Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I Öğr. Gör. Bayram AKGÜL"— Sunum transkripti:

1 BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I Öğr. Gör. Bayram AKGÜL

2 2 Sınav Öncesi Konuların özetlenmesi Bu güne kadarki ödev çözümleri Bugünkü Konular

3 Ödev-1 Melemen hazırlama algoritması yazınız. –Kullanılacak malzemeye göre birçok hazırlama tekniği olabilir 1.BAŞLA 2.Domates ve biberleri yıka 3.Domates, biber ve soğanları doğra 4.Tavaya yağ koy 5.Ocağı aç. 6.Tavayı ocağa koy. 7.Soğanları tavaya koy. 8.Renginin değişmesini bekle 9.Biberleri ekle 10.Kızarınca domatesleri ekle. 11.Tuz ekle 12.Domateslerin pişmesini bekle. 13.Yumurtaları kır ve tavaya ekle dakika bekle. 15.Pişti, servise hazır. 16.BİTİR 3

4 Ödev-2 Kullanıcıdan alınan beş sayının –en küçük olanını –en büyük olanını, –toplamlarını, –çarpımlarını ve –ortalamalarını bulan bir algoritma yazınız, akış diyagramını hazırlayınız. 4

5 Ödev-2 – Algoritma 1.BAŞLA 2.S1,S2,S3,S4,S5 3.K = S1 4.EĞER S2B ? B=S2 10.EĞER S3>B ? B=S3 11.EĞER S4>B ? B=S4 12.EĞER S5>B ? B=S5 13.TOPLAM = S1+S2+S3+S4+S5 14.ÇARPIM = S1*S2*S3*S4*S5 15.ORT = TOPLAM / 5 16.SONUÇLARI EKRANA YAZ 17.BİTİR 5

6 Ödev-2 – Akış Diyagramı 6

7 Ödev-3 (1) Kullanıcıdan istenen 3 tane sayıdan; –en az biri üçün katı ise sayıların karesini çarpan, –değilse; en az biri çift ise sayıları çarpan –diğer durumda sayıları toplayan bir algoritma yazınız, akış diyagramını oluşturunuz. 7

8 Ödev 3(1) - Algoritma 1.BAŞLA 2.S1,S2,S3 3.SONUÇ = 0 4.EĞER S1 mod 3 = 0 VEYA S2 mod 3 = 0 VEYA S3 mod 3 = SONUÇ = (S1*S1 * S2*S2 * S3*S3) 5.DEĞİLSE EĞER S1 mod 2 = 0 VEYA S2 mod 2 = 0 VEYA S3 mod 2 = SONUÇ = (S1* S2 * S3) 6.DEĞİLSE SONUÇ = S1 + S2 + S3 7.SONUCU EKRANA YAZDIR 8.BİTİR 8

9 Ödev-3(1) – Akış Diyagramı 9

10 Ödev-3 (2) 1’den kullanıcıdan istenen N sayısına kadar; –çift olanların toplamını, –3’ün katı olanlarının çarpımını, –hem 2’nin hem de 3’ün katı olanlarının kareleri toplamını hesaplayıp ekrana yazdıran bir algoritma yazınız, akış diyagramını oluşturunuz. 10

11 Ödev 3(2) - Algoritma 1.BAŞLA 2.Kullanıcıdan N sayısını iste 3.Toplam = 0, Çarpım = 1, KToplam = 0, Sayaç = 0 4.Sayaç = Sayaç+1 5.EĞER Sayaç mod 2 = 0 ise 5.1 Toplam += Sayaç 6.EĞER Sayaç mod 3 = 0 ise 6.1 Çarpım *= Sayaç 7.EĞER Sayaç mod 2 = 0 VE Sayaç mod 3 = 0 ise 7.1 KToplam += (Sayaç*Sayaç) 8.EĞER Sayaç < N ise 4. Adıma git 9.Toplam, Çarpım, KToplam Ekrana yazdır 10.BİTİR 11

12 Ödev-3(2) – Akış Diyagramı 12

13 Ödev 4(1) Girilen N sayısına kadar mükemmel olan sayıları bulan bir algoritma yazınız, akış diyagramını çıkarınız. 13

14 14 1.Başla 2.Kullanıcıdan “N” sayısını iste 3.Sayı=1 4.Sayı++ 5.sayaç = 1, Toplam = 0 6.Eğer Sayı mod sayaç = Toplam = Toplam + sayaç 7.Sayaç = sayaç Eğer (sayaç < Sayı) ise adıma git 9.Eğer(Sayı = Toplam) ise Sayı mükemmel sayıdır. 10.EĞER Sayı < N ise 4. Adıma Git 11.Bitir. Ödev 4(1) Algoritma

15 Ödev 4(1) Akış Diyagramı 15

16 Ödev 4(2) Klavyeden girilen n tane sayının (kaç tene olduğu bilinmiyor, 0 girilene kadar sayı girişi yapılıyor); –toplamını, –çarpımını, –ortalamasını, –en büyüğünü ve –en küçüğünü bulan bir algoritma yazınız. Akış diyagramını oluşturunuz. 16

17 Ödev 4(2) - Algoritma 1.BAŞLA 2.Toplam = 0, Çarpım = 1, Ortalama = 0, Sayaç = 0 Büyük = MIN, Küçük = MAX 3.Bir Sayı Gir 4.EĞER Sayı = 0 ise 4.1 Sonuçları Ekrana yaz 4.2. BİTİR 5.EĞER Sayı > Büyük ise Büyük = Sayı 6.EĞER Sayı < Küçük ise Küçük = Sayı 7.Sayaç = Sayaç+1 8.Toplam += Sayı 9.Çarpım *= Sayı 10.Ortalama = Toplam / Sayaç Adıma Git 17

18 Ödev-4(2) – Akış Diyagramı 18

19 Ödev 4(3) h yüksekliğinden bırakılan bir top her yere çarptığında bir önceki yüksekliğin üçte biri kadar sıçrayabiliyor. Son sıçrama yüksekliği 10 santimetreden küçük ise bir daha sıçramamaktadır. Buna göre klavyeden girilen h cm yüksekliğinden bırakılan bir topun kaç defa sıçrayacağını ve toplam alacağı yolu hesaplayan bir algoritma yazınız. Akış diyagramını hazırlayınız. 19

20 Ödev 4(3) – Algoritma & Akış Diyagramı 1.BAŞLA 2.Başlangıçtaki h yüksekliğini al (metre) 3.h = h * Sıçrama =0 5.Yol = 0 6.Yol +=h 7.H = h/3 8.Yol +=h 9.Sıçrama EĞER H > 10 cm ise 6. Adıma git 11.Sıçrama ve Yol Ekrana yaz 12.Bitir 20

21 Ödev 4(4) Bir kümesteki tavşanların sayısının her ay önceki iki aydaki tavşanların sayısının toplamına eşit olduğu varsayılıyor. Örneğin 5. aydaki tavşanların sayısı 3. ve 4. aydaki tavşanların sayılarının toplamına eşit oluyor. Aşağıdaki listede tavşanların ilk sayısı ile her aydaki tavşan sayıları verilmiştir | Ay | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | | Sayı| 2 | 3 | 5 | 8 | 13 | 21 | 34 | 55 | Buna göre klavyeden girilen n. ayda tavşan sayısının kaç olacağını hesaplayan bir algoritma yazınız. Akış diyagramını oluşturunuz. 21

22 Ödev 4(4) – Algoritma & Akış Diyagramı 1.BAŞLA 2.N. ayı kullanıcıdan iste 3.A = 2, B = 3 4.Ay = 2 5.C = A + B 6.Ay++ 7.Ay < N 7.1 A = B 7.2 B = C Adıma git 8.C Ekrana yaz 9.BİTİR 22

23 DINLEDIĞINIZ IÇIN TEŞEKKÜRLER… Öğr. Gör. Bayram AKGÜL23


"BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I Öğr. Gör. Bayram AKGÜL" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları