Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mühendislik Eğitiminde Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı Gülru Yıldız.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mühendislik Eğitiminde Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı Gülru Yıldız."— Sunum transkripti:

1 Mühendislik Eğitiminde Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı Gülru Yıldız

2 Üniversi te mezunu % kadın Mühendisli k mezunu % kadın Belçika Danimarka Almanya İspanya Fransa İrlanda İtalya Hollanda Avusturya Portekiz Finlandiya İsveç İngiltere Çek Cumhuriyeti Estonya Kıbrıs Macaristan Malta Polonya Slovenya Slovakya Bulgaristan Romanya Türkiye İzlanda Norveç Japonya ABD

3 Kadınlar neden mühendislikte azınlıktalar? Toplumsal Cinsiyet Rolü Yapısal Bakış Açısı

4 Mühendisliği Seçen Kadınlar “başarılı kızlar” “yatkın olduklarını düşünen erkekler”

5 “Tokenism” Birey olmadan ziyade cinsiyetinin temsilcisi olma Davranışların izlenmesi Gruba kabul stratejisi “kız çocuk”, “çalışkan (inek) kız” Özgüvenin azalması

6 WEPAN (Women in Engineering Programs and Networks) 8127 öğrenci 29 kampus (Stanford, Michigan,Purdue, Georgia Tech.,GW, Arizona

7 Dersler Labaratuvar Derse katılım Meslek uygunluğu

8

9 Erkek ağırlıklı mühendislik disiplinleri (inşaat,elektrik,makine,maden,petrol) Kadın ağırlıklı mühendislik disiplinleri(kimya,gıda,çevre) Eşit ağırlıklı mühendislik disiplinleri(jeoloji,jeofizik,endüstri,metalurji)

10 genel kadınerkek Sadece kadınlara uygun % 4% 1 Sadece erkeklere uygun % 23% 58 Her iki cinsiyete uygun% 74% 41 EAMKAM kadınerkekkadınerkek --%12%6 %36%75%8%13 %64%25%80%81

11 Sonuç Farkındalığın arttırılması Kadın öğrencilerin desteklenmesi Pozitif rol modelleri Tek cinsiyete dayanan programlar Akademisyen duyarlılığının arttırılması Eğitim programının değiştirilmesi Kadın mühendis/öğrenci ağı


"Mühendislik Eğitiminde Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı Gülru Yıldız." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları