Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Talep Tahminindeki En İyi Uygulamalar Stok Planlaması ve Yönetimi Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Talep Tahminindeki En İyi Uygulamalar Stok Planlaması ve Yönetimi Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri."— Sunum transkripti:

1

2 Talep Tahminindeki En İyi Uygulamalar Stok Planlaması ve Yönetimi Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri

3 Talep Tahmin Modelleri Değerlendirmesi 1. Gelişim ve Model Testleri 2. Değerlendirmeyi Kullanma ve Uygulama 3. Modelleri İş ve Operasyonlarla ilişkilendirme 4. Uygulama ve Model Yönetimi Today 5. Modellerin Performans Göstergeleri 6. Değerlendirmeyi etkileme

4 Ortak Çevrelerde Tahmin Kapsamları Pazar Girdileri Simulasyon ve Modelleme Satışlar Finans LojistikÜretim Talep Tahmini

5 Tahmin Kalitesini Değerlendirme Kriterleri Doğruluk Stok Performansını Gerçekleştirme Kapasitesi Hedefler –Geri Dönüşler –Karşılama Oranı Değer Yaratımı

6 Tahminin Performansı & Lojistik Performans Müşteri Hizmet Seviyeleri Karşılama Oranı Stoktaki yatırımlar Min Max MinMax Rassal Doğrusal Yuvarlama Trendler Tahmin Teknikleri

7 Tahmin Sistemlerini Değerlendirme Kriterleri Fonksiyonel Bütünleşme Odak Sistem Kilit Performans Göstergeleri Best Practices Research - University of Tennessee

8 1. Fonksiyonel Bütünleşme Tasarlayanlar ve uygulamadan sorumlu olanlar arasındaki bütünleşmenin seviyesi ve derecesi Tasarım (Analistler) Uygulama (Stratejistler)

9 1. Fonksiyonel Bütünleşme İletişim –Medya Kordinasyon –Formal Yapı & Programlar İşbirliği –Oryantasyon & Yönetim Analiz Adacıklarından İşbirliği Süreçlerine

10 2. Odak Tahmin yürütülecek ürünlerle hizmetleri ve kullanılacak yöntemleri tanımlar Ürünler İstatistiksel Modeller Nicel Modeller Ne Ayrıştırma Seviyesi

11 2. Odak Süreç Kalitesi –Yöntemler ve Prosedürler Erişim –Yöntem Erişilebilirliği Tasarım Kullanım –Süreçlere Katılım ve Saygı İstatistiksel Modellerden Nicel Modellere

12 3. Tahmin Sistemleri Tahmin Geliştirme, Analiz Etme ve Dağıtmada kullanılan Bilgisayar & İletişim Donanımları Geliştirme Analiz etme Dağıtma

13 3. Sistemler Sistem Kalitesi Erişim Kabiliyetler Kullanışlılık

14 4. Kilit Performans Göstergeleri KPG tahminin Erişilebilirliği ve Uygunluğu Kilit Performans Göstergeleri ve Motivasyon

15 4. Kilit performans Göstergeleri Netlik Talep Etme Geri Bildirim Düşünülen Kriterler Tahmin Performansı Lojistik Performans Finansal Performans Stok Yönetimi Stok Geri Dönüşleri Toplam Lojistik Maliyetleri Müşteri Hizmetleri

16 Tahmin Performansının Kıyaslanması Gelişmiş Tahmin Yöntemlerinin Değeri Nedir? Bir Üst Basamağa İlerlemede Potansiyel Faydaların Belirlenmesi 32 Şirket Staples Lucent Technologies Coca-Cola Michelin Monsanto Longaberger...

17 Tahmin Geliştirmede En İyi 12 Uygulama 1. Tahmin ihtiyacını azaltın 2. Değer Biçme & Tahmin Doğruluğunu kontrol etme 3.Tahmin Optimizasyonu için Müşteri Portföyünü bölümlere ayırın 4. Belirli Fonksiyonel Alanlarda Tahmin Yapın 5. Tahmin Modelleri Tasarlayın ve düzeltin 6. Tepki verme ve Kontrol konusunda Organizasyonel Kabiliyet 7. Tahmin Hatalarını Düzeltin 8. Son Tüketici Satılnalma Örneklerini Tanıma 9. Tahmin Modellerinde POS ve Teslimat Verilerinin Kullanımı 10. Grup Talep ve Vaka Senaryosu Simulasyonu 11. Yanlış Veriyi farketme, tanımlama ve ortadan kaldırma 12. Yukarıdan-Aşağıya Aşağıdan- Yukarıya Tahmin

18 1. Tahmin İhtiyacını Azaltın! Sipariş için Üretim –C-parça –Nakliye sırasında Montaj ve Konsolidasyon Bağımsız Talebi Tahmin Edin ve Bağımlı Talebi Ölçün Tedarikçi Teslim Süresi < Müşteri-İstenen Teslim Süresi

19 2. Değer Biçme & Tahmin Doğruluğunu Kontrol Etme! Tahmin Geliştiriciler Metodolojiyi Tanımlar Anlaması Kolay. Karmaşıklık Sorumluluğu Engeller Problemleri Tanımlamada Proaktif Göstergeler Tahmin Revizyonuna İhtiyacı Olan Maddeleri Önceliklendirme

20 Tahmin Sürecinin Kalitesi Yüksek Hata Oranlı Ürünler –Aralıklı Talep –Düşük Hacimler –Parçalar & Yedek Parçalar –C tipi Mallar –Yeni Ürünler Düşük Hata Oranlı Ürünler –Sürekli ve Sabit Talep –Yüksek Hacimler –Hızlı Tüketim Malları Goods –A tipi Mallar –Geleneksel Ürünler

21 Tahminde Doğruluk Hedefleri Rakiplerden daha İyi Bugünden daha İyi Segmente göre Doğruluk –A tipi mallar… –B tipi Mallar… –C tipi Mallar...

22 Beklenen Doğruluk Ürün Aileleri Aylık Tahminde 0-20% Ortalama Hata 3 Aylık Yuvarlak Tahminlerde 10% dan az Ortalama Hata Üç Aylık Yuvarlak Tahminler müşteri siparişlerinin göstergeler üzerindeki etkisini en aza indirger Aylık göstergeler siparişlerin verildiği süre içinde değişiklik gösterebilir

23 Beklenen Doğruluk Karma vs. Bireysel Tahmin Karma –Karma ürün ailesi tahminleri için %0-30 aylık sapma Ürüne göre Bireysel –Satış fonksiyonları, müşteri sayısı, ortalama sipariş miktarı, dağıtım merkezlerinin sayısı vs.’deki değişiklikler –Daha iyi değerlendirmeler için hacme göre ABC analizi gereklidir.

24 Beklenen Doğruluk A tipi mallar için, Beklenen Bireysel Tahmin Doğruluğu aylık % 0-20’dir. B tipi mallar için, % 0-35 sapma C tipi mallar için, hacme, sipariş miktarına ve sipariş sıklığına bağlı olarak %0-250 sapma

25 Tahmin Hataları Beklenti Tabloları Temel Ürünler Mevsimsel Ürünler Felaket Bağlantılı Düzensiz Talep Üretim Toptan Satış Perakende Satış 50% 150% 175% 300% 25% 100% 200% 15% 75% 150% 0% 50% 100% 150% 200% 250% 300% % Tahmin Hatası Talep Seyri Tedarik Zinciri Rolü

26 Tahmin Hataları Beklenti Tabloları 15% 75% 150% 25% 100% 200% 50% 150% 175% 300% 0% 50% 100% 150% 200% 250% 300% Temel ÜrünlerMevsimsel ÜrünlerFelaket BağlantılıDüzensiz Talep Talep Seyri % Tahmin Hataları Üretim Toptan Satış Perakende Satış

27 3. Portföy Segmentasyonu Ürün,aileleri ve Gruplarında Talep Segmentasyonu Ürün Aktivitesine göre Sınıflandırma Talep Seyrine göre Sınıflandırma Tahmin Modelinin Tanımlanması

28 3. Portföy Segmentasyonu ABC Segmentasyonu İki Kutu Bağımlı Talep Make-to-Order Ürün Değeri Mevsimsellik Karşılama Oranı Promosyonlar Kullanım Ömrü(Yaşam Döngüsü) Evresi Hammadde Teslim Süresi Üretim Döngüsü

29 Bazında Tahmin Ürün Müşteri Aile Tedarikçi Kanal Dağıtım Merkezi Bölge Mali Satış Birimleri Mal Elleçleme Birimleri Nakliye Birimleri

30 Tahmin şemalarını, stok planlamasını, üretimler arası bağlantıyı, lojistik süreçleri, pazarlama ve genel yönetimi tanımlayan grup 4. Belirli Fonksiyonel Alanlarda Tahmin Devam Eden Lojistik Projeler Lojistik Temsilcisi Activite Profilleri İstatistikler & Raporlar Sistemlere Bağlantılar Veri Komplikasyonları Lojistik Analisti Tedarikçi Performansı Stok Modelleme IMS & SMS Gereksinimleri IM & SM’deki en iyi uygulamalar Kilit Performans Göstergeleri Tedarik Analisti Network Modelleme Nakliyeci Performansı T&D’deki en iyi uygulamalar TMS Gereksinimleri Kilit Performans Göstergeleri P Nakliye Alt yapı Planlama Yerleştirme ve İş uygulamaları DCO’deki en iyi uygulamalar WMS Gereksinimleri Kilit Performans Göstergeleri MHS Gereksinimleri DC Operasyonları Memnuniyet Indeksi Müşteri Profilleri/SKU CS’deki en iyi Uygulamalar CSS Gereksinimleri Kilit Performans Göstergeleri Müşteri Hizmetleri Planlaması Yönetici Lojistik Planlama CEO

31 Tahmin için Çok Disiplinli Takımlar

32 Sep- 02 Oct- 02 Nov- 02 Dec- 02 Jan- 03 Feb- 03 Mar- 03 Apr- 03 May- 03 Jun- 03 Jul- 03 Aug- 03 Sep- 03 Oct- 03 Nov- 03 Dec- 03 Ay, Yıl Receipts Series1 Series2 Gerçekler Tahminler 5. Tahmin Hatalarını Farketme ve Düzeltme Bias

33 Satış Büyüme Projeksiyonları Satış Büyüme Projeksiyonları ( ) 11.5% 5.7% 21.5% 4.3% 0.9% 3.7% 6.4% 5.9% 1.0% 4.8% 6.7% 4.2% 7.3% 0.0% 1.0% 2.0% 3.0% 4.0% 5.0% 6.0% 7.0% 8.0% Yıls Bias Adjusted Projections Mevcut Projeksiyonlar

34 WHS Stok Geri Dönüş Projeksiyonları Geri Dönüşler CASE I. WHS Turns Improve CASE II. No Turns Improvement CASE III. Turns Decrease 4% per year

35 DC Alan Darlığı (69,843) (55,314) (44,209) (172,775) (249,232) (201,025) (273,062) (356,305) (424,575) (471,471) (69,328) (67,825) (82,151) (216,884) (242,933) (212,045) (500,000) (450,000) (400,000) (350,000) (300,000) (250,000) (200,000) (150,000) (100,000) (50,000) SF Case I.Case II.Case III. Alan Gereksinimleri Deficit Projections

36 6. Organizasyonel Reaksiyon Tasarımı ve Hataları Tahmin Etmek için Kontrol Kapasitesi Büyüklük Fonksiyonu olarak ve Tahmin hatasının Acil Düzeltmeye etkisi olarak Sipariş Sınıflandırması Tahmin Hatalarını Düzeltmek için Süreçlerde önceden Planlama

37 Source: Focus Forecasting Yeniden Programlama Talep Düşük olduğunda ve Talep Tahmin Edilenden Yüksek olduğunda, her iki senaryoda da Tahmin Hataları olur. İyi bir Planlama Sistemi iki durumda da tepki verebilir. Sistem İnsanları Doğru Zamanda Tepki Vermek konusunda Uyarmalıdır.

38 7. En İyi Uyan Tahmin Eski Tahminler Üstel Yuvarlama Hareketli Ortalama Ağırlıklı Ortalama Talep Tahmini

39 Tahmin Yöntemleri İnsani Yargılar –Bireysel –Uzman Grubu (Delphi) Genel Kurallar Ortalama –Sürekli –Ağırlıklı X= w1*x +w2*x+w3*x…. Üstel Yuvarlama –İlk Sipariş –İkinci Sipariş En İyi Uyan Modeli Seçin

40 İnsan Yargısı ile Tahmin İnsanlar Yoğun Olarak Yakın Tarihten Etkilenirler ve Geçmişi Hissedemez ve Hatırlayamazlar İnsanlar Dıştan Gelen Faktörlere Bilgisayarlaştırılmış Modellerden Daha İyi Katılırlar

41 Dış ve İç Faktörler Dış Genel İş Ortamı Ekonominin Durumu Endüstrideki Rekabet Düzeyi Piyasa Eğilimleri İç Reklam Promosyonlar Fiyat Değişiklikleri Kalitedeki İlerlemeler Yeni Ürün Tanıtımı

42 8. Talep Seyirlerini Tanıma Bilgisayarlaşmış Sinirsel Ağlar

43

44 Gerçek Talep Değerlendirmesi Başıboş Talebi Dahil Edin Kıtlık oyunu yüzünden Talebin Abartılması İptal Edilmiş Talepleri Verilerden Çıkarın

45 Olay Takviminin Kullanılması

46 Promosyonlar Tek-Atış Döngüsel Özel Fiyat Azaltımları E.g., Sezon sonu mallar Rakipleri Uzak Tutmak için raf doldurma (Coke vs. Pepsi) Talep Yaratan Reklamlar –Yeterli, fazla olmayan ve hızlı tedarikçilere sahip olduğunuzdan emin olun,

47 Teslim Süresini Kısaltın Teslim Süresi Teslim Süresi Talebi Güvenlik Stoğu Zaman Stok Yeniden sipariş Noktası (ROP) Teslim süresi Değişkenliği

48 Yeni Ürün Tahmini Benzer Ürün Verileri Promosyonun satışa etkisini hesaplamak için Promosyon Süresince Satışları Takip Edin.

49 9. Tahmin Modellerinde POS ve Teslimat Verilerinin Kullanılması POS Satış Noktası Hastane (on-line kullanım) Geri dönen siparişlerin internet üzerinden veri değiştokuşu Beklenen ürün hatası verileri

50 10. Grup Talebi ve Vaka Senaryoları Simulasyonu Nov-95 Jan-96 Mar-96 May-96 Jul-96 Sep-96Nov-96 Jan-97 Mar-97 May-97 Jul-97 Sep-97Nov-97 Ay Talep

51 May-97 Jul-97 Sep-97 Nov-97 Ay Talep 11. Yanlış Veriyi Farketme, Tanımlama ve Ortadan Kaldırma

52 Müşteri Sipariş Seyrini Tanıma Alıcı ürün seviyesine göre tahmin yapın Sipariş örnekleri oluşturun Eğer müşteri sipariş miktarları bilinen limitlerden farklı ise siparişi kabul etmeden önce onaylayın. E.g., American Express

53 12. Makroekonomik Göstergelerle Yukarıdan Aşağıya Tahmin GeçmişTahminler Endüstri Göstergeleri Ekonomik Göstergeler AFFCPazar Payı Bekleyen Siparişler Tahmin Aracı Trent analizi YönetimYargısı Satış Tahmini

54 İnsan Müdahalesiyle Aşağıdan Yukarıya ve Yukarıdan Aşağıya Tahmin

55 Bilgisayarlaşmış Tahmin Ağları

56 Tahmin Uygulamaları - Özet - 1. Gerçek Talebi göstermek için zincirin başından sonuna kadar Bilgi dağıtım politikaları uygulayın 2.Tahminde Doğruluğu artırmak için Olay Takvimi Kullanın 3.Organizasyonu tahmin hatalarına hemen cevap verecek şekilde düzenleyin

57 Tahmin Uygulamaları - Özet - 4.Global ve ulusal satışlar için Yukarıdan Aşağıya Tahmin Yöntemini kullanın 5.SKU ve Kategoriye göre tahmin yapmak için Aşağıdan-Yukarıya Tahmin Yöntemini kullanın 6.Yukarıdan-Aşağıya Tahminlere Onaylanmış Ekonomik ve Endüstriyel indeksleri dahil edin

58 Tahmin Uygulamaları - Özet - 7. Yukarıdan-Aşağıya ve Aşağıdan- Yukarıya Tahminleri bir Analist Değerlendirmesiyle Düzeltin 8. SKU’yu Talebe ve Değişkenlere göre ayırın ve şunları belirleyin: – Tahmin Olasılığı – Tahmin Modeli 9. Trend ve Mevsimsellik dahil olmak üzere gelecekteki talebi belirlerken En iyi uyan yöntemi kullanın

59 Tahmin Uygulamaları - Özet - 10.Tahmin Hatalarını azaltmak için Teslim Süresini kısaltın 11.Tahmin Hataları Düşmandır, bu yüzden hataları azaltmak için mümkün olan her şeyi yapın 12.Doğruluğu tahminin engelleri, öznellik, düşük veri kalitesi ve yadsımadır


"Talep Tahminindeki En İyi Uygulamalar Stok Planlaması ve Yönetimi Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları