Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Saygı Duruşu, İstiklal Marşı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Saygı Duruşu, İstiklal Marşı"— Sunum transkripti:

1

2 Saygı Duruşu, İstiklal Marşı

3 TANIŞMA (Adınız Soyadınız ve Görev Yeriniz.
Bize Bir Cümle ile Kendinizi Tanıtır mısınız? Sizi Tanımlayan Bir Renk Seçiniz) Renklerin Mesajı Günlük yaşamda farkında olmadan kullandığımız renklerin de çeşitli anlamlar taşıdığını, karşımızdaki insanlarda farklı izlenimler bıraktığını biliyor muydunuz? Şimdi bazı renklerin iletişimde ne gibi anlamlar taşıdığına bakalım; Siyah : Siyah genellikle matemin rengi olarak bilinir. Bununla birlikte siyah renk aynı zamanda gücü, soyluluğu, ağırbaşlılığı, hırsı ve tutkuyu ifade eder. Konsantrasyonu arttırır. Siyah rengi seven insanlar, genellikle özgüveni yüksek, azimli ve kararlı kimselerdir. Kendi kararlarını kendileri vermek isterler. Beyaz: Bütün renkleri içerisinde barındıran beyaz renk, saflığın ve temizliğin simgesidir. Soğuk kanlılığı, asaleti, masumiyeti, istikrarı ve devamlılığı temsil eder. Huzur ve güven verir. Düşünce gücünü arttırır. Beyaz renk giyenler daha istikrarlı, güvenilir ve temiz olarak algılanırlar. Ayrıca, insanı daha genç gösterir. Beyaz rengi seven insanlar genellikle, temizliği, aydınlığı ve düşünmeyi seven, hayal dünyası geniş, soğuk kanlı ve uzlaşmacı kişilerdir Mavi : İnsana rahatlık ve huzur veren, dinlendirici bir renktir. Mavi rengi seven insanlar genellikle sakin, düzenli, güvenilir, sadakat sahibi, barışçıl ve içe dönüktür.İnsanı sakinleştirici etkileri vardır. Kırmızı: En sıcak renk kırmızıdır. Kırmızı renk fiziksel anlamda hareketliliği, dinamizmi ve gençliği; duygusal anlamda ise mutluluğu, azim ve kararlılığı ifade eder. Bir nevi gücün ve azmin simgesidir. İnsanı harekete geçirir. Hareketliliğin ve azmin ihtiyaç duyulduğu yerlerde kırmızı kullanılması uygun olabilir. Çünkü kırmızı renk insana şevk, azim ve hareketlilik kazandırır. Sarı: Işığın, sevincin, üretim ve verimliliğin rengidir. İnsana sevinç ve coşku verir. İlham vericidir. Bilgiyi ve bilgeliği ifade eder. Sarı renk zihin faaliyetlerini arttırır ve insana cesaret verir. Bu nedenle, sorumluluk ve yönetim gerektiren işlerde başarılı olan birinin sarı rengi seviyor olması doğaldır. Sarı rengi seven insanlar ilgi çekmekten ve her şeyin kendi kontrollerinde olmasından hoşlanırlar. İşlerin kendi kontrollerinden çıkmasına ise tahammül edemezler. Yeşil: Tabiata hâkim olan renktir. İnsana huzur verir ve rahatlatır. İç açıcı ve güven veren bir renktir. Aynı zamanda umudu, yeniliği, gençleşmeyi ve yeniden canlanmayı çağrıştırır. Paylaşım, cömertlik ve uyumun rengidir. Yeşil rengi seven insanlar genellikle üretken, çevresiyle uyumlu, içten ve doğayı seven insanlardır. Aynı zamanda hareketlerinde dengeli ve düzenlidirler. PEMBE: Kişide olumlu duyguların oluşmasına yardımcı olur. İnsanı sakinleştirir ve vücudu rahatlatır. Pembe rengi seven insanlar, ki bunlar genellikle kadınlardır, duygusal, neşeli, sorumluluklarının bilincinde ve biraz ürkektir, fakat çekingenliklerini fazla belli etmezler. TURUNCU: Dışa dönük, heyecan ve mutluluk verici, dinamik, dikkat çekici, çarpıcı ve iç açıcı bir renktir. Kırmızıdan sonraki en sıcak renk olan turuncu, gösterişin ve şatafatın rengidir, fakat kırmızı kadar rahatsız edici değildir. Turuncu rengi seven insanlar; genellikle dışa dönük, hareketli, neşeli ve sosyal ilişkileri kuvvetlidir. Bazen de gösterişe yatkınlık, sürekli haklı olma ve üstün gelme isteği görülebilir. Turuncu renk, kullanıldığı ortamlara neşe ve canlılık verir. Lacivert: Mavinin koyu tonlarından biri olan Lacivert düşüncenin rengidir. Sezgileri güçlendirir ve karar vermeyi kolaylaştırır. Sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği simgeler. Fazla göze batmayan bir renktir. Lacivert insanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır. Lacivert giyen kişiler de kendilerini daha inandırıcı ve karizmatik hissederler. İnandırıcı ve karizmatik görünmek isteyen, iş ve siyaset dünyasındakiler için vazgeçilmez bir renktir. Aynı zamanda, fazla göze batmayan bir renk olduğu için toplum içinde çok göze batmak istemeyenler de laciverti tercih edebilirler. Kahverengi: Toprağın ve doğallığın rengidir. Ciddiyet, dayanıklılık, sadelik, dostluk ve metanetin sembolü olarak kabul edilir. Toplum içinde rahatlığı sağlar. Sosyal denge simgesidir. Zihin üzerinde etkilidir. Çok dikkat çekmeyen bir renktir. Kahverengi giyen insanlar özellikle toplum içinde rahattırlar. Karşısındaki insanda da resmiyetten uzak, rahat bir havaya neden olur. Kahverengi, bulunduğu ortamda insanın hareketlerini hızlandırır. Özellikle toplum içinde rahatlık ve güven verir. Zihni faaliyetleri destekler. Gri: Siyah ve beyaz renklerin değişik oranlarda karıştırılmasıyla elde edilen bir renk olan gri, gözün en rahat algıladığı renklerden biridir. Alçak gönüllülüğü ifade eden, uzlaştırıcı ve denge unsuru olan bir renktir. Ciddiyet ve hareketsizliği çağrıştırır. Çoğu devlet kurumunda ağır basan renktir. Gri rengi seven insanlar genellikle olaylardan uzak durmayı tercih ederler. Kuralcı, tutucu ve hareketsiz yanları ağır basabilir. Karamsarlık ve içe kapanıklığa da neden olabilir. Aktif ve dışa açık insanlar, griyi bunaltıcı bulurlar. Diplomatik ve ağır ortamlarda denge unsuru ve uzlaştırıcı olarak kullanılabilir. Kullanıldığı ortamlarda bunaltıcı bir havaya neden olabileceği için fazla tercih edilmeyen bir renktir. En iyisi tamamlayıcı renk olarak kullanmaktır. (http://www.renklerinanlamlari.com)

4 ANAHTAR SORU: Eğitim liderleri, Öğrencilere çağın gerektirdiği becerileri kazanmak için; Öğretmenlerin öğrenme ve öğretme süreçlerinde teknolojiyi etkin bir araç olarak kullanmalarını nasıl destekler?

5 Öğrencilere çağın gerektirdiği becerileri kazanmak için;
ANAHTAR SORU:  Eğitim liderleri, Öğrencilere çağın gerektirdiği becerileri kazanmak için; Öğretmenlerin öğrenme ve öğretme süreçlerinde teknolojiyi etkin bir araç olarak kullanmalarını nasıl destekler?

6 FORUM BEKLENTİ VE ENDİŞELERİNİZİ NELERDİR,PAYLAŞINIZ?
(Elinizdeki Kağıtlara Yazınız) Genel forum değerlendirmesinde "Korkular ve Beklentiler" adlı etkinliğin kullanılması önerilmektedir. Bu etkinlik kurs başında ve kurs sonunda olmak üzere 2 aşamada uygulanacaktır. ‘ Renkli Postitler Turuncu-endişeler ve Mavi-Beklentiler Şeklinde Olacak.

7 Forumun Hedefleri(Amaçları)
Bilişim teknolojilerinin Eğitimde Fatih Projesi kapsamında okullarda ve sınıflarda etkin kullanılmasına yardımcı olmalarını ve sınıflarda işlenen derslerde öğrencilerin bilişim teknolojilerini bir araç olarak kullanmalarını sağlamak, Eğitim liderlerinin, üretkenliklerini ortaya çıkarmaya yardımcı olmak, Eğitim liderlerinin, Bilgi İletişim Teknolojileri araçlarını araştırma, yayın ve iletişim amacıyla kullanarak öğrenme olanaklarını geliştirmelerini sağlamak, Eğitim liderlerinin, 21. yüzyıl becerilerini ilerletmeye odaklanmalarını sağlamak, Eğitim liderlerinin, proje tabanlı eğitimi desteklemek amacıyla; web 2.0 ve diğer sosyal medya araçlarını, eğitim ve öğretim süreçlerinde etkin olarak kullanılmasına liderlik etmelerini sağlamak, Forumun Hedefleri Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu; eğitim yöneticilerinin (İl Milli Eğitim Müdürü, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı, İl Milli Eğitim Şube Müdürü, İlçe Milli Eğitim Müdürü ve Şube Müdürü, Okul Müdürü, Müdür Yardımcıları) ve eğitim denetmenlerinin, öğretmenlere daha etkin bir eğitim süreci yürütmeleri konusunda yardımcı olmalarını hedeflemektedir. Ayrıca, öğrencilerin başarılarını arttırmak için, “teknolojiden nasıl yararlanabilecekleri” konusunda yardımcı olacaktır. Bilindiği gibi forum: halkın ya da ilgililerin bir araya gelerek belirli bir konu üzerinde görüşlerini dile getirdikleri, tartıştıkları ve uzlaşmaya çalıştıkları etkinliktir. Bu etkinliğin Eğitimde Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu şeklinde adlandırılmasının nedeni, siz eğitim liderlerinin bir araya gelerek öğretim ve yönetim süreçlerinde teknolojinin etkin bir araç olarak kullanılmasına yönelik görüşlerinizi paylaşmanızı ve ortak bir eylem planı hazırlamanızı sağlayacak bir ortamın oluşturulmasıdır. Dolayısıyla bu etkinlik, teknoloji kullanımı konusunda eğitim liderlerinin ne tür liderlik davranışı sergilemeleri gerektiği üzerinde durmaktadır. Eğitimde Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu, temel soruda da olduğu gibi çağın gerektirdiği becerileri kazandırmak için teknolojinin eğitimde etkin, verimli, sürdürülebilir bir araç olarak kullanılmasına ve vizyon-misyon oluşturmanıza katkı sunmayı hedeflemektedir.

8 Forumun Hedefleri(Amaçları)
Sosyal Medyanın Dünyada ve Türkiye’ de kullanımı ve etkilerini incelemek Eğitim Teknolojisi Yatırımları: İdealize Etme, Planlama, Uygulama ve Örneklerin İncelenmesi ile Fatih Projesi çerçevesinde bir çalışma planı hazırlamak. Liderlere, eğitimcilerin uygulamalarını ve öğrencilerin öğrenme süreçlerini desteklemek için bir kaynak olarak ISTE NETS-A ve diğer standartların önemini kavratmak, Eğitim liderlerinin, Eğitimde Fatih Projesinin amacını, hedefini ve bileşenlerini bilmelerini; uygulama sürecinde kendilerine düşen görev ve sorumlulukların farkında olmalarını sağlamak, Eğitimde Fatih Projesi kapsamındaki donanım ve alt yapı şartnameleri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak, Forumun Hedefleri Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu; eğitim yöneticilerinin (İl Milli Eğitim Müdürü, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı, İl Milli Eğitim Şube Müdürü, İlçe Milli Eğitim Müdürü ve Şube Müdürü, Okul Müdürü, Müdür Yardımcıları) ve eğitim denetmenlerinin, öğretmenlere daha etkin bir eğitim süreci yürütmeleri konusunda yardımcı olmalarını hedeflemektedir. Ayrıca, öğrencilerin başarılarını arttırmak için, “teknolojiden nasıl yararlanabilecekleri” konusunda yardımcı olacaktır. Bilindiği gibi forum: halkın ya da ilgililerin bir araya gelerek belirli bir konu üzerinde görüşlerini dile getirdikleri, tartıştıkları ve uzlaşmaya çalıştıkları etkinliktir. Bu etkinliğin Eğitimde Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu şeklinde adlandırılmasının nedeni, siz eğitim liderlerinin bir araya gelerek öğretim ve yönetim süreçlerinde teknolojinin etkin bir araç olarak kullanılmasına yönelik görüşlerinizi paylaşmanızı ve ortak bir eylem planı hazırlamanızı sağlayacak bir ortamın oluşturulmasıdır. Dolayısıyla bu etkinlik, teknoloji kullanımı konusunda eğitim liderlerinin ne tür liderlik davranışı sergilemeleri gerektiği üzerinde durmaktadır. Eğitimde Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu, temel soruda da olduğu gibi çağın gerektirdiği becerileri kazandırmak için teknolojinin eğitimde etkin, verimli, sürdürülebilir bir araç olarak kullanılmasına ve vizyon-misyon oluşturmanıza katkı sunmayı hedeflemektedir.

9 Forumun Hedefleri(Amaçları)
Eğitimde Fatih Projesi kapsamında, okullarına gelecek donanım ve yazılım ile ilgili, muayene kabul komisyonları ve süreçleri konusunda bilgilenmelerini sağlamak, Eğitim liderlerinin proje tabanlı eğitimi desteklemek amacıyla Eğitimde Fatih Projesi kapsamında kullanılacak donanım ve yazılımın, eğitim ve öğretim süreçlerinde etkin olarak kullanılmasına liderlik etmelerini sağlamak, Eğitim Liderlerinin, görevli oldukları okullardaki öğretmenlerinin, BT kullanım konusunda yetersiz olanları tespit etmelerini ve bu eksiklikleri gidermelerine yönelik eylem planları hazırlamalarını sağlamak, Forumun Hedefleri Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu; eğitim yöneticilerinin (İl Milli Eğitim Müdürü, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı, İl Milli Eğitim Şube Müdürü, İlçe Milli Eğitim Müdürü ve Şube Müdürü, Okul Müdürü, Müdür Yardımcıları) ve eğitim denetmenlerinin, öğretmenlere daha etkin bir eğitim süreci yürütmeleri konusunda yardımcı olmalarını hedeflemektedir. Ayrıca, öğrencilerin başarılarını arttırmak için, “teknolojiden nasıl yararlanabilecekleri” konusunda yardımcı olacaktır. Bilindiği gibi forum: halkın ya da ilgililerin bir araya gelerek belirli bir konu üzerinde görüşlerini dile getirdikleri, tartıştıkları ve uzlaşmaya çalıştıkları etkinliktir. Bu etkinliğin Eğitimde Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu şeklinde adlandırılmasının nedeni, siz eğitim liderlerinin bir araya gelerek öğretim ve yönetim süreçlerinde teknolojinin etkin bir araç olarak kullanılmasına yönelik görüşlerinizi paylaşmanızı ve ortak bir eylem planı hazırlamanızı sağlayacak bir ortamın oluşturulmasıdır. Dolayısıyla bu etkinlik, teknoloji kullanımı konusunda eğitim liderlerinin ne tür liderlik davranışı sergilemeleri gerektiği üzerinde durmaktadır. Eğitimde Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu, temel soruda da olduğu gibi çağın gerektirdiği becerileri kazandırmak için teknolojinin eğitimde etkin, verimli, sürdürülebilir bir araç olarak kullanılmasına ve vizyon-misyon oluşturmanıza katkı sunmayı hedeflemektedir.

10 Forumun Hedefleri(Amaçları)
Eğitim Liderlerinin; görevli oldukları okullardaki tüm öğretmenlere yönelik Eğitimde Fatih Projesi kapsamında yapılacak olan “ Öğretmen Eğitimleri ” eylem planlarını “ İl Koordinatörleri “ ile birlikte hazırlamalarını sağlamak, Eğitim Liderlerine; proje kapsamında yapılacak eğitimlerin, TÜBİTAK ve YEĞİTEK tarafından izleneceği ve değerlendirileceği bilgisini vermek, Eğitim liderlerinin, kurumlarında teknoloji çalışma yapma alışkanlığı ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirerek problem çözme yeteneğini kazanmalarını sağlamak Forumun Hedefleri Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu; eğitim yöneticilerinin (İl Milli Eğitim Müdürü, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı, İl Milli Eğitim Şube Müdürü, İlçe Milli Eğitim Müdürü ve Şube Müdürü, Okul Müdürü, Müdür Yardımcıları) ve eğitim denetmenlerinin, öğretmenlere daha etkin bir eğitim süreci yürütmeleri konusunda yardımcı olmalarını hedeflemektedir. Ayrıca, öğrencilerin başarılarını arttırmak için, “teknolojiden nasıl yararlanabilecekleri” konusunda yardımcı olacaktır. Bilindiği gibi forum: halkın ya da ilgililerin bir araya gelerek belirli bir konu üzerinde görüşlerini dile getirdikleri, tartıştıkları ve uzlaşmaya çalıştıkları etkinliktir. Bu etkinliğin Eğitimde Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu şeklinde adlandırılmasının nedeni, siz eğitim liderlerinin bir araya gelerek öğretim ve yönetim süreçlerinde teknolojinin etkin bir araç olarak kullanılmasına yönelik görüşlerinizi paylaşmanızı ve ortak bir eylem planı hazırlamanızı sağlayacak bir ortamın oluşturulmasıdır. Dolayısıyla bu etkinlik, teknoloji kullanımı konusunda eğitim liderlerinin ne tür liderlik davranışı sergilemeleri gerektiği üzerinde durmaktadır. Eğitimde Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu, temel soruda da olduğu gibi çağın gerektirdiği becerileri kazandırmak için teknolojinin eğitimde etkin, verimli, sürdürülebilir bir araç olarak kullanılmasına ve vizyon-misyon oluşturmanıza katkı sunmayı hedeflemektedir.

11 Yaşadığınız bir başarı öyküsünü, kısaca yazar mısınız?
BAŞARI ÖYKÜNÜZ Yaşadığınız bir başarı öyküsünü, kısaca yazar mısınız? Tüm eğitim sürecini kapsayan "Forum Genel Sunusu" bu derste kullanılmaya başlanır.

12 ANAHTAR SORU: Eğitim liderleri, Öğrencilere çağın gerektirdiği becerileri kazanmak için; Öğretmenlerin öğrenme ve öğretme süreçlerinde teknolojiyi etkin bir araç olarak kullanmalarını nasıl destekler?

13 Teknoloji kullanımında hedeflerin neler olabilir?
Eğitim liderlerinin bu konudaki rolü nedir? "Benim Teknolojik Gerecim" başlıklı etkinliğin uygulanması önerilir. Bölüm Soruları · Dünyada ve Türkiye’de, teknolojik gelişmeler yaşanırken eğitim lideri neler yapmalıdır? · Öğretim programları ile bilişim teknolojilerinin kullanımı arasında ne düzeyde paralellik vardır? · Bilişim teknolojilerinin; eğitim alanında etkin kullanılması için, eğitim liderleri neler yapmalıdır? · “ Eğitimde Fatih Projesi ” nde eğitim liderlerine düşen görevler nelerdir? Teknoloji Gerecin Nedir?

14 Dünyada ve Türkiye’de Eğitim Teknolojileri
Teknolojinin hızlı değişimiyle 50 yıl sonrasının eğitim araçları neler olabilir? Eğitim Teknolojilerinin Hedefleri · Eğitim hizmetlerini daha geniş kitlelere götürmek, · Öğrenme - öğretme süreçlerini daha verimli hale getirmek, · Öğrenme - öğretme etkinliklerini bireyselleştirmek, · Öğrenme ve öğretmeyle ilgili uygulama ve süreçleri düzenlemek, · Eğitim ihtiyaçlarının ve olanaklarının bilimsel yöntemlerle araştırılmasını sağlamak, · Eğitim kurumlarını uygulamalı hale dönüştürmek, · Öğretim programlarında sürekliliği sağlamak, · Eğitim personelinin etkinliğini ve verimliliğini arttırmak, · Çevre faktörlerini düzenlemek ve kontrol etmek, · Öğrenme - öğretme süreçlerini, öğrenci yeteneklerine uyarlamak, · Eğitimle ilgili sorunların çözümünde teknolojiyi uygulamaya koymak, (Hasançebi, 2002)

15 Türkiye’de Eğitim Teknolojisi Yatırımları: Tarihsel Gelişimi ve Uygulamaları
Dünyada eğitim olgusu, insanoğlunun var olması ile birlikte başlamıştır. İnsanlık tarihi boyunca uzun yıllar, eğitimde esas olan unsur; öğretmen, kitap ve yazı tahtası olmuştur. Sanayide ve teknolojide gelişmiş ülkelerin kalkınma süreçleri incelendiğinde, öncelikle eğitim kalitesinin yükseltilmesi ile başladıkları görülmektedir. Her şeyi yapanın, insan olduğu nasıl bir gerçekse, insanın geliştireceği işlerin bilgi ve beceri ile olacağı da bir gerçektir. Kalkınmış ülkeler, yıllar önce ders araçlarının eğitimdeki değerini anlamışlar ve eğitim kurumlarını her türlü araç ve gereçle donatmışlardır. Araçların, eğitim ve öğretime dahil edilmesi, bu hizmetin daha sistemli bir şekilde yapılması gerektiği gerçeğini gündeme getirmiş ve bunun sonuncunda “Eğitim Teknolojisi” doğmuştur. Bu gelişmeleri yakından takip eden ülkemizde, eğitim araç ve gereçlerini üreten merkezler kurulmaya başlanmıştır. ilk merkezlerden birisi, Ders Aletleri Yapım Merkezi (DAYM) olmuştur. Bakanlığımızca yılları arasında deneme mahiyetinde fizik araçları imal edilmiş ve bu beş yıllık devre içinde 200 fizik takımı yapılarak okullarımıza gönderilmiştir. Denemelerin olumlu sonuç vermesi üzerine, ders aracı ihtiyacını karşılayacak bir üretim merkezini kurma hazırlıkları yapılmış ve bu konudaki proje için kısa adı OECD olan Milletlerarası İktisadi İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı’ndan teşvik ve teknik iş birliği sağlanmıştır. Merkezin kuruluşunda, OECD makine ve avadanlıklar için önemli yardımlarda bulunmuş, diğer tesisler devletimiz tarafından karşılanmıştır. Bakanlığımıza bağlı her kademedeki okulların ders araç ve gereçleri ile laboratuvar malzemelerini imal edebilecek bu merkez 1961 yılında kurulmuştur. (http://yayim.meb.gov.tr/daym.pdf, ) Eğitim Ve Değişim Sunusu (Köy İlkokulu)

16 Dünyada ve Türkiye’de Eğitim Teknolojileri
1988 yılında toplanan 12. Milli Eğitim Şurasında Eğitimde Yeni Teknolojiler Komisyonu kurulmuştur. Dolayısıyla bu yılların, farklı teknolojilerin eğitim öğretimde kullanımının öneminin farkına varıldığı yıllar olarak ele alınabilir Bu nedenle Milli Eğitim Bakanlığı da yıllarını kapsayan Temel Eğitim Projesi 1. Faz kapsamında Dünya Bankası kredisiyle ilköğretim okuluna 3188 Bilgi Teknolojisi Sınıfı kurulmuştur kırsal kesim okulu için bilgisayar, donanım, yazılım ve çevre ekipmanları satın alınmıştır. yıllarını kapsayan Temel Eğitim Projesi 2. Faz kapsamında Dünya Bankası kredisiyle Temel Eğitim politikasını desteklemek üzere, eğitim kalitesini yükseltmek, kapasitesini yaygınlaştırmak ve eğitime erişimi arttırmak amacıyla 3000 ilköğretim okulunun 4002 sınıfına bilgisayar laboratuvarı kuruldu, kırsal ve gecekondu bölgelerindeki ilköğretim okuluna eğitim materyalleri alınmıştır. Eğitim Ve Değişim Sunusu (Köy İlkokulu)

17 Dünyada ve Türkiye’de Eğitim Teknolojileri
Bakanlığımız ile Ulaştırma Bakanlığı arasında yapılan Bakanlığımız kurumlarının internet bağlantıları görüşmeleri sonucunda, Türk Telekomünikasyon A.Ş. ile 5 Aralık 2003 tarihinde protokol imzalanmıştır. 2011 Ağustos ayı itibari ile okul/kuruma ADSL internet erişimi ve okul/kuruma Uydu internet erişimi olmak üzere toplam okul/kurumumuza internet sağlanmıştır.  Buna bağlı olarak;  Lise ve dengi okulların öğrencilerinin % 100'ü, İlköğretim okulları öğrencilerinin % 97'si olmak üzere yaklaşık 12 milyon öğrencinin ve bilgisayarın İNTERNET erişimi sağlanmıştır. (http://fatihprojesi.meb.gov.tr, ) Eğitim Ve Değişim Sunusu (Köy İlkokulu)

18 “Sorular Aynı; cevaplar değişecek…” Etkinlik Yapılacak.
Bölüm Hedefleri ● Paradigma değişimi ve bu değişimin eğitim alanında yönetiminde liderlere düşen sorumlulukları kavramak, ● 21. yüzyıl becerilerini tanımak ve uygulamak, ● Sosyal medyayı tanımak ve olumsuz etkilerini önleyebilmek.

19 Sanayi Toplumu Eğitim Paradigması Bilgi Toplumu Eğitim Paradigması
DEĞİŞİM NEDİR? Sanayi Toplumu Eğitim Paradigması Bilgi Toplumu Eğitim Paradigması Buhar makinesinin icadı Tablet bilgisayar vb. Maddi sermaye kullanımı Bilgi ve inanç sermayesi Beden gücü Beyin ve ruh gücü Mal ve hizmet üretimi Bilgi ve teknoloji üretimi(Robotlar, elektronik araçlar vb.) Genel eğitim Eğitimin bireyselleşmesi, sürekliliği ve dinamikleri Temel bilgi; fen bilimleri Kuantum fiziği, moleküler biyoloji ve çevresel bilimler, Derse; "Hayallerin kadar büyüksün" etkinliği ile başlanması önerilir Bölüm Soruları ● Eğitimde nasıl bir paradigma değişimi yaşanmaktadır ve bu değişimin yönetiminde liderler neler yapmalıdır? ● Teknoloji, öğrencilerin öğretim sürecine aktif katılımlarını ve 21. yüzyıl becerilerini kazanmalarını, kazanımlara dayalı öğrenme ve öğretme süreçlerinin gerçekleşmesini sağlayabilmek için etkili biçimde nasıl kullanılabilir? ● Sosyal medyanın eğitim- öğretim sürecinde etkisi nedir?

20 Paradigma Nedir? Paradigma, belli bir topluluğun üyeleri tarafından paylaşılan inançların, değerlerin, tekniklerin bütünü olarak tanımlanmaktadır. (Özden,1999, s.16) Thomas Kuhn’a (1996) göre paradigma; belli bir zamanda, belirli bir bilimsel alanda uygulamaya aktarılan ilkeler, çalışmalar ve uygulamalar bütünüdür. Bölüm Hedefleri ● Paradigma değişimi ve bu değişimin eğitim alanında yönetiminde liderlere düşen sorumlulukları kavramak, ● 21. yüzyıl becerilerini tanımak ve uygulamak, ● Sosyal medyayı tanımak ve olumsuz etkilerini önleyebilmek.

21 Eğitimde Paradigma Değişimi

22 Üretkenlik ve Sorumluluk
Başkalarının ilgi ve haklarına saygı göstererek kendi haklarını savunabilen, görevlerini yerine getirebilen, kendi kararlarını verebilen ve davranışlarının sonuçlarına katlanabilmek. İşin zamanında ve kaliteli yapılabilmesi için yüksek standart ve hedefler belirlemek ve bunlara ulaşmak, Titiz ve olumlu iş etiği sergilemek,

23 Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Becerisi
Anlamaya yönelik doğru akıl yürütmek, Karmaşık seçimler yapmak ve kararlar vermek, Farklı bakış açılarını netleştirmeye ve daha etkili çözümler üretmeye yönelik sorular belirlemek ve sormak, Problem çözmek ve soruları yanıtlamak üzere bilgiyi sınırlandırmak, çözümlemek ve birleştirmek Kendi düşünce süreçlerimizin farkında olarak, başkalarının düşünce süreçlerini göz önünde tutarak, öğrendiklerimizi uygulayarak kendimizi ve çevremizde yer alan olayları anlayabilmeye eleştirel düşünme denir.

24 Liderlik Diğerlerini belirli bir hedefe yönelik etkilemek ve yönlendirmek üzere bireylerarası ve problem çözme becerileri kullanmak, Ortak bir hedefe ulaşmak üzere diğerlerinin güçlerini düzenlemektir. Liderler değişime uyum gösterip sürekli öğrenme felsefesini kabul edip gelişmelere açık olan kişilerdir. Birey kendi öğrenmesinin lideri olmalı, kendi öğrenmesiyle ilgili planlamalar yapabilmelidir. Kişi inisiyatif alabilmeli, sorunlara çözümler üretilebilecek kişilerarası işbirliğini geliştirici nitelikte olmalıdır. Bilgi kaynaklarının ulaşmanın gerektirdiği becerileri edinmeli bilgi teknolojileri konusunda donanımlı olmalıdır.

25 Bilgi ve Medya Okur-yazarlığı
Problemlerin çözümüne yönelik olarak; bilgiye yeterli ve etkili düzeyde ulaşmak, bilgiyi eleştirel ve yeterli düzeyde değerlendirmek, doğru bir şekilde kullanmak, Bilginin erişimine ve kullanımına yönelik olarak etik ve yasal konularda temel bir anlayışa sahip olmak, Hayatın her alanında bilgiyi ve bilgi kaynaklarını kullanma becerilerine sahip olanlar bilgi ve medya okuryazarıdır. Çağımız medya donanımlı bir çağ olduğu için medya toplumlara ve toplumu oluşturan bireylere şekil veren önemli bir güçtür. Medyadaki iletilerin hangi amaçlara yönelik ve hangi araçları, özellikleri ve yenilikleri kullanarak nasıl yapılandırıldığını anlamak, İnsanların iletileri nasıl farklı yorumladığını, değer yargılarının ve bakış açılarının nasıl işe koşulup koşulmadığını, medyanın inanç ve davranışları nasıl etkilediğini gözlemek,

26 Girişimcilik ve Öz-Yönelim
Kişinin kendini tanıması duygularını fark ederek yöneterek, düşünceleri ve davranışları üzerinde kontrol sahibi olmasıdır. (kendini tanı ve yönet) Kendi anlayışını ve öğrenme gereksinimlerini gözlemlemek, Uzmanlaşmak üzere temel becerilerin ve/veya öğretim programının sınırlarını aşarak kendi öğrenme sınırlarını ve fırsatlarını keşfetmek, genişletmek, Becerilerini profesyonel düzeye yükseltmek üzere girişiminde bulunmak, Başkalarının gözetimi olmaksızın görevleri tanımlamak, öncelik sırasına koymak ve tamamlamak, Zamanı etkili kullanmak ve iş yükünü idare etmek, Öğrenmenin yaşam boyu bir süreç olduğuna ilişkin kararlı davranışlar sergilemek,

27 İletişim ve İşbirliği - Esneklik ve Uyum
Konuşurken ve yazarken düşünceleri ve fikirleri açık ve etkili bir şekilde birleştirip kullanmak, Farklı takımlarda etkin çalışabilme becerisi göstermek, Kişinin kendini tanıması, duygularını fark ederek ve yöneterek dünce ve davranışları üzerinde kontrol sahibi olabilmesidir. Kişinin çevresini tanıması ve ilişkiyi yönetmesi ise diğerlerini anlaması, ilişkilerinde duyarlı ve sorumluluk bilinci içinde davranmasıyla başlar, başkalarının davranışlarını etkileme ve olumlu yönlendirme olanağı vererek sürer. Takım çalışması gösterme, farklı rol ve sorumluluklara uyum gösterme ,başkaları ile verimli çalışma, kendini başkalarının yerine koyma, değişik farklılıklara saygı göstermedir. Farklı rol ve sorumluluklara uyum sağlamak, Karmaşık ve önceliklerin değiştiği ortamlarda etkin olarak çalışmak,

28 Sosyal ve Kültürlerarası Beceriler
Diğerleriyle uygun ve üretken bir şekilde çalışmak, Uygun olduğunda grupların ortak anlayışını ayarlamak, Sosyal konulara, sosyal çevrelerine duyarlı olmak. Katılımcı demokrasi ve sivil toplumun gelişmesinde aktif rol almak. Yenilikleri arttırmak ve iş kalitesini yükseltmek üzere kültürel farklılıklar arasındaki boşlukları doldurmak ve farklı bakış açılarını kullanmak,

29 Yapıcı ve Yenilenme becerisi
Hayatın her alanında orijinalite ve özgünlük sergilemek, Toplumun işine yarayacak yeni fikirler geliştirerek uygulamak. Buluşçu, yenilik arayan, yeni çözümler getiren ve özgün düşüncelerin ortaya çıkmasını sağlayan düşünceler sistemidir. Çok yönlü bakabilmek, çok seçenekli çözüm yolları bulmak ve uygulamak.

30 SOSYAL MEDYA NEDİR? “Sosyal medya” içeriğinin alıcıları tarafından oluşturulup, yine başka alıcıların kullanımına sunulduğu alandır. “Sosyal” kelimesi burada en az ikili bir iletişim ve etkiletişimin tanımıdır. Sosyal medyanın en önemli Özelliği paylaşımların özgür ve bir o kadar da kontrolsüz oluşu göze çarpmaktadır. Eğitim ortamlarında vazgeçemediğiniz teknolojik araçları (donanım-yazılım) sıralayınız. "e-politikalar" adlı belgenin kursiyerler tarafından incelenmesi sağlanır.

31 SOSYAL MEDY@NIN ÜLKEMİZDE KULLANIMI
TÜRKİYE% KENT% KIR% e-posta gönderimi 72,8 73.9 66,9 Facebook, Twitter, Chat, MSN, Skype vb. kullanarak gerçek zamanlı yazışma 64,2 65,0 60,4 Çevrimiçi haber, gazete veya dergi okuma, haber indirme 58,8 58,9 Satınalma amaçlı mal ve hizmetler hakkında bilgi arama 55,7 45,6 Oyun, film, müzik, görüntü indirme veya oynatma 51,2 51,1 51,5 Sağlıkla ilgil bilgi arama 47,3 48,6 40,8 İnternet üzerinden telefonla/video ile görüşme 47,1 48,3 41,0 İnternet üzerinden radyo/televizyon izleme 41,1 42,1 36,1 Öğrenme amacıyla internete başvurma 37,1 38,1 32,1 İnternet bankacılığı 16,8 17,8 11,3 İş arama ya da iş başvurusu yapma 10,2 10,5 8,9 Hehangi bir konuda çevrimiçi eğitim alma 6,3 6,7 4,5 Kaynak: TUİK Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Anketi 2010

32 SOSYAL MEDY@NIN ÜLKEMİZDE KULLANIMI
Toplam Türk internet kullanıcısı olan 18,142,000 Kişinin 79.6%’sı olan 14,443,000 kişi Sosyal Ağlar kategorisinde yerini almış durumda. İnternet kullanıcılarının internette geçirdiği zaman sıralamasında sosyal ağlar, üst sıralarda yerini koruyarak internette geçirdiğimiz zamanın önemli bir kısmını kaplıyor diyebiliriz.

33 SOSYAL MEDY@NIN ÜLKEMİZDE KULLANIMI
Etkinlik Harcanan Zamanın (%) Toplam internet kullanımı 100.0% Anlık mesajlaşma (MSN, Gtalk, vb..) 25.9% Sosyal Ağlar (Facebook, Friend Feed, Twitter, Forum alanları, vb..) 9.9% Oyun 6.9% E-posta 4.6% Haber/Bilgi 4.1% Multimedya 2.7% Arama 2.5% Gazete 2.3% Diğer 41.3%

34 Sosyal Medya ve Etkileri
Dünden bugüne sosyal medyadaki değişim ve toplumdaki etkileri nelerdir? Sosyal medya-sosyal ağlar eğitim öğretim sürecini desteklemede nasıl kullanılabilir?

35 İnternet Teknolojilerinde
İnternet Teknolojilerinde Bilinçli ve Güvenli Kullanımı ve İnternet Etiği ETİK NEDİR? Etik nedir? cevabından yola çıkarak, 2.6 deki internet etiği tanımı verilir. sayfası incelenir 35

36 ETİK NEDİR? 1.Etik, kişinin davranışlarını temel olan ahlak ilkelerinin tümüdür. 2.Başka bir ifade ile etik, insanlara ‘‘işlerin nasıl yapılması gerektiğini’’ belirlemede yardımcı olan kılavuz (rehber) değerler, ilkeler ve standartlardır. 3.Etik, aynı zamanda bir süreçtir. Bu süreçte karar alırken ve uygulamayı yaparken, belirli değerlere bağlı kalınarak hareket edilir.

37 ETİK NEDİR? 4.İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi kötü gibi açılardan araştırır. 5.Etik davranış ilkeleri ile varılmak veya elde edilmek istenen amaç, toplumda dolandırıcılık ve genel olarak yozlaşmayı önlemek ve dürüstlüğü hâkim kılmaktır. 6. Etik, günümüzde çeşitli değerlerin çatıştığı durumlarda karar vericilere ve uygulamacılara yol gösterir.

38 İNTERNET ETİĞİ İnternetin günümüzde yaygın bir iletişim aracı olarak kullanılması, beraberinde dikkat edilmesi gereken bazı kuralları da birlikte getirmektedir. İnternet üzerinde kabul edilebilir ya da edilemez davranışları tanımlayan kurallar " internet etiği " olarak adlandırılır. İnternet etiğini, özgür irademizden hareketle pozitif ahlaki değerlere, kişi haklarına, toplumsal kurallara bağlı kalarak, erdemin varlığını da göz ardı etmeden; keyif alma, iyi ilişkiler kurma ve bireylerin iyiliği için internet teknolojilerinin kullanılması olarak tarif edebiliriz.

39 İNTERNET ETİĞİ Toplum, kamu görevlilerinden, yönetsel standartlara duyarlı olmalarını beklemektedir. Bu nedenle kamu görevlilerinin, sadece rüşvet, zimmet, kayırmacılık vb. gerçek yolsuzluklardan değil, halkın güven duygusunu zedeleyecek yolsuzluk şüphelerinden de kendilerini korumaları gerekmektedir. Bu bağlamda okul yöneticilerinin de okulun tüm paydaşlarını bu şüphelerden uzak tutacak ortamları sağlaması gerekmektedir. (http:www.etik.gov.tr kamu görevliler etik rehberi). Etik Rehberi inceletilebilir

40 Okul Zorbalığı ve Siber Zorbalık
İnternet Teknolojilerinde Bilinçli ve Güvenli Kullanımı ve İnternet Etiği Okul Zorbalığı ve Siber Zorbalık 2.7,2.8,2.9 Tanımlalar incelenir. Kaynak cd deki konuyla ilgili videoların izlenmesi sağlanır 40

41 Okul Zorbalığı ve Siber Zorbalık
Okul, farklı çevrelerden, kültürlerden, farklı alışkanlıkları ile gelen, farklı yaş guruplarındaki öğrencileri bir arada barındırmaktadır. Bir ya da birden çok öğrencinin kendilerinden daha güçsüz öğrencileri kasıtlı ve sürekli olarak rahatsız etmesi ile sonuçlanan ve kurbanın kendisini koruyamayacak durumda olduğu saldırganlık türü okul zorbalığıdır. Bu saldırganlığın internet aracılığı ile yapılması siber zorbalığı meydana getirmektedir.

42 İnternet Teknolojilerinde
İnternet Teknolojilerinde Bilinçli ve Güvenli Kullanımı ve İnternet Etiği Bilişim Suçları 2.7,2.8,2.9 Tanımlalar incelenir. Kaynak cd deki konuyla ilgili videoların izlenmesi sağlanır 42

43 Bilişim Suçları Dünyada ve Türkiye’de bilgisayar kullanımının yaygınlaşması siber suçların da her geçen gün artmasına neden olmaktadır. Hırsızlık dolandırıcılık, soygun, terörizm, sabotaj ve kaçakçılık gibi pek çok suç dijital ortama taşınmıştır. Türkiye’de işlenen bilişim suçları her geçen yıla göre %100 yakın bir artış göstermektedir. Bilgisayar kullanımının bu kadar artması, nitelikli suçların hızla artmasını neden olmuştur.

44 Bilişim Suçları Yapılan araştırmalara göre siber saldırılar en fazla ABD’de olurken, Türkiye ilk on içinde yer almaktadır. Tablo bu şekilde olunca okul lideri/yöneticilerine büyük sorumluluklar düşmektedir. Okullarda alınacak önlemler ve bilinçlendirme çalışmaları teknoloji araçları ve internet kullanımı konusunda internet etiğinin yerleşmesinde büyük rol oynayacaktır.

45 Bilişim Suçları İşlenen bilişim suçları bulunduğunuz ağ'ın durumuna göre, disiplin cezasından işten çıkarılmaya; hesabın silinmesinden hapse kadar cezalara neden olabilir. (www.bilisimterimleri.com) Bilişim suçları için Türkiye’de adresine ve Cumhuriyet Başsavcılıklarına şikayette bulunularak ihbar edilebilir.

46 Telif Hakkı Nedir? Nasıl Yerine Getirilir?
İnternet Teknolojilerinde Bilinçli ve Güvenli Kullanımı ve İnternet Etiği Telif Hakkı Nedir? Nasıl Yerine Getirilir? 2.9 bölümündeki sorular yöneltilir 46

47 Telif Hakkı Nedir? Telif hakkı, herhangi bir bilgi veya düşünce ürününün kullanılması ve yayınlanması ile ilgili hakların, yasalarla belirli kişilere verilmesidir. Kısaca, orijinal bir yaratımın kopyalanmasına veya kullanılmasına izin verme hakkıdır. Telif hakkı, genellikle belli bir süre için geçerlidir. Sembolü çember içinde "©"harfidir,"©" harfi üzerinde bulunduğu üretimin telif haklarının korunduğunu belirtir ve ingilizce "copyright//" kelimesini ifade eder. Türkiye’de telif ve sanat eserleri5846 sayılı kanun ile korunmaktadır.

48 Web 2.0 Araçlarını Anlamak
Mevcut Web 2.0 araçlarının, eğitim çalışmalarında nasıl kullanıldığını ve bu araçların bilgi ve iletişimi nasıl yaydığını keşfedeceğiz.

49 Web 2.0 Araçlarını Anlamak
Eğitim Lideri olarak, öğretmenler ve öğrencilerin öğrenme ve öğretme süreçlerinde teknolojiyi etkin bir araç olarak kullanmalarını sağlamak için ne tür çalışmalar yapıyorsunuz?

50 Web 2.0 Araçlarını Anlamak
“Kullanıcı merkezli, kullanıcıların bir şeyler katmasıyla var olan ve kullanıcılarına hareket özgürlüğü ve kullanım kolaylığı sağlayan yeni nesil internet sistemi" olarak tanımlanabilir.

51 Web 2.0 Araçları

52 Web 2.0 Araçları İşbirliği web araçları: Belgelerin, işlem tablolarının ya da sunumların paylaşıldığı, İnternet erişimi olan ve paylaşımına izin verilen kişiler tarafından da düzenlenebildiği web araçlardır. Google doküman paylaşımı uygulamları yapılır.

53 Web 2.0 Araçları Web Günlükleri (Bloglar): Genellikle güncelden eskiye doğru sıralanmış yazı ve yorumların yer aldığı, bilgi ve fikirlerin okuyucularla paylaşılması ve tartışılması amacıyla kullanılan web tabanlı bir yayındır. Blog uygulamaları yapılır.

54 Web 2.0 Araçları Wikiler: Ziyaretçilere üyelik gerektirmeden bazı içerikleri ekleme, düzeltme, silme ve değiştirmeye izin veren bir çeşit web sitesidir. Wiki uygulamaları yapılır.

55 Web 2.0 Araçları Sayfalar arasında köprü kurmaya da olanak tanır. Mevcut veriler ve bunların değiştirilmesi ile ilgili tartışmalar yapılabilmekte, bu tartışmalar ve değişikliklerin kaydı tutulabilmektedir. Wiki uygulamaları yapılır.

56 Web 2.0 Araçları İşlem ve etkileşim kolaylığı wikiyi yoğun yazarlık işbirliği için etkili bir araç haline getirmiştir. Web günlükleri tek bir yazara aittir. Wikiler ise birden çok yazara, dinamik içeriğe, doğrusal olmayan ve çok sayfalı yapılandırmalara sahiptir. Wiki uygulamaları yapılır.

57 Web teknolojilerindeki gelişim , hayal gücünüzle sınırlıdır.”
Web 2.0 Araçlarını Anlamak Web teknolojilerindeki gelişim , hayal gücünüzle sınırlıdır.” 3.3 deki sorular sorulur 57

58 LİDERLİK DAVRANIŞ VE STANDARTLARININ İNCELENMESİ
ISTE Temel Koşulları ve NETS-A’ yı inceleyecek, Eğitimde teknolojik araçların idealize edilmesi ve kullanımı hakkındaki görüşlerinizi paylaşacak Bunların eğitim sistemine olan etkilerini tartışacaksınız. 58

59 LİDERLİK DAVRANIŞ VE STANDARTLARININ İNCELENMESİ
STANDART NEDİR? 4.1 Standart kavramı incelenir ve slayttaki soru sorulur

60 LİDERLİK DAVRANIŞ VE STANDARTLARININ İNCELENMESİ
Standart, bir şeyler yapmak için üzerinde anlaşılmış ve tekrarlanabilir yoldur. “Standart, teknik özellikler içeren ya da kesin kriterler ile tasarlanmış tutarlı kurallar, kılavuzluk bilgileri veya tanımlamalar içeren basılı bir dokümandır. Standartlar, kullandığımız birçok eşyanın ya da hizmetin etkinliğini ve güvenilirliğini artırmak ve hayatı kolaylaştırmak için hazırlanırlar. Genel uygulamaları değil, üzerinde anlaşılmış en iyi uygulamaları tarif eder. 4.1 Standart kavramı incelenir ve slayttaki soru sorulur Standartlar, konusunda uzman kişilerin bir araya gelmesiyle oluşturulur. Her standart kolektif bir çalışmanın ürünüdür. Kamu kurumları, üretici komiteleri, kullanıcılar, araştırma kurumları, , tüketiciler bir araya gelerek teknolojinin ve sosyal hayatın ihtiyaçlarına en iyi cevabı verebilecek uygulamaları bir araya getirirler. Bu uygulamalarla bir taslak oluştururlar. Bazı durumlarda yasalar, uygunluğun sağlanabilmesi için standartları referans olarak gösterebilir ve zorunlu tutabilir.” (www.bsi-turkey.com.tr/ , )

61 LİDERLİK DAVRANIŞ VE STANDARTLARININ İNCELENMESİ
EĞİTİMDE STANDART SAĞLANABİLİR Mİ? 4.1 Standart kavramı incelenir ve slayttaki soru sorulur MEB ve UNICEF işbirliği ile 2003 yılında ilköğretim okullarında Çocuk Dostu Okul (ÇDO) çalışmaları başlatılmıştır. Bu kapsamda ilköğretim okulu yönetim ve eğitim personelinde hak tabanlı eğitim kapasitesi geliştirme ve bunu destekleyen okul mekanizmaları kurmaya, bunların destekleyici eğitim ve dokümanlarını sağlamaya ilişkin bir dizi çalışma yürütülmüştür. Yine MEB ve UNICEF’ in işbirliği ile ÇDO çalışmalarının çerçeve ve kapasitesi genişletilerek İKS geliştirme sürecine dönüştürülmüştür.(İlköğretim Kurum Standartları Yönergesi)

62 Eğitim Teknolojisi yatırımları neler olabilir?
Eğitim Teknolojisi Yatırımları: İdealize Etme, Planlama, Uygulama ve Örnekler Eğitim Teknolojisi yatırımları neler olabilir?

63 Kaynakların Temini, İdealize Edilmesi ve Kullanımı
Okulun-Kurumun amaç ve hedeflerine yönelik stratejiler doğrultusunda gerçekleştirilecek faaliyet ve projeler ile bunların kaynak ihtiyacı, planlama aşamasında belirlenir. Her bir faaliyet-proje belirli bir hedefe yönelik olmalıdır. Herhangi bir hedefle ilişkisi kurulamayan faaliyetlere-projelere yer verilmemelidir.

64 Kaynakların Temini, İdealize Edilmesi ve Kullanımı
Okul-Kurum Yatırım - İdealize Etme ve Uygulama Planı Planlanan ve uygulanacak proje-Yatırım Adı Uygulanacak Eğitim öğretim yılı Yatırımın Yaklaşık Maliyeti Gerçekleşme süresi O yıl bütçeden ayrılan pay Yapılacak İşlemler Kullanım-Bakım-Onarım- İşletme Giderleri Değerlendirme de ki sorular yöneltilir. Okul-kurum kaynaklarını etkin kullanmada eğitim liderinin rolü nedir? İdealize nedir? Kaynakların idealize edilmesi ile ilgili düşüncelerinizi belirtiniz. Bilişim teknolojilerini kullanarak, öğrenci merkezli ve proje tabanlı eğitimi sağlamak amacıyla; stratejik planlar hazırlamak, yatırım projeleri oluşturmak, idealize etmek ve uygulamak için neler yapılabilir? Eğitim teknolojisi yatırımlarını idealize etme ve amaca uygun kullanma konularında, okul- kurum politikalarının oluşturulması aşamasında dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? İzleme; plan uygulamasının sistematik olarak takip edilmesi ve raporlanması, Değerlendirmesi ise; uygulama sonuçlarının amaç ve hedeflere kıyasla ölçülmesi, söz konusu hedeflerin tutarlılık ve uygunluğunun analizidir. (Örnek Okul Teknoloji planı incelenecek)

65 ISTE Standartlarını Gözden Geçirmek
Teknolojinin öğrenme-öğretme süreçlerinde etkili kullanımı konusunda öncülük etmek için yardımcı olacak çeşitli standartlar Uluslararası Eğitim Teknolojisi Topluluğu (ISTE) tarafından geliştirilmiştir. Kaynak cd içindeki ISTE Standartları incelendikten sonra deki sorular yöneltilir.

66 Teknoloji çalışma planı oluşturmak
Bu bölüm, çalışma planınızı oluşturmanız ve teknoloji liderliği standartlarına ulaşmanız için size yardımcı olacaktır. Eğitim lideri, öncelikle kurumunun hazır bulunuşluk düzeyini belirlemeli, ihtiyaçlar doğrultusunda teknolojiyi, eğitim programının her alanına dahil etmelidir. Bu sayede öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini gerçekleştirmelerine yardımcı olabilir. deki sorulara geçilir

67 ÖRNEK TEKNOLOJİ ÇALIŞMA PLANI ŞABLONU
Kısa Vade Orta Vade Uzun Vade I.LİDERLİK VE VİZYON II. ÖĞRENME III. VERİMLİLİK VE GÖREVLER IV. DESTEK, YÖNETİM VE İŞLEV V. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME VI. BİLİŞİM ETİĞİ 67

68 Uygulanabilir Planlar Oluşturmak
Uygulanabilir Olmak Önem İfade Etmek İhtiyaç Duyulan Kaynaklar Aktif Katkı Sağlayacak Özel ya da Tüzel Kişiler Zamanlama Sistemle Uyum . 68

69 Teknoloji Çalışma Planını Oluşturmaya Başlamak
Örnek teknoloji çalışma planını oluşturmaya başlayınız. Teknoloji Çalışma Planı Şablonu, Liderlik Standartları ve Örnek Teknoloji Çalışma Planları dokümanlarında yer almaktadır. Planların hazırlanmasından sonra de ki sorular yöneltilir. 69

70 Değişim Planınız ve Siz
Yapılan örnek planın değerlendirilmesinde kullanılır. 70

71 Forumun Anahtar Sorusunu Yeniden Hatırlamak
 Eğitim liderleri, Öğrencilere çağın gerektirdiği becerileri kazanmak için; Öğretmenlerin öğrenme ve öğretme süreçlerinde teknolojiyi etkin bir araç olarak kullanmalarını nasıl destekler? 71

72 FAALİYET SONU DEĞERLENDİRME ANKETİNİN UYGULANMASI
Forumu Değerlendirmek FAALİYET SONU DEĞERLENDİRME ANKETİNİN UYGULANMASI Anket uygulanması gerçekleştirilir.

73 Forum süresince yapmış olduğunuz katkı ve paylaşımlarınız için
KAPANIŞ Forum süresince yapmış olduğunuz katkı ve paylaşımlarınız için teşekkür ederiz. 73


"Saygı Duruşu, İstiklal Marşı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları