Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Postkonstrüktivizm 1930-1950. Sovyetler mimarisi uzmanlara göre iki dönemden oluşuyor; 1918 ve 1932 avangard mimari dönemi, sonra da Stalin neoklasisizmine.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Postkonstrüktivizm 1930-1950. Sovyetler mimarisi uzmanlara göre iki dönemden oluşuyor; 1918 ve 1932 avangard mimari dönemi, sonra da Stalin neoklasisizmine."— Sunum transkripti:

1 Postkonstrüktivizm

2 Sovyetler mimarisi uzmanlara göre iki dönemden oluşuyor; 1918 ve 1932 avangard mimari dönemi, sonra da Stalin neoklasisizmine dönüşüyor. Stalin mimarisi oldukça hızlı bitiyor ve Postkonstruktivizm’in yerine tipik Sovyet mimarlığı gelmiştir ve Sovyetler Birliği ayrılana kadar sürmüştür.

3 1930-yılında Stalinist mimari, muhafazakar monumentalızm bir biçim koydu.Stalin’in politikaları sonucunda hızlı bir kentleşme başlamıştır.Rusya’da 1930-yılları ortasında bazı yapıların dış görünüşü süslü ve zengin dekorasyonlu idi fakat hala Konstruktivizm’in temel özelliklerini taşıyordu.postkonstruktivizm ancak 1930lu yılların sonunda bir kıvama gelmiştir.

4 1934 yılında Mimarlar Akademisi açılıyor.Rusya’daki yetenekli genç resamlar, heykeltraşlar, mimarlar ve bilim adamları bir arada çalişmaya başlıyorlar. Stalin’in duzenlediği uluslar arası yarışmasında seçilen Meclis Binası’ndan (Sovyetler sarayı ) sonra Konsruktivizmden Postkonstruktivizme oldukca hızlı bir geçiş olmuştur. Postkonstruktivizm döneminde kurulan yapıların çoğu yarışmalar sonucunda kazanan projelerdir yılından itibaren her hangi bir konstruktivizm projesi kabul edilmiyordu.

5 Meclis Sarayı B.M. İofan 1937.

6 Meclis binası projesi avrupadaki en yuksek bina olacaktı. Hazreti İsa tapınağı’nın yerine temelini oluşturmaya başlamıştılar ve kuruluş hızlıca ilerliyordu ta ki Moskova’da daha da başarılı projeler ortaya çıkana kadar. Stalin’nin düzenlediği yarışmalara katılan projelerden sonra Meclis binası projesinin uygulanması tamamen durmuştur.

7 Hazreti İsa tapınağının ve Meclis Binası’nın boyut farklılığı

8 Stalinist mimari’nin ozellikleri; Toplum için kamu yapılarının,caddelerin ve meydanların yapılmasi Mimarliğin, heykeltraş ve resim sanatının SENTEZ olması Rus geleneksel süslemelerin işlenmesi Kolon başlıklarının kullanılması Çalışan insanlardan oluşan kompozisyon barelyeflerin yapılmasi Pozitife yonelik eserlerin yapılması İç mekanda mermer, tunç ve değerli ağacların kullanılması Abartılı tasarımın ve canlı dekorasyonun kullanılması

9 VDNHA ana meydanı Moskova 1954 halk dostluğu fıskiyesi

10 işçi ve kolhozcu kadın. Muhina

11 VDNHA ana giriş kapısı

12 Yabancı işler müdürlüğü binası

13 1945 yılında savaş henüz bitmeden, yıkılmış binaları yeniden inşa etmeye başlamış ve MİMARİ halkın onemli bir yaşam nesnesine dönüşmüştür. Mimari yapılar halka, tüm dünyanın en yakın zamanda düzeleceğine inanmalari için telkin olmalıydı yılından sonra Postmodernizm etkisini Riga,Taşkent, Kiev, Varşava, Kair, Baku, Aşhabat, Erevan, Brest, Sofya ve Batı Avrupa’daki şehirlerde gürebiliriz.

14 Varşava Kültür ve bilim sarayı L.Rudnev

15 Latvia Bilim Akademisi

16 Samara opera ve bale binası

17 Samara opera bale binasinin iç mekan görüntüsü.

18

19

20

21

22 Lev Nikolaeviç Rudnev

23 Lev Vladimir Rudnev(1-13 mart kasım 1956) Önemli Sovyet mimarı. Rudnev,Novgorod şehrinde Öğretmen ailesinde dünyaya gelmiş.Sant Petersburg’da İmperatorskaya Akademi’sinde resim ve mimarlik bolümünde okumuş ve aynı zamanda başarısı sayesinde farklı yarışmalara katılmıştır. Dolayısıyla 1915’te mimarlıkta uzman olmuştur. Şubat devriminden sonra Rudnev’in şehitler için yaptığı anıt, yarışmada kazanıyor.(1917) yılında »Lenproekt» (Lenin projesi) Atölyesinin yöneticisi oluyor. Burda konut evler, hastaneler,kulübler kuruyor ve su gemilerinin iç mekanlarını tasarlıyor. Rudnev,Moskova ve Leningrad’taki atölyelerinden,Ass, Lyalin, Zinovyev, Rojin ve Hryakov gibi mimarlarla ortak calışmalar yapmıştır.

24 Rudnev Dunya savaş’ından sonra Moskova, Leningrad, Staliningrad, Voronej ve Riga gibi yıkılmış şehirleri yeniden inşa etmek için cok gayret göstermiştir de Moskova Mimarlık Üniv. Leningrad Guzel Sanatlar Akademisinde Professör olmuş.Ayrıca SSSR deki Mimarlar Akademi’sinin hakiki üyesi naamını almış.

25 Mars cephesi Şehitler anıtı

26 RKKA Askeri Akademi binası 1939 Moskova

27 Hastane binası 1927

28 Genshtab Moskova

29 Varşova Kültür merkezi 1955

30 Rudnev cok sayıda büyük projeler yapmış fakat Moskova Devlet Üniversite binası (MGU) onun zirveye yükselmesınde önemli bir yere sahiptir. Üniversite’yi kurarken kurulmamış Meclis Binası’ndan esinlenmiştir.

31 Moskova Devlet Ünüversite’ si

32

33

34

35 MDÜ binasının yüksekliği 182 metredir Mimarlar; Rudnev, Çernışev, Abrosimov, Hryakov ve Nasonov. Yapım yılı Neoklasik ve yüksek rönesans tarzında yapılmıştır Yapımında binlerce mahkum, işçi olarak kullanılmıştır yılı Messeturma binası kurulmadan önce MDÜ binası 37 sene boyunca Avrupa’daki en yüksek bina olarak sayılmıştır. Betonarme ve çelik konstruksyonludur. Binada kırmızı tuğla,beton ve beyaz mermer kullanılmıştır 36 kat 167 hektarı kapsıyor Üniversite’nin ana binası 50 tane farklı fonksyonlu binalardan oluşması gerekirken, Rudnev tek bina olarak tasarlamıştır

36 MDB’da tüm fakulteler, kütüphaneler, rektorlük binaları, müzeler, konferans salonlar(1500 kişilik), kültür evleri kurulmuştur. Yan sektörlerinde ise yaşam alanları yani öğretmenler ve öğrenci evleri ve yurtları yerleşmiştir. MDB bir toplu yaşam alanı olarak tasarlandığı için; sinema, posta, alış veriş ve poliklinik gibi hizmet alanları da düşünülmüştür. Böylece bir öğrenci sene başında okula gelip sene sonuna kadar hiç dışarı çıkmadan yaşayabilirdi.

37

38

39

40

41

42

43

44 MDB ana kapısı

45

46

47

48

49

50

51

52

53 Teşekkür ederim Meerim Şarşenova Kaynakça; internet


"Postkonstrüktivizm 1930-1950. Sovyetler mimarisi uzmanlara göre iki dönemden oluşuyor; 1918 ve 1932 avangard mimari dönemi, sonra da Stalin neoklasisizmine." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları