Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Serpil Uğur Baysal. Duyarlılık oluşturmak; duyarlılığı artırmak Eğitim Kurumlararası işbirliğini geliştirmek.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Serpil Uğur Baysal. Duyarlılık oluşturmak; duyarlılığı artırmak Eğitim Kurumlararası işbirliğini geliştirmek."— Sunum transkripti:

1 Serpil Uğur Baysal

2 Duyarlılık oluşturmak; duyarlılığı artırmak Eğitim Kurumlararası işbirliğini geliştirmek

3 B. 11 yaşındadır. Bay ve bayan K’nın tek oğludur. Mutlu ve okulda başarılı bir çocuktur.

4 Son iki aydır evdeki ve okuldaki davranışında değişiklik oldu. Çok içe dönük hale geldi ve okula gitmek istemedi.

5 Banyo yaparken anne babasının banyoya girmesini istemedi. Onlar da bunun, büyümenin bir parçası olduğunu varsaydılar.

6 Hafta sonunda B. çok ağladı ve korktuğu için okula gitmek istemediğini söyledi. Konuşurken B.’nin kalçasını kaşıdığını ve gerçekten korkmuş göründüğünü farkettiler.

7 B., anne ve babasına müzik öğretmeninden korktuğunu söyledi.. Müzik öğretmeni ona ayrıca müzik dersi veriyordu.

8 Öğretmen, onun özel yerlerine dokunuyordu...

9 Muayenede B.’nin anüs girişi kırmızı, şiş ve mordu. Sanki içine bir nesne girerken küçük bir yırtık oluşmuştu. Enfeksiyon vardı.

10 B., den bu yaralanmanın nasıl oluştuğunu açıklaması istendi. B., müzik öğretmeninin penisi ve anüsü ile oynadığını söyledi. B., doktora, öğretmenin, anüsüne nesneler koyduğunu, sonra da fotoğrafını çektiğini söyledi. B., öğretmenin, anüsüne neler koyduğunu bilmiyordu.

11 B’nin bir arkadaşından, öğretmenin, kendi sınıflarından E. adlı bir çocukla da dostluk kurduğu öğrenildi.

12 Öğretmen, B.’ye onun dostu olduğunu, bunun kendi sırları olduğunu söylemişti. B’ye gizli dostluğu hakkında kimseye bir şey söylememesini, çünkü buna kimsenin inanmayacağını belirtmişti.

13 …ve size danışır. Öğretmenle ilgili bir söylenti olduğunu söyler. Okul yönetimiyle de konuşmuş, öğretmenin başka bir ildeki okuldan bir velinin yakınması üzerine bu okula geldiğini öğrenmiştir.

14 1- Bu vakayı araştırmak için ideal yaklaşım ne olmalıdır ? Çocukların gereksinimleri İşbirliği yapılması gereken kuruluşlar Kuruluşların eşgüdümünün nasıl yapılacağı Size düşen görevin ne olduğu Diğer birey ve kurumların görevleri

15 2- Karşılaşılabilecek sorunların üstesinden nasıl gelinebilir ? 3- Çok kuruluşlu ( multidisipliner ) çalışmanın sorunlarına çözüm getirmek üzere mesleki açıdan yardımcı olacak bir eylem planı oluşturulmalı mı ?

16 - SAĞLIK ( Tıbbi, medikal ) -PSİKOLOJİK -EĞİTİM -HUKUKSAL ( Adli ) -SOSYAL- SHÇEK -ÇOCUK POLİSİ ( Önceki: Emn. Müd. Küçükleri Koruma Şube Müdürlüğü )

17 - Güven - Olumlu tutum - Yargılamama - Suçlamama - Etiketlememe

18 - Tedavi, rehabilitasyon - İzlem

19 İş Akış Şeması Tanı Bildirim Şüphe ?

20 BİLDİRİM - Çocuk Koruma Ekibi ( İlgili Komisyon ) - Konsültasyonlar ( Adli Tıp ) - Adli Tıp Kurumu - Kolluk Kuvveti ( Polis, Hastane Polisi; daha iyisi: Çocuk Polisi ) - Cumhuriyet Başsavcısı

21 - İstanbul Tıp Fakültesi Hastanesi’nde Dekanlığımıza bağlı bir yönerge ile Çocuk İstismarı ve İhmali Tanı, Tedavi ve Önleme Komisyonu kurulmuştur. 23 Kasım 2004.

22 Kesin tanı sonucunda yazılacak Adli Rapor, hukuksal süreci başlatır. 1- Ceza 2- Medeni Çocuğun korunması ( Aile içi, Koruyucu Aile, Kurumsal ) Suçlunun tedavisi

23 ŞİDDET VE OKUL Milli Eğitim Bakanlığı ( MEB ) İlköğretim Genel Müdürlüğü- UNICEF I. Şiddet ve Okul: Okul ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet ve Alınabilecek Tedbirler Sempozyumu Mart 2006, İstanbul siddetveokul/index.htm

24 ŞİDDET VE OKUL Sempozyum, MEB’in okullarda ve çevresinde çocuğa yönelik şiddet konusunda bir kamuoyu tartışmasını başlatmak ve bunun sonucunda oluşturulacak temel ilkeleri ele alan şiddete karşı bir eylem planı geliştirilmesi amacıyla planlanmıştır.

25 HEDEFLER 1- Okullarda şiddetin farklı görünümleri konusunda bir kamuoyu bilinci oluşturmak, 2- Okullarda şiddet konusunda var olan akademik çalışmaların paylaşımı ve uluslararası çalışmalarla da karşılaştırılarak araştırma gereksinimlerinin ortaya çıkarılması;

26 HEDEFLER… 3- Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) Konferansı izleyerek hazırlayacağı eylem planına girdi oluşturmak üzere ana konular üzerinden derinlemesine durum saptaması yapılması ve olası önlemlere ilişkin öneriler geliştirilmesi.

27 Hedefler Sempozyumun, 2006 yılında tamamlanması beklenen Birleşmiş Milletler, Çocuğa Yönelik Şiddet, Küresel Araştırması kapsamında da önemli bir katkı sunması beklenmektedir.

28 ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET KONUSUNDA KÜRESEL ÇALIŞMA Uluslararası, bölgesel, ulusal ve yörel, çocuğa yönelik her türlü şiddeti önlemeyi ve sonlandırmayı amaçlayan eylemleri teşvik etmek, her tür şiddete karşı korunma hakkını temel alarak planlanmış bir çalışmadır.

29 ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET KONUSUNDA KÜRESEL ÇALIŞMA Birleşmiş Milletler (BM ) liderliğinde, BM Genel Kurulu kararı ile başlatılmıştır. Çalışmanın ana raporu 2006 yılında yayımlanıp BM Genel Kurulu’na sunulacaktır.

30 ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET Araştırma Konuları 1- Şiddetin farklı görünüş biçimleri; şiddet, zorbalık, taciz, sözel ( alay etme, lakap takma, aşağılama ), istismar, saldırganlık, sindirme, vb. 2- Mevcut durumun niteliksel ve niceliksel olarak ortaya konulması(betimsel araştırmalar)

31 ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET Araştırma Konuları Betimsel Araştırmalar: a- Akran zorbalığı ve şiddeti b- Yönetici/ öğretmen/ okul çalışanları zorbalığı ve şiddeti c- Okulların ( yöneticilerin ve öğretmenlerin ), öğrencilerin ve velilerin şiddetle başa çıkma yolları.

32 ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET Araştırma Konuları 3- Şiddetin nedenleri ve sonuçları 4- Önleme Stratejileri

33 ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET Önleme Stratejileri Öğrenci yönelimli programlar ve uygulamalar Öğretmen yönelimli programlar ve uygulamalar Program odaklı uygulamalar Yönetimsel programlar ve uygulamalar

34 ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET Önleme Stratejileri Okulda fiziksel olarak değişiklikler yapma Ana- baba yönelimli programlar ve uygulamalar Güvenlik personeli Toplum yönelimli uygulamalar

35 ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET Önleme Stratejileri Merkezi ve yerel yönelimli programlar ve uygulamalar MEB merkez örgütünün bu konudaki kaynakları, proje ve politikaları neler olabilir? Medya aracılığıyla uygun bir biçimde, duyarlılık kazandırma ve bilgilendirme.

36 MEB MEVZUAT BANKASI tarihli ve sayılı yönetmelik: İlköğretim okullarında, öğrencilere, İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde belirlenen ödül ve cezalar dışında ayrı bir disiplin yönetmeliği uygulanmamaktadır.

37 ÇOCUK HAKLARI EĞİTİMİ PROJESİ

38 ÇOCUK DOSTU OKUL MEB-UNICEF işbirliği Van, Ankara, İzmir’de 25 pilot okul Proje yaygınlaştırıldı ilde 300 okulda uygulanması kararı - Yalova, Mersin, Kastamonu, Aksaray, İzmir, Rize

39 ÇOCUK DOSTU OKUL PROJESİ 1- Her türlü ayrımcılık önlenmeli 2- Yaşama ve gelişme hakkı tanınmalı 3- Güvenlik sağlanmalı 4- Görüşlerine saygılı olunmalı 5- Yaşamında şiddet olmamalı

40


"Serpil Uğur Baysal. Duyarlılık oluşturmak; duyarlılığı artırmak Eğitim Kurumlararası işbirliğini geliştirmek." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları