Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu Samet İNANIR, Strateji Geliştirme Takvimin tarihini ve yerini üzerine tıklayarak değiştirebilirsiniz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu Samet İNANIR, Strateji Geliştirme Takvimin tarihini ve yerini üzerine tıklayarak değiştirebilirsiniz."— Sunum transkripti:

1 Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu Samet İNANIR, Strateji Geliştirme Takvimin tarihini ve yerini üzerine tıklayarak değiştirebilirsiniz.

2 Neredeyiz? Talatpaşa Cd. No:3 Kat:5 – 6 – 7 TOBB Plaza / Levent İSTANBUL Telefon: Fax:

3 1 2 3 Yasal Dayanak & Kurullar Perspektif & Faaliyet Alanı Network & Temsilcilikler Sunum Planı 4 Etkinlikler & Araştırmalar 5 Proje bazlı çalışmalar 6 İkincil diplomasi

4 Yasal Dayanağın Sağladığı Güven Şemsiyesi ve Yüklediği Sorumluluk 5174 Sayılı Kanun, 58.madde, 2004 “Özel sektörün dış ekonomik ilişkiler politikalarını belirlemek; dünya ekonomisi ile entegrasyonu teminen gerekli dış ekonomik ilişkilerin tesisinde ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına gerekli hallerde görüş vermek ve bu ilişkilerin yürütülmesinde yardımcı olmak, özel sektörün dış ekonomik ilişkilerini yürütmek üzere Türkiye ile diğer ülkeler arasında ekonomik ve ticarî ilişkilerin geliştirilmesine yardımcı olmak” olan bir iş dünyası kuruluşudur.

5 Yönetim Kurulu

6 Denetim Kurulu

7 Perspektif  7 temel hedef Kamu, Sivil Toplum ve Özel Sektör İşbirliği ile Bölgesel ve Küresel Düzlemde Ekonomik ve Siyasi Gelişmelere Yön Verebilecek, Makroekonomik İstikrarı Yakalamış, Küresel Rekabet Gücüne, Lider Girişimcilere ve Markalara Sahip, Yüksek Teknoloji Üretebilen ve Yenilikçi, Dünya Ticaretinde Önemli Pay Sahibi, D ünyanın Ö nemli Y atırım, F inans ve AR-GE M erkezlerinden B iri O lan Her Alanda Çağdaş Standartları Uygulayan AB Üyesi Bir Türkiye 6 7

8 Dış Ekonomik İlişkilere bir bütün olarak yaklaşıyoruz. Finansman & Bankacılık İhracat Turizm Müteahhitlik Yurt Dışına Yapılan Yatırımlar 3. Ülkelerde işbirliği Doğrudan Yabancı Yatırım İthalat Enerji Lojistik Faaliyet Alanı

9 9 Çok Uluslu Kuruluşlar Karşı Kanatlar Oda Temsilcilikleri Network Dünya Türk İş Konseyi 85 İş Konseyi Kurucu Kuruluşlar Kamu Kurum ve Kuruluşları Üniversiteler Büyükelçilikler

10 8 bölgede 85 İş Konseyi Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör arasında köprü görevini görmek DEİK’in temel görevlerinden birisidir. Özel sektör adına kamuyu bilgilendirmek ve gerekli hallerde görüş vermektedir. Yurt dışında ortak etkinlikler düzenlenmektedir.

11 Kurucu Kuruluşlar Panaroma 23 Kurucu Kuruluş:  Çatı Kuruluşlar  Sektörel Düzlemde faaliyet gösteren kuruluşlar  Düşünce Kuruluşları  DEİK’in tabanını oluşturan ve sahalarındaki en güçlü ve prestijli kuruluşlardan oluşuyor /// TURAB, TSPAKB ve TESK kurucular arasına katıldı. Ortak Akıl/Payda/Çıkar/Pota

12 Karşı Kanatlar İş Konseyleri  İş Konseyleri mekanizmasının tamamlayıcı unsuru karşı kanatlardır.  Her iş konseyi en az bir muadil kuruluş ile işbirliği anlaşması (MoU) imzalar.  İş Konseyleri ikili ekonomik, siyasi, sosyal ve kültürel ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla karşılıklı olarak çalışmalarını yürütür.  2009 /// 13 yeni karşı kanat Her ülkede muhatap, etkin partner

13 Üyeler “Küresel düşünenler” Profil

14 Çok Uluslu İşbirlikleri Küresel, bölgesel ve akademik kuruluşlar İşbirliği Alanları  Ortak Etkinlikler Düzenlemek  İşbirliği İmkânlarını Araştırmak  Türk Özel Sektörünü Temsil Etmek  Görüş Vermek  Fırsatlar konusunda özel sektörü bilgilendirmek  2009 /// Türkiye – Afrika Odası

15 Kamu ile İlişkiler Bilgi  Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör arasında köprü görevini görmek DEİK’in temel görevlerinden birisidir.  Özel sektör adına kamuyu bilgilendirmek ve gerekli hallerde görüş vermektedir.  Yurt dışında ortak etkinlikler düzenlenmektedir. TÜBİTAK, TİKA ve KOSGEB ile İşbirliği protokolleri Kamu Kurum ve Kuruluşları ile eşgüdüm

16 Anadolu’nun kılcal damarlarına... Bilgi  39 İl/İlçe, 46 Odada  Uluslararası bağlantılarda odalara danışmanlık hizmeti vermektedir. Oda Temsilciliği

17 Dünya Türk İş Konseyi  Türkiye’de ilk defa “diaspora” kavramına olumlu bir anlam yüklendi.  Türk girişimciler ve profesyoneller için ilk özel amaçlı iş konseyi olan DTİK kuruldu.  Nisan 2009 tarihinde Dünya Türk Girişimciler Kurultayı ile 80 ülkeden 2000’i aşkın girşimci İstanbul’da bir araya gelerek 2 gün boyunca geleceği tartıştı.  DTİK oluşturacağı web portalı yoluyla tüm ağını birbirine online olarak bağlamayı hedefliyor. 

18 Etkinlikler yılında etkinlik sayısında 132 artış yaşandı. Bu sayılara ilaveten 117 etkinliğe katılım sağlanmıştır.

19 Rakamlarla DEİK etkinliklerinde imzalanan anlaşmaların sayısı 36 DEİK’in 2009 yılı boyunca ağırladığı yabancı Devlet Başkanı ve Başbakan sayısı 12,000 DEİK etkinliklerine katılan yabancı iş adamı sayısı 367,000 Web sitesi ziyaretçi sayısı

20 Operasyon Yapılabilen Dil Sayısı  dış ekonomik ilişkiler  foreign economic relations  Външно-икономически отношения  εξωτερικές οικονομικές σχέσεις  منظمة المؤتمر الإسلامي  rapporti economici con l'estero  Außenwirtschaftsbeziehungen  relations économiques extérieures  buitenlandse economische betrekkingen  relações económicas externas  внешние экономические связи 11 Genel Sekreterlik

21 Temsilcilikler Ankara Temsilciliği TOBB, Dumlupınar Bulvarı No:252 (Eskişehir Yolu 9 km) ANKARA WashingtonTemsilciliği Ronald Reagan Building & International Trade Center 1300 Pennsylvania Avenue NW Suite 860, DC Moskova Temsilciliği , Moscow, Bolshoy Ovchinnikovskiy Pereulok, 16, office 419 Yurt içinde ve yurt dışında daha etkin bir operasyon gücüne kavuşmak için Brüksel Temsilciliği Avenue Franklin Roosevelt 148A Yser Cad. 5-6, 1040 Bruxelles Şangay Temsilciliği Star Mall Shenyang Plaza 2010

22 Yayınlar 2009  İş Yapma Rehberleri Gürcistan, Kırgizistan, Hindistan, Latin Amerika  Etkinliklere Özel Yayınlar IMF, Global Economic Crissis and Emerging Markets: Turkish Experience  Avrasya Nereye Gidiyor?  Ülke & Eyalet Bültenleri 10’dan fazla Eyalet bülteni  Ekonomik Raporlar Turkish – US Relations  HealthCare in Turkey  Yatırımcı Rehberleri How to do Business: Invester’s Guide Turkey  KOBİ’ler Serisi KOBİ’ler için 10 Adımda Yurtdışı Setahat Kılavuzu  İş Yapma Rehberleri Gürcistan, Kırgizistan, Hindistan, Latin Amerika  Etkinliklere Özel Yayınlar IMF, Global Economic Crissis and Emerging Markets: Turkish Experience  Avrasya Nereye Gidiyor?  Ülke & Eyalet Bültenleri 10’dan fazla Eyalet bülteni  Ekonomik Raporlar Turkish – US Relations  HealthCare in Turkey  Yatırımcı Rehberleri How to do Business: Invester’s Guide Turkey  KOBİ’ler Serisi KOBİ’ler için 10 Adımda Yurtdışı Setahat Kılavuzu 7 DİLDE, 5’İ BÖLGESEL 6 FİLM

23 Yerli ve Yabancı Kamuoyunu Bilgilendirme

24 Strateji Geliştirme ABD’ye ihracatımızı nasıl artırabiliriz? McKinsey işbirliği ile Yurt dışındaki Türk Yatırımları nasıl kümeleniyor? Columbia Üniversitesi işbirliği ile RankNameIndustryForeign Assets 1Enka ConstructionInfrastructure3,877 2TurkcellCommunication2,331 3Çalık HoldingConglomerate a 2,002 4Koç HoldingConglomerate a 1,742 5Anadolu GroupConglomerate a 1,629 6T.Petroleum Corp. (TPAO)Oil & gas operations1,121 7Şişecam A.Ş.Glass man.977 8Tekfen HoldingConglomerate a 751 9Sabancı HoldingConglomerate a Eczacıbaşı HoldingConglomerate a Borusan HoldingConglomerate a Zorlu Enerji GroupEnergy152 Total15,711 Hindistan’la ekonomik ilişkilerimizi hangi temelde ilerletebiliriz? Harvard Üniversitesi desteği ile Levent Toplantıları Dünya Nereye Gidiyor?

25 Yurt dışına dönük Web Projeleri   Başarı hikayeleri, Türk ekonomisi hakkında bilgilendirme, Yatırımcılar için bilgilendirme, Mevzuat değişiklikleri...   Türkiye’nin Sağlık Turizminden aldığı payı daha da yükseltmek, sektörü yurt dışında daha iyi tanıtmak için...   Bölge ülkeleri ile Türkiye’nin ticaret ve yatırım ilişkilerinin artırılması için koordinasyon amaçlı...

26 Kamu diplomasisi projeleri Lobicilik ve Kültürel Faaliyetler

27 2010’da da dünyayı ‘ulaşılabilir’ kılacağız...

28 İTÜ İşbirliğine bakışımız -Türkiye ekonomisinin ve şirketlerin ölçeği büyüyor. -Ölçekler büyüdükçe, rekabet arttıkça, fırsatlar ve riskler de belirginleşiyor. -Pek çok şirket uluslararasılaşmayı, bölgeselleşmeyi, küreselleşmeyi eskisine oranla daha çok önemsiyor. -Ticaret, Yatırımlar, Hizmetler alanında gerçekleştirilebilecek önemli çalışma alanları var. İTÜ İşletme Mühendisliği Bölümü DEİK’in belirli problemleri analitik yaklaşımlarla incelemeyi olanaklı kılacak bir altyapı, anlayış ve geleneğe sahip olduğu için önemsenmektedir. Her türlü çalışmada peşinde olduğumuz: Fırsatları görmek, bu fırsatlara hangi yollarla ulaşacağımızı analitik biçimde incelemek ve paydaşlara (özel sektör, kamu, karşı ülkeler) belli başlı konularda yön gösterip yol haritası sunmak. Türk özel sektörünün daha ‘rekabetçi’ olmasını sağlayacak ve küresel değer zincirine eklemlenmesini sağlayacak her türlü çalışma DEİK tarafından önemsenmektedir KALKIş NOKTASI

29 Odaklarımız Bölge/Ülke Odağı  Küresel ölçek  Bölgesel ölçek  Ülke Odaklı  Komşu/Çevre ülkeler  Körfez Bölgesi  İran, Irak, Suriye  Afrika  Latin Amerika  Balkanlar (Sıbistan)  AB  Rusya - Ukrayna  Orta Asya - Kafkasya Sektörel Odak  Lojistik  Tarım  Müteahhitlik  Gayrı-menkul  Savunma  Bankacılık – Finans  Telekomünikasyon  Otomotiv  Kimya  Bilişim-Yazılım (ITC)  Makine  Mobilya Yaklaşım Odağı  Pazara Giriş  Pazarda derinleşme  Tedarik Zinciri  Rekabetçilik  Teknoloji  İnsan Kaynakları  Teknoloji  Ortaklıklar  Finansman

30 TR’ye daha fazla yatırım çekmek için yapılacak çalışmalar. (Ör: Türkiye’ye Tarım Yatırımlarının Çekilmesi) TR’nin yurt dışına gönderdiği yatırımlar ile ilgili çalışmalar. (Ör: İran’da özelleştirme sürecinin Türk özel sektörüne sunduğu fırsatlar ve riskler) Belirli bir ülkeye/bölgeye yönelik belirli bir sektöre özgü penetrasyon/pazar çalışmaları (Ör: Hindistan’da x sektörü için fırsatlar) Etki Analizleri: Çok uluslu kuruluşların politikalarının TR ihracatını etkileme kapasitesi (Ör: AB – Hindistan STA’sı; WTO üyeliği) Bankacılık-Finansman, Turizm, Müteahhitlik, Sağlık Turizmi ve endüstrisi, Lojistik alanlarında Türk şirketleri nasıl katma değer zincirine eklemlenebilirler? (Ör: Nijerya’da Türk Müteahhitlik Sektörü için fırsatlar) (Ör: Türkiye’nin lojistik merkez olması; havayolu taşımacılığının sunduğu fırsatlar) (Ör: Türk bankaları için uluslararasılaşma politikaları) Kümeleme (Clustering çalışmaları) Sektörel: Küresel konumu ve değer önerileri (İlaç,Tarım,Lojistik,Gayrı-menkul,Savunma, Bilişim) Rekabetçiliği etkileyen faktörlere dair analizler: Markalaşma, terknoloji kapasitesi, girişim sermayesi, finansman olanaklarının genişletilmesi, üretim maliyetleri, kalite ve standardizasyon Afrika Açılımı & Latin Amerika Açılımı BRIC Ülkeleri ile Türkiye’nin ilişkilerinin geliştirilmesine dair çalışmalar Çok Uluslu Finans Kuruluşlarının imkânlarından faydalanmaya yönelik çalışmalar Kore’nin ihracatı geliştirmek için izlediği politikalar: KOTRA örneği Alışveriş merkezleri yatırımları aracılığıyla ihracat kapasitesinin artırılması Yatırımlar Odaklı Projeler Rekabetçilik Odaklı Projeler İhracat Odaklı Projeler Hizmetler Odaklı Projeler Özel Amaçlı Projeler 5

31 1.Hindistan’da Türk Şirketleri İçin Pazara Giriş Stratejilerinin Belirlenmesi 2.Latin Amerika’da Pazara Giriş Stratejileri: Fırsatlar ve Engeller –Ön Tanı Çalışması 3.Afrika için Pazara Giriş Stratejilerinin Belirlenmesi (Nijerya – Angola) 4.İran’da X sektörü için pazara giriş ve derinleşme stratejilerinin belirlenmesi 5.Çin’de X sektörü için pazara giriş ve derinleşme stratejilerinin belirlenmesi 6.Irak’ta Türk Yatırım ve İhracatı için potansiyel vaad eden sektörler 7.Nijerya/Angola/Batı Afrika’da Türk Müteahhitlik Sektörü için Pazar Analizi 8.Suriye’nin Türk şirketlerinin olası yatırımları için analizi 9.Körfez sermayesinin Yurt Dışına Yaptığı Yatırımların Analizi ve Türkiye’ye dersler 10.Türkiye’de Tarım Sektörünün Yabancı Yatırımlar İçin Sunduğu Fırsatlar & Rekabetçilik Analizi 11.Türkiye’nin Yurt dışındaki AVM Yatırımlarının Değerlendirilmesi&Analizi 12.Savunma Sanayinin İhracat Kapasitesinin Artırılması için Rekabetçilik Analizi 13.Türkiye’nin Yenilenebilir Enerjiler için üretim üssü olma potansiyeli 14.Türkiye’nin ilaç sektörünün ihracat kapasitesi 15.Türk Bankalarının bölgeselleşmesi bağlamında pazar, fırsat ve risk analizi çalışması 16.Türkiye’nin Lojistik bir Üs Olması için politka önerileri 17.Türk Telekomünikasyon şirketlerinin bölgeselleşmesi bağlamında pazar, fırsat ve risk analizi çalışması 18.Bursa’nın küresel değer zincirine eklemlenme politikalarının belirlenmesi

32 Araştırma 1 Koordinatör İstişare Kurulu Öğrenci Ekip Danışman Öğr. Üyesi Destekçi Şirket Proje Sorumlusu Proje ekibinde yer alan öğrencilere DEİK bursu sağlanacak. Öğrencilerin belirli zamanlarda DEİK’te çalışması Öğrencilerin şirketlerle birlikte çalışma ortamına kavuşmasını sağlamak Projenin İTÜ yönetmelikleri çerçvesinde sürdürülmesini ve tamamlanmasını sağlamak Çalışmanın belirlenen WBS (Çalışma planı) çerçevesinde analitik biçimde sürdürülmesini sağlamak. Projenin veri ve bilgi temini konusunda yardımcı olmak. Öğrenciler ile destekçi şirket arasındaki iletişimi sağlamak. Projenin belirli bölümlerinde çalışmanın ertsinde oluşturulması hedeflenen yol haritaları için çalışmaya katılmak. Çalışmaların genel seyri hakkında görüş belirtmek. Proje ekibine veri sağlamak. Proje ekibini içerik konusunda yönlendirmek. Öğrencilerin belirli zamanlarda DEİK’te çalışması Öğrencilerin şirketlerle birlikte çalışma ortamına kavuşmasına sağlamak

33 Danışma Kurulu  Cem Kozlu, Coca-Cola  Hasan Çolakoğlu, TEB  Mehmet Habbab, Delta  Kürşat Özkan, GE  Özlem Denizmen, Doğuş  Armin Zerunyan, Hilton  GM, Evyap  GMY, Eurobank Tekfen  Hakan Genç, Arkas  Muzaffer Çilek, Çilek  Zorlu Enerji  Orhan Cem, PWC  Cantekin Dinçerler, McKinsey & Company  Burak Tansan, Boston Consulting Group  Sait Gözüm, Deloitte  Erkut Uludağ, Roland Berger  Levent Ersalman, Eczacıbaşı  Volkan Kara, Sabancı  Muzaffer Aksoy, ABC International  Orhan Taner, Hitay  GMY, Arçelik  Fatih Sakız, Siemens

34 Teşekkürler Teşekkürler


"Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu Samet İNANIR, Strateji Geliştirme Takvimin tarihini ve yerini üzerine tıklayarak değiştirebilirsiniz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları