Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 (Radio Frequency Identification) (Radyo Frekansları ile Tanımlama) 05011004 - Ayhan KARGIN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 (Radio Frequency Identification) (Radyo Frekansları ile Tanımlama) 05011004 - Ayhan KARGIN."— Sunum transkripti:

1 1 (Radio Frequency Identification) (Radyo Frekansları ile Tanımlama) Ayhan KARGIN

2 2 Sunum İçeriği  RFID Tanımı ve Tarihçesi  RFID Bileşenleri  EPC (Electronic Product Code)  RFID Kullanım Alanları  RFID ve Barkod Karşılaştırması  RFID ve Güvenlik  RFID’nin Gelişememe Sebepleri  Sonuç

3 3 Tanım RFID: mikroçipe, indüksiyon- elektrik çeviricisine ve antene sahip bir etiket ile bu etiketten gelen radyo frekanslarını algılayabilen bir okuyucudan oluşan bir sistemdir.

4 4 Tarihçe RFID’in tarihçesi incelendiğinde ilk kullanımın 1926 yılında ve askeri amaçlı olduğu görülmektedir. İngiltere 2.Dünya Savaşı esnasında RFID’den düşman ve müttefik uçakların belirlenmesinde faydalanmıştır. RFID’in ilk ticari kullanımı ise 1984 yılında General Motors tarafından gerçekleştirilmiştir. General Motors otomobillerin gövdelerine yerleştirdiği RFID etiketlerle her gövdede doğru ekipmanların kullanıldığını kontrol etmeyi amaçlamaktaydı.

5 5 RFID Bileşenleri  Etiket  Anten  Denetleyici  Yazılım

6 6 Etiket  Nesne hakkındaki bilginin depolanmış olduğu bir mikroçip ve antene sahip, üzeri koruyucu tabakayla kaplı bir aygıttır. 64bit’den 8MB’a kadar veri depolama özelliğine sahiptir.

7 7 Etiket Çeşitleri

8 8 Anten RFID antenler, elektromanyetik dalgaları bir sistemden alıp çevreye veren ya da çevresindeki elektromanyetik dalgalardan aldığı işaretlerle bir sistemi besleyen, kablosuz haberleşme sistemlerinin performanslarını artırmak için kullanılan cihazlardır.

9 9 Okuyucu  RFID etiket üzerindeki antenden sinyal alarak etiket bilgisini okuyabilen, radyo frekansı aracılığıyla üzerindeki antenden etikete sinyal yayan, gerektiğinde etikete yeni bilgilerin yazılmasını sağlayabilen bir donanımdır.

10 10 Denetleyici Radyo frekans modülü olarak düşünülebilir. Yazılım ile donanım arakatmanıdır.

11 11 RFID Çalışma Prensibi Etiket radyo frekansları ile aktif hale gelir. Etiket aldığı enerji ile programlandığı yanıtı gönderir. Okuyucu etiket cevabını algılar. Cevap denetleyici aracılığıyla yazılıma ulaşır. Yazılım ile yanıta göre istenen işlemler yaptırılır.

12 12 EPC  Ürünleri Dünya çapında tanınabilmesini sağlayan bir koddur.  Lojistik, taşımacılık gibi çok ilerleme sağlayan sektörlere standardizasyon getirir.  Özellikle uluslararası firmalar için çok gereklidir. (RFID teknolojisine geçtikleri için)

13 13 RFID Kullanım Alanları

14 14 Kimlik Doğrulama Pasaportlar Üniversite Giriş Kartları İşyeri Giriş Kartları Derste Yoklama Almak İçin De Kullanılabilir

15 15 * Temassız Kredi Kartları (e-para) * Araç Tanıma ile otopark işletme sistemleri * Hayvan Tanıma Aşı bilgileri vs. tutma

16 16 * Ürün takip, Lojistik * Kütüphanelerde kitap sayımı ve ödünç verme işlemleri için Y.T.Ü. kütüphanesi * Hastanelerde hasta tanıma amaçlı ve Reçetelerde

17 17 RFID ve Barkod karşılaştırması

18 18 RFID ve Güvenlik – 1 Veri Güvenliğini Tehdit Eden Unsurlar  İzinsiz okuma  Veri tahrifi  Etiketin taklidi  Etiketin çalışamaz duruma gelmesi  Etiketin sökülmesi  Etiket ve okuyucu arasındaki frekansın bozulması (jamming)  İletişimin dinlenmesi  İzleme (kişi takibi) – gösteri

19 19 RFID ve Güvenlik Güvenlik Önlemleri  Kimlik doğrulama  Kod saklama  Transfer verisinin şifrelenmesi  Aktif sinyal bozma yaklaşımı  Tekrar adlandırma yaklaşımı

20 20 RFID’nin gelişmesine engeller Standartları tam olarak belirlenmemiş Farklı ülkelerde farklı frekans aralıklarının kullanılabilmesi Etiket maliyeti şu an barkoddan daha yüksek

21 21 Sonuç  RFID teknolojisi gelişiyor  İş süreçlerinde performansı artırıyor  Farklı alanlarda da kullanılarak genişliyor  Dünya’daki dinamik nesneler için dinamik bir çözüm

22 22 Bitti Dinlediğiniz İçin Teşekkürler…


"1 (Radio Frequency Identification) (Radyo Frekansları ile Tanımlama) 05011004 - Ayhan KARGIN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları