Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

The US –Fulbright LSUHSC – Ege Experience You are cordially invited to a bilingual presentation by Dr. Juzar Ali US -Fulbright LSUHSC- Ege Scholar Awardee.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "The US –Fulbright LSUHSC – Ege Experience You are cordially invited to a bilingual presentation by Dr. Juzar Ali US -Fulbright LSUHSC- Ege Scholar Awardee."— Sunum transkripti:

1 The US –Fulbright LSUHSC – Ege Experience You are cordially invited to a bilingual presentation by Dr. Juzar Ali US -Fulbright LSUHSC- Ege Scholar Awardee Date: Friday 20 th April 2007 Time : pm-1.15 pm Place: Conference Hall Auditorium Chest Dept. Ege University Hospital Bornova, Izmir ABD –Fulbright LSUHSC – Ege Deneyimi Dr. Juzar Ali tarafından yapılacak olan iki dildeki sunuma davetlisiniz US -Fulbright LSUHSC- Ege Burslu Değişim Programı Tarih: 20 Nisan 2007 Saat : Yer: Göğüs hastalıkları Dersanesi Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları ABD Bornova, Izmir

2 The US Fulbright Scholar Award LSUHSC-EGE Experience JUZAR ALI M.D., FRCP, FCCP © *(Russell C. Klein M.D. LSU ALUMNI Professor of Medicine) *Vice Chair (Clinical) Department of Medicine *Director: LSU Chest & LSU-Wetmore TB Clinics Faculty : Section of Pulmonary & Critical Care Medicine Louisiana State University Health Sciences Center 1901 Perdido Street, MEB Suite 3205 New Orleans, LA ABD –Fulbright LSUHSC – Ege Deneyimi

3 US-FULBRIGHT ALUMNI INITIATIVE AWARD 2007 BASIS: US-FULBRIGHT LECTURING SCHOLAR AWARDEE 2002

4 The US Fulbright Program Administered by the Council for International Exchange of Scholars ( CIES) Proposed by Senator Fulbright in 1945 Approved as law in 1946 Over 180 million dollars budget ABD –Fulbright Programı Uluslararası Değişim Programı Konseyi (CIES) tarafından düzenleniyor Senator Fulbright tarafından 1945 ’de önerilmiş, 1946 da kanun olarak kabul edilmiş 180 million dollars üzerinde bütçe

5 The Fulbright program Multi-level Scholar program Students/Teachers program Fellowships Language and cultural exchanges Her seviyeden Burslu değişim programı Öğrenciler/Öğretmenler Asistanlar Dil ve kültürel açıdan da değişim ABD –Fulbright Programı

6 Still holds true after 50 years “International education exchange is the most significant current project designed to continue the process of humanizing mankind to the point, we hope that nations can learn to live in peace” (JW Fulbright) 50 yıl sonra bile doğru Uluslararası eğitim değişimi, insanlığı insancıllaştırma sürecini devam ettiren şu anki en geçerli proje, ümit ediyoruz ki milliyetler barış içinde yaşamayı öğrenebilir (JW Fulbright)

7 The extent and the impact Since its inception about 279,500 participants at all levels, “ chosen for their academic merit and leadership potential” have been given the opportunity to exchange ideas and contribute to finding solutions to shared issues Yaygınlığı ve Etkisi Kurulması ile birlikte her seviyeden 279,500 “ akademik özellikleri ve liderlik pot ansiyelleri nedeniyle seçilen ” katılımcıya, fikir değişimi yapabilmeleri ve ortak konulara çözüm bulma fırsatı verilmiştir

8 My story and perspective Born in India, who migrated to Pakistan upon its independence Pakistan Immigrant to US Naturalized US citizen Here now, representing the USA as a Fulbright scholar to Turkey 2002,2007 Benim Hikayem ve Bakış Açım Hindistan’da Müslüman bir ailede doğmuş ve bağımsızlığından sonra Hindistan’a göç etmiş Pakistan ABD ABD vatandaşı Burada ABD Fulbright burslu akademisyeni

9 First tenure 2002 US FULBRIGHT Scholar Lecturing award ( Feb 2002 to June 2002 ) **MD awardee from LSUHSC, New Orleans to Ege University SOM Chest Department, Izmir ** not typical

10 My personal goal Change perception Create Goodwill Exchange ideas Learn from others Teach and educate…maybe Kişisel Amacım Bakış açısını değiştirmek İyi niyet yaratmak Fikir değişimi yapabilmek Diğerlerinden öğrenmek Öğretmek ve eğitmek … belki

11 Why Ege Univ,Turkey? Close clinical compatibility of institutions Common topics Main Clinical Interest: Medical Student Resident education & Personal preference Neden Ege Ü niv ersitesi,T ürkiye ? Kurumların yakın uyumu Ortak konular Temel Klinik Amaç : Tıp öğrencileri Asistan Eğitimi & Kişisel tercih

12 Limitations and obstacles Language, but……. Logistics Accepting biases Time /schedule commitments Beyond us…….the unexpected Kısıtlamalar ve Engeller Lisan, fakat ……. Lojistik Önyargıları kabul etmek Zaman / program Beklenmeyen

13 PERSONAL, PROFESSIONAL, INSTITUTIONAL AND NATIONAL DISASTERS

14 The second Fulbright tenure 2 nd tenure April 2007 Fulbright Alumni Initiative Award Collaboration at institutional level and Faculty exchange İkinci Fulbright İkinci Nisan 2007 Fulbright Alumni Initiative Ödülü Klinikler düzeyinde işbirliği ve Fakülte Değişim Programı

15 Fulbright program 2 nd tenure Fulbright Alumni Initiative Award Two faculty visiting Ege ( Prof. Warren Summer in June 2007 ) Two faculty visiting LSUHSC ( Dr Abdullah Sayiner and Dr.Nesrin Mogulkoc) Exchange of multilingual teaching material Reinforce goodwill and re- establish /renew connections İkinci Fulbright Fulbright Alumni Initiative Ödülü İki Ege Ünv konuğu ( Prof. Warren Summer, 2007) İki LSUHSC konuğu ( Dr Abdullah Sayiner and Dr.Nesrin Mogulkoc) Birçok dilde hazırlanmış öğretim seti materyalleri İyi niyet Yeni bağlantılar sağlama/ yaratma

16 Specific Design of overall program First tenure: Feb –June 02 Didactic Student Teaching Workshops Small group discussions Case presentation and collect clinical material Assist in test taking Clinical Reviews and faculty discussion Tüm Programın İçeriği İlk Değişim : Şubat – Haziran 02 Didaktik öğrenci eğitimi Yuvarlak masa toplantıları Küçük grup tartışmaları Olgu sunumları ve klinik materyal toplama Klinik Derlemeler ve tartışmalar

17 Not Limited to….. Also establish contact with other hospitals, professionals in the area eg. Dokuz Eylul Univ. Hosp Tepecik Hospital Sadece EGE ünv. İle sınırlı değil ….. Aynı zamanda bölgedeki diğer hastanelerle iletişim kurma Dokuz Eylul Univ. Tepecik Göğüs Hast.

18 Looking ahead Potential research Example: TB, LTBI Signal transduction, zeta chains, arginase and iNOS ( Dr. Carol Mason, Dr. AZea and Drs. NM and JA ) Further faculty/student/residents exchange Joint Teaching programs Araştırma Konuları Örnekler : TB, LTBI Si nyal Transdüksiyonu, zeta zincirleri, argina z ve iNOS ( Dr. Carol Mason, Dr. AZea and Drs. NM and JA ) İleride öğretim üyesi / öğrenci / asistan değişimi Ortak öğretim programları İleride …..

19 Specific examples 1a Case presentation in brief A 24 year old male, smoker and history of substance abuse, admitted with hemoptysis and chest pain after a recent physical altercation with the police Olgu sunumları 24 yaşında erkek, s igara ve nadde bağımlısı Hemoptizi Göğüs ağrısı

20 Chest X-ray

21 Chest CT

22 Radiological differential Abscess Lung cancer TB and mycoses Bronchial cysts Necrotizing Pneumonia Or….. Radiolo jik ayırıcı tanı Abs e AC Ca TB ve fungal inf. Bronşiyal Kist Ne k rotiz an pnömoni Ya da..

23 Diagnosis - Tanı Primary Traumatic Pulmonary Pseudo-cyst ( TPP ) Primer Travmatik Pulmoner Psödokist ( TPP )

24 Discussion -Tartışma Up to 50% of TPP’s are evident on CXR on the day of the event because it is thought that the parenchymal contusion hides the pseudo-cyst for 8-10 days until the contusion has time to resolve. It is also associated with, most often, hemothorax, pneumothorax, and rib fractures, depending on the severity of trauma. The relationship of severity of chest trauma to the size of the pseudo-cyst, is as follows: > 4cm are seen in patients with multiple injuries requiring mechanical ventilation and usually have bilateral pulmonary contusions; < 4 cm were observed to have unilateral (lobar) contusions and minimal respiratory involvement. These lesions effect the lower lobes; present on CT Scan as oval cavitary lesions with air-fluid levels surrounded by areas of lung contusion. Resolution can occur at 16 weeks with conservative watch/see approach, i.e. self- limited. TPP lerin % 50 ‘si olay günü ac grafisinde görülebiliyor, parankimal kontüzyonun psödokisti, kontüzyonun rezolüsyonu sonrasına kadar (8-10 gün) sakladığı düşünülüyor.Travmanın ciddiyeti ile paralel olarak hemotoraks, pnömotoraks, kot fraktürleri ile birlikte olabilir. > 4 cm olanlar  MV gerektiren multipl travmalar ile ortaya çıkıyor, bilateral kontüzyon, <4 cm olanlar tek taraflı kontüzyonlarda ve minimal etkilenmde görülüyor. Alt loblarda, oval kaviter lezyonlar şeklinde ( hava-sıvı seviyesi içeren) ve kontüzyon alanı ile sınırlı Rezolüsyon 16 haftada, konservatif izlem ile.

25 Rx modalities Journal of Trauma 2003 April; 54(4): Only indicated if one of the following: – Significant bleeding/hemoptysis → Lobectomy – Pneumothorax → Chest thoracostomy tube – Super-Infection can be as high as 38% (Journal of Trauma October 1989; 29(10): ) : < 2 cm Antimicrobial therapy 2-6 cm Percutaneous drainage > 6 cm Surgical resection Journal of Trauma 2003 April; 54(4): Sadece aşağıdaki durumlar varsa endikasyonu vardır: –Ciddi kanama/ hemoptizi → Lobe ktomi –Pnömotoraks → Göğüs Tüpü –Süperinfeksiyon sık 38% (Journal of Trauma October 1989; 29(10): ) : < 2 cm antimikrobial terdavi 2-6 cm perkutan drenaj > 6 cm Cerrahi rezeksiyon

26 Specific example 1b Case presentation in brief A 59 year old woman, smoker, with history of seizure disorder admitted with lower right sided chest pain and signs of consolidation RLL 59 yaşında bayan, s igara öyküsü var, titreme ve sağ göğüs ağrısı sağ alt lobda pnömoni bulguları ile başvuruyor Olgu Sunumu

27 Chest X-ray

28 Chest CT

29 Diagnosis -Tanı Chronic aspiration and lipoid pneumonia Based on BAL findings and transbronchial biopsy Kronik aspirasyon ve lipoid pnömoni BAL bulguları ve TBB bulgularına göre

30 Discussion -Tartışma BAL cellularity is enhanced and the differential reveals increases in lymphocytes, eosinophils, and macrophages. However, the most important diagnostic finding is the presence of large numbers of lipid- laden macrophages, which is suggestive of chronic aspiration or lipoid pneumonia Lipid macrophage ratio Distinguish between Exogenous and endogenous lipoid pneumonia BAL hücre dağılımı değişiyor, lenfosit, eozinofil ve makrofajlarda artış. En önemli bulgu, kronik aspirasyon ve lupoid pnömoniyi düşündüren lipid yüklü makrofajlar Lipid makrofaj oranı Egzojen ve endojen lipoid pnömoniyi ayırabilir

31 Can act as a nidus for rapidly growing atypical mycobacterial disease, the mechanism not established. (JAMA. August 1978; 240(6): ) Can be differentiated into acute vs. chronic forms via Chest CT: acute pleural effusion and chronic mass-like pulmonary lesion; both forms can show variable findings of consolidation, lower lobe involvement, ground glass opacities, fat attenuation. (Journal of Thoracic Imaging. October 2003; 18(4): ) Hızlı üreyen atipik mikroorganzimalar için bir odak olabilir, mekanizma tam açıklanamamış BT bulguları ile akut ve kronik form olarak ayrılabilir Akut plevral effüzyon ve kronik kitle benzeri pulmoner lezyon, her iki form da değişik konsolidasyonlar, alt lob tutuluşu ve buzlu cam dansiteleri ve yağ dansitesi gösterebilir

32 Complications -Komplikasyonlar Including super-infection with M. Chelonei, M. fortuitum, cryptococcus neoformans Hypercalcemia, an unusual complication of a granulomatous response. Bronchio-alveolar carcinoma can develop in pre-existing exogenous lipoid pneumonia. (Archives in Internal Medicine. March 1994; 154 (6): ) M. Chelonei, M. fortuitum, cryptococcus neoformans ile Süperinfeksiyon H iperkalsemi, granülomatöz cevabın bir yanıtı Daha önce egzojen lipoid pnömonisi olan olgularda bronkoalveolaer karsinom gelişimi (Archives in Internal Medicine. March 1994; 154 (6): )

33 Specific example 3 Small Group teaching and discussion Topics Case based studies Chest Radiology Quizzes and Interactive* Bedside discussion * language limitation

34 Example 4 Conferences -Konferanslar Case presentations Journal Clubs Interdisciplinary meetings Olgu sunumları Makale sunumları Multidisipliner toplantılar

35 The Mix -Karışım Material and methods: same Style : different Environ: different Practice Patterns: variable Emphasis : may be different Focus: may be different End Result: Goals same Materyal ve metod aynı Tipi: Farklı Çevre : Farklı Pratik Paternleri: Değişken Etki: Farklı olabilir Odak: Farklı olabilir Sonuç: Amaçlar aynı

36 This is not just about visiting, giving talks and be escorted around… Deeper personal and professional interaction Commitment of time and investment of energy Daha sıkı kişisel ve mesleksel interaksiyon Zamanın ve enerjinin değerlendirilmesi

37 Looking Ahead…. Student exchange Trainees exchange Faculty collaboration Academic interaction Ground work for research base: bench, clinical and translational İleride …. Öğrenci değişimi Deneyim değişimi Fakülte işbirliği Akademik interaksiyon Araştırma bazında işbirliği : Temel, klinik

38 Translational Research at LSU** The role of Arginase and inducible nitric oxide synthase (iNOS) in M.Tuberculosis growth – induced suppression Arnold H. Zea, PhD. Juzar Ali, MD Carol Mason. MD Stanley S. Scott Cancer Center / Section of Pulm and CC Medicine Louisiana State University Health Science Center **And maybe a collaboration with Ege Univ

39 20%8% 56% 82% 5% 3% 81% 2% 8%  PTB PPD + PPD - MFI:5.3 MFI:30.6 MFI:33.5

40 B

41 HYPOTHESIS Mycobacterium tuberculosis (Mtb) induces arginase which competes with iNOS for L-arginine availability that in turn impairs T cell immune response. Blocking arginase or IFN  inhibition can reverse T cell functions improving the immune-response and the clinical outcome of patients with TB.

42 OK… All this sounds good but where is the meat…. Support and commitment OK… Bütün bunlar kulağa hoş geliyor ama Destek ve sorumluluk

43 Support by and of…. The Fulbright Award The Administration Support of the Chancellors/Rector Head of Departments and Sections Faculty Personal /Family Destekler The Fulbright Ödülü Uygulama Rektörlük desteği Bölüm başkanı desteği Fakülte Kişisel/aile

44 Ailment of today’s medicine, notwithstanding Cynicism Mediocrity Lack of passion Infrequent cries of “Eureka..Eureka” Decreased emphasis on clinical skills Overemphasis at times, on the business model

45 Is it worth it? YES The Clinical/patient /people /research issues remain the same The obstacles are typical though topical It is all about Medicine and academic learning, training and education Değer mi? EVET Klinik/hasta/insanlar/ araştırma konuları aynı Engeller tipik Tamamı tıpla ilgili, akademik öğrenme, eğitim

46 What has this taught me? Broadened my perspective Increased my passion Improve my knowledge Become more educated Enhance my professionalism Make more friends Bana Ne Öğretti? Perspektifimi genişletti Hırsımı artırdı Bilgimi artırdı Daha bilgili oldum Profesyonelliğimi değiştirdi Daha çok arkadaşım var

47 Turkey : Another home Inshallah, Maashallah “Merhaba”, “tamam” Ayran/ C,ay The “Nazar” Eye The cradle of multiple civilizations/cultures/ religions/faiths/beliefs/ way of life…. The “manzara” Turkey : Diğer Evim

48

49 And, of course, it was not all work 2002 Ve elbette sadece İş değildi….

50 2007

51 The Fulbright Experience can work In the field of Medicine Given the individual and family commitment of time, energy and resources and thanks to… Participating Academic Institutions

52 A truly rewarding experience My thanks to Hon. Rector Prof Dr. Ulku Bay ı nd ı r Prof Dr. T ü lin Aysan Prof Dr. Nesrin Mo ğ ulko ç Prof Dr. Abdullah Say ı ner And Other Hon. Faculty Staff/Residents /Students and patients at Ege University SOM /Chest Dept. Bornova, Izmir, Turkey Gerçekten Ödüllendirici Bir Deneyim TEŞEKKÜRLER

53 And my thanks and acknowledgement to Dr. Larry Hollier, Chancellor and Dean, LSUHSC, New Orleans Office of the Dean. LSUHSC Dr. Charles Sanders, Chairman of Medicine Dr. Steve Nelson, Chief of Section of Pulm/CC Faculty/Colleagues at the Section of Pulm/CC,LSUHSC

54 And above all To the Medical Students who drive this passion, and make it enjoyable. To my wife and family who support these endeavors at home, outside the home, within the box and “outside the box”.

55 Salaams and Thanks April Juzar Ali Contact: TEŞEKKÜRLER


"The US –Fulbright LSUHSC – Ege Experience You are cordially invited to a bilingual presentation by Dr. Juzar Ali US -Fulbright LSUHSC- Ege Scholar Awardee." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları