Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Rast, Klasik Türk müziğinde bir makam.Klasik Türk müziğindemakam Çıkıcı bir makamdır. Durağı SOL sesi, güçlüsü beşinci derecesindeki RE sesidir. Dizisi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Rast, Klasik Türk müziğinde bir makam.Klasik Türk müziğindemakam Çıkıcı bir makamdır. Durağı SOL sesi, güçlüsü beşinci derecesindeki RE sesidir. Dizisi."— Sunum transkripti:

1

2  Rast, Klasik Türk müziğinde bir makam.Klasik Türk müziğindemakam Çıkıcı bir makamdır. Durağı SOL sesi, güçlüsü beşinci derecesindeki RE sesidir. Dizisi şu şekildedir: SOL-LA-Sİ (koma bemol)-DO-RE-Mİ-FA (bakiye diyez)-SOL Râst, Dügâh, Segâh, Çârgâh, Nevâ, Hüseynî, Evic, Gerdâniye Rast makamına durak sesinden başlanır, ya durakta veya güçlüde asma karar yapılır sonra tizdeki dörtlüsünde de gezinildikten sonra durak sesi olan SOL ile karar verilir. Rast makamı, Klasik Türk Müziğinin en temel makamı sayılır nitekim "rast" Kürtçe ve Farsça'da (İrani dillerde) düz, doğru, sağ manasına gelir. Uzaktan andırsa da, batı müziğinde başka seslerin kullanılmasından dolayı majör gamlarıyla karşılaştırmak yanlıştır. RAST MAKAMI

3  Ağlasam her lâhza hakkım yok mudur Göklere çıksa figânım çok mudur Derdimi müzdâd eder hep sevdiğim Göklere çıksa figânım çok mudur Beste: Serkis Gülbenkyan Güfte: ? Makam: Rast Usûl: Curcuna İcra: Mefharet Yıldırım 6 6

4

5  Perişan saçların aşkımın ağıdır İncecik telleri kalbimin bağıdır Gel gülüm kaçma gel sevişmek çağıdır Zülfünün telleri kalbimin bağıdır Bu mevsim geçmeden bu alem bitmeden Eğlenip zevke bak şebabet bitmeden En güzel demlere sen veda etmeden Zülfünün telleri kalbimin bağıdır Gel gel baharım hezarım nigarım gitme gel Beste: Yesârî Asım Arsoy Güfte: Yesârî Asım Arsoy Makam: Rast Usûl: Semai Form: Şarkı


" Rast, Klasik Türk müziğinde bir makam.Klasik Türk müziğindemakam Çıkıcı bir makamdır. Durağı SOL sesi, güçlüsü beşinci derecesindeki RE sesidir. Dizisi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları