Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi* Hazırlık 1.Sınıf 2.Sınıf Toplam Turizm ve Otel İşletmeciliği 52 45 86 183 Turizm ve Seyahat İşletmeciliği.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi* Hazırlık 1.Sınıf 2.Sınıf Toplam Turizm ve Otel İşletmeciliği 52 45 86 183 Turizm ve Seyahat İşletmeciliği."— Sunum transkripti:

1

2

3

4

5

6 2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi* Hazırlık 1.Sınıf 2.Sınıf Toplam Turizm ve Otel İşletmeciliği Turizm ve Seyahat İşletmeciliği Turizm Rehberliği İşletme Büro Yönetimi ve Sekreterlik Pazarlama Subtropik İklim Bitkileri Toplam * Eğitim - Öğretim yılı Güz dönemi itibarıyla

7 2.1.1 Eğitim Bölümler/Programlar 1. İktisadi ve İdari Programlar Bölümü  Turizm ve Otel İşletmeciliği  Turizm ve Seyahat İşletmeciliği  Turizm Rehberliği  İşletme  Pazarlama  Büro Yönetimi ve Sekreterlik 2. Teknik Programlar Bölümü  Subtropik İklim Bitkileri

8 Akademik Personel Sayıları

9

10

11

12 Hizmet Fiziki Altyapı: Anamur Meslek Yüksekokulu eğitim-öğretim faaliyetlerine Kalınören Eğitim Binası ve ME.Ü.Anamur Kültür Merkezinde sürdürmektedir. Ayrıca ilçemiz Ören beldesi sınırları içerisinde yaklaşık 100 dönüm arazi ise Üniversitemize yerleşke alanı olarak tahsis edilmiş olup, teslim aşamasındadır. A. Eğitim Binası  50 öğrenci kapasiteli 10 Derslik  1 adet Bilgisayar Laboratuvarı (16 Bilgisayarlı)  1 adet Çok Amaçlı Teknik Derslik  Kütüphane (1386 Kitap Kapasiteli)  Internet Salonu  500 kişi kapasiteli Kantin ve Yemekhane  Spor Alanı

13 B. ME.Ü. Anamur Kültür Merkezi Kültür Bakanlığı Anamur Kültür Merkezi, Kültür Bakanlığı, DPT ve Maliye Bakanlığı onayı ile Üniversitemize devredilmiştir. Bu bina sosyal ve kültürel faaliyetlere yönelik olarak kullanılmaktadır.  225 Kişilik Tiyatro ve Konferans Salonu  1 Adet Prova Salonu  Kulis  100 kişi kapasiteli Kokteyl Salonu  2 Adet Sergi Salonu  3 Adet Çalışma Salonu

14

15

16

17 2.3 GZFT Analizi (SWOT Analizi) Güçlü yanlarımız:  Konusunda uzman genç ve dinamik bir akademik kadro  Turizm programlarının misyonu gereği Turizm merkezlerine yakınlığı  İlçenin Subtropik İklim Bitkileri Programına uygun bir tarım bölgesi olması  Ülkede ağırlıklı Almanca Turizm eğitimi veren az sayıdaki okullardan biri  Çağdaş eğitimin gerektirdiği modern imkanlara sahip olmamız  Özel sektör-okul işbirliği  Sosyal Aktivitelerimiz  Subtropik iklim bitkilerinin yetiştirildiği merkezde olması

18 Zayıf yanlarımız:  Şehir merkezine en uzak ilçe olmamız  İlçenin sosyal ve kültürel bir yönden zayıf olması  Öğretim Elemanlarının mesleki ve sosyal gelişiminin maddi ve manevi olarak desteklenmemesi  Öğretim Elemanlarının maaş ve ders ücretlerinin düşük olması  MEB ve YÖK arasında yapılan protokolün yetersiz kalması  Eğitim Binasının fiziki imkanlarının yetersiz kalması  İlçede turizm ve üniversite bilincinin henüz oluşmaması  Bazı programlara öğrencilerin sınavsız sistemle geçişi  Anamur’da turizm işletmelerinin yetersizliği  İlçede sanayinin olmaması  Ülke genelinde özellikle de muz konusunda çalışma ve araştırmaların yetersiz olması  Subtropik İklim Bitkileri programına ait uygulama ve araştırma alanının bulunmaması

19 Fırsatlar:  Anamur ilçesinin turizm bakımından doğal ve kültürel zenginliklere sahip olması  Üniversitemizin ilçede sahip olduğu 100 dönümlük arazi  ME.Ü. Anamur Kültür Merkezinin yüksekokulumuzda olması  Özel sektörle yürütülen pozitif ilişkiler  Mezunlarımıza sektörde kariyer imkanı tanınması  Öğretim elemanı ve öğrenci değişim projeleri  Subtropik İklim Bitkileri programının Türkiye’de tek program olması  Anamur ilçesi; uygun iklim, toprak ve topografya açısından Subtropik ve tropik meyvelerin üretim üssü olabilir  Üniversitemizin ilçede sahip olduğu 100 dönümlük arazi üzerinde uygulama, araştırma ve üretim yapabilir  Muz ve çileğin dışında alternatif bir çok egzotik meyve yetiştiriciliği yapılabilir. Bu yolla üreticilere alternatif bitki desenleri sunularak ilçeye ekonomik anlamda artı bir değer kazandırılabilir

20 Tehditler:  Sınavsız gelen öğrencilerin eğitimlerde zayıf kalması  Öğretim elemanlarının mesleki ve sosyal yönden gelişimlerinde yaşanan zorluklar  Kadro kısıtlamaları

21 2.4.Varsayımlar  Mesleki becerinin geliştirilebilmesi için bir uygulama acentasının kurulması ve bu acenta vasıtasıyla okula gelir yaratılması  Mesleki becerinin geliştirilebilmesi için bir uygulama oteli yaptırılması ve bu otel vasıtasıyla okula gelir yaratılması  Yüksekokulumuz öğrencileri için kredi yurtlar kurumu bünyesinde bir yurt kurulması  Subtropik İklim Bitkileri programında verilen eğitimin daha da pekiştirilmesi amacıyla muz, çilek, sebze ve tropik meyve seralarının yaptırılması

22 3. Stratejik Plan 3.1.Misyon Sürekli değişim ve gelişim ilkesiyle, gelişen dış çevre koşullarına karşı ülke ve dünya koşullarına uyum sağlayan, okul sanayi işbirliği içerisinde sektörün istediği nitelikte ara eleman yetiştirmek. Atatürk İlke ve Devrimlerine sahip çıkan,çağdaş,demokrat ve laik öğrenciler yetiştirmek. 3.2.Vizyon Türkiye’de ve bölgede turizm sektörüne nitelikli eleman yetiştiren öncü ve etkin eğitim kurumlarından biri olmak, Hızlı gelişen teknolojiyi takip etmek, Eğitimde Toplam Kaliteyi yakalamak, Özgür ve objektif bilimin öncülünde sorgulayan, düşünen ve kendini sürekli yenileyen kuşaklar yetiştirmek

23 3.3. Değerler – İlkeler  Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı  Yenilikçi  Çağdaş  Analitik düşünme yeteneğine sahip  Dinamik  Şeffaf  Toplumsal Sorumluluk bilinci oluşmuş  İdealist  Objektif  Duyarlı  Hoşgörülü  Dürüst

24 3.4. Stratejik Amaçlar ve Hedefler Stratejik Amaç - 1  Nitelikli ara işgücü yetiştirmek Stratejik Faaliyetler  Programın teknik imkanlarını arttırmak  Ülkede ve bölgedeki mesleki birliklerle ilişkileri geliştirmek  Öğretim elemanlarının akademik ve mesleki yönden gelişimlerini desteklemek

25 Stratejik Amaç – 2  Ülkede söz sahibi ve bölgesinde turizm alanında lider bir eğitim kurumu olmak Stratejik Faaliyetler  Okulun teknik imkanlarını arttırmak  Yerel yönetimle işbirliğini artırmak  Geçmiş yıllardaki mezun öğrencilerimizle sürekli irtibat kurmak

26 Stratejik Amaç – 3  Alanında uzman, eğitim kalitesi yüksek ve ÖSS’de öncelikli tercih edilen bir okul olmak Stratejik Faaliyetler  Okulun reklam ve tanıtımında interneti etkin bir şekilde kullanmak  Okulun teknik imkanlarını arttırmak  Yerel yönetimle işbirliği yaparak ilçede öğrencilere sağlanan imkanları artırmak  Yerli ve yabancı eğitim kurumlarının eğitimlerini sürekli takip etmek  Geçmiş yıllardaki mezun öğrencilerimizle sürekli irtibat kurmak

27 4.İzleme ve Değerlendirme 4.1.Performans Göstergeleri Oluşturulması  Yüksekokulumuzun 2005 yılında Leonardo Da Vinci A Tipi Hareketlilik Projesi kapsamında “Turizm sektöründe teknoloji kullanımı” konulu projesinin kabulu ve AB fonundan desteklenerek, yararlanıcıların İngiltere’de turizm alanında bir eğitim kurumunu ziyaret etmişlerdir.  Yüksekokulumuz ilçemize en yakın turizm merkezi olan Alanya ilçesinde ALTİD (Alanya Turizm İşletmecileri Derneği) ile sürekli işbirliği içerisindedir.  Mezunlarımızın başta Akdeniz sahil şeridi olmak üzere ülkenin birçok bölgesinde mesleklerini icra etmektedirler.  Yüksekokulumuz üniversitemizin THY ile yapmış olduğu protokol ile Uluslar arası Havayolu Biletçiliği konusunda “Temel Satış Eğitimi” ve “Galileo Otomasyon Sistemi” sertifikasyon eğitimi verilmektedir.

28  Turizm Rehberliği Programının 1998 yılından beri her yıl 36 günlük Türkiye gezisi organizasyonu düzenlemekte ve şu ana kadar 42 mezun öğrencimiz Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan Profesyonel Turist Rehberi Kokartı almayı hak kazanmışlardır.  AB Leonardo Da Vinci A Tipi Hareketlilik Projesi kapsamında “Turizm Sektöründe Teknoloji Kullanımı” adlı Proje ile 2 Öğretim elemanımız İngiltere Lancester Morecambe College eğitimcileri ile karşılıklı değişim programı gerçekleştirmişlerdir.  Yüksekokulumuzu sektörlerdeki, teknolojik gelişmeleri sürekli takip amacıyla özel bilgi işlem firmaları ile işbirliği ininde sertifikalı eğitimler verilmektedir.  Yüksekokulumuz bünyesinde her yıl okulumuz öğrencilerine ve yerel halka Ankara Sistemim Grup şirketiyle koordineli olarak İSO Kalite Yönetimi konusunda “İç Denetçi” sertifikası verilmektedir.  Subtropik İklim Bitkileri Programı için sertifikasyon kuruluşlarıyla işbirliği içinde özellikle 2. sınıfın 2.döneminde EUREPGAP ve ORGANİK TARIM sertifika programları düzenlenmektedir


"2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi* Hazırlık 1.Sınıf 2.Sınıf Toplam Turizm ve Otel İşletmeciliği 52 45 86 183 Turizm ve Seyahat İşletmeciliği." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları