Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Geçen haftanın ödevi حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R 6 ) حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ سَعْدٍ، (R 5 ) عَنِ ابْنِ شِهَابٍ،

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Geçen haftanın ödevi حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R 6 ) حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ سَعْدٍ، (R 5 ) عَنِ ابْنِ شِهَابٍ،"— Sunum transkripti:

1 Geçen haftanın ödevi حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R 6 ) حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ سَعْدٍ، (R 5 ) عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، (R 4 ) عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، (R 3 ) عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ : (R 2 ) قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : Senedin Sonu (R 1 ) Metin: « مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَاليَوْمِ الآخِرِ فَلْيَقُلْ خَيْرًا أَوْ لِيَصْمُتْ، وَمَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَاليَوْمِ الآخِرِ فَلاَ يُؤْذِ جَارَهُ، وَمَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَاليَوْمِ الآخِرِ فَلْيُكْرِمْ ضَيْفَهُ » (*) Rivayetlerin Yapısal Analizi (RYA) sistemine göre. Bkz. Ali Kuzudişli, Rivayetlerde Sarmal Özellik, Tibyan Yay. İ zmir 2012.

2 Hadis Usûlü 4. Ders (4. hafta) R İ VAYET İ N KEYF İ YET İ A. HAD İ S Ö Ğ REN İ M İ ve Ö Ğ RET İ M METOTLARI Yrd. Doç. Dr. Ali KUZUD İ ŞL İ

3 I. Sema‘ ve Kırâat ( السماع والقراءة ) Sema‘: Şeyhin, hadislerini okuması ve talebelerin de bizzat işiterek ondan hadisleri alması demektir. Şeyh, hadisi ezberinden veya kitabından okumuş olabileceği gibi, talebe de yalnızca dinlemiş veya hem dinlemiş hem yazmış olabilir. Kırâat: Talebenin hadisleri şeyhine okuması veya talebenin biri şeyhe hadis okurken diğer talebelerin dinlemesidir.

4 I. Sema‘ ve Kırâat -devam Sema‘ ve Kırâatın Amaçları: a) Yazı hatalarını düzeltmek: Muhaddisler bu metotları öncelikle istinsah edilmiş metinlerdeki hataları düzeltmek amacıyla geliştirip kullanmışlardır. b) Hadisin yorumunu öğrenmek c) Hadisin rivayet edene aidiyetini öğrenmek d) Hadisin sıhhatini öğrenmek

5 2. İcâzet, Münâvele ve Mükâtebe ( الإجازة والمناولة والمكاتبة ) İcâzet: Sema‘ ve kırâat yoluyla olmaksızın, şeyhin belirli şartlar dahilinde bütün veya bir kısım rivayetlerini talebesinin rivayet etmesine izin vermesidir. Münâvele: Şeyhin, bir kitabını talebesine verip, ondan hadis rivayet edebileceği konusunda izin vermesidir. Mükâtebe: Şeyhin bazı hadislerini yazıp birine göndermesidir.

6 3. İ‘lâm, Vasiyyet ve Vicâde ( الإعلام والوصية والوجادة ) İ‘lâm: Şeyhin kendi kitabını talebesine göndererek, ondaki ravayetleri sema‘ yoluyla aldığını bildirmesi, fakat hadislerin rivayeti için herhangi bir şey söylememesidir. Vasiyyet: Şeyhin, rivayet ettiği bir kitabı, ölmeden önce veya seyahate çıkarken, rivayet etmek üzere birine vasiyet etmesidir. Vicâde: Bir hadis ravisinin, bir şeyhe ait hadisleri, yazılı olarak bulmasıdır.

7 4. Hafta dersinin sonu 1. Diyanet İslam Ansiklopedisinden (DİA) rivayet maddesini inceleyerek özetleyiniz. 2. Aşağıdaki hadisi ezberleyiniz ve “Concordance”tan kaynağını bulunuz. « مَا نَهَيْتُكُمْ عَنْهُ، فَاجْتَنِبُوهُ وَمَا أَمَرْتُكُمْ بِهِ فَافْعَلُوا مِنْهُ مَا اسْتَطَعْتُمْ، فَإِنَّمَا أَهْلَكَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ كَثْرَةُ مَسَائِلِهِمْ، وَاخْتِلَافُهُمْ عَلَى أَنْبِيَائِهِمْ »

8 4. Hafta dersinin sonu 4. Bu hadisin senedini RYA’ya göre numaralandırınız. 5. Bu hadisin senedi için hangi hadis terimlerini kullanabiliriz?


"Geçen haftanın ödevi حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R 6 ) حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ سَعْدٍ، (R 5 ) عَنِ ابْنِ شِهَابٍ،" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları