Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BİLGİLENDİRME TOPLANTISI - 2012 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BİLGİLENDİRME TOPLANTISI - 2012 1."— Sunum transkripti:

1 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

2 MÜDEK SÜRECİ 2

3 MÜDEK NEDİR? Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK), farklı disiplinlerdeki mühendislik eğitim programları için – akreditasyon, – değerlendirme ve – bilgilendirme çalışmaları yaparak Türkiye’de mühendislik eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak amacıyla faaliyet gösteren bir sivil toplum kuruluşudur. 3

4 MÜDEK MÜDEK, 2002 yılında Türkiye ve KKTC'de mühendislik eğitimi veren fakültelerin dekanlarından oluşan Mühendislik Dekanları Konseyi (MDK) tarafından, bu fakültelerin bünyelerindeki mühendislik lisans programlarının değerlendirilmesi için ayrıntılı bir program düzenlemek ve uygulamak üzere Mühendislik Değerlendirme Kurulu adı ile anılan bağımsız bir sivil toplum platformu olarak kurulmuştur. 4

5 Washington Accord statüsündeki bazı ülke ve ajanslar ABET ABD, Engineers Australia, Engineering Council UK, Enginners, Kanada Engineers Irlanda, Institution of Engineers, Singapur MÜDEK, Türkiye 5

6 MÜDEK’İN ULUSLARARASI TANINMASI 21 Ocak 2009 : EUR-ACE (FirstCycle) Etiketi vermek üzere Avrupa Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Ağı ENAEE (European Network for Accreditation of Engineering Education) tarafından yetkilendirilmiştir. 15 Haziran 2011: Washington Accord (WA) Signatory tam üye olmuştur. Washington accord, lisans düzeyinde mühendislik eğitim programlarının akredite eden kurumlarının birbirlerinin akredite ettiği programları büyük ölçüde eşdeğer olarak tanımalarını sağlayan küresel bir anlaşmadır. 6

7 MÜDEK AKREDİTASYON SÜRECİ Değerlendirme süreci, başvuruyu yapan programın hazırladığı bir Özdeğerlendirme Raporu’nu MÜDEK’e göndermesiyle başlar. Saha ziyareti ile sona erer. Bölümümüz, Özdeğerlendirme Raporunu; Temmuz 2011 de teslim etmiştir. Mart 2012’de de saha ziyareti gerçekleşecektir. Özdeğerlendirme Raporu internet adresinde Sürekli İyileştirme-MÜDEK menüsü altında yayınlanmıştır. 7

8 MÜDEK Ölçütleri Ölçüt 1. Öğrenciler Ölçüt 2. Program Eğitim Amaçları Ölçüt 3. Program Çıktıları Ölçüt 4. Sürekli İyileşme Ölçüt 5. Eğitim Planı Ölçüt 6. Öğretim Kadrosu Ölçüt 7. Alt Yapı Ölçüt 8. Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar Ölçüt 9. Organizasyon ve Karar Alma Süreçleri Ölçüt 10. Programa Özgü Ölçütler 8

9 1.ÖLÇÜT ÖĞRENCİLER 9

10 Öğrenciler –İlk öğrenciler öğretim yılında alındı. –İlk mezunlar-2006 yılında verildi. –Her sene 50 öğrencilik bir kapasite –% 30 İngilizce olan bir program –Toplam mezun sayısı ~200 –Aktif öğrenci sayısı ~200 ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ RAKAMLAR Öğrenci / Mezun Hazırlık Öğrencisi Toplam Öğrenci Mezun

11 Endüstri Mühendisliği Mezun Sayıları

12 Anadolu Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’ün diğer üniversiteler arasındaki yeri 12

13 ÜNİVERSİTELER (2011 yılı)PUAN 1BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği550,799 2İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği (İngilizce)531,962 3ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği531,457 4İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği520,951 5GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği511,611 6HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği (İngilizce)494,791 7YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği494,012 8MARMARA ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği (İngilizce)489,002 9YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği (İÖ)483,7 10İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği481,714 11DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği470,318 12GAZİ ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği468,426 13ANADOLU ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği465, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği461,745 15KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği456,935 16ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği452,095 17GAZİ ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği (İÖ)449,907 18ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği441,541 13

14 Mühendislik-Mimarlık Fakültesi’ndeki yeri MMF Bölümleri arasında sıralamaPuan 1Mimarlık Bölümü481,154 2Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü (İng.)474,137 3Endüstri Mühendisliği Bölümü465,279 4Bilgisayar Mühendisliği Bölümü (İng.)460,342 5İnşaat Mühendisliği Bölümü (İng.)453,358 6Kimya Mühendisliği Bölümü399,030 7 Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Bölümü (İng.)392,356 8Çevre Mühendisliği Bölümü 329,571 14

15 ÇİFT ANADAL 15 NoÖğrenci Adı Soyadıİkinci Dal Birimi İkinci Dala Kayıt Olunan Tarih 1Volkan MERTMMF-Elk.-Elkt.Müh.Böl Reşat OĞUZMMF-Elk.-Elkt.Müh.Böl Yekta KazıcıMMF-Bilg.Müh.Böl Aydan YılmazMMF-Malz.Bil. ve Müh.Böl Musa GürelerSHYO-Sivil Hava Ulaş. İşl. Böl Emircan ÖzdemirSHYO-Sivil Hava Ulaş. İşl. Böl Hatice Ezgi ÖzdoğanMMF-Elk.-Elkt.Müh.Böl Elif YurtoğluMMF-Bilg.Müh.Böl Nuri Cihan ÇelikMMF-Bilg.Müh.Böl Zehra Özge ŞİMŞEKMMF-Malz.Bil. ve Müh.Böl Ceren IRMAKMMF-Malz.Bil. ve Müh.Böl

16 YANDAL NoÖğrenci Adı SoyadıYandal Birimi Yandala Kayıt Olunan Tarih 1Zeynep ÖzsütMMF-Elk.-Elkt.Müh.Böl Berna ÖztürkMMF-Elk.-Elkt.Müh.Böl Koray ŞimşekMMF-Bilg.Müh.Böl Gözde Çolakerİ.İ.B.F-İktisat Bölümü Zerrin MüçekMMF-Bilg.Müh.Böl

17 Akademik Danışmanlık: Anadolu Üniversitesi Öğretim ve Sınav Yönetmeliği uyarınca: Her öğrenciye öğrenim süresince eğitim-öğretim ve diğer hususlarda yardımcı olmak ve durumunu izlemek üzere kayıtlı olduğu bölüm başkanlığınca öğretim üyeleri arasından bir akademik danışman belirlenmekte ve öğrencilere bildirilmektedir. Kayıtlar esnasında ve kapılardaki akademik danışmanlık saatlerinde (her zaman..) öğrencilere hem bölüm dersler hem de kariyer açısından gerekli destek danışmanlar tarafından verilmektedir. 17

18 Bölüm Tanışma Toplantıları En son tanışma toplantısı 1. sınıf öğrencilerine yönelik olarak 21. Kasım.2011 tarihinde TMMOB Makine Mühendisleri Odası ile birlikte Fakülte Seminer Salonunda düzenlenmiştir. 18

19 ÖĞRENCİ DEĞİŞİM PROGRAMLARI 19

20 Erasmus Öğrenci Değişim Programı Erasmus Öğrenci Değişim Programı, öğrencilerin Avrupa ülkelerinde 1 veya 2 dönem eğitim görmeleri ve alınan derslerin bölümlerinde sayılması esasına dayanan bir değişim programıdır. Güz-Bahar dönemi olmak üzere 2 kez başvuru yapılabilir. İlk kez öğretim yılında yurtdışına eğitime gidilmiştir. Toplam 44 öğrenci yararlanmıştır. (Uluslar arası İlişkiler Birimi) Bölüm Koordinatörü: Yard. Doç.Dr. Levent BİLİR Anlaşmalı olunan üniversiteler: – Vienna University of Technology (Viyana) – University of Applied Sciences Wiener (Viyana) – Darmstadt University of Technology (Almanya) – Tampere University of Chemical Technology (Finlandiya) – Hogeschool Zeeland University (Hollanda) 20

21 Erasmus Staj Programı Erasmus Staj Programı, öğrencilerin Avrupa ülkelerinde bölümdeki satjlarını yapabilmelerine olanak sağlayan bir programdır. İlk kez öğretim yılında yurtdışına eğitime gidilmiştir. Toplam 8 öğrenci yararlanmıştır. (Uluslar arası İlişkiler Birimi) Bölüm Koordinatörü: Doç.Dr. Nil ARAS 21

22 Farabi Programı Farabi programı, öğrencilerin 1 veya 2 dönemlerini yurtiçi üniversitelerde öğrenim görmelerini sağlayan bir öğrenci değişim programıdır. Güz-Bahar dönemi olmak üzere 2 kez başvuru yapılabilir. İlk kez öğretim yılında başlanmıştır. Toplam 3 öğrenci, bizim bölüme gelerek yararlanmışlardır. (Uluslar arası İlişkiler Birimi) Bölüm Koordinatörü: Yard. Doç.Dr. Şeref TÜZEMEN Anlaşmalı olunan üniversiteler: – Galatasaray Üniversitesi (İstanbul) – Gaziantep Üniversitesi (Gaziantep) – Yıldız Teknik Üniversitesi (İstanbul) – İstanbul Üniversitesi (İstanbul) 22

23 BÖLÜM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARILARI 23

24 Öğrencilerin katıldıkları yarışmalar ve aldıkları dereceler Yarışmayı düzenleyen kuruluş/ yarışma adı Katılan öğrencilerSonuç Loder (Lojistik Derneği) Ulusal Lojistik Vaka Yarışması Ahmet ÇELİK Burcu DOĞANAY Hülya DEMİREL Serhad ÖZTÜRK 2.sıra ile finalist oldu. Loder (Lojistik Derneği) Ulusal Lojistik Vaka Yarışması Şebnem NACAR Haşim TURAN Derya KARACA Danış. Zehra KAMIŞLI 2.sıra ile finalist oldu. 2.lik ödülü aldı Avea ve Toplum Gönüllüleri (TOG) Hayatımın Fikri Yarışması Erman Kaval Türker Türken Avea Teknoloji Özel Ödülü Loder (Lojistik Derneği) Ulusal Lojistik Vaka Yarışması Nehir VURAL Yasemin YANAR Betül DEMİR Seher KARAGÖZ Mehmet OKÇU İlk 5’e girerek finale kaldılar YA/EM 2011 öğrenci yarışması Nehir VURAL Yasemin YANAR Başvuran 56 gruptan finale kalan 12 grup arasına girdiler ING BANK Finans Vaka Yarışması 2011 Betül DEMİR Seher KARAGÖZ Finale kaldılar. 24

25 Öğrencileri ile yapılan bildiri/ makaleler Öğrenci Adı Soyadı Bitirme yılı DanışmanBitirme Tezi Başlığı Bildiri veya Makale Başlığı, Tarihi, Sunulan Kongre, Basılan Dergi 1 Emre Çimen 2011Yard. Doç Dr. Gürkan ÖZTÜRK Çokyüzlü Konik Fonksiyonlar İle Aritmi Sınıflandırma Problemi Çözümü Çimen, E., Öztürk, G., Çokyüzlü Konik Fonksiyonlar İle Aritmi Sınıflandırma Problemi Çözümü, Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği 31. Ulusal Kongresi, Sakarya, Özlem Çam 2010Doç.Dr. Nihal ERGİNEL Kansei Mühendisliği ile Anadolu Üniversitesi Mühendislik- Mimarlık Fakültesi Öğrencileri İçin En Uygun Okul Sırası Tasarımının Belirlenmesi Erginel N., Çam Ö., “Okul sırası tasarımında Kansei Kelimelerinin Analizi“, XXX. Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı, 15, İstanbul, Tülay Gençoğlu Çiğdem Özsever 2008Doç.Dr. Nihal ERGİNEL Verimlilik Takip ve Analizi için Bir Karar Destek Sistemi Özsever Ç., Gençoğlu T., Erginel N., İşgücü Verimlilik Takibi için Sistem Tasarımı ve Karar Destek Sisteminin Geliştirilmesi”, DumlupınarÜniversitesi, FenBilimleriDergisi, 18, 45-58, (2009). 4 Tolga Çakmak 2010Doç.Dr. Nihal ERGİNEL GSM Operatörleri Arasında Numara Taşınabilirliği Sisteminde ANP ve Topsis Tekniklerinin Kullanılması Erginel N.,Çakmak T., Şentürk S.,“NumaraTaşınabilirliğiUygulaması Sonrası Türkiye’de GSM Operatör Tercihlerinin Bulanık Topsis Yaklaşımı ile Belirlenmesi“,Anadolu Üniversitesi, Bilim ve Teknoloji Dergisi, 11(2), 81-93, (2010). 5 Gülçin Dinç2008Doç. Dr. Nil ARAS Yrd. Doç. Dr. Şeref TÜZEMEN Erasmus Programı Giden Öğrenci Sürecinin Analizi ve İyileştirilmesi Dinç. Y., G., Aras, N., Tüzemen, Ş., Erasmus Programı Öğrenci Öğrenim Hareketliliği’nin Proje Planlama Teknikleri ile Analizi, Selçuk Üniversitesi Kadınhanı Faik İçil Meslek Yüksekokulu, Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi, Yıl 1 – Sayı 1 – Mayıs

26 MEZUNLARIMIZ 26

27 Mezun olduktan sonra ilk işe girme süresi (2011 Ocak-Şubat) 27

28 İşyeri büyüklüğü 28

29 Çalışılan alan/alanlar 29

30 İşyerindeki pozisyon 30 *Diğer: öğrenci, yardımcı yazılım test mühendisi, teknik danışman, iş yükü yöneticisi, sorumlu, SAP supply chain consultant, yetkili

31 İşyeri sektör türü 31

32 2.ÖLÇÜT PROGRAM EĞİTİM AMAÇLARI 32

33 ÖZGÖRÜŞ (VİZYON) Eğitim öğretim, araştırma ve uygulamada ulusal ve uluslararası düzeyde önder, bilime ve topluma üst düzeyde katkı sağlayan ve mezunları birçok ülkede çalışabilen bir bölüm olmak. ÖZGÖREV (MİSYON) Üretim ve hizmet sistemleri tasarımı, yönetimi ve iyileştirilmesine yönelik bilimsel yöntemleri sunmak; Bilgi teknolojilerini ve İngilizceyi etkin kullanabilen, analitik düşünebilen ve temel değerlerimizi benimsemiş endüstri mühendisleri yetiştirmek; Yapılan araştırma ve uygulamalarla evrensel bilime katkı sağlamak ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ VİZYON VE MİSYONU 33

34 TEMEL DEĞERLER Yenilikçilik ve Yaratıcılık Yaşam boyu öğrenme Toplumsal sorumluluk Takım çalışmasına yatkınlık Çevreye duyarlılık Meslek etiği bilinci Dürüstlük Evrensellik İnsan odaklılık Güçlü İnsan ilişkileri ve iletişim becerisi ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ TEMEL DEĞERLER 34

35 PROGRAMIN EĞİTİM AMAÇLARI Bilimsel ve mühendislik yöntemlerini kullanarak, insan, makine, malzeme, bilgi, enerji ve finansal kaynaklardan oluşan bütünleşik sistemlerin tasarımı, işletilmesi, değerlendirilmesi ve iyileştirilmesiyle ilgili olarak istihdam edilir. Mezuniyetlerini izleyen ilk iki yıl içerisinde istihdam edilen mezun oranı. %89 %95 Mezuniyetlerini izleyen beş yıl içerisinde yönetici konumuna yükselir. Girişimci olarak kendi işini kuran veya bir işletmede yönetici konumunda çalışan mezun oranı. %6 %10 Kurumsal kaynak planlaması, finansman, bilişim teknolojileri ve ergonomi ile ilgili alanlara esneklikle uyum sağlar. İlgili alanlarda çalışan mezun oranı. %24 %35 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, akademik ve kişisel gelişimine devam eder. Lisansüstü eğitimini tamamlamış veya sürdüren mezun oranı. %22 %30

36 Program eğitim amaçlarının yayınlanması: web sayfamız: – da yayınlamıştır. Sürekli Gelişme alt başlığından ulaşılabilir. Ayrıca bölüme asılan panolarda da eğitim amaçları duyurulmaktadır. 36

37

38 3.ÖLÇÜT PROGRAM ÇIKTILARI 38

39 ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARI PÇ1Matematik, fen bilimleri ve endüstri mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ2End.Müh. ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ4Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ5Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. PÇ7Türkçe ve/veya İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. PÇ8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. PÇ9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. PÇ10Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. PÇ11Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; endüstri mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. PÇ12İş dünyası ile araştırma ve uygulama alanlarında işbirliği kurma becerisi. PÇ13Bir kurumsal kaynak planlaması yazılımı kullanabilme ve/veya finansal yönetimde sayısal yöntemleri uygulama becerisi 39

40 PROGRAMIN EĞİTİM AMAÇLARI İLE PROGRAM ÇIKTILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ EA1EA2EA3EA4 Mezunlarımız, Bilimsel ve mühendislik yöntemlerini kullanarak, insan, maki-ne, malze-me, bilgi, enerji ve finansal kaynaklar-dan oluşan bütünleşik sistemlerin tasarımı, işletilmesi, değerlendirilmesi ve iyileştirilmesiyle ilgili olarak istihdam edilir. Mezuni-yetlerini izleyen beş yıl içerisin- de yöne-tici konu- muna yükselir. Kurum-sal kay-nak plan-laması, finans- man, bilişim teknolo- jileri ve ergonomi ile ilgili alanlara esneklik- le uyum sağlar. Yaşam boyu öğrenme bilinciy-le,akade-mik ve kişisel gelişimi-ne devam eder. PÇ1 Matematik, fen bilimleri ve endüstri mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi PÇ2 End.Müh. ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi PÇ3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi PÇ4 Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi PÇ5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi PÇ6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi PÇ7 Türkçe ve/veya İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi PÇ8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi PÇ9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık PÇ11 Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; endüstri mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık PÇ12 İş dünyası ile araştırma ve uygulama alanlarında işbirliği kurma becerisi PÇ13 Bir kurumsal kaynak planlaması yazılımı kullanabilme ve/veya finansal yönetimde sayısal yöntemleri uygulama becerisi

41 ÖÇ \ PÇ PuanOrtOran , ,676, , ,6714, ,6714,1353 Toplam Katkı Düzeyi Puan Ort Oran DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI İLE PROGRAM ÇIKTILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

42 PROGRAM ÇIKTILARINA ERİŞİM DÜZEYLERİNİN HESAPLANMASI Üniversite fakülte vizyon ile uyum 42

43 Program çıktıları için ortalama puanlar 43

44 Program çıktılarına erişim oranları 44

45 4.ÖLÇÜT SÜREKLİ İYİLEŞME 45

46 Sürekli İyileştirme Çevrimleri 46

47 Eğitim Programında Kurumsal Kaynak Planlaması Alanına Yönelik İyileştirme Çalışmaları Dış paydaşların “kurumsal kaynak planlaması”na verdikleri önemi karşılayabilmek için öğrencilerin bir kurumsal kaynak planlaması yazılımı ile tanışmaları ve bu alanda projeler yapabilmesi amaçlanmıştır. Özellikle kurumsallaşmış firmaların tercih ettiği yazılım olan SAP programının Anadolu Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’ne getirilmesi için çalışmalar yapılmıştır. Bu amaçla üniversitemizin Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) kapsamında bir ALTYAPI PROJESİ hazırlanmış ve SAP Türkiye yetkili temsilcilerinden Elyses ile görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler sonucunda, SAP Türkiye yetkili temsilcilerinden Elyses SAP-R3 programı ücretsiz olarak proje kapsamında daha önceden alınan servera yüklemişlerdir. Ayrıca yine proje kapsamında bölümdeki öğretim elemanlarının bu programın eğitimini almaları sağlanmıştır. Toplam 68 öğrenciye SAP eğitimi verilmiştir. Öğrenciler ENM 427 Endüstri Mühendisliğinde Özel Konular ve ENM428 Endüstri Mühendisliği Uygulamaları kapsamında SAP-R3 programı ile çalışmalarına devam etmişlerdir. 47

48 Eğitim Programında Ergonomi Alanına Yönelik İyileştirme Çalışmaları Yasal düzenlemelerin firmaları baskı altına almaya başladığı konulardan olan “işçi sağlığı ve iş güvenliği” alanında “ergonomi” konusunun da önem kazanan alanlardan birisi olduğu görülmüş ve bu alan eğitim amaçlarına da öncelikli konular arasına eklenmiştir. Daha önce 2007 yılında yapılan ve BAP komisyonunca desteklenen ALTYAPI PROJESİ kapsamında 11 adet ergonomik özellikleri ölçen cihazın alımı yapılmıştır. Yine 2011 yılında desteklenen başka bir BAP projesi ile de Ambrand metabolik Holter ve yazılımı alınmıştır. Bu cihazlar gerek ENM 426 Ergonomi dersi kapsamında yaptırılan projelerde gerekse yapılan ENM428 Endüstri Mühendisliği Uygulamaları kapsamında öğrencilere kullandırılmış ve öğrencilerin ergonomi konusunda yeterliliğinin arttırılması sağlanmıştır. Ayrıca 2. BAP projesi ile TL lik cihaz alımı yapılıyor 48

49 Eğitim Programında Mesleki Seçmeli Ders Havuzunun Zenginleştirilmesi Eğitim Programına yeni mesleki seçmeli dersler eklenmiştir. Bunlardan ENM 430 Bilişsel Ergonomi, ENM 434 Enerji Kaynakları, ENM 432 Yalın Düşünce ve Yalın Üretim Yöntemleri dersleri bölüm öğretim üyeleri tarafından yeni önerilmiş ve ders içerikleri yeni hazırlanmış derslerdir. ANA 121 İnsan Anatomisi ve Kinesiyolojisi ARY Araştırma yöntemleri ENM 430 Bilişsel Ergonomi ENM 434 Enerji Kaynakları ENM 432 Yalın Düşünce ve Yalın Üretim Yöntemleri PZL 455 Tedarik Zinciri yönetimi Bu kapsamda aşağıdaki derslerin “zorunlu” statüsünden “mesleki seçmeli” statüsüne geçmiştir. ENM 309 Endüstriyel Bilgi Sistemleri BİL 409 Karar Destek Sistemleri ENM 420 Servis Sistemleri Böylece 11 AKTS olan mesleki seçmeli ders kredisi 32,5 AKTS’ye çıkarılmıştır. 49

50 Western Michigan Üniversitesi ile işbirliği Western Michigan Üniversitesi ile Anadolu Üniversitesi arasında çift diploma projesi, Anadolu Üniversitesi Endüstri Mühendisliğ ve Western Michigan Üniversitesi Endüstri ve Girişimcilik Mühendisliği Bölümü ile yapılmıştır. İlk 2 sene Anadolu Üniversitesinde, diğer 2 sene de Western Michigan Üniversitesinde eğitim alınabilecek, öğrenciler çift diplomaya sahip olacaklardır. 50

51 5.ÖLÇÜT EĞİTİM PLANI 51

52

53

54 54

55 55

56 Derslerin Dağılımı 56

57 Mezun olana kadar toplam 240 ECTS kredi almanız gerekmektedir. 2 seçmeli, 1 YÖK seçmeli ders, 8 adet Mesleki Seçmeli ders (32,5 ECTS) almanız gerekmektedir. Dersler hakkında bilgilere; adresinden ulaşabilirsiniz.

58 Dekanlık web sayfası: – web sayfamız: – – Duyurulara ve dersler ile ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz. 58

59

60

61

62

63 6.ÖLÇÜT ÖĞRETİM KADROSU 63

64 2 Profesör (emekli, dersler destek veriyor) Prof. Dr. Musa ŞENEL (Matematik, İktisat dersleri) Prof. Dr. Rafail KASIMBEYLİ (Matematik, Doğrusal-Doğrusal Olmayan Modelleme) 2 Doçent Doç. Dr. Nihal ERGİNEL (Olasılık, İstatistik, Kalite Kontrol dersleri) Doç. Dr. Nil ARAS (Yöneylem Araştırması, Tesis Planlaması dersleri)

65 5 Yardımcı Doçent Yard. Doç. Dr. Gürkan ÖZTÜRK (Üretim Planlama ve Kontrol, Benzetim) Yard. Doç. Dr. Şeref TÜZEMEN (Bilgisayar Teknolojilerine Giriş, Genel ve Maliyet Muhasebesi) Yard. Doç. Dr. Levent BİLİR (Statik ve Mukavemet) Yard. Doç. Dr. Ilgın ACAR (End. Müh. Giriş, Servis Sistemleri) Yard. Doç.Dr. Nergiz KASIMBEYLİ (Matematik dersleri)

66 2 Bölüm Dışı Öğretim Elemanı Öğr.Gör. Dr. Mümtaz ERDEM (Üretim Yöntemleri, Ergonomi, İş Etüdü) Öğr.Gör. Dr. Meriç ALPER (Lojistik Yönetimi)

67 2 Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. Dr. Mine ŞENEL (Genel İşletme, Finansal Yönetim, İnsan Kaynakları Yönetimi) Öğr.Gör. Dr. Bilgin ŞENEL (Yönetim ve Organizasyon, Yatırım Planlaması ve Analizi)

68 7 Araştırma Görevlisi Araş. Görv. Haluk Yapıcıoğlu Araş. Görv. Banu GÜNER Araş. Görv. Zuhal KARTAL Araş. Görv. Esra DOLGUN

69 Araş. Görv. Gülçin YALÇIN Araş. Görv. Erdener ÖZÇETİN Araş. Görv. Beyzanur ÇAYIR Araş.Gorv. Emre ÇİMEN

70 7.ÖLÇÜT ALT YAPI 70

71 LABORATUVAR OLANAKLARI Bilgisayar Laboratuvarları Genel Amaçlı Laboratuvar – 60 kişi CAD/CAM Laboratuvarı – 30 kişi Yönetim Teknolojileri Lab. – 2 x 30 kişi Ergonomi Laboratuvarı Teknolojik gelişmelere göre yeniden düzenlenen ergonomi laboratuvarı, birçok alanda ilk olma özelliği bulunmaktadır. 71

72 Yönetim Teknolojileri Laboratuarı Sorumlusu: Yard. Doç.Dr. Gürkan ÖZTÜRK Yardımcı: Araş.Görv. Erdener Özçetin SAP / R3 – Genel Lojistik (General Logistics) – Malzeme Yönetimi (Material Management ) – Tesis Bakımı (Plant Maintenance ) – Üretim planlama (production Planning ) – Kalite Yönetimi (Quality Management ) – Satış ve Dağıtım (Sales and Distrubition ) – Finans Modülü (Financial) – Maliyet Modülü (Accounting) – İnsan Kaynakları Modülü (Human Resources) 72

73 Yönetim Teknolojileri Laboratuarı Arena 9.0 Lingo 8.0 GAMS MINITAB 14 Delmia 73

74 Ergonomi Laboratuarı Sorumlusu: Yard. Doç.Dr.Ilgın ACAR SES SEVİYESİ ÖLÇÜM CİHAZI ANEMOMETRE NEM ÖLÇER MİKROMETRE ANATOMİK VE FİZYOLOJİK KARTLAR (SET) ANTROPOMETRE SETİ RENK KÖRLÜĞÜ TEST KİTİ EKG CİHAZI ERGONOMİK BİSİKLET ULTRA İNCE PARÇACIK SAYACI BECERİ TESTİ GÖRÜŞ TESTİ CİHAZI IŞIMA ENERJİSİ ÖLÇÜM CİHAZI ISISAL YÜKLENME MONİTÖRÜ IŞIK ÖLÇME SETİ TİTREŞİM ÖLÇER DİNAMOMETRE ODİOMETRE METABOLİK HOLTER MOTION CAPTURE TİTREŞİM ÖLÇER 74

75 Ergonomi Laboratuarı 75

76 Ergonomi Laboratuarı 76

77 Ergonomi Laboratuarı 77

78 DELMIA DELMIA, imalat proseslerinin tüm alanlarının planlanabildiği ve simüle edilebildiği bir Sanal fabrika ortamı yazılımıdır. DELMIA çözümleri ürünlerinizi ilk defada doğru yapmanız için onların tasarım ve imalatını sanal ortamda doğrulamanıza olanak sağlar. Yararları : İmalat proseslerinin planlanması ve simüle edilmesiyle, herhangi bir donanım, araç ve imalat hattı yatırımı yapmadan önce olası problemleri, hataları ve geliştirme alanlarını saptayarak proseslerin her alanının doğrulanmasına yardımcı olur. Ayrıca planlama prosesinin herhangi bir aşamasında tüm proses; maliyet, imalat zamanı ve kalite anlamında saydam ve kontrol edilebilir olur. 78

79 Hareket yakalama, hareket takibi, hareketi kayıt ve dijital model üzerinde bu hareketin çevirme sürecini tanımlamak için kullanılan terimlerdir. Eğlence, spor ve tıbbi uygulamalarda kullanılan ve bilgisayar görme ve robot doğrulama için kullanılır. 2 veya 3 boyutlu bilgisayar animasyonunda dijital karakter modelleri oluşturmak ve hareketlendirmek için kullanılır. Yüz ve parmakların hareketlerini, ince ifadeleri yakalar. Çoğu zaman performansı yakalama olarak anılır. Kaslara binen yükleri de teorik olarak hesaplayabilmektedir. 79 MOTION CAPTURE

80 8.ÖLÇÜT KURUM DESTEĞİ VE PARASAL KAYNAKLAR 80

81 BÖLÜMDE YAPILAN PROJELER 81

82 Bölümde Gerçekleştirilen Projeler ve Bütçeleri ( ) Proje AdıYılıBütçesi Yer/Duvar karosu Üreten Bir İşletmede İstatistiksel Kalite Kontrol Teknikleri İle Renk Problemine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi, Anadolu Üniversitesi, Genel Amaçlı Araştırma Projesi, Ağustos 2003 Ağustos TL KOBİ’lerde Kurumsal Kaynak Planlaması Sisteminin Uygulanması Ve Etkinliğinin Değerlendirilmesi, Anadolu Üniversitesi Altyapı Projesi Temmuz TL Eskişehir’deki KOBİ’lerin Ergonomik Çalışma Koşullarının Belirlenmesi ve Ergonomi Bilimi Kapsamında Kullanılan Teknikler Yardımıyla Koşulların İyileştirilmesi, Anadolu Üniversitesi Altyapı Projesi Temmuz TL Eskişehir Doğumevi’nde Servis Kalitesi’nin Ölçümü2009- Turkcell Call Center’ırda İç Müşteri Tatminin Ölçümü2010- Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Ulaştırmanın Planlanması ve Ulaştırma Bilet Fiyatlarının Belirlenmesi Veri madenciliğinde yeni çok-sınıflı sınıflandırma yöntemleri ve şirketlerin finansal özelliklerine göre derecelendirilmesi problemine uygulanması, Tübitak 1001 Araştırma Projesi, 107M TL “İnsan Faktörleri Laboratuarı” Anadolu Üniversitesi Altyapı Projesi.Kasım TL Günlük Yaşam Aktivitelerinin Kalp Rahatsızlıkları Üzerine Etkilerinin Araştırılması, Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi Nisan TL 82

83 9.ÖLÇÜT ORGANİZASYON VE KARAR ALMA SÜREÇLERİ 83

84 MÜDEK Alt Kurulları Bölüm Başkanlığı Dekanlık Rektörlük 84

85 10.ÖLÇÜT PROGRAMA ÖZGÜ ÖLÇÜTLER 85

86 Eğitim programında yer alan pek çok ders ile karşılanmaktadır. 86

87 87 Katılımlarınız için teşekkür ederiz


"ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BİLGİLENDİRME TOPLANTISI - 2012 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları