Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İNSAN KAYNAKLARI PLANMASI İnsan kaynakları yönetimi 2012-2013.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İNSAN KAYNAKLARI PLANMASI İnsan kaynakları yönetimi 2012-2013."— Sunum transkripti:

1 İNSAN KAYNAKLARI PLANMASI İnsan kaynakları yönetimi

2 Akademik Yılı İKY PLANMASI Planlama Süreci Misyon Vizyon

3 İK Planlaması Mezun oldunuz ve grafiker bir arkadaşınızla ortak olarak bir web tasarım işi kurdunuz. 3 yıl geçti, şirketinizde toplam 6 kişi çalışıyor, cironuz beklemediğiniz kadar yükseldi. BÜYÜMEYE KARAR VERDİNİZ.... Web tasarımı yanında reklam sektörüne de girmeyi düşünüyorsunuz... A M A N A S I L ?

4 İK Planlaması İK planlaması örgütün mevcut ve gelecekteki amaçlarını gerçekleştirebilmesi için, uygun yer ve zamanda, uygun sayı ve nitelikte personeli elde etmesi için yapılır

5 AMAÇ Mevcut ve gelecekteki personel ihtiyacının belirlenmesi Piyasa, rekabet, teknoloji değişimlerine uyum sağlamak Bilgili, yaratıcı, beceri sahibi personel sağlamak, mevcut nitelikli personeli elde tutabilmek (retention), fazla insan gücünü saptayarak elden çıkarmak (lay-off) gerekli önlemleri almak. İK maliyetlerini denetlemek

6 PLANLAMA SÜRECİ Stratejik Planlama – Misyon ve Vizyonun tanımlanması – PEST (Çevre) Analizi – SWOT Analizi – Amaç ve stratejilerin belirlenmesi Mevcut İK Durumunun Analizi İş tanım ve gereklerinin incelenmesi İK envanterinin hazırlanması Personel hareketliliğinin incelenmesi 1 2

7 Gerekli İnsan Kaynağının Tahmini – Delphi – İş standartları yöntemi – Zaman serileri yöntemi – Regresyon Sonuçların Değerlenmesi ve Uygulama 3 4

8 Stratejik planlama PEST (Çevre) Analizi – Politik çevre – Ekonomik çevre – Sosyal çevre – Teknolojik çevre SWOT (Durum) Analizi – Strenghts- güçlü yönler – Weaknesses- zayıf yönler – Opportunities- fırsatlar – Threats- tehditler 1 içsel dışsal

9 MİSYON Şirketin var olma nedeni, kimliği, politikaları, değerlerini içeren bir bildiridir. – Personel neyi neden yaptığını daha iyi anlar – Çalışanları bir amaç etrafında toplar – İşletmenin toplumdaki imajını belirler – Stratejik planlamaya yol gösterir

10 BİRTEL - MİSYON Tüm çalışanlarımızla birlikte kaliteli hizmet ile müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Yukarıdaki temel amaca dayanarak, müşterilerimiz ile birlikte teknolojiyi beraber yaşamak ve yaşatmak, zorlu rekabet koşullarının geçerli olduğu sektörümüzde, bilgi, deneyim ve kaliteli hizmet anlayışı ile varlığımızı sürdürmektir.Amacımız müşterilerimiz ile kısa süreli ilişkiler değil güvene dayalı kalıcı uzun süreli ilişkiler kurmaktır.

11 BEKO misyon Misyon: İnsan hayatını kolaylastıran ürünleri mükemmel hizmet anlayışı ile sunmak. Değerler: Müşteri velinimetimizdir. En önemli sermayemiz insan kaynağımızdır ve onların gelişmeleri için her türlü olanağı sağlarız. Verdiğimiz söz şirket taahhütüdür. Birbirimizi sever, sayar ve daima açık oluruz.

12 BIÇAKÇILAR-MİSYON İnsan sağlığını iyileştirici, tıbbi cihazlar ve tek kullanımlık tıbbi ürünler üreten, satan ve satış sonrası hizmeti sunan, karlı ve rekabetçi, çalışanlarının memnuniyetini sağlayan, iyi işleyen ve sürekli gelişen bir şirket olmak misyonumuzdur.

13 NUROL MAKİNE-MİSYON Nurol Makina üstlendiği en önemli misyon, kendi alanlarında uzman Türk mühendislerinden oluşan kadrosu ve sahip olduğu teknolojik imkan ve kabiliyetleri ile lisansı Türkiye'ye ait olan savunma amaçlı yerli silah sistemleri geliştirmek ve üretimini gerçekleştirmektir. Diğer yandan, Türkiye’nin dostu olan ülkeler ile birlikte, sahip olunan teknolojik kabiliyetleri deneyimlerini birleştirerek ortaklaşa ürün tasarlayıp üretimini gerçekleştirmektedir.

14 Akbank Misyon Türk ekonomisinin ve finansal sisteminin gelişimine, kapsamlı, yaratıcı, yenilikçi, kişi ve kurumlara özel, çeşitli piyasa segmentlerinin beklentilerini ve gereksinimlerini karşılayan yüksek derecede ihtisaslaşmış kaliteli ürün ve hizmetlerin sunumu ile katkı sağlamaktır

15 CORETECH misyon Misyonumuz, bilgi teknolojisi uzmanlığını iş süreçleri deneyimi ile birleştiren Coretech’in misyonu, özgün hizmet anlayışı ve güncel teknoloji kullanımıyla müşterilerinin iş ihtiyaçlarına birebir cevap veren çözümler geliştirmektir.

16 Şu sorular misyonu belirlemede yardımcı olacaktır  Neden bir şeyler yapmak istiyoruz?  Yapacağımız işten ne bekliyoruz?  Neyi gerçekleştirmek istiyoruz?  Beklediklerimizi gerçekleştirebilmek için ne yapmalıyız?  Nelere ihtiyacımız var?  İnsanlar dışarıdan bize baktıklarında ne görmelerini bekliyoruz?  Sahip olduklarımız, yapmayı düşündüklerimizi yapmaya yetecek mi?

17 VİZYON Vizyon gerçekler ile gelecekte beklenen koşulların birleştirilerek işletme için istenen farklı bir gelecek imajı yaratılmasıdır. Eğer bu imajı mantıklı ve açık bir şekilde ortaya koyamazsanız serap olmaktan öteye gidemez. Vizyonu sene sonrası olarak algılamak da çok doğru olmayacaktır. Vizyon gerçekçi bir hayaldir ve görebileceğimiz kadar ilerisidir. Eğer 3 seneyi görebiliyorsanız vizyon o aralıkta olabilmelidir

18 Vizyon, rekabetçi stratejilere zemin hazırlayacak, pazarda fark yaratacak unsurlar içermelidir.

19 VİZYON İnanılacak bir şey olmalıdır. Kuruluş için fark yaratan bir itici güç sağlamalıdır. Neyi savunuyor?Neye inanıyor? Nereye gidiyor? sorularını net cevaplamalıdır. Kuruluşu ileriye yönelten yol gösterici ışık olmalıdır Ana doğrultuyu açıklığa kavuşturmalı,bir ortak amaç duygusu aşılamalı ve kuruluşun ne olmak için çaba harcayacağını açıkça belirtmelidir. Eğer herkes kuruluşun neyi başarmaya çalıştığını biliyorsa,kat edilecek yol daha az tehlikeli hale gelir. İnsanların sonuçlara odaklanmasını sağlamalıdır

20 ŞERİTÇİOĞLU VİZYON Şeritçioğlu firması saçak, şerit, kordon, püskül, fırfır, perde bağı (braçol) gibi mobilya, perde vb ev tekstili uygulamaları için aksesuarlar üretir. Standart ürünlerin dışında; istek üzerine yeni model imal edilebilir. Ürünlerimiz makina ve el yapımıdır. Doğru mu?

21 SİVAS ALUMİNYUM- VİZYON SİVAS ALÜMİNYUM, kuruluşundan itibaren 1980 yılını da kapsayan süreçte, ana ürünü olan perde kornişinde Türkiye gereksiniminin % 60'ını karşılamıştır. Kusursuz kalite, ürün niteliği, zamanında teslim ilkelerine, müşteri memnuniyetini de ekleyerek, kalite olgusunu şirket vizyonu olarak benimsemiştir. Doğru mu?

22 SIEMENS AG VİZYON – Müşterilerimizin en iyi çözüm ortağıyız. MİSYON – Siemens'in amacı, müşteri beklentilerini ileri teknolojileri, yeni ürünleri ve hizmetleri içeren mükemmel çözümlerle karşılayarak büyümek ve paydaşlarına artan katma değer kazandırmaktır.

23 Akbank Vizyon Türkiye'nin her yönde uzmanlaşmış lider bankası olmaktır.

24 CORETECH vizyon Vizyonumuz, yurtiçinde ve yurtdışında ulaşılan başarılı konumu sürekli geliştirerek bilgi ve iletişim teknolojisi hizmetlerinde Türkiye’de en iyi olmak, ileri teknoloji bilgisi, dinamik ve yetkin kadrosuyla, girişimci, sağduyulu, müşteri odaklı yaklaşımıyla “mükemmel hizmet şirketi olmak” tır.

25 IDEA DANISMANLIK VİZYON Bireylerin ve organizasyonların etkinliğini artırmak amacıyla; liderlik, yönetim ve kuruluşların iş performanslarını etkileyen uzmanlık alanlarında, "bilgi yönetimi"ni de kullanarak kendi yöntemlerini sürekli geliştiren, öncülüğünü yapan, Türkiye'nin ve Türkiye'nin içinde bulunduğu bölgenin güvenilir ve saygın İnceleme, Danışmanlık, Eğitim, Araştırma hizmeti veren kuruluşu olmak

26 IDEA DANISMANLIK MİSYON Türk iş hayatının uluslararası seviyede rekabet edebilirliğini ve sürekli gelişimini sağlamak amacıyla, liderlik, yönetim ve kuruluşların iş performanslarını etkileyen uzmanlık alanlarında, İnceleme, Danışmanlık, Eğitim, Araştırma hizmeti vererek iş yönetiminde mükemmelliği birlikte yakalamak; Türkiye’nin bilgi dağarcığına katkıda bulunmak; topluma yarar sağlamak ve Türkiye'nin bulunduğu bölgede etkili olmak

27 Fark nerede? Vizyon, strateji, taktik, hedef bir meyve ağacının bölümleri ise misyon ağacın kendisidir. Ağaç olmadan hiçbiri olamayacaktır.

28 Amaç ve Stratejilerin Belirlenmesi Şirket gerekli analizleri yaparken, misyon ve vizyonunu kendi amaçları doğrultusunda belirlemelidir. Bunları belirledikten sonra kendine soracağı soru “bundan sonra ne yapacağım?”dır – Hangi büyüme stratejisi? – Hangi rekabet stratejisi – Hangi İK stratejisi –.....

29 Fakat daha önce.... Mevcut insan kaynağı portföyünün belirlenmesi İş analizlerinin yapılması Ve elde edilen sonuçların istenen strateji ile uyumlandırılması gerekir.... GELECEK DERS: – İş Analizi – İş Etüdü


"İNSAN KAYNAKLARI PLANMASI İnsan kaynakları yönetimi 2012-2013." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları