Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Dr. Selçuk NAS Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz İşletmeciliği.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Dr. Selçuk NAS Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz İşletmeciliği."— Sunum transkripti:

1 TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Dr. Selçuk NAS Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi Yüksekokulu Tel : 0 232 412 88 03 0 232 453 70 72 Fax : 0 232 453 81 81 Mobile : 0 532 331 51 31 Mail : snas@deu.edu.tr : nas@nasmaritime.com Web : www.nasmaritime.comsnas@deu.edu.trnas@nasmaritime.comwww.nasmaritime.com ZABİT ADAYLARININ GEMİ İŞLETMECİLERİNDEN BEKLENTİLERİ

2 TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 EĞİTİM KURUMLARI GEMİ İŞLETMELERİ 1 2 3

3 TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Türk Denizcilik Sektörünün Denizcilik Eğitimi Veren Kurumlardan Beklentileri Sponsor : Beşiktaş Denizcilik, Arkas, Dünya Denizcilik 1

4 TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 PROFESSIONAL KNOWLEDGE LEADERSHIP COMPANY LOYALTY WORK ACTIVITY DECISION MAKING HEALTH PROFESSIONAL SKILL RELATIONSHIP SAFETY AND ENVIRONMENTAL AWARENESS ADAPTATION PERSONAL APPEARANCE SOBRIETY PERSONAL EFFORTS PERSONALITY GENERAL ABILITIES TEAM WORKING COMMUNICATION TIME MANAGEMENT Türk Denizcilik Sektörünün Zabitlerden Beklentileri 34 Adet Türk ve Yabancı Şirketin Personel Performans Kriterleri 2

5 TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Zabitlerin Gemi İşletmelerinden Beklentileri 3

6 TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 LİTERATÜR Hackam R. J. and G. R. Oldham (1975) Development of the Job Diagnostic Survey. Journal of Applied Psychology. Vol. 60 No. 2, 159-170. Herzberg, F. (1987) One more time: How do you mativate employees? Harward Business Review. September-October A survey of the health, stress and fatigue of Australian Seafarers DEU DİYYO Güverte Bölümü öğrencileri üzerinde Zabit Adaylarının Gemi İşletmelerinden Beklentileri konusunda yapılan nitel çalışma Beşiktaş Denizcilik’in TMSA kapsamında yapmış olduğu gemiadamları memnuniyet anketi

7 TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Ölçüm Aracı Profil Anketi Zabit Adaylarının Tercih Ettiği Gemi Tipleri Zabit Adaylarının Tercih Ettiği Gemi İşletmeleri Gemi İşletmelerinin Tercih Edilmesi ile İlgili Kriterlerin (65) Zabit Adayları Tarafından değerlendirilmesi Gemilerde Sağlanan İmkanların Zabit Adayları Tarafından değerlendirilmesi

8 TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Yard. Doç. Dr. Münip BAŞ Doç. Dr. İ. Deha ER Dr. Selçuk NAS Prof. Dr. Muhammet BORAN Öğ. Gör. Hilmi ŞANLI MAKİNE : 55 GÜVERTE : 110 GÜVERTE : 50 GÜVERTE : 30 MAKİNE : 28 GÜVERTE : 16 % 27 GÜVERTE : 31 % 62 GÜVERTE : 48 % 96 GÜVERTE : 26 % 87 Toplam kontenjan olan 295 adet zabit aday sayısının 149’una ulaşılmıştır. Bu çalışma toplam genel kontenjanın % 51’inin beklentisini yansıtmaktadır. İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SÜRMENE DENİZ BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ DENİZ İŞLETMECİLİĞİ VE YÖNETİMİ YÜKSEKOKULU YAKINDOĞU ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ

9 TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SÜRMENE DENİZ BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ DENİZ İŞLETMECİLİĞİ VE YÖNETİMİ YÜKSEKOKULU YAKINDOĞU ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ Kuruyük Petrol Tankeri Kimyasal Tanker Ro-Ro Konteyner Dökme Yük Diğer %10%39%10%3%10%19%9 %14%48%11%0%2%21%4 %44%21%4%6%13%2%10 %21%25%8%0%13%25%8 EĞİTİM KURUMLARINA GÖRE TERCİH EDİLEN GEMİ TİPİ

10 TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SÜRMENE DENİZ BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ DENİZ İŞLETMECİLİĞİ VE YÖNETİMİ YÜKSEKOKULU YAKINDOĞU ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ 1 Petrol Tankeri 32,9 2 Kuru yük (Gen. Cargo) 23,5 3 Dökme Yük 14,8 4Konteyner8,7 5 Kimyasal Tanker 8,1 6Diğerleri8,1 7Ro-Ro2,7 ZABİT ADAYLARININ TERCİH ETTİKLERİ GEMİ TİPLERİ

11 NOrtalama Standard Sapma 1Duş/Tuvalet 149 4,6538,55246 2Kumanya 4,6218,59398 3 Geminin Temizliği 149 4,5290,52607 4Kamaralar 4,5256,56166 5Yemekhane 4,4679,61613 6 Geminin teknik imkanları 149 4,4295,56923 7Revir 4,4231,60149 8 Yapılan bakım-tutum 149 4,4103,58884 9 Verilen koruyucu melbusat 149 4,3654,68237 10 Sağlanan yedek parça ve malzeme 149 4,3526,70760 11 Geminin genel durumu 149 4,3269,61344 12 Sosyal faaliyet imkanları 149 4,2903,65433 13Çamaşırhane 4,2564,62084 14Salon 4,2244,64831 15 Verilen üniforma, kaban vb. 149 4,2244,64831 16 Slop Chest 149 4,1026,83612 GEMİDE SAĞLANAN İMKANLARIN ZABİT ADAYLARI AÇISINDAN ÖNEM DÜZEYİ

12 TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 1 Genel Denizcilik % 14 2 Beşiktaş Denizcilik % 12 3Chevron % 11 4Yasa % 8 5Nemtaş 6Arkas % 7 7 Dünya Denizcilik % 5 8Kıran % 3 9İnce 10Şener GEMİ İŞLETMELERİNİN ZABİT ADAYLARI TARAFINDAN TERCİH EDİLİRLİĞİNE AİT SIRALAMA

13 DEÜİTÜKATÜYDÜ 1Genel36Chevron25Genel19Şener17 2Chevron16Dünya14Beşiktaş13Arkas8 3Beşiktaş13Nemtaş11Yasa13Beşiktaş8 4Arkas13Beşiktaş9Nemtaş10Dünya8 5Aygaz3Yasa9Arkas8Nemtaş8 6Kıran3İnce7 UN Ro-Ro 6Zodiac8 7Mardaş3Chemmariner5Akmar4 Dz. Nakliyat 4 8Ulusoy3Ditaş3Aygaz4Kıran4 9Yasa3Genel3İnce4Mardaş4 10Kıran3Kıran4Turkon4 11Mardaş3Türkon4Ofer4 12Yardımcı3Karahasan3Yasa4 EĞİTİM KURUMLARINA GÖRE TERCİH EDİLEN GEMİ İŞLETMELERİ

14 NOrtalama Standard Sapma 1 Alacağım ücretin eksiksiz yatırılması 149 4,7564 0,44536 2 Alacağım ücretin zamanında yatırılması 149 4,7564 0,51800 3 Gemide huzurlu çalışma ortamı 149 4,6603 0,57358 4 Şirket tarafından verilen sözlerin tutulması 149 4,6154 0,58433 5 Kontrat süresi sonunda personelin sorunsuz çekilmesi 149 4,5513 0,55989 6 Kumanyanın kaliteli ve zengin olması 149 4,5449 0,60474 7 İşimde yükselmem için fırsatlar tanınması 149 4,5385 0,57231 8 SSK gibi sosyal güvenlik primlerinin yatırılması 149 4,5192 0,74894 9 Gemiye verilen kumaya konusundaki kısıtlamalar 149 4,5192 0,71366 10 Atanma ve çekilme sırasında yol ve diğer masrafların karşılanması 149 4,5161 0,68712 11 Gemideki herkesin kendi görevini yapması 149 4,5032 0,56263 12 Şirketin personeline değer vermesi 149 4,5000 0,65746 GEMİ İŞLETMELERİNİN TERCİH EDİLEBİLİRLİĞİNDEKİ EN ÖNEMLİ KRİTERLER

15 NOrtalama Standard Sapma 56 Şirket filosuna sürekli yeni gemiler eklenmesi 149 3,7032 0,87664 57 Gemiye ailemi götürebilmem için olanak sağlanması 149 3,6859 0,94223 58 Gemilerin sefer sıklığı 149 3,65811,00930 59 Gemi yaşının küçük olması 149 3,6387 0,84426 60 Sosyal güvenlik primlerinin ücret olarak maaşla birlikte verilmesi 149 3,6065 0,98361 61 Geminin sefer bölgesi 149 3,59351,03005 62 Gemi bayrağının Türk olması 149 3,56131,10538 63 Şirketin gemi sayısı itibariyle büyük bir filoya sahip olması 149 3,5256 0,87583 64 Tüm gemi personelin Türk milliyetlinden olması 149 3,49031,02163 65 Gemi seferlerinin Türkiye bağlantılı olup olmaması 149 3,42951,10781 GEMİ İŞLETMELERİNİN TERCİH EDİLEBİLİRLİĞİNDEKİ EN ÖNEMSİZ GÖRÜLEN KRİTERLER

16 Zabit adaylarının denizde çalışmayı düşündükleri ortalama süre 8,34 yıldır. Zabit adaylarının denizde çalışırlarken çoğu kez ailelerine bakmak zorunda olduğunu belirtmektedirler (3,77) Her Zaman Çoğu Kez BazenNadiren Hiçbir zaman 54321 ZABİT ADAYLARINA AİT BİRKAÇ ORTALAMA

17 TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Anlamlılık Düzeyi Korelasyon Katsayısı Şirketin çalışanlarının ihtiyaçlarını ve beklentilerini dikkate alması 0,049-0,159 Gemi seferlerinin Türkiye bağlantılı olup olmaması 0,011-0,204 ZABİT ADAYLARININ DENİZDE ÇALIŞMAYI DÜŞÜNDÜKLERİ SÜRE İLE GEMİ İŞLETMELERİNİN TERCİH EDİLEBİLİRLİĞİNDEKİ KRİTERLER GEMİ İŞLETMELERİNİN TERCİH EDİLEBİLİRLİĞİNDEKİ KRİTERLER ARASINDAKİ İSTATİSTİKSEL OLARAK ANLAMLI BULUNAN İLİŞKİLER

18 TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 TEŞEKKÜR EDERİM


"TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Dr. Selçuk NAS Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz İşletmeciliği." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları