Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERAK-ÜL BEŞER TODUP SUNUMU. Öğretim Üyesi:DOÇ.DR.NİLAY ETİLER Begüm MURT Begüm MURT Etkin GÜRCAN Etkin GÜRCAN Gizem DURMAZ Gizem DURMAZ Mehmet SALICI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERAK-ÜL BEŞER TODUP SUNUMU. Öğretim Üyesi:DOÇ.DR.NİLAY ETİLER Begüm MURT Begüm MURT Etkin GÜRCAN Etkin GÜRCAN Gizem DURMAZ Gizem DURMAZ Mehmet SALICI."— Sunum transkripti:

1 MERAK-ÜL BEŞER TODUP SUNUMU

2 Öğretim Üyesi:DOÇ.DR.NİLAY ETİLER Begüm MURT Begüm MURT Etkin GÜRCAN Etkin GÜRCAN Gizem DURMAZ Gizem DURMAZ Mehmet SALICI Mehmet SALICI GRUPTAKİ KİŞİLER Hasret ERKMEN Hasret ERKMEN Yunus Emre VAROL Yunus Emre VAROL Hülya Nur SARMUSAK Hülya Nur SARMUSAK Hatice ÇOLAK Hatice ÇOLAK Lider öğrenci: Gökçe SAMANCIOĞLU

3 0-6 YAŞ ÇOCUKLARDA SAĞLIK VE SOSYOEKONOMİK DURUM ARASINDAKİ İLİŞKİ

4 AMAÇ İzmit merkeze bağlı Santral Sağlık Ocağı bölgesinde yaşayan 0-6 yaş grubu 25 adet çocuğun sağlık durumları ile sosyodemografik durumları arasındaki ilişkinin araştırılması İzmit merkeze bağlı Santral Sağlık Ocağı bölgesinde yaşayan 0-6 yaş grubu 25 adet çocuğun sağlık durumları ile sosyodemografik durumları arasındaki ilişkinin araştırılması

5 HAZIRLIK İlk oturumda kısa bir tanışmadan sonra konunun ne olacağı hakkında görüşler öne sürüldü. Bu görüşler üniversite öğrencilerinde obezite sorunu, doktorların sosyal yaşamı, doktorların hekimlik kimliğine bakış açısı ile ilgiliydi. İlk oturumda kısa bir tanışmadan sonra konunun ne olacağı hakkında görüşler öne sürüldü. Bu görüşler üniversite öğrencilerinde obezite sorunu, doktorların sosyal yaşamı, doktorların hekimlik kimliğine bakış açısı ile ilgiliydi.

6 Fakat yaptığımız görüş alışverişinden sonra araştırmanın yöntemi olarak diğer üniversitelerle bağlantıya geçilmesi gerektiği gibi kanılara vardığımız için bu görüşlerden vazgeçtik. İkinci oturumunda yeni konularla görüşmek üzere ayrıldık… Fakat yaptığımız görüş alışverişinden sonra araştırmanın yöntemi olarak diğer üniversitelerle bağlantıya geçilmesi gerektiği gibi kanılara vardığımız için bu görüşlerden vazgeçtik. İkinci oturumunda yeni konularla görüşmek üzere ayrıldık…

7 İkinci oturumda grubumuzun şu anki konusunda karar kıldık. Konumuzu belirledikten sonra araştırma yöntemlerini saptadık. İkinci oturumda grubumuzun şu anki konusunda karar kıldık. Konumuzu belirledikten sonra araştırma yöntemlerini saptadık.

8 YÖNTEM Çocukluk döneminde beslenme ve sağlık konusunda temel bilgileri çeşitli kaynaklardan okuduk. Çocukluk döneminde beslenme ve sağlık konusunda temel bilgileri çeşitli kaynaklardan okuduk. Çocuk ve ailesi ile ilgili bilgileri, hastalık ve beslenme ile bilgileri, içeren sorulardan oluşan bir anket hazırladık. Çocuk ve ailesi ile ilgili bilgileri, hastalık ve beslenme ile bilgileri, içeren sorulardan oluşan bir anket hazırladık. Anketin en son kısmında kişisel gözlemlerimizi not edebileceğimiz bir bölüm ayırdık. Anketin en son kısmında kişisel gözlemlerimizi not edebileceğimiz bir bölüm ayırdık.

9 Danışman Hocamız Dr. Nilay Etiler İzmit merkeze bağlı Santral Sağlık Ocağı ile görüşerek, bu anketimizi uygulayabileceğimiz uygun aileleri bulmak için bize ebelerle bir görüşme ayarladı. Bu görüşmede ikişer kişilik dört gruba ayrıldık. Danışman Hocamız Dr. Nilay Etiler İzmit merkeze bağlı Santral Sağlık Ocağı ile görüşerek, bu anketimizi uygulayabileceğimiz uygun aileleri bulmak için bize ebelerle bir görüşme ayarladı. Bu görüşmede ikişer kişilik dört gruba ayrıldık.

10 Her grup kendilerine yardımcı olacak ebe ile birlikte İzmit merkezin farklı bölgelerinde yer alan ailelerle tanışmaya gitti. İlk ziyaretimizde ailelerle tanışıp, araştırmamızın amacını onlarla paylaştık. Her grup kendilerine yardımcı olacak ebe ile birlikte İzmit merkezin farklı bölgelerinde yer alan ailelerle tanışmaya gitti. İlk ziyaretimizde ailelerle tanışıp, araştırmamızın amacını onlarla paylaştık. Bazı aileler tarafından ne yazık ki reddedildik.

11 Bizi kabul eden diğer ailelere ikinci ziyaretimizi gerçekleştirdik. Bu ziyaretimizde kişisel gözlemler yaparak bebekle ilgili genel bilgiler elde ettik. Son ziyaretimizde hazırladığımız anketleri uyguladık. Elimizdeki verileri tartışmak üzere bir araya geldik. Bizi kabul eden diğer ailelere ikinci ziyaretimizi gerçekleştirdik. Bu ziyaretimizde kişisel gözlemler yaparak bebekle ilgili genel bilgiler elde ettik. Son ziyaretimizde hazırladığımız anketleri uyguladık. Elimizdeki verileri tartışmak üzere bir araya geldik.

12 SONUÇLAR

13 TABLO 1 :ÇOCUKLARIN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ sayıyüzde Cinsiyeti Kız1456 Erkek1144 Yaş 0-1 yaş yaş 1466 Doğum şekli Sezeryan1040 normal1560

14 SayıYüzde Aşı kartı Var25100 yok0- Aşıları düzenli yapıldı mı Evet25100 hayır0-

15 TABLO 2:ÇOCUKLARIN BESLENME İLE İLGİLİ ÖZELLİKLERİ sayıYüzde Anne sütü yeterli mi? Evet21%84 Hayır4%16 Kaç ay anne sütü aldı? 0-64% % %68 Yeterli besin alıyor mu? Evet21%84 hayır4%16

16 TABLO.6:AİLENİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ SAYIYÜZDE Annenin yaşı % %40 Annenin öğrenim durumu İlköğretim ve altı14%56 Lise ve üstü11%44 Annenin çalışma durumu Evet4%16 Hayır21%84

17 TABLO 3:ÇOCUĞUN HASTALIK DURUMU sayıYüzde Doğuştan hastalık durumu Var3%12 yok22%88 Son 15 günde herhangi bir hastalık geçirdi mi? Oldu12%48 olmadı13%52 Son 15 günde ishal Oldu4%16 Olmadı21%84

18 Son 15 günde nezle Oldu8%32 olmadı17%68 Son 15 günde öksürük ve balgam Oldu7%28 olmadı18%72

19 TABLO.4: SOSYOEKONOMİK DURUM sayıyüzde Evdeki oda sayısı 25%20 310%40 48%32 52%8 Tuvalet durumu İçeride25%100 dışarıda0%0

20 Çocuğun oyun alanı Var17%68 yok8%32 Sağlık güvencesi Var24%96 Yok1%4

21 Evdeki kişi sayısı 38%32 411% %24 Toplam gelir TL15% TL4% üzeri TL6%28

22 Evdeki çocuk sayısı 110% %48 32%8 41%4

23 Ev kira mı Evet16%64 Hayır9%36 Isınma Soba12%48 Doğalgaz13%52

24 TABLO.5:ANNENİN DOĞURGANLIK ÖZELLİKLERİ SAYIYÜZDE Annenin gebelik sayısı 1-323%92 3 üzeri2%8 Annenin yaptığı doğum sayısı 110%40 212%48 32%8 41%4

25 Ölü doğum Var2%8 Yok23%92 Doğumdan sonra ölüm Var2%8 yok23%92

26

27 Yaptığımız araştırma sonucu çocuk sağlığı ve gelişimi üzerinde sosyoekonomik durumun etkisi olduğu gözlendi. Yaptığımız araştırma sonucu çocuk sağlığı ve gelişimi üzerinde sosyoekonomik durumun etkisi olduğu gözlendi.

28 Sosyoekonomik durumun sağlık üzerine olumsuz etkisini önlemek için Sağlık hizmetleri içinde iyileştirmeler yapılmalı ( beslenme eğitimi, gıda yardımı vs.) Sağlık hizmetleri içinde iyileştirmeler yapılmalı ( beslenme eğitimi, gıda yardımı vs.) İşsizliğe çözüm bulunmalı İşsizliğe çözüm bulunmalı Sağlık hizmetleri ücretsiz olup herkese ulaşabilmeli Sağlık hizmetleri ücretsiz olup herkese ulaşabilmeli

29 BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ


"MERAK-ÜL BEŞER TODUP SUNUMU. Öğretim Üyesi:DOÇ.DR.NİLAY ETİLER Begüm MURT Begüm MURT Etkin GÜRCAN Etkin GÜRCAN Gizem DURMAZ Gizem DURMAZ Mehmet SALICI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları