Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

FORMULA MI? SAĞLIK MI?. Philip Morris firmasının 1993 yılında yaptırdığı pazar araştırmasının raporu Formula-1 yarışlarının Marlboro reklamı için nasıl.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "FORMULA MI? SAĞLIK MI?. Philip Morris firmasının 1993 yılında yaptırdığı pazar araştırmasının raporu Formula-1 yarışlarının Marlboro reklamı için nasıl."— Sunum transkripti:

1 FORMULA MI? SAĞLIK MI?

2 Philip Morris firmasının 1993 yılında yaptırdığı pazar araştırmasının raporu Formula-1 yarışlarının Marlboro reklamı için nasıl yararlı olduğunu açıkça ortaya koyuyor

3 Döküman No: 2500156422

4

5

6 Formula-1 Marlboro için bulunmaz bir pazarlama aracıdır Reklam yasağı olan pazarlar için hayati önem taşır

7

8 Sigara endüstrisinin 4207 sayılı yasayı yok etme çalışmaları 1) Amerikan lobi heyetinin meclise getirilmesi 2) Anayasa mahkemesine başvuru 3) Spor Bakanına Formula-1 için başvuru 4) Turizm bakanına Formula-1 için başvuru 5) Adalet komisyonuna Formula-1 yarışlarının reklam dışı bırakılması başvurusu

9 Politikacıların Sigara Endüstrisi ile İlişkileri  Kültür Bakanlığının TBMM’ni PM’e tadil ettirmesi TEKEL’den sorumlu devlet bakanının akrabalarının PM ağında şirket sahibi olması Özelleştirmeden sorumlu devlet bakanının sigara firması gençlik programını desteklemesi Adalet, Gençlik-spor, İçişleri, Turizm bakanlığının Formula-1 yarışını reklam yasağı dışında tutulma konusunda görüş bildirmesi

10 SAV 1: SİGARA REKLAMLARININ YASAKLANMASI TÜRKİYE’DE SİGARA İÇMEYİ ARTTIRDI

11 CEVAP :1 Emerson Foote ( tütün firmalarının 20 milyon dolarını yönlendiren eski reklamcı): Sigara firmaları büyük bir beceri ile sigara reklamlarının toplam satışlarla ilişkisi olmadığını iddia eder. Bu tam bir saçmalıkdır. Firmalar da saçmalık olduğunu bilir. Bütün diğer ürünlerin satışını arttıran bir işlev olan reklamın bir mucize eseri olarak tütün ürünleri üzerinde etkin olmadığı görüşü beni hep eğlendirmiştir.

12 CEVAP 2: Dünya Bankası Önerilerilerine Göre Yapılması Gerekenler Sigaranın zararlı etkilerine karşı önlemler alınmalı Reklam yasağı, gençlerin korunması, fiyat politikaları

13 Türkiye’de sigara içme oranları 7.sınıf10.sınıf 1996 % 4.5% 28 1998% 2.1% 16 1999%0.9% 14 2000 öğrenci 17 il, 34 ilçe Hacettepe Tıp Fakültesi Halk Sağlığı ABD CEVAP 3: Sigara reklam yasağı 1996

14 TÜRKİYE SİGARA TÜKETİMİ MİLYAR ADET 198254.0011993 85.006 198363.4021994 96.438 1984 62.9561995 95. 117 1985 63.3101996 98.671 1986 65.4581997 101.242 1987 71.9001998 108.683 1988 68.781999 117.984 1990 76.5402000 117.761 1991 76.6602001 111.132 1992 78.938 CEVAP:4

15 Rothmans’dan C Von Maerestetten 1990: Kimse büyük bir çeki sadece içinde sıcak mutlu duygular yaratsın diye vermez.

16 SAV:2 FORMULA-1 TÜRKİYE’YE GELİR SAĞLAYACAK TÜRKİYE’Yİ TANITACAK

17 CEVAP : -TÜRKİYE YABANCI SİGARA MARKALARI İLE Mİ TANITILIR? -TÜRKİYE’NİN TARİHİ VE DOĞAL GÜZELLİKLERİNİ ANLATMAK DURURKEN TANITIMI DA YABANCILARA BIRAKALIM? -NEDEN TIBBİ VE BİLİMSEL KONGRE TURİZMİ YAPILMIYOR ? - 15000 KİŞİLİK KONGRELERİ TÜRKİYE KAÇIRIYOR -TÜRKİYE’NİN PİST YAPACAK PARASI MI VAR? -VARSA DEPREM HASARLI VİYADÜKLER KÖPRÜLER NEDEN TAMİR EDİLMİYOR ?


"FORMULA MI? SAĞLIK MI?. Philip Morris firmasının 1993 yılında yaptırdığı pazar araştırmasının raporu Formula-1 yarışlarının Marlboro reklamı için nasıl." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları