Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hazırlayan: Yasin Tunç A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hazırlayan: Yasin Tunç A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison."— Sunum transkripti:

1 Hazırlayan: Yasin Tunç A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison

2  Ondokuzuncu yüzyılın sonlarında başlayan ve günümüze kadar devam eden hızlı sanayileşme, teknolojik “gelişme,” hızlı kentleşme, nüfus artışı gibi olgular doğal olarak diğer disiplinlerde olduğu gibi mimarlık alanında ve mimari paradigmada da değişimlere sebep oldu.  Yirminci yüzılın başlarında zirveye ulaşan ve kaynağını Batı Aydınlanma felsefesinden alan modernite düşüncesi mimarlıkta da yerini aldı.

3  Modernite sadece yapısal ya da biçimsel değişimler değil aynı zamanda zihinsel değişimler ve dönüşümler de içeriyordu.  Böyle olunca, mimarlık da yaşanan sosyal, politik ve ekonomik değişim ve dönüşümlerin etkisi altında kaldı.  İnsan-zaman-mekan-çevre ilişkisi moderniteyle yeni bir boyut kazandı.

4  Bu ilişki gittikçe daha pragmatik, daha fonksiyonel özellikler kazandı.  Curtis’e göre (1996), modern mimarinin tanımlanmasında çok az fikir birliği olsa da, aşağıdaki noktalar modern mimarinin ortaya çıkış argumanları olabilir: “Modern mimari...doğrudan yeni yapı araçlarına [demir, çelik, cam] dayanmalıdır ve işlevsel zaruretlere göre düzenlenmelidir.” (sf.10)

5  Ve “modern mimari modeller tarihsel araçlardan arındırılmalıdr; modern mimarinin anlamı [içeriği] özellikle modern mitlerle ve deneyimlerle uyumlu olmalıdır;ahlak anlayışı insan gelişimini belirtmelidir; ilkeleri, insan yaşamından ve makine kültüründen doğan bazı eşsiz durumlara uygulanabilir olmalıdır.” (sf.10-11).

6 Dolayısıyla modern mimarinin şu özellikleri dikkat çekmektedir:  Üslupta basitleşme,  Daha az estetik görünüş, daha çok fonksiyonel özellik,  Makine kültürünün egemenliği,  Yeni araçların (demir, çelik gibi) yapılara hakim olması...

7 Bazı örnekler:  e e   examples-modern-architecture.html examples-modern-architecture.html  sites/sites/midwest-region/robie- house.html?gclid=CMeT3qSej6QCFYXV5wod93l8I A sites/sites/midwest-region/robie- house.html?gclid=CMeT3qSej6QCFYXV5wod93l8I A  iation---Airports/Completed-Projects/istnbul- ataturk-international-airport.aspx iation---Airports/Completed-Projects/istnbul- ataturk-international-airport.aspx

8 Figure 1. Ataturk Cultural Center Istanbul Ataturk culture center [Photograph]. (2007). Retrieved October 13, 2010, from: Reprinted with permission of the author.

9 Figure 2. Maslak financial district Istanbul Kara, S. (2008). Maslak financial district Istanbul [Photograph]. Retrieved October 13, 2010, from: Reprinted with permission of the author.

10 Curtis, W.J.R. (1996). Modern architecture since New York: Phaidon Press Inc.


"Hazırlayan: Yasin Tunç A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları