Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI 2014 yılı DEĞERLENDİRMESİ ile 2015 YILI HEDEFLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI 2014 yılı DEĞERLENDİRMESİ ile 2015 YILI HEDEFLERİ."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI 2014 yılı DEĞERLENDİRMESİ ile 2015 YILI HEDEFLERİ

2 ORGANİZASYON ŞEMASI Fatma AYDIN Öğrenci İşleri Dairesi Başkanı Melek TÜREL Öğrenci İşleri Şube Müdürü İsmail MERTOĞLU Mezunlar Şube Müdürü Cevat İSKENDER Harçlar ve Burslar Şube Müdürü Serap MERT İstatistik-Belgeler ve Disiplin Şube Müdürü V. Neriman KANBUR Dış İlişkiler Şube Müdürü

3 Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı; Kampüs içindeki 10 Fakülte, 2 Yüksekokul ve 1 Konservatuar olmak üzere 13 eğitim birimi öğrenci işlerini merkezi olarak yönetmektedir. Kampüs dışı 3 Fakülte, 1 Yüksek Okul ve 13 Meslek Yüksek Okulu ile kampüs içindeki 1 meslek yüksek okulu ve ikisi kampüs dışında olmak üzere 4 enstitünün öğrenci işi hizmetleri için koordinatörlük ve destek hizmeti sağlamaktadır.

4 Amaç Öğrenci odaklı hizmet gereksinimlerinin en iyi bir şekilde karşılanabilmesi amacıyla, gelişen teknoloji ve insan kaynaklarını kullanarak ileriye dönük bakış açısını hiçbir zaman kaybetmeden Üniversitemizin, gelişen üniversiteler arasında üst sıralarda yerini almasını sağlamaktır. Personel Durumu Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı'nda 1 Daire Başkanı, 5 Şube Müdürü, 16 Birim Sorumlusu, 2 Diploma Servis Memuru, 3 Harçlar Servis Memuru, 4 Dış İlişkiler, 1 Danışma Memuru, 2 Sistem Sorumlusu, 1 hizmetli olmak üzere toplam 35 personel çalışmaktadır.

5 MEVCUT ÖĞRENCİ SAYISI

6 YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİ SAYIMIZ YILÖĞRENCİ SAYISI yeni kayıt sonu2053

7 YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİ PROFİLİMİZ ÜLKELER/UYRUKSayıÜLKELER/UYRUKSayıÜLKELER/UYRUKSayıÜLKELER/UYRUKSayı AFGANİSTAN138FRANSA2KONGO3SENEGAL1 ALMANYA57GABON2KOSOVA130SIRBİSTAN16 ARNAVUTLUK28GAMBİA1LÜBNAN2SLOVAKYA1 AVUSTRALYA1GANA7MADAGASKAR1SLOVENYA1 AVUSTURYA3GİNE5MAKEDONYA21SOMALİ25 AZERBAYCAN345GİNE BİSSAU4MALAVİ1SUDAN6 BANGLADEŞ3GÜNEY KORE1MALEZYA1SURİYE88 BENİN1GÜRCİSTAN14MALİ4SUUDİ ARABİSTAN4 BEYAZ RUSYA2HOLLANDA7MAURİTUS1TACİKİSTAN21 BOSNA-HERSEK18IRAK19MEKSİKA1TANZANYA8 BRUNDİ1İNGİLTERE1MISIR8TAYLAND7 BULGARİSTAN61İRAN14MOĞOLİSTAN24TOGO2 BURUNDİ CUMHURİYETİ2İSVEÇ1MOLDOVA7TUNUS7 CEZAYİR5İSVİÇRE2MORİTANYA3TÜRKMENİSTAN514 CİBUTİ2KAMBOÇYA2MOZAMBİK4UGANDA9 ÇAD3KAMERUN7NİJER2UKRAYNA9 ÇEK CUMHURİYETİ1KANADA1NİJERYA5USA2 ÇİN39KARADAĞ7 ORTA AFRİKA CUMHURİYETLER5UYGUR14 DANİMARKA1KAZAKİSTAN53ÖZBEKİSTAN25ÜRDÜN11 DEMOKRATİK KONGO CUMHURİYETİ1KENYA2PAKİSTAN11VİETNAM1 ENDONEZYA15KIRGIZİSTAN45POLONYA1YEMEN22 ETİYOPYA7KIRIM2ROMANYA1YUNANİSTAN30 FAS8KKTC3RUSYA25ZİMBABVE2 FİLİPİNLER1KOLOMBİYA3RWANDA2 FİLİSTİN15KOMOROLAR1 SAO TOME VE PRINCES1

8 DEĞİŞİM PROGRAMLARI ERASMUS SAYISAL VERİ 2004/052005/062006/072007/082008/092009/102010/112011/122012/132013/ /15*Toplam Öğrenim Hareketliliği (Giden Öğrenci)Öğrenim Hareketliliği (Giden Öğrenci) Eğitim Verme Hareketliliği (Akademik Prs.)Eğitim Verme Hareketliliği (Akademik Prs.) Eğitim Alma Hareketliliği (İdari Personel)Eğitim Alma Hareketliliği (İdari Personel) Staj Hareketliliği (Giden Öğrenci)Staj Hareketliliği (Giden Öğrenci) Öğrenim Hareketliliği (Gelen Öğrenci)Öğrenim Hareketliliği (Gelen Öğrenci) Staj Hareketliliği (Gelen Öğrenci)Staj Hareketliliği (Gelen Öğrenci) Ders Verme/ Eğitim Alma Hareketliliği (Gelen) AKTİF ANLAŞMA SAYISI306 planlanan

9 DEĞİŞİM PROGRAMLARI FARABİ SAYISAL VERİ 2009/102010/112011/122012/132013/142014/15*Toplam Öğrenim Hareketliliği (Giden Öğrenci) Öğrenim Hareketliliği (Gelen Öğrenci) AKTİF ANLAŞMA SAYISI86 planlana n

10 DEĞİŞİM PROGRAMLARI MEVLANA SAYISAL VERİ 2013/142014/15*Toplam Öğrenim Hareketliliği (Giden Öğrenci) Öğrenim Hareketliliği (Gelen Öğrenci) Öğrenim Hareketliliği (Gelen Öğretim Elemanı) Öğrenim Hareketliliği (Giden Öğretim Elemanı) AKTİF ANLAŞMA SAYISI 27planlanan

11 DÜZENLENEN MEZUNİYET BELGESİ DÖKÜMÜ

12 ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI’NIN; Performansını etkileyen Zayıf Yönleri:. Otomasyon konusunda dağınık ve bitmemiş bir yapının olması;. Kadro yetersizliği ; (Otomasyonun istenen düzeye gelmemesi sebebiyle birçok işlem (not girişleri, derse yazılma vb) manuel yapılmakta olup; personel başına düşen öğrenci sayısı son üç yıla oranla çok artmıştır.). Eğitim Birimi Sekreterleri ve Bölüm Sekreterliklerinin Eğitim-Öğretim hizmet akışında etkinleştirilememesi.. Mevzuat değişiklikleri.

13 YILI HEDEFLERİMİZİ GERÇEKLEŞTİRDİK 2014 Yılı içerisinde Kampus Dışı Öğrenci İşleri Birim Sorumlusu görevlendirildi. YÖK mevzuatının değişikliğinden dolayı Lisans ve Önlisans Eğitim-Öğretim Uygulama Esaslarını revize edildi. Mezunlar ve Diploma Uygulama Esasları oluşturuldu ve uygulanıyor. Eğitim birimlerinde öğrenciye hizmet veren personele eğitim verildi. Manuel not girişleri, derse yazılma ve öğrenci ders planı hareketleri aylık raporlandı. Yabancı Uyruklu öğrenciler ve adaylar için İngilizce-Türkçe web sayfası oluşturuldu.

14 YILI için HEDEFLERİMİZ ÖĞRENCİ HİZMETLERİNDE ÖĞRENCİ ODAKLILIĞIN TÜM EĞİTİM BİRİMLERİNDE GELİŞTİRİLMESİNE KATKI SAĞLAMAK. ÖĞRENCİ HİZMETLERİNDE «BİLGİ KİRLİLİĞİ»Nİ ÖNLEYİCİ FAALİYETLERİ ARTTIRMAK. BUNUN İÇİN TEMEL ÖNERİMİZ: 1- Tüm eğitim birimlerinde bir ŞEF tarafından yönetilecek ÖĞRENCİ OFİSİ oluşturularak, mevcut bölüm sekreterlerinin bu ofiste görevlendirilmesi. (Bu sistem; hem öğrenciye sunulan hizmetin sürekliliğini sağlayacak, hem de bilgi birliğine katkıda bulunacağı için hatalı işlem sayısını azaltacaktır. Ayrıca 16 bölümlü bir fakültede minimum 10 personel ile yapılabilecek bölüm sekreterliği işleri, 1 şef 5 ofis personeli ile daha doğru ve hızlı bir şekilde yapılabilir hale gelecek.) 2- Öğrenci ofis şeflerinin, ÖĞRENCİ İŞLERİ KOORDİNASYON TOPLANTISI adı altında Başkanlıkta her hafta bir araya gelerek, daha doğru ve kaliteli hizmet için bilgi paylaşmak.

15 ÖİDB PERSONELİ VE KENDİM ADINA BİLGİNİZE SUNARIM Fatma AYDIN Öğrenci İşleri Daire Başkanı


"ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI 2014 yılı DEĞERLENDİRMESİ ile 2015 YILI HEDEFLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları