Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OTOMASYON PROJELERİNİN ÖZELLİKLERİ. 1. Aşama Başlama BaşlamaPlanlama Gerçekleştirme Kontrol Bitirme Sunum - Proje Yönetimi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OTOMASYON PROJELERİNİN ÖZELLİKLERİ. 1. Aşama Başlama BaşlamaPlanlama Gerçekleştirme Kontrol Bitirme Sunum - Proje Yönetimi."— Sunum transkripti:

1 OTOMASYON PROJELERİNİN ÖZELLİKLERİ

2 1. Aşama Başlama BaşlamaPlanlama Gerçekleştirme Kontrol Bitirme Sunum - Proje Yönetimi

3 YÜRÜTME, TAKİP RİSKLER DOKÜMANTASYON ANA BAŞLIKLAR

4 İhtiyaç / Gereksinim Şirketinizin gelirlerinin kontrolünü ne derece yapabiliyorsunuz ? – Şirketinizin vizyonuna uygun olarak? Kontrol yetersizliklerinden doğacak kayıpları hesaba katın – Ve bu kontrolsüzlük dolayısı ile kaçan fırsatları. Geliri etkileyen tüm iş süreçlerini gelişim planlarını hesaba katarak kontrol ediyorsanız, bilşim yönetim sistemine ihtiyacınız yok demektir.

5 Amaç Araçları Meşrlaştırır Mı? Stratejimiz Hedeflerimiz Görevlerimiz Proje hedefleri Hayatta kalmak İşini büyütmek İş verimliliğini yükseltmek Maliyeti düşürmek İş sürecinin optimizasyonu İş yönetiminin geliştirilmesi

6 S.M.A.R.T. Hedef Belirleme Tekniği Hedef belirtilmiş mı? – Kısaca yönetimi için bilişim sistemi uygulananişi tarif Hedef ölçülebilir mi? –Hedef tahminin içerisinde, hedefin basari, ulaşılabilme ölçüsünün ne olduğu açıkça yer almalıdır. Hedef ulaşılabilir mi? – Bazı kapsamlardaki bilişim sistemin uygulanması iş yönetimini nasıl etkiler? Hedef sonuç odaklı ve bağlantılı mı? – Şirket ne tür hedeflere sahip? – Bilişim sisteminin uygulama hedefi ile iş süreçleri ilişkili olmalıdır? Hedef zamanı tanımlandı mı? – Bilişim sisteminin işleme alınacağı tarihi belirtin.

7 Gereklilikler Bilişim sistemini önceden değerlendirebilmek için gerekliliklerin formüle edilmesi gerekir Gereklilikler – sistem özelliklerine göre ifadelerin kümesidir Gereklilikler iş gereklilikleri ve sistem gereklilikleri diye ikiye ayrılabilir. İşletim gereklilikleri - Sanayi özgüllüğünden kaynaklanan sistemin amacı ve kısıtlamalarını belirtir Sistem gereklilikleri - Sistemin desteklediği basit işlemler ile birlikte, onun işe uygulanan çeşitli şartları ve kısıtlamalardır

8 Daha önce tanımlanmış kapsamların çerçevesinde çalışma sürecini incelemek – Çok detaylı olmayabilir, bu aşamada 1-2 düzey yeterlidir – Grafik satranç şeklinde düzenleme tavsiye edilir Her süreç için bir kilit üye atamak– şirketteki bu çalışma süreci için sorumlu olan eleman – Genellikle– bölüm ve departman başkanları – Bu andan itibaren onlar proje katılımcılarıdır her kilit üyesinin sistem özelliklerine göre gerekliliklerini belirliyoruz Proje katılımcıları oldukları için yönetim ve şirket sahiplerinin gereklilikler ile tamamlıyoruz Talep Araştırma / Öğrenme Gereksinim örnekleri Gereksinim kaynağı: Pazarlama bölümü Sıparişin maliyeti hesaplanırken şirketteki düzenli müşteriler için fiyatlandırma kuralları sistem tarafından desteklemesi gerekir : birikimli indirim ve adetli sıparişlerde indirim İndiirm hesaplama algoritması Gereksinim örnekleri Gereksinim kaynağı: Genel müdür İsteğe bağlı olarak sistem her an işletim performasının anahtar göstergelerini belirtilen dönem içinde şekillendirmeli. Performans anahtar göstergelerin listesi ve kuralları

9 Talep analizi Toplanmış gereksinimleri analize etmek gerekir – Bu aşamada işletim gereksinimleri dikkate alınmalı, sistem gereksinimleri önceden toplanmalıdır – Sadece önemli olan işletim gereksinimlerine bırakın – Her gereksinimin iş veya kilit üyesinin istekleri/alışkanlıkları tarafından yönlendirilenleri belirleyip sadece iş tarafından yönlendirileni bırakın – Gereksinimlerin tutarlılığını analize edin, tutarsızlıklar ile karşılaşırsanız kilit üyeleri müzakere masasında bir araya getirip görüş birliğini sağlayın Gereksinim 1 Gereksinim kaynağı: Müşteri hizmetleri bölümü Müşteri hızmetleri bölümün üst düzey yöneticisi VIP müşteriler ile çalıştığında standart devre oluşumunun sipariş maliyetini bırakma imkanına sahip olmalı Gereksinim 2 Gereksinim kaynağı: Muhasebe Sipariş değeri gereken malzemeler maliyetinden düşük ise, siparişin kayde alınması sistem tarafından engellenmeli. Gereksinim 1А Gereksinim kaynağı: Müşteri hizmetleri bölümü Müşteri hızmetleri bölümün üst düzey yöneticisi VIP müşteriler ile çalıştığında standart devre oluşumunun sipariş maliyetini bırakma imkanına sahip olmalı, sipariş için gerekli malzemelerin maliyetlerinden düşük olmama kaydıyla.. Gereksinim 2А Gereksinim kaynağı: Muhasebe Sipariş değeri gereken malzemeler maliyetinden düşük çıktıysa, sistem siparişin icra edilmesini otomatik olarak durdurabilemli

10 Proje dokümantasyonu Alınan sonuçlar kaydedilmeli Projenin ilk belgesi – Proje Tüzüğü Proje belgelerini proje katılımcıları ile bağdaştırmayı unutmayın Proje Tüzüğü 1.Hedef 2.Proje kapsamları 3.Proje katılımcıları 4.Kilit gereksinimler

11 Müşteri bakışı - Seçim İhale talebi oluşturun – Proje Şartlarına dayanarak – Ticari sırlar ve çalışanların kişisel verileri içeren bilgilerin korunma yöntemi – Entegratörü seçin – talebi ona yönlendirin – Sistem ne kadar iyi olursa olsun onu uygulayıp hızmet vermesini sağlayacak olan entegratör, satıcı değildir – Entegratörün deneyim ve tecrübesine ayrıca dikkat edilmeli

12 Teklif hazırlama Genelde talebe karşılık olarak entegratör, tekno-ticari bir teklif sunar. İçindekiler: – Şirket hakkında referans – Başarılı projelerin portföyü – Proje bütçesi – Proje takvimi – Sistem gerçekleştirme yöntemleri ve anahtar gereksinimlerin yerlerin getirilmesinin tanımlaması. – Sistem gereksinimleri – Daha fazla destek için teklif

13 Müşteri bakış - Karşılaştırma ve seçim kriterleri Müşteri karar verirken neye dikkat ediyor123 1Standart uygulamaların kapsanan fonksiyonu, % Uygulamanın ana seti 2Piyasaya çıkış yılı Ürün lisansın satıldığı sayısı (kullanıcıların) Programın geçmişteki ürünler veya bu geliştiricinin versiyonları Geliştirici şirketin kuruluş yılı Proje ön çalışmaların maliyeti, 3Projelerin çalışma süreleri, ay 4 Projelerin çalışmaların maliyeti Yazılım lisansın maliyeti 5Donanımların maliyeti, lira 6Yıllık bakım maliyeti, lira 7Başvuru cevabın süresi, saat 8Şirketin kuruluş yılı 9 Başarıyla tamamlanan projelerin sayısı 10Referans- ziyaret 11Değerleri 12Eksiklikleri 3 olarak 2 olarak 1 olarak

14 ekonomik menfaat toplam sahip olma değerinin belirlenmesi – Yazılım lisansı – Proje maliyeti – Faydalı kullanım ömrünün amortismanı (5-10 yıl) – Sistemde çalışan personelin maliyeti – Sistemdeki entegratör hızmetin maliyeti – Satıcıya düzenli ödemeler Toplam sahip olma değerini, işletim kontrolsüzlüklerinden kaynaklanan kayıpları ve kaçırılan imkanlar ile karşılaştırın.

15 Aşama 2. Planlama BaşlamaPlanlama Gerçekleştirme Kontrol Bitirme

16 Proje üçgeni Yapalım Hızlı Kaliteli Ucuz * Sadece iki seçenek seçin Yapalım Hızlı Kaliteli Ucuz * Sadece iki seçenek seçin HEDEF Kaynaklar Kalite Bütçe

17 Yönetim Projeyi yönelten proje müdürü olmalı – Proje yöneticisinin şirketteki pozisyonu ne kadar yüksek olursa projenin o kadar başarılı olma şansı vardır. – En iyi durumda bilişim sisteminin uygulanma prosenini şirket müdürü yönetmeli – Gerçekte ise, proje yöneticisine müdür tarafından proje yönetme görevi veriliyor – Yetki dışında proje yoneticinin otoritesine de ihtiyacı var Proje sonucunda sorumluluk tamamen proje yöneticisine ait olacak – Onun beceri ve yetkilerinin sorumluluğu ile uyumlu olduğundan emin olun

18 Planlama Çizelgesi Görevlerin içeriği – Proje hedeflerin gerçekleştirilmesi için gerekli görevler belirleniyor Çalişma sekansı – Bazı görevler başka bir görev bitmeden başaltılamaz, önemli olan görev sıralamasını, zamanı doğru bir şekilde kullanarak ayarlamak Dönemler – Proje için öneli olan proje görevlerinin ara sonuçları Görevlerin süresi – Bazı görevlerin yapılması onların yürütülmesi ile meşkul olan kaynaklara bağlıdır, ne kadar çok kaynak o kadar hızlı – Süresi kaynaklara bağlı olmayan görevler de vardır; kaynakalrın belli miktarı yeterlidir, fazlası işlemi hızlandırmaz Görevlerin yapılması için kaynaklar – Gün içinde çalışma saati ile haftanın çalışma günlerini de hesaba katın, Yüklenicinin genişletilmiş görev planı, proje planının önemli bileşenleri – İşleriniz yüklenicinin işine bağlı – Yüklenicinin işi sizin işinize bağlı – İşlerin bir kısmı ortak PLANLAMA ARAÇLARI Proje zorlukları Kağıt ile kalem Ofis paketi Diğer uygulamalar

19 Sadece Sat Unut Mantığı Hatalıdır Sistemin hedef başarmaya odaklanması için ne gerekli: – Yüklenici ile sözleşme imzalamak – İş süreçlerini analize etmek ve gereksinimi başlangıçtakinden daha detaylı formule etmek – IT altyapısını sistem uygulamasına hazırlamak – Yazılım için lisansı almak – Yazılımı gereksinimlere göre ayarlamak – Çalışma testlerini yapmak – Hazırladığınız IT altyapısını kullanarak sistemi kurmak – Kullanıcıların sistemde çalışmaları için hakları ve rolleri dağıtmak – Kullanıcıları sistemde çalışmaları için eğitmek – Düzenleyeci arka planlı bilgiyi ve başlangıç bilgileri yüklemek. Bütünleşme testini gerçekleştirmek – Sistemin hizmet yönetmeliklerini başlatmak

20 Bütçe Proje planı ve bütçesi birbirine bağlıdır Bütçe kurulumu – Yazılım lisansların değeri – Proje için gereken donamların değeri – Yüklenicinin projede ki işlerinin tahmini değeri – Şirket içi harcamalar Personel İşyeri Bağlantı Ulaşım giderleri – Proje uygulamasından dolayı kaçırılan fırsatlar Projede görevlendirilenlerin diğer işlerini aksaması, Yeni müşteri ve iş kaybı.

21 UNUTULMAMALIDIR Kİ ! Herhangi bir planın olması hiç olmamasından daha iyidir Plan yönetim aracıdır Planın gerçekleştirme sürecinde, gerçek durumu yansıtan, yeni engelleri hesaba katan vs. düzeltmeler eklene bilir.

22 Proje Dokümantasyonu Proje tüzüğü Kesinleştirilmiş kapsamlar Genişletilmiş Kullanıcı Kadrosu Proje planı Projenin temel planı Proje bütçesi Projenin temel bütçesi

23 Gerçekleştirme ve Kontrol BaşlamaPlanlama Gerçekleştirme Kontrol Bitirme

24 Proje Takımı IT projeleri öncelikle bir takım çalışmasıdır: – Proje yöneticisi – Önemli(kilit??) kullanıcılar –proje yöneticisi Yüklenici tarafındaki – Yüklenicinin uzmanları Projenin başarısı,proje takımındaki tüm üyelerin çalışma uyumuna bağlıdır – Yüklenicinin projedeki amacı sözleşmede Size karşı olan yükümlülüklerini yerine getirmek – Sizin amacınız – Proje tüzüğü bkz. – Hedefler anlaşılır mı? Bir bütün olarak hareket edin!

25 İletişim ve Koordinasyon Proje başlangıcı Proje başlatma emri Proje takımının genel kurul toplantısını gerçekleştirin – Proje hedeflerini tüm proje takımın üyelerine bildirin – Projenin gerçekleştirilmesinde üyelerin plan ve rollerini dağıtın. – Proje planına göre ilk görevleri paylaştırın. Görevlerin son günü ve yapılış şeklini ve kendi aralarında nasıl iletişim kuracaklarını belirleyin Bu iletişim planının ilk unsuru İletişim planı Proje takımın üyeler arasında aktarılan bilginin şeklini, sırasını ve içeriğini belirler. Projenin karmaşık iletişim düzeyini evrak düzenleyerek resmileştirmek tavsiye edilir. Proje yöneticisi,kendi başına proje deki iletişimi tamamen kontrol edebildiğini düşünerek resmileştirmeye gerek duymamaktadır. Bu durum aksaklıklara neden olabilir

26 Kontrol Proej planının yürüme kontrölü için kazanılan hacim yöntemi kullanılır. Yöntemin özelliği proje planın her ayrı görevinin değerlendirilmesi yüzdelerle yapıldığındandır. Projenin yürümesini kontrol edebilmek için düzenli olarak proje üyeleriniden işlerin durumları hakkında bilgilerin alınması gerekir. Gecikme/ilerleme durumlara bağlı olarak gerçekçi bitiş tarihi belirlenir. Bü tür raporları günlük olarak e-posta yoluyla almak en iyisidir. Haftada bir proje takımın kurumsal toplantısını gerçekleştirmek; orda – İşlerin yapılış sonuçlarını almak – Plan değişikliklerini koordine etmek – Plandan sapmaları analize etmek – Riskleri analize etmek Temel plan Mevcut Plan Kazanılan hacim

27 Plandan sapma Plandan sapma kötü işin göstergesi değildir – Plan kurma sırasında proje yöneticisi süre değerlendirmesi için gereken tüm kesin bilgilere sahip değildir – Proje çalışma sürecinde gereksinimler değişebilir – bu doğal bir olaydır Ama değişiklikleri hesaba katmamak ve proje planını düzeltmemek tecrübe yetersizliğini gösterir – Bir çok bağlantılı, gerçekleştirilmesi birbirine bağlı görevler vardır. Planların güncel ayarı bu tür işlerin yapılmasını koordine etmektir

28 Dönemler Alınması planlanan geçici sonuçlar, bir anlamda projenin kilometre taşlarıdır. – Ön proje araştırma raporu – Gereksinimler – Teknik görevler – Değişik hazırlık aşamalardaki sistem prototipleri – Test edildiğine dair rapor Alınan ara sonçları mutlaka kontrol edin ki nihai sonuç sürpriz olmasın Tüm dönemlerin başarısı proje sonucusunun başarısını getirir

29 Aşama 3. Bitirme BaşlamaPlanlama Gerçekleştirme Kontrol Bitirme

30 Proje bitti, Hedefe ulaşıldı Uygulamayı Ticari kullanım için başlatın – Kuralları belirleyin – Sorumluları atayın Projenin bittiğini ilan edin Yüklenici ile olan sözleşmeyi kapatın Projeniz çalışır durumda teslim

31 Döngüzel Başlangıç Sistem kullanılırken gerekenler: – Kullanıcıları bilgilendirmek – Hataları gidermek – Güncellemeleri kurmak – Yeni gereksinimelre göre sistemi ayarlamak Ve bunların hepsini yönetmek gerekir BaşlamaPlanlama Gerçekleştirme Kontrol Bitirme BaşlamaPlanlama Gerçekleştirme Kontrol Bitirme

32 İlk projelerinizi başarıyla bitirmek ve bilgi düzeyinizi arttırmak amacıyla Talebiniz doğrultusunda desteğimizi sunuyoruz.Projelerinize destek almak için sayfamızdaki “Projede destek” formunu doldurmanız yeterlidir. 1TÇ’den Projelerinize Destek

33 1C:İşletme sisteminde talep edilen çözümler oluşturmak ve müşterinizin ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde cevap vermek istiyorsunuz. Bunu yaparken uzmanlığımızdan her zaman faydalanabilirsiniz. Çözümlerinizle müşterilerinizin tüm ihtiyaçlarına cevap vermiş ve referanslarınızı daha da güçlendirmiş olacaksınız. Her projeniz sizi 1C:İşletme sisteminde daha da uzmanlaştıracak. Aynı zamanda gelirinizi arttırmanızı sağlayacaktır.Oluşturduğunuz çözümleri genelleştirip sektörel uygulamalar haline getirdiğinizde, 1TÇ bayi ve müşteri ağına uygulamalarınızı tanıtma imkanı bulacaksınız. Proje destek başvuru formuna (http://1tc.com.tr/for_partners/bayiilecalisma/) linkinden ulaşabilirsiniz.http://1tc.com.tr/for_partners/bayiilecalisma/ Bayilerle çalışma alanı bayi kullanıcı adı ve şifresi ile ulaşabileceğiniz genel kullanıcılara kapalı bir alandır. İletilen bayi kod ve şifresi ile giriş yaptığınızda tüm gerekli içeriğe erişmeniz mümkün olacaktır. 1TÇ Bayilere Proje destek program Destek şekli ve ücreti değerlendirme sonucu belirlenir. Destek 4 şekilde olabilir 1. Danışmanlık : _______________________________ 2. Geliştirme : _______________________________ 3. Proje Yönetimi _______________________________ 4. Sektörel Çözüm Geliştirmesi ____________________ destek başvurusu adresine 1tç bayi proje destek programı

34 Yürütme Bütün otomasyon projeleri sözleşme ile başlar Sözleşme her iki tarafa da olabildiğince eşit koruma sağlayacak şekilde düzenlenir. Yasal dayanakları olmalıdır. Sözleşmeye üzerinde anlaşılmış konular dahil edilmeli ve açık uçlu bırakılmamalıdır. Sözleşme imzalanmadan ve sözleşmede belirtilen lisanslar için ödeme alınmadan otomasyon süreci başlamamalıdır.

35 RİSKLER Her proje çeşitli riskler içerir. Olumsuz durumlar müşteri ya da uygulayıcıdan kaynaklanmış olabilir. Projenin geleceğini riske atmamak için önlem alınmalıdır. Riskler her iki tarafa adil olarak dağıtılmalıdır. Müşteri üzerine düşen yükümlülüğü yeterince yerine getirmediği ya da geciktirdiği durumlarda işin sonlanma süresi uzayacaktır. Uygulayıcı, iş geliştirme sürecini doğru hesaplamalı ve vaat edilen sürede işi teslim edecek personel ve çalışma saatini öngörebilmelidir.

36 DUYURU NEDENİ: Sunduğumuz sisteme ve çalışma biçimine alışık olmayan çalışma ortaklarımızı bilgilendirmek ve yönlendirmek. Anlaşılır ve planlı bir ilerleme sağlamak. BAYİLERİN PERFORMANS VE KAZANÇLARINI ARTTIRABİLMESİ İÇİN ÖNERİLER: Başlangıçta; Standart uygulama ile çalışan en az 5 müşteriye kullanım ile ilgili bilgi ve eğitim vermiş olmak. Böylece uygulama üzerinde çalışma deneyimi edinmiş olunacaktır. Projelerde adım adım ilerleme. “STANDART PROJELER” TANIM: 1TÇ:Ticari Kobi Yönetimi uygulaması ile %80 uyumlu çalışabilecek müşterilerin bulunması ve bunların eğitim ve desteğinin bayi tarafından veriliyor olması. Müşterilerin küçük taleplerinin (ek alan, matbu form ayarları ve matbu formlarda bilgi yansıtılması, ara yüz düzenlemeleri vb) gerçekleştirilmiş olması. Yeterli uzmanlık düzeyine ve yeterli uzman personele sahip olmak, bu uzmanların eğitim ve sertifikalarını tamamlamak. Sertifikalarını tamamlamamış uzmanlarla büyük ölçekli proje taahhütlerine girmemek. “STANDART PROJE” DIŞINDA uygulama çözümleri üzerine çalışma ve 1TÇ den proje desteği almak için 1C:işletme sisteminde uzmanlaşmış en az 2 uzmana sahip olmak, Uzmanların Sertifika eğitimlerini tamamlamış projelerde yer almış olması. En az 10 standart projenin başarı ile gerçekleştirilmiş olması, Desteğin kapsamı; çözümün 1TÇ tarafından yapılması değil, uygulamanın 1c:işletme sistemi kurallarına göre yapılması ve uzmana takıldığı konularda bilgi ve yönlendirme yapılmasıdır. Sektörel uygulama ve proje geliştirecek bayilere uzmanlık desteği bu aşamalardan sonra verilebilir. Yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olmadan girişilecek projeler zaman ve gelir kaybına yol açar, firmanın büyümesine engel olur. Binlerce bayiden edindiğimiz tecrübeden faydalanın. “Standart Proje” açıklaması

37 Yazılım kullanım satış sözleşmesi -Sözleşmenin konusu -Uygulayıcı hakları ve yükümlülükleri -Alıcı hakları ve yükümlülükleri -Ödeme zamanı ve düzeni -Anlaşmazlıkların çözümü -Teminat yükümlülükleri -İlave koşullar Gibi maddeler içerir Kullanım satış sözleşmesi içeriği

38 OTOMASYON SÖZLEŞMESİNİN İÇERİĞİ Otomasyon sözleşmesi -Sözleşmenin konusu -İcracı yükümlülükleri -Müşteri yükümlülükleri -Çalışmanın maliyetinin hesaplanması ve süresi -Çalışma teslim kabul şartları -Anlaşmazlıkların çözümü -Sözleşmenin geçerlilik süresi -Tarafların sorumlulukları -Gizlilik Sözleşmelerde var olması gereken başlıklardır.

39 Teknik destek bakım onarım sözleşmesi -Sözleşmenin konusu -Teknik destek ve bakımın kapsamı (Telefon desteği, güncellemeler, hataların giderilmesi, uzaktan destek) ve zamanı -sözleşme bedeli ve ödeme düzeni -Uyuşmazlıkların çözümü -Sözleşme süresi TEKNİK DESTEK SÖZLEŞMESİ İÇERİĞİ

40 SÖZLEŞME SİZE NE SAĞLAR Bu sayede sözleşmede belirtilmeyen durumlar için fazladan karşılıksız çalışma yapmanın önüne geçilebilir. Sözleşme dışındaki çalışmaları belirleyip fiyatlandırabilirsiniz. Yapılan çalışmaya ücret almayacak olsanız dahi o çalışmayı fiyatlandırın. Yaptığınız jesti gösterin.

41 Kısaca Genel Hatalar Ücretsiz çalışma – değer kaybına neden olur ödeme almayı yavaşlatır. Kutu ücreti yalnız kutudaki var olan fonksiyon içindir Ücretsiz geliştirme hizmeti vermeyin (kısmı bile olsa) – geliştirme hizmetinin değerini düşürür. Teklifinizin kabul edilmesini zorlaştırır. Sözleşme yoksa çalışmaya başlamayın Doğru Temel Şartlar: Bedelin en az %50’sini peşin alın (Müşterinin sorumluluğunu artırır) Ürün kutusu ayrı, ek geliştirme ayrı ücretlendirilir. Yazılım bir (telif hakkıdır ve kanuna göre iade edilmez) Ücretsiz geliştirme hizmeti kaçının. Yazılım satış sözleşmesi ayrı, geliştirme hizmetleri sözleşmesi ayrıdır Büyük projeler, küçük parçalara bölünür ve her parça sıraya göre bitirilmeden ve ödemesi alınmadan devam edilmez, planlanan aşamadan önce bitirilen bir projede sözleşmeye göre önceki ödemeler iade edilmez. Proje takibi dokümantasyon şablonlarını almak için 1)Aldığınız Seminer CD’de 2)veya adresine talep gönderebilirsiniz Proje takibi dokümantasyon şablonlarını almak için 1)Aldığınız Seminer CD’de 2)veya adresine talep gönderebilirsiniz

42 İlerleme ve Geri Bildirim 1.Uygulayıcının anladığı 2. Yazılımcıya anlattığı 3.Yazılımcının Tasarladığı 4. Programladığı 5. Kurduğu 6. Gerçekte İstenen

43 Görüldüğü üzere öngörülebilir her adımı sözleşmeler ile kayıt altına almaya çalışmalıyız. Anlaşmazlık durumlarında dayanak noktası TCK ya göre bu belgeler olacaktır. Tüm bu sözleşme ve ek dokümtasyonlar sağlıklı bir proje yürütebilmenin ayrılmaz parçalarıdır. Saygılarımla Sonuç Olarak


"OTOMASYON PROJELERİNİN ÖZELLİKLERİ. 1. Aşama Başlama BaşlamaPlanlama Gerçekleştirme Kontrol Bitirme Sunum - Proje Yönetimi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları