Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KONULU BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KONULU BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA"— Sunum transkripti:

1 KONULU BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA
ÖZEL ENKA LİSESİ ‘ SINIF GEÇME SİSTEMİ ’ ‘ALAN SEÇİMİ VE ÖNEMİ ’ KONULU BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ

2 ALAN SEÇİMLERİ 2. ÖSS VE ALAN – MESLEK SEÇİMİ İLİŞKİSİ ALAN SEÇİMİ BİLGİLENDİRME VE KARAR VERME SÜRECİ 4. KARİYER PLANLAMA ÇALIŞMALARI 5. KARİYER YÖNELİMİNDE DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR

3 ALANLARA KAYNAKLIK EDEN DERSLER ALAN SEÇİMİ KRİTERLERİ KAYNAKLAR
1 - ALAN SEÇİMLERİ SINIF GEÇME SİSTEMİ ALANLARA KAYNAKLIK EDEN DERSLER ALAN SEÇİMİ KRİTERLERİ KAYNAKLAR -- Kategorilerden ÖSS görüntülenir.

4 Ders Yılı Sonunda Doğrudan Sınıf Geçme:
a) Ders yılı ya da ortalama yükseltme sınavları sonunda tüm derslerden başarılı olma, b) Yıl sonu başarı ortalamasının en az 3.00 olması durumunda doğrudan sınıf geçilir.

5 Ders Yılı Sonunda Herhangi Bir Dersten Başarılı Sayılma:
2. Dönem notunun en az 2 olması gerekmektedir. Eğer 1. Dönem notu 0 ise, 2. Dönem notu 3 olmalıdır.

6 Bir Dersin Ağırlığı ve Ağırlıklı Notu:
Bir dersin ağırlığı, o dersin haftalık ders saati sayısına eşittir. Yıl sonu notu ile haftalık ders saati çarpılır ve o dersin ağırlıklı notu hesaplanır.

7 Yıl Sonu Başarı Ortalaması:
Bütün derslerin ağırlıklı notları toplamı, haftalık ders saatleri toplamına bölününce elde edilen sayı öğrencinin yıl sonu başarı ortalamasıdır.

8 Yıl Sonu Başarısının Belirlenmesi
Bir dersin yıl sonu notu: 1. ve 2. Dönem notlarının aritmetik ortalamasıdır. Ortalama yükseltme ve sorumluluk sınavları ile yıl sonu notunun aritmetik ortalamasıdır.

9 Örnek Tablo – 9. Sınıf Toplam Ağırlıklı Not 122 Yıl Sonu Başarı Ort.
Dersler Haftalık saat 1.Dönem 2. Dönem Yıl Sonu Ağırlıklı Not Türk Edebiyatı 3 4 12 Dil ve Anlatım 2 Tarih 5 8 Coğrafya 1 6 Din Kült. Ahlak B. İngilizce 24 Matematik Fizik Kimya Yaşam Bilimleri 9 Bilgisayar Beden Eğitimi 10 MFL Seçmeli Ders Toplam Ders Saati 40 Toplam Ağırlıklı Not 122 Yıl Sonu Başarı Ort. 3,05

10 Örnek Tablo – 10. Sınıf Toplam Ağırlıklı Not 118 Yıl Sonu Başarı Ort.
Dersler Haftalık saat 1.Dönem 2. Dönem Yıl Sonu Ağırliklı Not Türk Dili ve Edebiyatı 5 3 4 20 Milli Güvenlik 1 2 Tarih 12 İnsan İlişkileri Din Kült. Ahlak B. İngilizce 6 Matematik Fizik 9 Kimya Biyoloji Geometri Beden Eğitimi 8 MFL Seçmeli Ders Toplam Ders Saati 40 Toplam Ağırlıklı Not 118 Yıl Sonu Başarı Ort. 2,95

11 Ortalama Yükseltme ve Sorumluluk Sınavları:
Madde 41— Öğrencilerden; a) Öğrenim gördükleri sınıfta başarılı veya başarısız oldukları en fazla 4 dersten ortalama yükseltme, b) Alt sınıflardan başarısız dersi bulunanlar için sorumluluk sınavları yapılır. Ortalama yükseltme sınavları ders yılının bitiminde Sorumluluk sınavları ise ders yılının bitiminde, Ağustos ayında ve Şubat ayında olmak üzere yılda üç kez yapılır.

12 ALANLAR FEN BİLİMLERİ ALANI TÜRKÇE MATEMATİK ALANI SOSYAL BİLİMLER ALANI

13 Türkçe-Matematik (TM )
ALANLAR KAYNAK DERSLER Fen Bilimleri (F) Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik, Sosyal Bilimler (S) Türk Edebiyatı, Dil ve Anlatım, Tarih, Coğrafya Türkçe-Matematik (TM ) Türk Edebiyatı, Dil ve Anlatım Matematik

14 Alanların Belirlenmesi ve Seçimi
Öğrencilerin ve velilerinin görüşü doğrultusunda, İlgili Müdür Yardımcısı Sınıf Rehber Öğretmeni İlgili Rehber Öğretmen tarafından ilgi, istek, yetenek ve derslerdeki başarı durumlarına göre alanlara yönlendirilir.

15 Yönelme veya yönlendirmede, alanlara kaynaklık eden derslerin yıl sonu notları
ya da yıl sonu notlarının ağırlıklı ortalaması esas alınır.

16 Öğrencilerden; a) Alana kaynaklık eden derslerin her birinden başarılı olanlar istediği alana, b) Alana kaynaklık eden derslerden başarısız dersi bulunup bu derslerin yıl sonu notlarının ağırlıklı ortalaması en az 2.50 olanlar o alana,

17 Yukarıdaki şartları taşımayanlar,
alana kaynaklık eden derslerin yıl sonu notlarının ağırlıklı ortalamasının yüksek olduğu alana yönlendirilir.

18 ÖSS 2009 2-ÖSS VE ALAN - MESLEK SEÇİMİ İLİŞKİSİ
SINAV SÜRESİ : 195 DAKİKA (3 Saat 15 dk.) TEK OTURUM - TEK SORU KİTAPÇIĞI - TEK CEVAP KAĞIDI SINAV İKİ BÖLÜMDEN OLUŞACAK; 120 soru 1. Bölüm 120 soru 2. Bölüm (2. Bölümde her öğrenci alanı ile ilgili 60 soruyu cevaplamak zorundadır) ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANININ ÖNEMİ

19 En düşük OBP 50, En Yüksek OBP 100’dür.
OBP ’ nin Hesaplanması Öğrencinin Diploma Notu Okul Diploma Notu Ortalaması. Okul Standart Sapma OBP OBP ÖRNEKLENDİRME (ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI) Öğrencinin Diploma Notu Okulun Ortalaması OBP Notu 2, , 3, , 4, , En düşük OBP 50, En Yüksek OBP 100’dür.

20 AOBP-SÖZ AOBP-SAY AOBP-EA
ÖSS PUANLARI AĞIRLIKLI ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANLARININ ÇARPILACAĞI KATSAYILAR AOBP-SÖZ AOBP-SAY AOBP-EA ALANINA YERLEŞİRKEN DİĞER PROGRAMLARA YERLEŞİRKEN ALANINA YERLEŞİRKEN DİĞER PROGRAMLARA YERLEŞİRKEN ALANINA YERLEŞİRKEN DİĞER PROGRAMLARA YERLEŞİRKEN YÖSS-SÖZ 0,8 0,3 YÖSS-SAY 0,8 0,3 YÖSS-EA 0,8 0,3

21 AĞIRLIKLI ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI (AOBP)
Okulun ÖSS puan ortalamaları, okuldaki en düşük, en yüksek OBP ve öğrencinin de OBP verileri dikkate alınarak AOBP’ye dönüştürülür. Her Öğrenci İçin, AOBP – SÖZ AOBP – SAY AOBP – EA olmak üzere üç AOBP hesaplanır.

22 Örnek Tablo 2008-ÖSS Sonuçları
NET ÖSS PUANI : 301,847 0,8 Lİ AOBP : 75,045 HAM ÖSS PUANI 226,802 DİPLOMA NOTU / PUANI 083,97 ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI 86,194 AĞIRLIKLI ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI-EA-2 93,806

23 ÖSS 2009 1. BÖLÜM SORULARI (I. Ortak Derslerle İlgili Testler) Türkçe Testi (Tür) Soru Sosyal Bilimler-1 Testi (Sos-1) 30 Soru Matematik-1 Testi (Mat-1) 30 Soru Fen Bilimleri-1 Testi (Fen-1) 30 Soru

24 ÖSS 2009 2. BÖLÜM SORULARI (II. Alan Dersleri ile İlgili Testler) Edebiyat-Sosyal Bilimler Testi (Ed-Sos) 30 Soru Sosyal Bilimler-2 Testi (Sos-2) 30 Soru Matematik-2 Testi (Mat-2) 30 Soru Fen Bilimleri-2 Testi (Fen-2) 30 Soru

25 FEN BİLİMLERİ ALANINDAKİ ÖĞRENCİNİN CEVAPLANDIRACAĞI TESTLER
2.BÖLÜM 1.BÖLÜM TÜR SOS 1 MAT 1 FEN 1 FEN 2 MAT 2

26 FEN BİLİMLERİ ALANI MÜHENDİSLİK BÖLÜMLERİ MİMARLIK
TEMEL BİLİMLER MATEMATİK /FİZİK /KİMYA /BİYOLOJİ DİŞ HEKİMLİĞİ ECZACILIK TIP VETERİNERLİK MATEMATİK – FİZİK – KİMYA – BİYOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİ

27 TÜRKÇE MATEMATİK ALANINDAKİ ÖĞRENCİNİN CEVAPLANDIRACAĞI TESTLER
1.BÖLÜM 2.BÖLÜM TÜR SOS 1 MAT 1 FEN 1 ED-SOS 2 MAT 2

28 TÜRKÇE MATEMATİK ALANI
EKONOMİ EKONOMETRİ FELSEFE HUKUK İKTİSAT İŞLETME PSİKOLOJİ SİYASET BİLİMİ SOSYOLOJİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER ULUSLARARASI TİCARET YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ

29 SOSYAL BİLİMLER ALANINDAKİ ÖĞRENCİNİN CEVAPLANDIRACAĞI TESTLER
1.BÖLÜM 2.BÖLÜM TÜR SOS 1 MAT 1 FEN 1 ED-SOS 2 SOS 2

30 SOSYAL BİLİMLER ALANI TARİH TARİH ÖĞRETMENLİĞİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
ANAOKULU ÖĞRETMENLİĞİ ARKEOLOJİ VE SANAT TARİHİ COĞRAFYA COĞRAFYA ÖĞRETMENLİĞİ GAZETECİLİK HALKLA İLİŞKİLER İLETİŞİM MEDYA İLETİŞİM SİSTEMLERİ SİNEMA – TV REKLAMCILIK

31 ORTAK ALANLAR TÜRKÇE MATEMATİK ALANI ÖSS- SÖZEL ÖSS- SAYISAL
 Anaokulu Öğretmenliği  Görme Engelliler Öğretmenliği  İşitme Engelliler Öğretmenliği  Halkla İlişkiler ve Reklamcılık  Türk Dili ve Edebiyatı  Türk Dili ve Edebiyatı Öğrt.  Türkçe Öğretmenliği  Zihin Engelliler Öğretmenliği  Aktüerya  Aktüerya Bilimleri  Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri  Ebelik  Enformasyon Teknolojileri  Finans Matematiği  Hemşirelik  Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri  İlköğretim Matematik Öğrt.  Matematik  Matematik Öğretmenliği  Sağlık Memurluğu

32 ORTAK ALANLAR FEN BİLİMLERİ ALANI ÖSS- EŞİT AĞIRLIK ÖSS- SÖZEL
 Ekonomi  Ekonomi ve Finans  Ekonomi - Yönetim Bil. Prog.  Ekonometri  Felsefe  Felsefe Grubu Öğrt.  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı  İktisat  İşletme  İşletme Enformatiği  İşletme - Ekonomi  Küresel ve Uluslararası İlişkiler  Okul Öncesi Öğrt.  Peyzaj Mim. ve Kentsel Tas.  Sağlık Kurumları İşlt.  Sınıf Öğrt.  Üstün Zekalılar Öğrt.  Anaokulu Öğrt.  Görme Engelliler Öğrt.  İşitme Engelliler Öğrt.  Zihin Engelliler Öğrt.

33 ORTAK ALANLAR SOSYAL BİLİMLER ALANI ÖSS- EŞİT AĞIRLIK ÖSS- SAYISAL
 Avrupa Birliği İlişkileri  Bilgi ve Belge Yönetimi  Çalışma Ekonomisi-End. İliş.  Çocuk Gelişimi ve Eğitimi  Ekonomi  Ekonomi-Yönetim Bil. Prog.  Felsefe / Felsefe Grubu Öğrt.  İktisat  İşletme  İşletme Bilgi Yönetimi  İşletme - Ekonomi  Küresel ve Uluslararası İliş.  Moda Tasarımı  Okul Öncesi Öğretmenliği  Psikoloji  Rehberlik ve Psikolojik Dan.  Reklamcılık  Sanat ve Sosyal Bilimler Prog.  Sınıf Öğretmenliği  Siyaset Bilimi  Siyaset Bilimi ve Ulusl. İlişk.  Sosyal Hizmetler  Sosyoloji  Uluslararası İlişkiler  Uluslararası İlişkiler ve AB  Üstün Zekalılar Öğretmenliği  Ebelik  Hemşirelik  Hemşirelik ve Sağ.Hiz.  Sağlık Memurluğu

34 KAYNAKLAR

35 3. ALAN SEÇİMİ BİLGİLENDİRME VE KARAR VERME SÜRECİ
9-10. Sınıf Öğrencilerine Genel Bilgilendirme Toplantısı Eylül 2008 9-10 Sınıf Öğrencilerine Sınıf Öğretmenliği Programı Her Pazartesi Rehberlik saatinde 10. Sınıf Öğrencilerine yapılan ön anket çalışması Aralık 2008 9-10. Sınıf Velilerine Genel Bilgilendirme Toplantısı 04 Aralık 2008 9-10. Sınıf Öğrencilerine Alan Seçim-ÖSS Tanıtım Sunumu 18 Aralık 2008 Mesleki İlgi Envanteri Çalışması Mart 2009 Rehberlik Birimi 10.Sınıf Öğrencileriyle Bireysel Toplantılar Mart - Haziran 2009 Meslekler günü Mart 2009 (Lise) 9 Haziran 2009 (6-8) Alan Seçim Formlarının 10.Sınıf Velilerine Gönderilmesi Haziran hafta Alan Seçim Formlarının Veliler tarafından imzalanıp idareye Haziran hafta teslimi

36 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi

37 MİSYONUMUZ Öğrenci, veli, okul işbirliği ile öğrencilerimizin
kendilerini ve başkalarını tanıyan; duygularının farkında olan; bireysel farklılıklara saygılı; iletişim ve sorun çözme becerilerine sahip; ilgi ve yetenekleri doğrultusunda seçim yapabilen; bireysel/toplumsal bilinci ve duyarlılığı gelişmiş bireyler olmalarını sağlamaktır.

38 Öğretmen Öğrenci Veli Destek Birimler
Kariyer Yönelim Planı Öğretmen Öğrenci Veli Destek Birimler

39 4-KARİYER PLANLAMA ÇALIŞMALARI
(6-12. SINIFLAR) Sınıf Öğretmenliği Programı Çalışma Alışkanlıklarını Geliştirme Programı Kendini Tanıma ve Anlama Başkalarını Tanıma ve Anlama Kendilerinin Güçlü ve Güçlü Olmayan Yanlarını Farketme Karar Verme Hedef Belirleme

40 Alanlara Kaynaklık Eden Derslerin Takibi
Öğrencilerin Akademik Durumlarının İzlenmesi İlgi Alanlarını Keşfetmeye Yönelik Psikometrik Test Uygulamaları Mesleki İlgi Envanterinin Uygulanması ve Değerlendirilmesi

41 Meslekler Hakkında Bilgilendirme Çalışmaları
Meslekler Günü Doğru Bilgi Kaynaklarının Paylaşımı (www.iskur.gov.tr) Üniversiteler Hakkında Bilgilendirme Çalışmaları Üniversite Ziyaretleri Doğru Bilgi Kaynaklarının Paylaşımı (www.yok.gov.tr)

42 İzleme Çalışmaları Öğrenciler ile Bireysel ve Grup Görüşmeleri Veliler ile Bireysel Görüşmeler Her yıl İki kez Gerçekleştirilen ÖSS Deneme Sınavları

43 Eğitim Programları Organizasyonu
Konusunda Uzman Kişilerin Davet Edildiği Paylaşım Toplantıları Müdür Yardımcıları ve Rehberlik Servisi Tarafından Öğrenciler ve Velilere Yönelik Hazırlanan Bilgilendirme Toplantıları

44 Üniversite Danışmanlığı
Lise Son Sınıf Öğrencilerine Yönelik ÖSS’ ye Hazırlık Takip Prosedürünün Uygulanması ÖSS Tercih Danışmanlığı

45 KARİYER YÖNELİMİNDE ROL OYNAYAN FAKTÖRLER
Kendi İstek ve Hayalleri Cinsiyeti ve Fiziksel Özellikleri Meslek Hakkındaki Bilgi Düzeyi Benlik Kavramı, İlgileri, Özel Yetenekleri ve Zekası Mesleki Olgunluk Düzeyi Çalışma Alışkanlıkları ve Okul Başarısı Ailenin Sosyo-Ekonomik Durumu Çevrenin Etkisi, Ülkenin Ekonomik Durumu ve Teknolojik Gelişmeler Akranlarının Etkisi ve Düşünceleri Mesleğin Toplumdaki Yeri, Getirdiği Gelir ve Mesleğe Olan Talep Beklentisi ve Kendisi Hakkındaki Düşünceleri Okul Başarısı ve Öğretmenlerinin

46 DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR
5-KARİYER YÖNELİMİNDE DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Kendini Tanımak (ilgi-yetenek-kişilik özellikleri) 2. Meslekleri Tanımak (mesleğin niteliği, çalışma ortamı, mesleğe hazırlanma, meslek için uygun özellikler, meslekte ilerleme, mesleğin olumlu/olumsuz yönleri, iş bulma imkanı, mesleğin getireceği kazanç vb.)

47 3. Akademik Bakımdan Güçlü Olunan Alanı Bilmek
(genel okul başarısı, en başarılı/başarısız olunan dersler) 4. Gelecekle İlgili Planları Netleştirmek (hedefler, alınacak önlemler vb.) 5. Dış Etkenleri Kontrol Altına Alabilmek (ailenin görüşleri, yakın çevre etkisi, toplumsal yargılar)

48 KARİYER YÖNELİMİNDE ÖĞRENCİLERİMİZİ DESTEKLEMEK İÇİN;
Gözlem yapmak Birlikte araştırma yapmak Çocuğun ilgi, yetenek ve isteklerini ön planda tutmak Alan seçiminin gelecekteki etkisini dikkate almak Olumlu iletişim kurmak ve destek vermek Olumlu bir ev yaşantısı ve sağlıklı bir çalışma ortamı sağlamak

49 Öğrencilerimizle birlikte bilinçli kararların
alındığı mutlu yarınlar dileğiyle...


"KONULU BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları