Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 ULUSLARARASI PAZAR ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLGİ KAYNAKLARI Sunulduğu Yer: İstanbul Sanayi Odası Sunan: Zeynep İYİLER (Ekonomi Bakanlığı) KOBİ ve Kümelenme.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 ULUSLARARASI PAZAR ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLGİ KAYNAKLARI Sunulduğu Yer: İstanbul Sanayi Odası Sunan: Zeynep İYİLER (Ekonomi Bakanlığı) KOBİ ve Kümelenme."— Sunum transkripti:

1 1 ULUSLARARASI PAZAR ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLGİ KAYNAKLARI Sunulduğu Yer: İstanbul Sanayi Odası Sunan: Zeynep İYİLER (Ekonomi Bakanlığı) KOBİ ve Kümelenme Destekleri Dairesi, Şb. Md. 15 Ocak 2013

2

3 REKABETÇİ PAZAR ARAŞTIRMASI Ürününüzü kullanacak en karlı sektörleri belirleyin Ürünün GTİP numarasını bulun Trademap.org’dan dünya ithalat-ihracat rakamlarına bakın Sektörünüzün dünyadaki, Türkiye’deki ve hedef ülkelerdeki üretim/büyüklük/tüketim oranını belirleyin Hedef ülke seçin Seçtiğiniz ülkelerdeki pazar koşullarını araştırın Potansiyel müşteri adreslerini belirleyin Buralara yönelik pazara giriş eylem planı oluşturun Pazar araştırması desteğiyle hedef ülkelerdeki müşterilere ziyarete gidin Çok çok satın.....

4 İş Yönetim Gereksinimlerinin Analizi Tüketici Tutum Araştırmaları Yapmak Standart Maliyetleri Hesaplama ve Kullanma Ürün Geliştirme Deneyleri Yapmak Pazar Potansiyelini Saptamak Denetim Yapma (İşletme içi) Kaynak Gereksinimlerini Saptamak Pazarı Değerlendirmek Satış Tahminleri Yapmak Fizibilite Etüdleri Hazırlamak Temel Araştırmalar Yapmak Strateji Tasarımı Bilgi ve Know- How ile ilgili aktiviteler

5 Veri + Bağlam = Bilgi (Haber, malumat) (Information) Bilgi + Hüküm = İstihbarat (Intelligence) İstihbarat + Emin Olma = Kanı (Knowledge) Kanı + Sentez = Bilgelik (Wisdom)

6 6

7 PAZAR ARAŞTIRMASI AKTİVİTELERİ ARAŞTIRMA ODAĞI Reklam Araştırması Ürün Araştırması Satış ve Pazarlama Araştırması ARAŞTIRMA TÜRLERİ Medya Seçimi Reklam Metni Geliştirme Müşteri Motivasyon Araştırması Ambalajlama Yeni Ürün Geliştirme Rakip Ürün Çalışmaları Pazar Büyüklüğünü Tahmin Etmek Pazar Payı Analizi Pazar Profili ve Tanımlamaları Satış Kotası Belirleme Satış Analizi Ürün Dağıtım Kanallarının Analizi Promosyon Taktikleri Mağaza Denetlemeleri

8 PAZAR ARAŞTIRMASI Yeni Bir İş (Rakiplerin müşterisi) Rekabet Çok Yoğun (Saldırgan rakipler, memnuniyetsiz müşteriler) Büyüyen ve Olgun Bir Pazar (Mevcut müşterileri elde tutmak) -Yeni müşteri kazanma teknikleri nelerdir? - Nasıl müşteri arayacaksınız? - Etkili satış mektubu nasıl yazılır? - Reklam ve halkla ilişkilerle işinizi ne derece tanıtacaksınız? - Rakiplerin müşterilerini çekmek için ne gibi teşvikler/özendiriciler vermelisiniz? (numune, garanti, promosyon malzemesi, hediye, fiyat indirimi?) - Rakiplerin size tepkisi nasıl olacak, buna karşı ne yapmalısınız? -Rakiplerin müşterilerinin servis, ürün ve fiyata tepkileri - Problemleriniz için - Anket - Alan görüşmeleri - Fokus grup - Rakiplerin pazar payı sizden hızlı mı büyüyor? - Müşteriler yönetim, ürün ve servis kalitenizi rakiplerle kıyaslar. - Pazar payını izlemek - Yeni ürün sunumlarını izlemek - Müşterilerin yeni ürünlerinize tepkilerini ölçmek - Müşterileri elde tutmak için satış geliştirme ve müşteri memnuniyeti sağlamaya odaklanmak

9 BİLGİ TÜRLERİ Birincil Bilgi: Firmaya özel hazırlanan araştırma raporları İkincil Bilgi: Mevcut, basılı, kamuya açık bilgiler.

10 PAZAR ARAŞTIRMASI MASABAŞI ARAŞTIRMASI PAZAR POTANSİYELİNİN ÖLÇÜLMESİ ALAN ARAŞTIRMASI PAZARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

11 MASA BAŞI ARAŞTIRMASI AVANTAJLAR Verinin hızlı toplanması Düşük maliyetli Araştırmacıya öngörü sağlaması DEZAVANTAJLAR Genel kalmaktadır. Güvenilirliğinin test edilmesi gereklidir. Çelişen istatistikler Farklı tanımlar Güncel olmayan bilgi

12 ALAN ARAŞTIRMASI AVANTAJLAR Doğrudan pazarda yapılmaktadır Potansiyel müşteriler ile görüşme şansı Gerekli bilgiye göre ayarlama DEZAVANTAJLAR Maliyet daha yüksektir Zaman harcamak gereklidir

13 13 DIŞ TİCARET İSTATİSTİKLERİ 1- Ürün Sınıflandırması: HS No 2- Türkiye’nin alım ve satım yaptığı ülkeler ve değerleri - -Ekonomi Bakanlığı (http://www.ekonomi.gov.tr) - TÜİK (www.tuik.gov.tr) 3- Dünya İhracat ve İthalat İstatistikleri - Interactive TradeMap: - World Trade Atlas: (ABD, Arjantin, Avustralya, Brezilya, Çin, G. Afrika, Kanada, Şili, Hindistan, Litvanya, Meksika, Rusya, Ukrayna) 4- UN Stats:

14 14 PAZAR ARAŞTIRMASINDA KULLANILABİLECEK VERİ KAYNAKLARI Ülke Masaları (on-line): Müşavirlikler Web Sitesi: DEİK:

15 15 ULUSLARARASI KURULUŞLAR - Avrupa Birliği (http://europa.eu.int) - AB İhracat Yardım sayfası: - Dünya Ticaret Örgütü (http://www.wto.org) - Uluslararası Ticaret Merkezi-ITC (http://www.intracen.org) - Dünya Bankası (http://www.wb.org) (yatırım, iş yapma, yasal engeller vd.), - Birleşmiş Milletler (http://www.un.org) - UN Statistics: unstats.un.org/unsd/default.htm - UNCTAD: (http://www.unctad.org) - OECD (http://www.oecd.org) - APEC (Asia Pacific Economic Cooperation)-http://www.apec.org - COMESA-Common Market for East and South Africa, 20 ülke): - Dünya Tarım Örgütü:

16 16 CIA World Fact Book: GlobalEdge (Michigan State University) The Economist Intelligence Unit Country Reports-http://db.eiu.com Ülke raporları, ülke profilleri, Consumer Goods and Retail Forecast Energy and Electricity Forecast, Food, Beverages and Tobacco Forecast FITA-http://www.fita.org/ ABD Tarım Bakanlığı: ABD Ticaret Bakanlığı-Trade Information Center (TIC): The National Trade Data Bank (Ücretli): Country Library of Tradeport: Ülke profilleri EurasianetEurasianet Country and market information about the Central Asian countries. Hollanda: İngiltere: Kanada: Australian Trade Commission: Swiss Import Promotion Programme - Japonya: BDT Ülkeleri ve Rusya: Çin:

17 17 İSTATİSTİK SİTELERİ (AB istatistikleri) (İngiltere ulusal istatistikleri) (Almanya istatistikleri) (Kanada istatistikleri) (Fransız istatikleri) (Avustralya istatistikleri) (Yeni Zelanda istatistikleri) (Japonya istatistikleri) (ABD istatistikleri) (ABD devlet bilgileri) (ABD) (Çin istatistik ve bilgi siteleri)

18 18 GÜMRÜK VERGİLERİ International Customs Tariffs Bureau ABD Gümrük Vergileri: Avrupa Birliği Gümrük Vergileri ve Diğer Ülkeler Asya-Pasifik Ülkeleri: Australia Brunei Darussalam Canada, Chile, China, Chinese, Taipei, Hong Kong, China Indonesia, Japan, Korea, Malaysia, Mexico, New Zealand, Papua New Guinea, Peru, Philippines, Russia, Singapore, Thailand, United States of America, and Vietnam Canada Customs - Tariff Wizard - AB Tekstil ve Çelik Kotaları

19 TÜRKİYE İLE SERBEST TİCARET ANLAŞMASI İMZALAYAN ÜLKELER ÜLKEİMZA TARİHİ ONAY TARİHİTCRG TARİHİ TCRG SAYISI YÜRÜRLÜK TARİHİ GÜM. VERGİSİ SIFIRLANMA TARİHİ EFTA (İsviçre,Norveç, İzlanda) 10 ARALIK MART NİSAN MÜK.1 NİSAN OCAK 1996 İSRAİL14 MART TEMMUZ TEMMUZ MÜK.1 MAYIS OCAK 2000 MAKEDONYA07 EYLÜL MART TEMMUZ EYLÜL OCAK 2008 HIRVATİSTAN13 MART OCAK MAYIS MÜK. 1 TEMMUZ OCAK 2007 BOSNA HERSEK 03 TEMMUZ ŞUBAT MAYIS TEMMUZ OCAK 2007 FAS 07 NİSAN KASIM ARALIK MÜK.1 OCAK OCAK 2014 TUNUS 25 KASIM NİSAN MAYIS MUK. 1 TEMMUZ TEMMUZ 2014 FİLİSTİN 20 TEMMUZ MAYIS HAZİRAN MUK 01 HAZİRAN 2005 SURİYE 22 ARALIK EKİM KASIM MÜK.01 OCAK OCAK 2019 MISIR 27 ARALIK ARALIK OCAK MÜK.01 MART OCAK 2020 GÜRCİSTAN 21 KASIM EYLÜL EYLÜL MÜK. 01 KASIM 2008 ARNAVUTLUK 22 ARALIK ŞUBAT MART MÜK. 01 MAYIS OCAK 2013 KOSOVA MART OCAK

20 TÜRKİYE’YE GSP UYGULAYAN ÜLKELER ABD RUSYA FEDERASYONU YENİ ZELANDA JAPONYA BEYAZ RUSYA KANADA AVUSTRALYA 20

21 STANDARTLAR, TEKNİK MEVZUATLAR, BELGELENDİRME, ÇEVRE ETİKETLERİ, KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ International Organization of Standardization: / Uluslararası Ticaret Merkezi- ITC AB Yasaları Sitesi Avrupa Standardizasyon Komitesi: Avrupa Telekomünikasyon Standartları Enstitüsü: Avrupa Elektroteknik Standartlar Komitesi: Amerikan Ulusal Standartlar Enstitüsü: WTO- Technical Barriers to Trade: National Enquiry Points) Codex Alimentarius Commission International Commission on Microbiological Specifications for Foods, ICMSF International Office of Epizootics (Animal Health) International Portal on Food Safety, Animal and Plant Health / International Organization of Legal Metrology:http://www.oiml.org Rusya-Fedaral Agency on Technical Regulations and Metrology

22 22 FİYAT BİLGİSİ ITC: Tarım Ürünleri: Public Ledger, Food News UNCTAD-Commodity Price Statistics (İplik fiyatları) AB Fiyat Hareketleri (G.Doğu Avrupa) (http://www.google.com/products): Aynı sitedir. (Microsoft Bing ile bağlantılı)

23 23 ULUSLARARASI FUARLAR ÇEVİRİ SİTELERİ

24 TERS AÇIK ARTIRMA, E-TEDARİK Aberdeen.com Procuri.com Ariba.com Bravosolution.com Vebdigital.com Supplyon.com Gratis.net (Sabancı Holding, satın alma sitesi) Osoline.net İtkibosap.com.tr

25 1.Business and Company Resource Center with Newspaper and PROMT ( ) 2.Datamonitor360 ( ) 3.E-Consultancy ( ) 4.The Economist Intelligence Unit Country Reports ( ) 5.Europa World Plus ( ) 6.Food For Thought (FFT) ( ) 7.GRS (Global Reference Solutions) ( ) 8.Global Trade Atlas (World Trade Atlas) ( ) 9.Kompass International ( ) 10.Oxford Business Group ( ) 11.Passport GMID/ Global Market Information Database ( ) 12.World Markets Online: Automotive (UİB ile ortak abonelik) ( ) 13.World Trade Law ( ) 14.www.antidumpingpublishing.com (2012) 15.www.emergingtextiles.com (2012) 16.www.icis.com (Chemicals) (2012) Kütüphane Hizmetleri EKONOMİ BAKANLIĞI TİCARİ BİLGİ VE KURUMSAL İLETİŞİM ON-LINE KAYNAKLARI

26 African Affairs (2011) Dergi L: Lojistik ( ) Foodnews ( ) Fruitnet (America/ Asia/ Europa) (2011) Freshinfo ( ) Industrial Minerals ( ) Organic Standard (2011) Public Ledger ( ) Technical Textile Markets ( ) Textile Outlook International ( ) Foreign Policy (2012) Kütüphane Hizmetleri

27 27 1. Ürününüzün Armonize Sistem Numarasını (GTİP) biliyor musunuz? GTİP: AS Nom. Kodu CN Kodu Milli İstatistik kodu alt açılım kodu

28 28 Ürününüzü sınıflandırdığınızda hangi bilgilere kolaylıkla ulaşırsınız?  Ürün nereye ihraç ediliyor? Ürün nereden ithal ediliyor?   Pazarın boyutları nedir?  Ürünün ticari trendi nedir?

29 29 ITC (ULUSLARARASI TİCARET MERKEZİ) PAZAR ANALİZ ARAÇLARI

30 AVRUPA BİRLİĞİ’NİN DIŞ TİCARET WEB SİTELERİ iewFormATpubli.htm?datacat_id=AT&from =publi

31 31 1.ACNielsen Trends and Insights: 2.Agricultural Market Access Database: 3.Arab Net: 4.http://www.asiaintel.com 5.http://www.countrywatch.com/ 6.Datamonitor:http://www.datamonitor.com 7.www.productscan.com http://www.globalbusinessinsights.com/login.asp 10.Dun & Bradstreet: 11.Economist Intelligence Unit: 12.Euromonitor GMID-http://www.euromonitor.com 13.Frost & Sullivan: 14.World Markets Online (Automotive): 15.GfK, Growth from knowledge: 16.http://www.cmaiglobal.com (petro-kimya) 17.http://www.freedonai.com 18.http://www.icislor.com (petro-kimya) 19.http://www.icongrouponline.com 20.http://www.imriresearch.com 21.http://www.indmin.com (Industrial Minerals) 22.http://www.internationalbusinessstrategies.com 23.http://www.irn-research.com/index.php?/main/sector_specific_services/reports (Hizmet sektörleri) SEKTÖREL PAZAR BİLGİSİ KAYNAKLARI

32 32 24.http://usa.infores.com 25.http://www.isa-world.com 26.http://www.keynote.co.uk/GlobalFrame.htm 27.http://www.marketresearch.com 28.http://www.marketsearch-dir.com 29.http://www.metalbulletin.com 30.Htp://www.npd.com 31.http://www.researchandmarkets.com 32.http://www.businessmonitor.com 33.http://www.snapdata.com 34.IRI Information Resources: 35.Mintel (http://www.mintel.com): Avrupa, ABD, İngiltere tüketim ürünleri pazarı 36.Nielsen Netratings: 37.Reuters: Değişik medya kaynaklarından anında bilgi, özel sanayi raporları 38.Synovate : 39.Textiles Intelligence: (Tekstil) 40.Taylor Nelson EU tracking (Fransızca) 41.WorldGlobalStyleNetwork: (Moda) 42.http://www.zawya.com (Ortadoğu) 43.http://www.luxuryboard.com 44.http://www.bizminer.com 45.http://www.onesource.com 46.http://www.warc.com

33 33 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA DESTEĞİ HAKKINDA TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: 2011/1) Rapor Desteği Yurt dışına yönelik pazara giriş stratejileri ve eylem planlarının oluşturulabilmesi amacıyla uluslararası kuruluşlara yaptırılan ve satın alınan sektör, ülke, yabancı şirket veya marka odaklı raporlara (mali ve hukuki raporlar dahil) ilişkin giderlerin limitler dahilinde karşılanmasıdır. Kimler Yararlanabilir? Şirketler ve İşbirliği Kuruluşları Karşılanan Harcamalar (uygun görülen): Rapor ve danışmanlık için şirketler % 60, İşbirliği Kuruluşları %75 oranında ve yıllık en fazla ABD Dolarına kadar desteklenir. Yararlanmak için önce Ekonomi Bakanlığı’na müracaat edilmesi ve ön onay alınması gerekmektedir. Raporlar en fazla 2 yıllık olabilir. Tüm ödemeler bankacılık kanalıyla yapılmalıdır.

34 34 PAZAR SEÇİM KRİTERLERİ 1. Yakınlık 2. Sosyo - politik koşullar 3. Ekonomik koşullar 4. Kültür 5. Teknolojik koşullar 6. Jeo fiziksel, iklimsel koşullar

35 HEDEF ÜLKE SEÇİMİ 1- Türkiye’ye olan mesafe 2- İthalattaki sırası 3- Türkiye’nin o ülkeye ihracatı 4- Türkiye’nin ihracatının artış oranı (5 ve 1 yıllık) 4- İthalatın son bir yıl içindeki artış oranı 5- İthalatın son beş yıldaki artış oranı 6- O ülkenin dış ticaret farkı 7- Dış ticaret açığı 8- Nüfus 9- Harcanabilir gelir 35

36 Kişi başına milli gelir (ABD $) 2008 Nüfus (2009) Eurostad Toplam Tekstil Tüketimi (2007) Milyon avro Kişi başına tekstil tüketimi (6505) üretimi (Avro) İthalat (dünyadan) (USD) 2008 İthalatın artış hızı İthalat (Türkiye’ den ) 2008 Avro İthalat (Türkiye’ den ) 2009 Avro 1NorveçAlmanya İngiltereİtalyaAlmanyaRomanyaAlmanya 2Danimark a FransaİngiltereAvusturyaPolonyaİngiltereBulgaristanRomanyaİngiltere 3İrlandaİngiltereİtalya AlmanyaFransaPolonyaHollandaRomanya 4HollandaİspanyaFransaBelçikaİspanyaİtalyaLatviyaAvusturyaHollanda 5İzlandaPolonyaİspanyaDanimarkaİsveçİspanyaLitvanyaFransaİsveç 6AvusturyaRomanyaHollandaİsveçEstonyaBelçikaÇek Cumh.İspanyaDanimark a 7BelçikaHollandaBelçikaİrlandaÇek cumh.HollandaEstonyaBulgarista n Avusturya 8FransaYunanistanAvusturyaAlmanyaİrlandaAvusturyaSlovakyaİngiltereBulgarista n 9AlmanyaBelçikaDanimarkaHollandaYunanistanİsveçİspanyaDanimark a Fransa 10İngilterePortekizFinlandiyaFransaDanimarkaPolonyaSlovenyaİtalyaBelçika KİŞİ BAŞINA MİLLİ GELİR, NÜFUS VE KİŞİ BAŞINA HAZIR GİYİM TÜKETİM RAKAMLARI, İTHALATINDA DÜNYA VE TÜRKİYE

37 İthalat ç ılar D ü nya ABD Almanya Japonya İngiltere Fransa Hong Kong, Ç in İtalya İspanya Hollanda Kanada Bel ç ika Rusya Avusturya İsvi ç re BAE Avustralya G ü ney Kore Danimarka Polonya İsve ç

38 Hazır giyim sektörü özelinde e-ihracat yapma konusunda hedef ülke belirlenirken incelenmesi gereken bazı parametreler Ülkedeki toplam hazır giyim satışları Ülkedeki hazır giyim satışlarında beklenen artış/azalış Ülkenin toplam hazır giyim ithalatı Ülkedeki internet kullanıcı sayısı Ülkedeki internet kullanım oranı (penetration) Ülkedeki toplam online harcamalar Ülkedeki kişi başı online harcamalar Ülkedeki hazır giyim e-perakende satışları Ülkedeki hazır giyim e-perakende satışlarında beklenen artış/azalış Ülkedeki tüketicilerin kültürel ve coğrafi yakınlığı Ülkedeki rakipler Ülkedeki yasal mevzuat (Vergiler, tüketici hakları vb.)

39 AlmanyaİngiltereFransaRusyaPolonyaABDS. Arabistan T ü rkiyeD ü nya Ü lkedeki toplam hazır giyim satışları (Milyon dolar) Ü lkedeki hazır giyim satışlarında arasında beklenen artış (%)%3%5-%3%39%5 %17%0%11 Ü lkenin hazır giyim ithalatı (Milyon dolar) Ü lkedeki internet kullanıcıları sayısı (Bin) İnternet kullanım oranı (penetration) 2011%79,9%82%69,5%43%62%78,2%43,6%44,4%30,5 Toplam online harcamalar (Milyon dolar) Kişi başı online harcamalar (Dolar) Hazır giyim e-perakende satışları (Milyon Euro) Hazır giyim e-perakende satışlarında arasında beklenen artış (%)%157,8%42%18,5%128,4 %71,8 %19,1%169,2 %156,3%100 1

40 RAKİPLER VEYA PAZAR SİZE SÜRPRİZ YAPMASIN 1- İkincil kaynakları takip edin 2- İkincil ve birincil kaynakları birleştirin 3- Kurum içindeki birincil kaynakları tespit edin 4- Önemli etkinlikleri belirleyin 5- Network oluşturun

41 41 RAKİPLER NE YAPIYOR? Ekonomi Bakanlığı İhracatçılar Rehberi (www. ekonomi.gov.tr) TOBB Sanayi Veri Tabanı (http://sanayi.tobb.org.tr)

42

43 43 POTANSİYEL MÜŞTERİ BİLGİLERİNE ULAŞIM

44 44 International Trade Center- bölümünde “Trade Contacts Network” altında “World Directory of Importers’ Associations- Dünya İthalatçı Birlikleri Rehberi”

45 45 DİKEY ARAMA MOTORLARI VE REHBERLER Business.com Yahoo Directory ThomasNet GlobalSpec Jigsaw Knowledgestorm.com Findlaw.com Verticalsearch.com Zoominfo.com

46 46 Yurt Dışı Ticaret Odaları Arama motoruna yazarak arama DİĞER KURUM VE KURULUŞLAR

47 47 WEB SİTELERİNİN RATİNGİNİ ÖLÇÜN Google Insights For Search Iconinteractive.com/Tools

48 48 Yurt Dışı Ticaret Odaları Arama motoruna yazarak arama DİĞER KURUM VE KURULUŞLAR

49 49 1- BULGARİSTAN TİCARET ODASI 2- İSRAİL TİCARET ODASI 3- HONG KONG TİCARET ODASI &type=product YURT DIŞI TİCARET ODALARINA İLAN BIRAKMA

50

51 51 Kanada: TFOC (The Trade Facilitation Office Canada) Almanya: GTZ (Deutsche Gesellschaft für Tchnische Zusammenarbeit GMBH). İtalya: ICE (İtalyan Dış Ticaret Enstitüsü). Japonya: JETRO’nun (The Japan External Trade Organization) İthalatı Geliştirme Bölümü Hollanda: CBI (The Centre for the Promotion of Imports from Developing countries). İsveç: SIDA (The Swedish International Development Agency) Swedish Chambers of Commerce and Industry Afrika, Asya ve L.Amerika odaklı birlikte çalışmaktadır. - İsviçre: SIPPO - The Swiss Import Promotion Organisation. İTHALATI DESTEKLEME KURULUŞLARI

52 İhracat Genel Müdürlüğü | KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı DESTEK SİSTEMİ Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği Pazara Giriş Desteği Rapor Desteği Danışmanlık Desteği Yurt Dışı Tanıtım Desteği Sektörel Ticaret Heyeti ve Alım Heyeti Programları Desteği E-Ticaret Sitelerine Üyelik Desteği

53 2011/1 SAYILI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ 2011/1 SAYILI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

54 İhracat Genel Müdürlüğü | KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı E-Ticaret Sitelerine Üyelik Desteği (Madde 13) Amaç: Nihai tüketiciye yönelik olmayan e-ticaret sitelerine üyelik giderlerinin desteklenmesi Hedef Kitle: Şirketler Destek Oranı: % 70 (Yıllık en fazla Dolar) En fazla 5 e-ticaret sitesi için ve e-ticaret sitesi başına en fazla 3 yıl süresince yararlanabilir. En az bir yabancı dilde internet sitesine sahip olması şart Site içi reklam ve reklam bandı (banner) giderleri destek kapsamı dışındadır.

55 İhracat Genel Müdürlüğü | KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı E-Ticaret Sitelerine Üyelik Desteği Ön Onay Koşulu: E-ticaret sitesinin Ekonomi Bakanlığı’ndan ön onay almış olması gerekir. Ön onay verilmeden önce üye olunması durumunda, bu üyelik giderleri için yapılan destek başvurusu değerlendirmeye alınmaz. Ön onay verilen e-ticaret siteleri Bakanlığın resmi internet sitesinde (www.ekonomi.gov.tr) duyurulur.www.ekonomi.gov.tr Başvuru süresi: İlk ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay

56 İhracat Genel Müdürlüğü | KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı E-Ticaret Sitelerine Üyelik Desteği Başvuru Mercii: Ekonomi Bakanlığı Marmara Bölge Müdürlüğü: İstanbul, Tekirdağ, Edirne, Çanakkale, Bursa, Bilecik, Düzce, Sakarya, Kocaeli, Yalova, Bolu, Kırklareli illerinde yerleşik firmalar için Batı Anadolu Bölge Müdürlüğü: Afyonkarahisar, Antalya, Aydın, Balıkesir, Burdur, Denizli, Isparta, İzmir, Kütahya, Manisa, Muğla, Uşak illerinde yerleşik firmalar için İhracat Genel Müdürlüğü (KOBİ ve Kümelenme Destekleri Dairesi: Yukarıda belirtilen iller dışında yerleşik firmalar için


"1 ULUSLARARASI PAZAR ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLGİ KAYNAKLARI Sunulduğu Yer: İstanbul Sanayi Odası Sunan: Zeynep İYİLER (Ekonomi Bakanlığı) KOBİ ve Kümelenme." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları