Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

“ Otellerin yeni İş Geliştirme ve Gelir Yönetim Partneri”

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "“ Otellerin yeni İş Geliştirme ve Gelir Yönetim Partneri”"— Sunum transkripti:

1 “ Otellerin yeni İş Geliştirme ve Gelir Yönetim Partneri”

2 Maksimum KAR Doğru Zaman Doğru Fiyat Doğru Ürün Doğru Müşteri GELİR YÖNETİMİ NEDİR ?

3 Yield Dept Satış Dept Önbüro & Resvasyon Gelir Yönetimi çerçevesinde Mükemmel İş Geliştirme Çarkı

4 Dünya üzerinde ki tüm Uluslararası Otel zincirleri bu iş geliştirme sistemini kullanarak pazarlarında büyümeleri! Bu zincirlerin ülkemizde yaptığı ve yapacağı yatırımları artırmaları, Ülkemizde bulunan lokal ve münferit otellerin %90’nının bu sistemi henüz benimsememiş olmaları, Türkiye’de Gelir Yönetimi kavramının “ Online Kanalların Yönetimi” olarak anlaşılması ve bu konu ile ilgili eksik uygulamalar, Internet, GDS ve elektronik kanallarda yaşanan hızlı büyüme ve beraberinde getirdiği yenilikler, Hotel Partner’ın kuruluş nedenleri...

5 Her geçen gün artan lokal otel zincirleri ve bu zincirlerin gereksim duydukları verimli “ İş Geliştirme” yapısı, Şehir otelciliğinde yaşanan büyüme ( tüm Türkiye ) ve bu büyümenin olmazsa olmazı “İş Geliştirme”, Ülkemizde Yield Management ve de Revenue Management adı altında yetişmiş iş gücünün yetersiz olması Otel Yönetimlerinin verileri doğru görmesini sağlamak ve doğru analizlerle Gelirlerini Maksimuma çıkarmalarında pay sahibi olmak Hotel Partner’ın kuruluş nedenleri...

6 Hotel Partner ile çalışmak Otelinize ne katar? Potansiyel, kullanılmayan gelir kaynaklarınız belirlenir! Rakipleriniz ve Pazar payınızı anlar, otelinizin konumlandırmasına göre başarınızı belirli temellere göre değerlendirirsiniz. Bu sitemi henüz benimsememiş rakiplerinizin önüne geçersiniz. GDS ve Internet kanallarınızı en verimli şekilde kullanmaya başlar, geceleme sayılarında önemli ölçüde artış sağlarsınız. Doğru verilerle desteklenmiş, departmanlarınızı en yüksek hedeflere yönelten bütçeler hazırlarsınız.

7 Hotel Partner ile çalışmak Otelinize ne katar? Piyasa ve rakiplerin incelenmesi sonucunda fiyat politikasının geliştirilip yönetilmesini sağlarsınız, Segmentlerin detaylandırılması sonucunda “ İleri Yönelik Tahmin” doğruluğunun artırılmasını sağlarsınız, böylece geleceği etkin bir şekilde yönetirsiniz, Yield eksenli İş Geliştirme organizasyonunu kurar ve bu kültürün otel genelinde yerleştirmesini sağlarsınız, Alınan stratejik kararların bilimsel sağlamasını yapar ve doğru kararlar için referans verileriniz olur.

8 Hotel Partner Gelirleri nasıl arttırır? Geçmiş verileri inceleyerek LOS, MLS, DOW,BP( bookking pace ) gibi faktör ve verilerini ortya çıkararak Geçmiş Talebi belirler, CRS ve GDS ile koordineli ilerleyen PMS sisteminden aldığı verilerle Gelecek Talebin yönetilmesini sağlar, Otelin geleceğe yönelik grup ve münferit talep kararlarını farklı verilerler ışığında inceler ve karar merciindeki kişileri yönlendirir (displacement analiz, fiyat analizi, rakip analizi), Otelin ileriye dönük stratejilerinde kullanılacak gerekli veri tabanlarını ve rapor şablonlarını oluşturur, Gerekli olduğu taktirde otele gelir getiren segmentleri doğru tahmin yapmak üzere arttırır yada azaltır. Uzun vadeli stratejiler geliştirir.

9 Dünyada Revenue Mangement ve Yield Management İlk Kullanım American Airlines’ın American Hava Yollarının %48 büyüme ve % 14 lük gelir artışı Araç Kiralama 1990 yıllarda Otelcilikte Marriot, Holiday Inns, Hilton zincirleri bu siteme ilk entegre olanlardır sağlık Kuruluşlarında 2000 Golf Kort işletmelerinde VE HER GEÇEN GÜN SİSTEMİ KULLANAN YENİ SEKTÖRLER EKLENMETEDİR.

10 Rakamlarla, Revenue ve Yield Management Birleşik Arap Emirliklerinde, restaurant, havayoulu şirketi ve otelde çalışan 150 müdür katılımı ile, Revenue Managament sisteminin otellere katkılarını ölçmek amaclı yapıklan araştırmada çok önemli verilere ulaşılmıştır! Revenue Management kullanımının otele getirileri Etki Oranı Hiç YokAzOrtaYüksekÇok Yüksek Increase efficiency. -11%27%28%34% Improve productivity. -13%19%23%45% Improve profitability. -9%11%30%50% Reduce costs 2%13%22%38%25% Improve competitive advantage. -9%28%36%27% Increase sales -8%23%38%31% Improve capacity utilization -15%25%40%20%

11 Rakamlarla, Revenue ve Yield Management 2008 Yılında REVENUE MANAGEMENT kullanılan Trump Entertaintmant Resorts, ilk üç aylık dönemde, Doluluğunu %82 den %86 çıkarmış REVPAR nı %7,6 yükseltmiştir. "Revenue management initiatives continued to produce positive results as, for the quarter, hotel occupancy improved to 86% from 82%, revenue per available room (“RevPAR”) increased 7.6% to $75.77,. Trump Entertainment Resorts Reports First Quarter 2008 Results

12 Rakamlarla, Revenue ve Yield Management Morgans Hotel Group Revenue Management uygulanmasını ile: Hard Rock Otelinde %94,5 doluluk, 233$ ADR ve bunların sonucu %15,6’lık REVpar artışı yakalamıştır. Mondrian Scottsdale Oteli ise %12.8 Revpar artışı elde etmiştir, bu da ADR da %10 luk artışa denk gelmiştir. Morgans Hotel Group Reports Second Quarter 2007 Results At new hotels, MHG achieved significant ADR increases due to the implementation of revenue management strategies. For the second quarter, Hard Rock achieved a 94.5% occupancy rate and a $ ADR. This represents a 15.6% increase in RevPAR over the comparable period last year when it was operated by prior management. The RevPAR growth was driven by a 17.8% increase in ADR. Mondrian Scottsdale achieved a 12.8% increase in RevPAR in the second quarter 2007 over the comparable period last year (MHG began operating the hotel in May 2006) driven by a 10.0% increase in ADR..

13 Rakamlarla, Revenue ve Yield Management Twentyseven Otelleri ( Danimarka ) rakip setlerinde bulunan oteller göz önüne alındıgığnda RevPar’da yakaladığı %39,9’luk artış ile bir numaraya yerleşmiştir. The general manager of Hotel Twentyseven in Denmark, Christopher Alm: the hotel has experienced revPAR increases of 39.9% this year using the solution when compared to their competitive set.

14 BAŞARILISINIZ, AMA NEYE GÖRE!! Kendi bütçenizi aşmanıza, Dolulukta kendi hedeflerinizi geçmenize, Dolulukta rakiplerinizi geçmenize, Piyasa büyüme oranında yaşadığınız artışa, Pazar payınızdaki artışa, Toplam gelirmizdeki artışa, Günlük ortalama fiyattaki artışa, GDS’ten aldığınız payda geçekleşen artışa, Internetten aldığınız payda gerçekleşen artışa, Bu tip sorular çoğaltılabilir… Önemli olan oteliniz için doğru soruları sorup, en doğru cevapları bulmaktır!!!


"“ Otellerin yeni İş Geliştirme ve Gelir Yönetim Partneri”" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları