46 EDİLGİN Sessiz dinleme Hıhı, Anlıyorum, Evet, Biraz daha açıklar mısın? gibi tepkilerle sürer ETKİN Gelen mesajın çözümlenerek geri iletilmesidir. Mesaj “Yemek ne zaman hazır olur?” Çözümleme : Acıkmış Geri ileti “Çok acıkmışsın” gibi sürer

47 1. Herkesin sorununu çözebilecek yetenekte olduğunu kabul etmek ve ona güvenmek 2. Karşımızdaki kişinin duygu ve düşüncelerini kabul etmek 3. Duyguların anlık ve geçici olduğunu bilmek 4. Sorunu çözmesi için yardım etmeye istekli olmak ve bunun için zaman ayırmak 5. Empati yapmak, sorunu sahiplenmemek

48 Sen DiliBen Dili Kişiliğe yöneliktir Kişi değerlendirildiğini hisseder Benlik saygısını yok eder Öfke ve nefret duyguları oluşturur Çekingen ya da saldırgan insan yaratır. Davranışa yöneliktir Söyleyen kişi ile ilgili bilgi verir Benlik saygısını olumlu etkiler Sorunlu olana yardım isteği doğurur Atılgan insan yaratır.

49 Ben dili etkilidir, çünkü;  Karşımızdaki kişiyi değerlendirmez  Sadece kendimiz hakkında gerçek bir bilgi verir

50  Davranış yargısız tanımlanmalı  Somut etki belirtilmeli  Duygu ifade edilmeli DAVRANIŞ SOMUT ETKİ DUYGU

51 Kızmak kolaydır. Ama doğru zamanda, doğru insana, doğru şekilde kızmak, işte önemli olan budur. ARİSTO Bizi kızdıran davranışlar neler? Yazalım ve bunlara ben dili ile cevap verelim.

52  Etkin dinleme yapılmıyorsa  Yaşanan duygu şiddetinde ileti verilmiyorsa  Güç ve otoriteye sık başvuruluyorsa  Çözüm öneriliyorsa  Ben mesajına direnç varsa ve vites değiştirmiyorsak

53 Kuvvet Zorluk

54 1. BOYUN EĞMEK 2. BAŞKA GÜÇ OYUNU İLE TIRMANDIRMAK 3. OYUNU NÖTÜRLEMEK 4. İŞBİRLİĞİ İLE ÇÖZÜM BULMAK

55 1. DENGE 2. TUTKU 3. KONTROL 4. SEVGİ 5. İLETİŞİM 6. BİLGİ (Bilim, Sezgi,Tarih,Vizyon) 7. ERDEM

56

57 Çatışma çözme yöntemleri Kazan-Kaybet Yöntemleri Baskıcı yöntem Kazan (Y I) Ödün veren yöntem Kaybet (Y II) Kaybeden Yok Yöntemleri Demokratik yöntem Kaybeden yok (Y III)

58 Baskıcı yöntem (Yöntem I) Bu yöntemde Güç kullanarak çatışma kazanılır. Diğer taraf kaybeder ve mutsuz olur. Dikey bir ilişki vardır. Çatışma çözümünde güçsüz etkisizdir. Bu nedenle sorumluluk duygusu ve iç denetim gelişmez. Sürekli izleme gerektirir.Güç karşı tarafta ilişkiyi iyice bozan baş etme yöntemlerini oluşturur. Duygular olumsuzdur.

59 Ödün veren yöntem (Yöntem II) Bu yöntemde bir çatışma çıkıncaya olay büyümesin diye davranış görmezden gelinir ya da dayatmaya direnilmez. Karşı tarafın dediğini kabul eder ancak kaybettiğini hisseder ve mutsuz olur. Dikey bir ilişki vardır. Her istediğini elde eden tarafta iç denetim ve sorumluluk duygusu gelişmez. Dangalak,anlayışsız, bencil ve işbirliğinden yoksun olur. Sürekli kaybeden tarafta ötekine karşı olumsuz duygular oluşur ve güçle baş etme yöntemleri geliştirir

60 Kaybeden Yok Yöntemi Demokratik yöntem (Yöntem III) Her iki taraf birbirlerinin haklarına, gereksinimlerine saygı duyar. Çatışma durumunda her iki tarafa da uygun gelebilecek bir çözüme birlikte karar verip uygularlar. Hiç kimse kaybetmez, herkes kazanır ve mutlu olur. Eşit ve yatay bir ilişki vardır. Karşı tarafta saygı duyulduğu ve düşüncesine önem verildiği için Güven duygusu gelişir. Kimse kaybetmediği için nefretin yerini sevgi alır. Yakınlık oluşur. Demokratik bir yaşam felsefesi hayata geçirilmiş olur.

61  Kabul  İlişkide kişilerin eşitliğini sağlama  Etkin dinleme  Ben dili  Beyin fırtınası becerisi  Güç kullanılmayacağına güven

62 1. Sorunu tanımlama 2. Olası çözüm seçenekleri üretme 3. Seçenekleri değerlendirme 4. Seçeneklerden herkese en uygun olana karar verme 5. Kararın nasıl uygulanacağını belirleme 6. Çözümün başarısını değerlendirme

63  Kendini tanıma, duyguları fark etme  Herkesin eşit olduğunu kabul etme  İnsanları oldukları gibi kabul etme  Somut etki yok ise sorunu sahiplenmeme  Etkin dinleme  Rahatsızlıkları ben dili ile ifade etme  Çözümü ya da ne yapacağını söylememe  Çatışmalarda “KAZANAN KAYBEDEN YOK” yöntemini kullanma

64 İnsanlar da ülkelere benziyor sınırları var yüzölçümleri yasaları var bayrakları, ilkeleri. kimi dağlık bir arazidir, kimi kıraç, kimi bereketli… kimi dardır, kimi engin göz alabildiğine, kiminin sınırından, sıkı pasaport denetimiyle girilebilir

65 elini kolunu sallayarak girersin kiminden içeri. sonuçta ne küçümse insanları derim kızım ne de önemse gereğinden çok ama anlamaya çalış nedir sınırlarının varabileceği son nokta nedir ve ne kadar genişleyebilir yüzölçümleri… Ataol Behramoğlu

66 SEMA KÖSEOĞLU UZMAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN AİLE DANIŞMANI SİMURG KİŞİSEL GELİŞİM VE PSİKOLOJİK DANIŞMA MERKEZİ ZİGBURG CAD.NO:7/1 SELÇUK İZMİR


"SEMA KÖSEOĞLU UZMAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN AİLE ve ÇİFT TERAPİSTİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları