Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

En Popüler Medikal Turizm Destinasyonu olmak Dr.Handan Yavuz KÖKSAL IMSTC Genel Müdürü Medient Kulak-Burun Boğaz Yönetim Kurulu Üyesi Dr.Handan Yavuz KÖKSAL.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "En Popüler Medikal Turizm Destinasyonu olmak Dr.Handan Yavuz KÖKSAL IMSTC Genel Müdürü Medient Kulak-Burun Boğaz Yönetim Kurulu Üyesi Dr.Handan Yavuz KÖKSAL."— Sunum transkripti:

1 En Popüler Medikal Turizm Destinasyonu olmak Dr.Handan Yavuz KÖKSAL IMSTC Genel Müdürü Medient Kulak-Burun Boğaz Yönetim Kurulu Üyesi Dr.Handan Yavuz KÖKSAL IMSTC Genel Müdürü Medient Kulak-Burun Boğaz Yönetim Kurulu Üyesi

2 Sağlık Turizminde Türkiye

3 Çok değil sadece 5-6 yıl önce… Türkiye için sağlık turizmi

4 Önce “ farkındalık” yaratıldı…

5 Farkındalık… Eğer siz dünya’yı fark ederseniz, dünya da sizi fark eder. Fark ettiğiniz dünya’yı seversiniz. Sizi fark eden dünya’yı ise, daha fazla seversiniz.”

6 Sağlık Turizminde 3 ana başlık… 1.Tıp Turizmi 2.Termal Turizm 3.Yaşlı ve engelli Turizmi

7 Tedavi amacı ile Türkiye’yi tercih eden yabancı hasta sayısı – 2008 yılında – 2009 yılında – 2010 yılında – 2011 yılında – 2012 yılında Türkiye’ye gelen yabancı hasta sayısı son 4 yılda 3 kat arttı.

8 3 kat daha fazla hasta

9 Türkiye, sağlık turizminde dünyayı fark etti, dünya da Türkiye’yi fark etti ‘yükselen yıldız’

10 En çok hangi endikasyonlarda yurt dışından hasta geliyor? – Göz – Saç ekimi – Diş – Estetik cerrahi – Ortopedi – Omurga cerrahisi – Kardiyo-vasküler cerrahi – Jinekoloji ve ürolojik operasyonlar (infertilite) – Kulak-burun-boğaz %94 Özel Hastaneler %6 Kamu Hastaneleri

11

12 Ülkemizde medikal turizm her aşamada destekleniyor…

13 T.C. Sağlık Bakanlığı T.C. Ekonomi Bakanlığı ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı 7 gün 24 saat, dört dilde (İngilizce, Arapça, Rusça ve Almanca) gelen bütün yabancı hastalara ve turistlere sağlık alanında tercümanlık destek hizmeti veriyor yılında aylık çağrı sayısını 2 bin olarak hedeflerken, tercümelere Farsça ve Fransızca dillerini de eklemeyi planlıyor. Yazılı çevirilere ve toplantılara da tercüman olarak destek veriliyor. Uluslararası sağlık turizm kongreleri organizasyonlarına tam destek veriliyor. Pazara giriş ve yurt dışı tanıtım faaliyetlerine teşvik veriliyor…

14 Hedef 2015’de 500 bin yabancı hastadan 7 milyar dolar 2023’de 2 milyon yabancı hastadan 20 milyar dolar gelir seviyesine ulaşmayı hedefliyor. Türkiye’nin en popüler medikal turizm destinasyonlarından biri olması gerekli…

15 Sağlık turizmini destekleyen ülkeler

16 Zirvedeki Medikal Destinasyonlar

17 En popüler medikal destinasyon bölgeleri Latin Amerika Asya Uzak Doğu Amerika Birleşik Devletleri Orta Doğu

18 Popüler Latin Amerika destinasyonları Costa rica Brezilya Panama Meksika Arjantin

19 Asya’daki popüler medikal turizm destinasyonları Hindistan Güney Kore Malezya Tayvan Tayland

20 Hasta Medikal Turizm Destinasyonuna nasıl karar verir? Her hasta için seçtiği destinasyon, olasılıklar içinde en iyisidir…

21 Sağlık Turizmi Destinasyon Rehberi Anket, 159 katılımcı tarafından tamamlanmıştır. Bu ankete katılanların çoğu (%95) endüstri uzmanlarıdır. Bu analiz tam kapsamlı olarak kabul edilmemelidir ancak anket sonuçları iyi bir fikir vermektedir.

22 Sağlık Turizmi Destinasyonu olarak adlandırılan toplam 35 ülke ifade edilmiş. Alfabetik sırayla; ABD, Almanya, Arjantin, Avustralya, BAE, Belçika, Brezilya, Çin, Fas, Fransa, Filipinler, Güney Afrika, Güney Kore, Hindistan, İngiltere İsrail, İspanya, İsviçre,Japonya, Karayipler, Kosta Rika, Küba, Macaristan, Malezya, Meksika, Panama, Polonya, Suudi Arabistan, Singapur, Tayvan, Tayland, Tunus, Türkiye, Ürdün,Yeni Zelanda Anket, 159 katılımcı tarafından tamamlanmıştır. Bu ankete katılanların çoğu (%95) endüstri uzmanlarıdır. Bu analiz tam kapsamlı olarak kabul edilmemelidir ancak anket sonuçları iyi bir fikir vermektedir.

23 Hindistan Tayland Singapur ABD ise dördüncü sıradadır. En popüler ilk üç sağlık turizmi destinasyonları sırasıyla;

24 İyi bir sağlık turizmi destinasyonu olabilmenin 3 temel gerekçesi ifade edilmiş. A.Hizmetlerdeki “kalite standartları” (%51) B.“Ulaşılabilir olmak” ( %30 ). C.“Tesisin teknolojik olanakları ve mevcut uzmanlık alanları” ( %27 ) Anket, 159 katılımcı tarafından tamamlanmıştır. Bu ankete katılanların çoğu (%95) endüstri uzmanlarıdır. Bu analiz tam kapsamlı olarak kabul edilmemelidir ancak anket sonuçları iyi bir fikir vermektedir.

25 İyi bir sağlık turizmi destinasyonu olmada; “Sunulan sağlık hizmetlerinin kalitesi” en önemli kriter olarak belirlenmiş.

26 Anket sonuçları göstermiştir ki; sağlık turizminin sadece “düşük maliyetli tedavi olduğu” bir efsanedir. Maliyet kesinlikle önemli bir konudur. Ancak sağlık turizmi destinasyonu seçerken tek başına bir belirleyici değildir.

27 En popüler ilk üç medikal turizm destinasyonu “ Hindistan-Tayland-Singapur” A.B.D sıralamada 4. sırada! Latin Amerika ve Avrupa ülkelerinin de ilk onda yer alması sağlık turizminin küresel bir endüstri olduğunun kanıtıdır.

28 Bir destinasyonda sağlık hizmetlerinin kalitesinin son derece önemli olduğu kabul edilmiştir. En iyi sağlık destinasyonu olmada; ileri teknolojinin modern tıp bilimi ile birleşerek yüksek başarı ve tatmin edici sonuçlar sunması temel bileşenlerdir. Destinasyonun popülaritesi için ek faktörler ise kültürel ve sosyal hassasiyetleri ile güvenli bir destek sistemidir.

29 Bu nedenle iyi bir sağlık turizmi destinasyonu olmak için bir değil pek çok farklı özellik bir arada sunulmalıdır. Sonuç: Hastalar; ekonomik nedenler, erişilebilirlik, uygunluk, sunulan hizmetin kalitesi, gizlilik ve diğer ek faydalar için seyahat etmektedir.

30 Birkaç yıl öncesine kadar… Türkiye’nin yakın coğrafyasındaki ülkeler için önemli tıp destinasyonları – Almanya – İsviçre – İsrail – Rusya idi…

31 Yakın dönemde ne değişti? Türkiye’deki sağlık kuruluşları daha çok bilgi paylaştı Türk hekimleri uluslararası konferanslarda daha çok yer aldı Türk hekimlerinin uygulamalarda eriştiği yüksek başarı daha çok fark edilir oldu Ülkemiz ileri düzey tıbbi tanı ve tedavi konularında bulunduğu coğrafyada fark edildi Sağlık Turizmini geliştirmek devlet politikası haline geldi.

32 Türkiye hali hazırda hangi ülkeler için öncelikli medikal destinasyon? Yabancı hasta listesinde hangi ülkeler zirvede: – Almanya – Rusya – Azerbaycan – Hollanda – Irak – Fransa Ukrayna, Belçika, Kazakistan, Romanya, Libya, Gürcistan ve İngiltere

33 Amaç: Türkiye’yi yakın coğrafyası içinde yer alan birçok Asya, Avrupa ve Türki cumhuriyetler ülkesi için tıp alanında en çok tercih edilen “medikal destinasyon” yapmak.

34 Yakın coğrafyamızda en çok tercih edilen medikal destinasyon olmak için… Öncelikle hastaların hangi sebepler ile medikal turizm yapmaya karar verdiğini çok iyi anlamak gerekir.

35 Zirvedeki Medikal Turizm Destinasyonu olmak

36 Asya’yı Avrupa’ya bağlayan TÜRKİYE Yüksek standartlarda sağlık hizmetini fiyat avantajı ile bir arada sunuyor. – En üst düzeyde donanımlı hekim kalitesine sahiptir. – En üst düzeyde donanımlı hastane-sağlık kuruluşlarına sahiptir. (JCI akreditasyonuna sahip sağlık kuruluşları) Üstün personel hizmet kalitesi mevcuttur. Tarihi - kültürel zenginlikleri ile yılda 32 milyon turist ağırlar. Hem Asya hem de Avrupa’dan hızlı ulaşım imkanına pek çok avantaj ile sahiptir. (Orta doğu,Avrupa birliği ülkeleri,Rusya ve Türki cumhuriyetlerine olan yakınlık)

37 İlgiliniz için Teşekkürler..


"En Popüler Medikal Turizm Destinasyonu olmak Dr.Handan Yavuz KÖKSAL IMSTC Genel Müdürü Medient Kulak-Burun Boğaz Yönetim Kurulu Üyesi Dr.Handan Yavuz KÖKSAL." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları