Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç."— Sunum transkripti:

1 T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Arş. Gör. Sinan KESKİN Hazırlayanlar: Ferhat KONCA, H. Fethi KESİCİ, Fatma SAVAŞ, Yasemin KAHRAMAN, Fatma BAYDAR, Duygu DÖMEN, Merve KARACA Bahar Dönemi, Ankara, 2014

2 Arttırılmış Gerçeklik(Augmented Reality)

3 İçindekiler Arttırılmış Gerçeklik Nedir? Arttırılmış Gerçekliğin Tarihçesi Azuma Göre Arttırılmış Gerçekliğin 3 Temel Özelliği Arttırılmış Gerçeklik İçin Gerekli Olanlar Arttırılmış Gerçekliğin Kullanım Alanları Arttırılmış Gerçekliğin Kullanım Amaçları Arttırılmış Gerçekliğin Eğitimde Kullanımı Uzaktan Eğitimde Arttırılmış Gerçeklik Augmented Reality ve Google Glass Arttırılmış Gerçeklik Güncel Proje Örnekleri Kaynakça

4 Arttırılmış Gerçeklik Nedir?(1) Gerçek dünyada bulunan nesnelerin, bilgisayar tabanlı sensörlar tarafından ses,görüntü,grafik ve GPS verileriyle meydana getirilmesidir. Kısaca gerçekliğin bilgisayar tarafından değiştirilmesi ve artırılmasıdır.

5 Arttırılmış Gerçeklik Nedir?(2) Gerçek dünyanın, dijital dünya ile doğrudan veya dolaylı fiziksel görünümü, bütünleşmesi olarak tanımlamak mümkündür. mis-gerceklik-nedir/ mis-gerceklik-nedir/

6 Arttırılmış Gerçeklik Nedir?(3) Örnek: Akıllı telefonunuzu havaya çevirdiğiniz zaman hava durumu belli oluyor. Yine akıllı telefonunuzu otele doğru çevirdiğinizde boş odanın var olup olmadığını, hatta odanın görüntüsünü elde edebiliyoruz.

7 Arttırılmış Gerçekliğin Tarihçesi(1) Arttırılmış gerçeklik terimi 1990 yıllarda Boeing şirketinde çalışan Amerikalı bilim adamları tarafından; işçilerin kablo demetlerini bir arya getirmelerine yardımcı olmak için ortaya attıkları çözümün adı olarak ortaya çıkmıştır. 2000’li yıllarda SIGGRAPH Konferansında Magic Book adıyla tanıtılan kitap; metin halinde okunabilen fakat baş kısımdaki ekrandan bakıldığında 3 boyutlu karakterlerin ekrandan dışarı fırladığı ve konferansta ilgi odağı olan bir kitaptır.

8 Arttırılmış Gerçekliğin Tarihçesi(2) Sanal objeler insanlar tarafından gerçek obje gibi düşünülerek ve etkileşimi sağlamıştır. İngilizcesi “Augmented Reality” olarak ifade edilir ve kısalması “AR” olarak gösterilir. Ülkemizde tam anlamıyla gelişmemiş olmasıyla birlikte çok dar alanlarda kullanılmaktadır. Geleceğin teknolojisi olarak gösterilmektedir.

9 Azuma Göre Arttırılmış Gerçekliğin 3 Temel Özelliği: 1.Gerçek ve sanal nesneleri gerçek bir ortamda birleştirir. 2.Sanal ve gerçek nesneleri doğru bir biçimde 3 boyutlu olarak birleştirir. 3.Gerçek zamanlı etkileşim sağlar.

10 Arttırılmış Gerçeklik İçin Gerekli Olanlar Alanında profesyonel insanlar gereklidir. Onun devamında donanım ihtiyaçları karşılanmış olmalı, donanım alanında uzmanlaşmış insanlar ekipte yer almalı, animasyon ve 3 boyutlu çizim alanında uzmanlaşmış kişiler olmalıdır. Gerçekliği artırmak için gözlük, lens, cep telefonu, tablet, bilgisayar, kitap, defter, kâğıt, mercek vb. araçlar kullanılır. Bilgisayarlarda gerçekliği arttırmak için ise yazılımlar kullanılır. Bu yazılımlara Adobe Flex Builder örnek olarak verilebilir.

11 Arttırılmış Gerçekliğin Kullanım Alanları Oyun uygulamaları Pazarlama ve Reklamcılık Sinema Eğitim Navigasyon Sağlık Askeriye

12 Arttırılmış Gerçekliğin Kullanım Amaçları Kullanıcı ve gerçek dünyanın etkileşimini artırmak Zengin içerikler oluşturabilmek için sanal dünyanın gerçek dünyaya adapte edilmesini sağlayan gerçeğe yakın ortamlar oluşturmak Gerçek dünyanın beş duyu organı ile daha zengin bir şekilde deneyimleşmesini sağlamak

13 Arttırılmış Gerçekliğin Eğitimde Kullanımı(1) Günümüzde, eğitim sanallaşmaya başlamıştır. Dünyada birçok okul bu durumu kullanmaktadır. Hatta ODTÜ’ de bu sanal ortamları kullanmaktadır. /wiki/Second_Life_Educati on_Directory /wiki/Second_Life_Educati on_Directory

14 Arttırılmış Gerçekliğin Eğitimde Kullanımı(2) Sanal ve gerçek nesnelerin birleştirilmesi öğrenenin etkinliğe kendini vermesini sağlar. Kişinin bakış açısına göre bilgiler güncellendiği için süreklilik sağlar. Gerçek zamanlı etkileşim, öğrenen-içerik etkileşimine katkıda bulunur.

15 Uzaktan Eğitimde Arttırılmış Gerçeklik Her zaman her yerde öğrenme Oyunlaştırma Öğrenen-içerik etkileşimini arttırılması Öğrenci motivasyonunda artış

16 Augmented Reality ve Google Glass Google Glass’ın da temellerini oluşturan Augmented Reality yani artırılmış gerçeklik teknolojisi ile çeşitli mobil uygulamalar web siteleri geliştirilebilmektedir. Augmented Reality ile afişler, kartvizitler, billboard ilanları, kataloglar vb. reklam materyallerine video, 3 boyutlu nesne, animasyon gibi içerikler eklenebilmektedir. Augmented Reality ile QR kodları yerine istenilen resim, yazı vb. nesneyle tanımlama yapılabilmektedir.

17 Arttırılmış Gerçeklik Güncel Proje Örnekleri(1) American Apparel Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Video: gerceklik-uygulamasihttp://www.dijitalajanslar.com/american-apparel-artirilmis- gerceklik-uygulamasi

18 Arttırılmış Gerçeklik Güncel Proje Örnekleri(2) Volkswagen Up: Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Video: gerceklik-gazete-reklami/http://www.dijitalajanslar.com/volkswagen-up-artirilmis- gerceklik-gazete-reklami/

19 Arttırılmış Gerçeklik Güncel Proje Örnekleri(3) Unilever Dijital Romantizm Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Video: gerceklik/http://www.dijitalajanslar.com/unilever-dijital-artirilmis- gerceklik/

20 Kaynakça eality_on_iPhone2009_07_13_21_33_39.jpg eality_on_iPhone2009_07_13_21_33_39.jpg ve-arttrlm-gereklik ve-arttrlm-gereklik


"T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları